• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców

Patryk Szczerba
14 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione. Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione.

Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.



Znasz zasady dotyczące skrzyżowań równorzędnych?

O wprowadzanym w życie pomyśle wprowadzenia strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w centrum Gdyni pisaliśmy kilkanaście dni temu. Urzędników ZDiZ do zmian popchnął projekt Civitas Dynamo, z którego finansowana jest zmiana oznakowania pionowego i poziomego. Opinie kierowców są różne, ale od zmian nie ma już odwrotu.

Jedne znaki zaprzeczają innym

Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.

- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama zobacz na mapie Gdyni prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego zobacz na mapie Gdyni znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.

Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?

Urzędnicy: wykonawca się spóźnia

- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.

- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.

Miejsca

Opinie (245) 9 zablokowanych

  • Ot, durne pajace! (5)

    Durne polaki! Zasada Zone 30 przyszla z niemiec, ale tam takie zasady wprowadzone sa na osiedlach mieszkaniowych a nie w centrach miast!!!!! Ludzie , drogie urzedasy gdynskie puknijcie sie w główke!!!
    Az sie boje ile bedzie stluczek w gdyni. Strach sie bac!!!

    • 61 4

    • tempo 30

      W centrach też... Tempo 30 to niekoniecznie skrzyżowania równorzędne...

      • 6 0

    • co to za brednie naczelnego durnego pajaca? (2)

      na osiedlach kmiocie, to tam jeździsz 10-20 i spróbuj przekraczać, to się zdziwisz

      • 1 8

      • (1)

        Kmiot to twoj stary

        • 3 2

        • Kmioty to wy i wasi starzy.

          • 4 1

    • "polaki"

      Sorry, to używaj poprawnej pisowni, jeli spiszesz o nas. Zapewne jesteś ale jeśli jesteś Niemcem, lub gastarbeiter. My mamy prawo krytykować swoje władze, a nie Ty.

      • 1 0

  • (5)

    w Gdańsku są skrzyżowania gdzie w podrzędnej drodze stoi "ustąp" ale na głównej nie ma ani znaku pierszeństwa ani że równorzędne i bądz tu mądry

    • 7 2

    • (1)

      Podaj gdzie to ma miejsce.

      • 0 0

      • Mickiewicza/Sochaczewska

        ale to bardzo łatwy przypadek, bo A-7 widać bardzo dobrze także od tyłu

        • 0 0

    • Tak, jasne - bo w Gdańsku są skrzyżowania, i co jeszcze !?!

      • 2 1

    • sylwetka znaku "A-7" celowo jest odwróconym trójkątem

      dzięki temu widać, że jeden wlot jest podporządkowany bez dodatkowego oznakowania

      • 0 0

    • bazynskiego

      • 0 0

  • Brawoooooooo!!!!! (4)

    Inwestycje na miare Miasta XXI wieku! Zamiast sciezek rowerowych-----namalowac pasy na jezdniach, zamiast modernizowac ulice , skrzyżowania---- przykrecic inne znaki!! Brawo Gdynia!!!! Miasto marzeń, Kiedyś prywata Leksztonia, potem Kraudego teraz Boczka i Szczurka!! Brawoooooo!

    • 48 3

    • nawet Londyn się wycofuje ze ścieżek rowerowych (3)

      to niegdy nie będzie działać,
      to marzenia ściętej głowy

      • 10 3

      • (2)

        Londyn? Londyn buduje już sieć autostrad rowerowych!

        • 0 4

        • (1)

          To może niech się od nas uczą i zbudują tę autostradę na podobieństwo polskich ddr'ów, czyli co kilkadziesiąt/set metrów przecięcie drogi przez wyjazd poprzeczny dla aut.

          • 2 0

          • i początek oraz koniec na chodniku za płotem

            • 0 0

  • (2)

    Szkoda że znaki informujące o równorzędnych skrzyżowaniach są schowane za drzewem na trawniku (przed skrzyżowanie Abrahama i Armii Krajowej)

    • 25 0

    • a to taki klasyk pod egzamin na prawo jazdy

      chowają znaki za krzakami albo za drzewami
      albo tak wieszają, żeby ich nie było widać

      • 3 0

    • Abrahama nie pojedziesz szybciej niż 30

      chyba ze chcesz zgubić podwozie- mam na myśli odcinek od tego skrzyżowania ze zdjęcia (zawsze zapominam nazwy ulicy) do samego końca.

      • 0 0

  • panie Jakubie

    czy ZDiZ w w wyniku przetargu wyłonił wykonawcę ?

    czy w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przewidziana jest kara dla wykonawcy - za opóźnienie - i w jakiej kwocie ?

    • 25 0

  • Chwila chwila bo czegos nie rozumiem : (4)

    "Urzędników ZDiZ do zmian popchnął projekt Civitas Dynamo, z którego finansowana jest zmiana oznakowania pionowego i poziomego."

    "- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo."

    To kto jest wykonawca i czy Gdynia nie ma na farby ze bierze pieniadze od jakiego Dynama ?

    • 32 1

    • nie no jest szał - po europejsku

      http://www.zdiz.gdynia.pl/projekty-unijne/civitas-dynamo?06e7392270e935c30781fc986ac74569=4aac326dc58259ddb268416f27bebe5d

      • 2 1

    • aż 4 miasta biorą w tym udział

      • 0 0

    • A wiadomo kto ich tam faktycznie popychał ? Nie zaglądajmy ludziom do sypialni !

      • 1 0

    • Civitas Dynamo

      To bardzo fajny projekcik UE sluzacy do przewalenia jak najwiekszej ilosci kasy. Z ich strony internetowej :
      Poziom europejski: umożliwić decydentom i politykom z miast CIVITAS DYN@MO wnoszenie aktywnego wkładu w wymianę informacji i krzewienie wiedzy na szczeblu europejskim, w ramach letnich warsztatów i szkoleń, poprzez rozwijanie centrów kompetencyjnych na rzecz planowania zrównoważonej mobilności w miastach oraz elektromobilności.

      Czyli super : 4 miasta, ktore nijak sie do siebie maja - bo jeszcze bym zrozumial miasta od Wejcherowa po Starogard ale Palma de Mallorca w Hiszpanii? Gdzies trzeba pojechac na te konferencje i warsztaty.
      Za pomoca kilku puszek bialej farby poniszczymy system transportowy w miescie, za reszte kasy kupimy troche znakow drogowych a reszta pojdzie na wyjazdy na warsztaty na ktorych bedzimy gadac o tym co by mozna jeszcze popsuc w milej plazowej atmosferze.

      Swietny pomysl. Sam bym chcial byc w takim projekcie. Nie trzeba nic robic oprocz przewalania kasy UE.

      • 4 0

  • kolejny głupi pomysł (1)

    Civitas domino czy jak się nazywa ta banda oszołomów ?

    • 34 2

    • Kolejne ulice zdewastowane

      Niszcza kolejne ulice i wciaz trabia o opersji wobec rowerzystow. Bo jakze wygodnie jest jechac 40 minut do centrum rowerem na randke. W kazdej restauracji jest przeciez prysznic i przebieralnia.

      • 1 0

  • Co za debil wymyśłił skrzyżowanie równorzędne Armii Krajowej i Abrahama? (5)

    O ile wiem Abrahama było, jest i będzie (nie widzę warunków do zmiany) jednokierunkowa. Jadący od strony Władysława IV de facto zawsze będzie miał pierwszeństwo. Biedacy jadący od strony Świętojańskiej mało, że na początku będą wpadać na innych biedaków z Abrahama, to jeszcze pewnie będą się robić korki. Czy nikt nie wpadł na to, że i ronda i skrzyżowania równorzędne maja sens gdy krzyżujące się drogi są tego samego typu, o podobnym nasileniu ruchu itd.? Po co robić jakąś sztukę dla sztuki i korkować miasto. CZAS NA ZMIANY W RATUSZU!!!! Gdynia ma być dla mieszkańców, a nie na zabawy grzecznych "chłopców" w magistracie. Pomysły na poważne zmiany i rozwój miasta się skończyły, kasa poszła na lotnisko którego nie ma i nie było nikomu potrzebne, a pracę udawać trzeba. Stanowcze nie!!

    • 72 0

    • Skrzyżowanie równorzędne z jednokierunkową Abrahama to idiotyzm.

      • 22 1

    • Kontrapas????? (1)

      A może na Abrahama będzie następny kontrapas o czym my jeszcze nie wiemy?
      Tylko wtedy oznaczenie takie miałoby jakąś logikę

      • 4 0

      • Mieszkańcy Abrahama mają już dość. Czas podziękować w wyborach obecnym władzom. Zostawcie centrum w spokoju bo jest coraz gorzej.

        • 2 0

    • Gdynia (1)

      "chłopcy" mysla ,ze srodmiescie Gdyni to piaskownica,lepiej na plaze ich wysłac z łopatkami

      • 3 0

      • Ci rowerowi chłopcy, którzy forsują te zmiany nie mieszkają nawet w centrum. Bawią się kosztem tych co na co dzień tu mieszkają. Mamy dość kontrapasów, zabierania nam miejsc postojowych i dróg.

        • 2 0

  • To ja już nie wiem jak jeździć

    Muszę sprzedać swoje tico. Tylko czym pojadę z moją Hildebrandą do kościoła?

    • 12 0

  • nie było wypadków przez dziesiąt lat (6)

    to teraz będą, tam i tak nikt nie jeżdzi szybciej niż 20-40km/h. Niech lepiej napiszą ile te zmiany kosztowały i kto zgarnął kasę

    • 57 2

    • dobre pytanie (2)

      popieram

      ile to kosztowało ?

      • 12 2

      • Człowieku, jesteś w necie, użyj gugla.... (1)

        3 sek i się dowiesz, że "Całkowity koszt projektu wynosi 13 041 486 EUR (w tym 805 200 EUR na realizację części przez Gminę Miasta Gdyni). Projekt rozpoczął się dnia 1 grudnia 2012 roku i trwa 48 miesięcy."

        • 3 1

        • nieźle jak za przekręcanie znaków, żyć nie umierać

          • 5 0

    • no to z czym masz problem, że pojedziesz tam średnią 20-40? (2)

      chodzi o to, żeby nie było nadmiernego pajacowania.
      Po twojej wypowiedzi widać, że jest to b. potrzebne.

      • 0 13

      • taaaaaa potrzebne jak dziura w moście

        • 2 2

      • 20 km/h, czy ty wiesz jak to zanieczyszcza powietrze i generuje halas? wiekszosc szrotow ma po 20 lat

        • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane