• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znacząca zmiana organizacji ruchu na południu Gdańska

Maciej Korolczuk
5 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Nowa organizacja ruchu na ul. Przebiśniegowej i Wielkopolskiej zacznie obowiązywać od wtorku 6 września. Nowa organizacja ruchu na ul. Przebiśniegowej i Wielkopolskiej zacznie obowiązywać od wtorku 6 września.

Otwarcie nowego łącznika między Łuczniczą a Wielkopolską i NiepołomickąMapka umożliwia wprowadzenie istotnej zmiany w organizacji ruchu na południu Gdańska. Od 6 września krótka, ale newralgiczna dla całego układu drogowego ul. PrzebiśniegowaMapka stanie się ulicą jednokierunkową. W jednym kierunku pojedziemy też na WielkopolskiejMapka między ŚwiętokrzyskąMapka a Przebiśniegową. Jednocześnie wprowadzony tam zostanie zakaz ruchu pojazdów ciężarowych.



Jak oceniasz wprowadzone zmiany?

Ulica Przebiśniegowa to krótka, ale kluczowa dla południa Gdańska ulica. Łączy ze sobą Wielkopolską i Niepołomicką, a więc dwie arterie rozprowadzające ruch z licznych osiedli na Łostowicach.

To też wąska droga dojazdowa do Szkoły Podstawowej nr 86Mapka. Często korzystają z niej kierowcy samochodów ciężarowych, kursują tędy także autobusy komunikacji miejskiej. Słowem - jedna krótka ulica, która jak w soczewce skupia wszystkie kłopoty i problemy komunikacyjne południa Gdańska.

Nowa organizacja oznacza, że na wąskiej ulicy Przebiśniegowej nie będzie już dochodzić do takich sytuacji. Nowa organizacja oznacza, że na wąskiej ulicy Przebiśniegowej nie będzie już dochodzić do takich sytuacji.
Ale wkrótce ma się to zmienić. Budowa długo oczekiwanego łącznika między ul. Łuczniczą a Wielkopolską i Niepołomicką sprawiła, że urzędnicy odpowiedzialni za organizację ruchu i transport publiczny zyskali nowe możliwości i przeorganizowali ruch w tym miejscu.

Zmiany wejdą w życie we wtorek 6 września. Do tego czasu wykonawca łącznika, ma też poprawić oznakowanie poziome na nowej drodze. W piątek informowaliśmy o farbie, która łuszczyła się od zwykłego przetarcia jej podeszwą buta, na co zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników. Urzędnicy zapewnili, że do dnia otwarcia oznakowanie zostanie odmalowane.

- We współpracy z Radą Dzielnicy Orunia Górna - Gdańsk Południe, dyrekcją szkoły oraz Zarządem Transportu Miejskiego Gdański Zarząd Dróg i Zieleni przygotował zmiany w organizacji ruchu w rejonie wspomnianych ulic. Z jednej strony podniosą one poziom bezpieczeństwa, a z drugiej pomogą zredukować natężenie ruchu szczególnie pojazdów ciężarowych i zmniejszyć zatory - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Na czym polegać będą zmiany?



  • Najważniejsza ze zmian to wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Przebiśniegowej. Przebiegać on będzie w relacji od ul. Wielkopolskiej do ul. Niepołomickiej. Tym samym wprowadzony zostanie zakaz skrętu z ul. Niepołomickiej w ul. Przebiśniegową. Pod prąd tą ulicą będą mogli pojechać tylko rowerzyści.
  • Druga ze zmian to ruch jednokierunkowy na ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z ul. Świętokrzyską do skrzyżowania z ul. Przebiśniegową. Dotychczas kierowcy mogli wjechać z ul. Przebiśniegowej w prawo pod budynek szkoły. Po wprowadzonych zmianach dojazd możliwy będzie tylko ul. Wielkopolską od strony ul. Świętokrzyskiej.
  • Kolejna zmiana to zakaz ruchu pojazdów ciężarowych na ul. Przebiśniegowej i na jednokierunkowym odcinku ul. Wielkopolskiej (od ul. Świętokrzyskiej do budynku szkoły).


Łącznik na Łuczniczej ma zostać otwarty w tym tygodniu. Łącznik na Łuczniczej ma zostać otwarty w tym tygodniu.
Jak zatem będą mogli pojechać kierowcy jadący z ul. Niepołomickiej do ul. Wielkopolskiej?

- Tu z pomocą przyjdzie ukończony właśnie łącznik ul. Niepołomickiej z ul. Łuczniczą. Inwestycja zrealizowana przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska to nowy ponad 300-metrowy odcinek nowej drogi wraz z chodnikiem, który stanowi drugi (obok ul. Przebiśniegowej) dojazd do ul. Niepołomickiej. Kierowcy będą mieli więc alternatywę przejazdu, co odciąży zatłoczony dotychczas rejon ulic Niepołomickiej, Przebiśniegowej i Wielkopolskiej - dodaje Kiljan.
Jak dodaje, ze względu na swoją szerokość nie będzie problemów, by na łączniku zmieściły się pojazdy ciężarowe. Dlatego kierowcy ciężarówek jako dojazd do ul. Niepołomickiej będą mieli wskazaną właśnie ul. Łuczniczą.

Zmiany w organizacji ruchu na południu Gdańska umożliwiła budowa łącznika na ul. Łuczniczej. Zmiany w organizacji ruchu na południu Gdańska umożliwiła budowa łącznika na ul. Łuczniczej.

Nowe miejsca postojowe



Ze względu na ruch autobusowy na ul. Wielkopolskiej przy szkole wskazany zostanie za pomocą oznakowania sposób parkowania w obu zatokach postojowych. Umożliwi to zachowanie przejazdu autobusom. Wyznaczone zostaną również dodatkowe miejsca postojowe dla kierowców wzdłuż ul. Darżlubskiej za zbiornikiem retencyjnym.

Zmiany na trasach autobusów



Nowa organizacja ruchu poskutkuje również modyfikacją tras autobusowych linii 113, 213 i N14.

Wyglądać one będą następująco:

Linia 113 oraz nocna N14
Wjazd od ul. Świętokrzyskiej w ul. Niepołomicką, dalej w ul. Srebrną, Kolorową, Pastelową, Łuczniczą, Ofiar Grudnia 70, Tenisową, Piłkarską, Olimpijską i wyjazd Ofiar Grudnia 70 tą samą trasą.

Linia 213
Wjazd od ul. Świętokrzyskiej w ul. Wielkopolską dalej w ul. Ofiar Grudnia 70, Tenisową, Piłkarską, Olimpijską i wyjazd Ofiar Grudnia 70, Wielkopolską, Przebiśniegową, Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej.

Trasa linii 175 pozostaje bez zmian.
17:52 6 WRZEśNIA 22

Kierowcy jeżdżą pod prąd na ul. Przebiśniegowej (44 opinie)

Policja raczej poucza niż wystawia mandaty, ale z każdym dniem raczej będzie mniejsza taryfa ulgowa.

P.S. Pozdrawiam miłego Pana Policjanta :)
Policja raczej poucza niż wystawia mandaty, ale z każdym dniem raczej będzie mniejsza taryfa ulgowa.

P.S. Pozdrawiam miłego Pana Policjanta :)

Miejsca

Opinie (190) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przyspieszcie budowe tej kolejki i tramwajów. (2)

    Bo nigdzie jechać w tym mieście już się nie chce.

    • 30 1

    • Kolejki tak, tramwajów nie (1)

      Jak mam zatrzymywać się co 300 metrów to równie dobrze mógłbym iść pieszo

      • 10 6

      • Samochodem zatrzymujesz się dużo częściej.

        • 1 3

  • Nowa Świętokrzyska za 18 lat? (8)

    Przy tej turbodrożyznie Nowa Świętokrzyska powstanie za 18 lat.

    • 25 9

    • Jak tu wierzyć urzędnikom ? (1)

      Nowa Świętokrzyska. Podobno mieli otworzyć koperty pod koniec sierpnia ? Czyżby kolejne przeciąganie ?

      • 14 1

      • Koperte to juz pewnie nie jedna otworzyli, ale od dewelopera

        • 1 0

    • Nigdy jej nie zbudują (2)

      Jakby chcieli, to dawno temu już by zbudowali. Od 30 lat są plany, rezerwa na gruntach i nic. Priorytetami gdańskiego PO są parady dziwnych orientacji seksualnych i kultura w postaci wielu instytucji z wieloma posadami. Ludzie na nich mimo to głosują. Najśmieszniejsze, że Nowa Świętokrzyska to raptem kilka kilometrów asfaltu.

      • 8 3

      • Od kiedy gdańskie PO organizuje procesje na boże ciało? (1)

        • 3 4

        • Peło to największe nieszczęście Polski

          • 4 1

    • To tylko hasła dla developerów

      Mające przyciągnąć klientów w okolice bez normalnego przejazdu. W godzinach szczytu dotrze się szybciej pieszo, niż autobusem od przystanku Przebiśniegowa do przyst.Niepołomicka.

      • 3 0

    • Co roku łgał Budyń chyba?

      • 3 0

    • Turbodrożyzna to teraz wygodne tlumaczenie

      • 2 0

  • (1)

    A co na to rada dzielnicy Ujeścisko-Łostowice, na terenie której dokonano zmian?

    • 11 10

    • Nic.

      Dalej rozdają puchary, organizują festyny, na których co niektórzy się lansują.

      • 8 0

  • Jedna zła decyzja i następne pół życia stoisz w korkach. (10)

    • 20 5

    • Pytanie do mieszkających na południu Gdańska. (6)

      Jak kupowaliście tam mieszkania to nie wiedzieliście, że są tam korki? Bo wasze uwagi są jak tych z co kupili dom pod wysypiskiem i teraz im nagle smród przeszkadza.

      • 17 28

      • Nowa Świętokrzyska była zapowiadana już wiele lat temu.

        • 19 6

      • w 2008 nie było tam korków czopku

        • 18 5

      • odpowiedź

        jak kupowałam mieszkanie, w planie była budowa nowej świętokrzyskiej do roku 2020... miał też być kompleks budynków usługowych z policją i pocztą, to w to miejsce postawili kościół.... proszę nie mieć pretensji do ludzi którzy kupili tam mieszkania 10 lat temu..... dziwi mnie natomiast, że teraz ludzie kupują....

        • 20 1

      • Kupowałam, gdy korki były, ale minimalne - może 2 minuty stało się o 7 rano do skrzyżowania ze Świętokrzyską. A do tego miasto karmiło nas informacjami, że zaraz ruszają z budową Nowej Świętokrzyskiej i tramwaju.

        • 14 2

      • to pytanie możesz zadać każdemu i odpowiedź będzie podobna

        korki są wszędzie więc gdzie byś nie kupił to będziesz w nich stał podczas gdy miasto nic z tym nie robi. Jak mieszkałem w Oliwie to żona miała blisko do szpitala, a ja daleko na lotnisko. Odkąd się wybudowałem na południu to ja mam blisko na lotnisko (obwodnica) a ona daleko do szpitala. Ktoś i tak musi stać w tych korkach.

        • 9 0

      • 15 lat temu nie było korków i jeżdził tylko 113

        • 0 0

    • A kupując mieszkanie na Zaspie wiedziałeś że ul Czarny Dwór będzie codziennie stała w obu kierunkach? (2)

      • 17 2

      • Spodziewałem się tego. (1)

        Nad morze mam blisko piechotą , samochód nie jest mi potrzebny.

        • 1 5

        • to jest spoko, jak jesteś emerytem

          i chodzisz tylko nad morze

          • 11 1

  • Jednym poprawic warynki (1)

    Kosztem drugich, nie wiem czy nie lepiej byloby zostawic w obu miejscach dwoch kierunkow.

    • 14 22

    • niekoniecznie

      tam się korkowała Przebiśniegowa tylko w kierunku Niepołomickiej. Łucznicza to odciąży. Z kolei z Niepołomickiej do Wielkopolskiej nowy łącznik przejmie swoją rolę zupełnie wystarczająco.

      • 0 0

  • (1)

    Przecież ciężarówki znajdą sobie drogę obok i będzie cały czas to samo...zakazać całkowicie ruchu w mieście dla dużych aut i problem rozwiązany...

    • 8 26

    • Jestem za

      Niech mieszkańcy sami pieszo lub rowerami jeżdżą sobie codziennie przez pół miasta po zakupy do sklepów przy obwodnicy. Bo jak zakażemy ruchu dla ciężarówek w mieście, to sklepy w mieście nie będą miały zaopatrzenia i trzeba będzie je zamknąć.

      • 5 2

  • Tragedia (2)

    Coraz gorzej a mieszkanek przy ulicy z balkonikiem 1 m od chodnika coraz więcej,
    waha droga ale tak czy siak dwie fury na jedno mieszkanie na parkingu stoją.
    I tak tworzą koreczki na tej nieszczesniej swietokrzyskiej, niepolomickiej itd

    Tu już nie ma ratunku.

    • 46 5

    • waha droga ale (1)

      "Poprawna pisownia, znaczenie: wacha to rzeczownik, określający potoczne określenie benzyny, skrzyni na zboże oraz morza lub wody morskiej."

      • 3 2

      • ok

        • 0 1

  • Dwie szkłoły

    W Gdańsku są dwie szkoły nr 86?

    • 3 5

  • (5)

    Tak się kończy chaos urbanistyczny i niekontrolowane wylewanie się miasta na peryferia. Potem miasto musi kombinować jak tu zrobić i wszystkim dogodzić, a to drugie to ciężka sprawa. Moim zdaniem szereg takich robót powinni oddębić pośrednicy nieruchomości, którzy tak intensywnie kłamią z mitycznym 15 minutowym dojazdem z południowych fawel do centrum. Bezczelnie oszukują nawinych słojów, to niech z ..ja z łopata.

    • 42 16

    • (3)

      zgadzam się w 100%. Tylko czemu jak jest artykuł o nowych blokach w centrum (zaspa, wrzeszcz itd) to same negatywne komentarze? Ludziom zawsze będzie źle.

      • 3 3

      • Bo w wymienionych przez Ciebie miejscowkach jest juz ciasno !

        • 2 2

      • (1)

        Chodzi o to, że kiedyś było planowanie. Owszem były blokowiska, ale równie dużo miejsca zajmowała zieleń, parki i tak dalej. A teraz wyglada to tak, że jest jakiś przewał z działką, coś podpalą, zburzą i nawciskają tam tyle bloków ile się da, nie raz psujac jakikolwiek dotychczasowy ład urbanistyczny.

        • 8 0

        • Teraz jest planowanie, są miejscowe plany, ale najwyraźniej wystarczy dac komuś mieszkanie i już to nie obowiązuje. Na Kampinoskiej, przy samej planowanej Nowej Świętokrzyskiej powstają mieszkania - w obszarze, który zgodnie z MPZP ma wyłączoną funkcje mieszkaniową, ze względu na bliskość drogi.

          • 5 0

    • Jakie niekontrolowane wylewanie się miasta? To że Gdańsk będzie się rozbudowywać na południe wiedziano od lat 70.

      Był przygotowany nawet plan rozwoju dróg dla południowych regionów Gdańska niemal 50 lat temu! Włodarze przez pół wieku zrealizowali może z 10% tego planu drogowego, gdy tymczasem zabudowa mieszkaniowa przekroczyła już 100%.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane