• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znaki przy lotnisku mogą wprowadzić w błąd

Maciej Korolczuk
2 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na znakach jako parkingi długoterminowe są oznaczone parkingi P4 i P5.
  • Informacji, że parking jest długoterminowy brakuje też na reklamowych banerach.
  • Znak kierunkowy też sugeruje, że pozostawiając swoje auto na parkingu P6 zapłacimy najmniej.
  • Parking P6 znajduje się kilkaset metrów od terminalu.

"Lecimy z ceną" to hasło reklamowe oddanego niedawno do użytku parkingu P6 przy porcie lotniczym w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Reklamuje się on jako najtańszy przy lotnisku. Taka informacja widnieje na znakach kierujących na plac zarządzany przez firmę Interparking. Sęk w tym, że oznakowanie jest niepełne, bo brakuje informacji, że parking jest długoterminowy.



Oznakowanie parkingów przy lotnisku w Gdańsku jest:

18 zł za 27 min postoju - tyle zapłacił jeden z kierowców za postój na parkingu P6, reklamującym się jako najtańszy spośród wszystkich parkingów znajdujących się przy Porcie Lotniczym w Gdańsku.

Bo parking rzeczywiście jest najtańszy, o ile porównamy go z innymi parkingami długoterminowymi. Trzeba się jednak tego domyślić, bo na wszystkich znakach, na jakie kierowca natknie się w drodze na lotnisko, takiej informacji brakuje. Na bramownicy między dwoma rondami na ul. Słowackiego, jako parkingi długoterminowe oznaczone są parkingi P4 i P5. Pozostałe (P1 i P3) oznaczone są jako parkingi krótkoterminowe. Oznakowane są jeszcze postoje Premium i przeznaczone dla wypożyczalni samochodów.

Tymczasem parking P6 nie jest opisany ani jako krótko-, ani jako długoterminowy. Kierowca widzi tylko, że jest "najtańszy" (low-cost).

Nawet jeśli zaparkuje na wspomniane niecałe dwa kwadranse, musi zapłacić za całą rozpoczętą dobę, a więc 18 zł. Dopiero za trzeci i kolejne dni zapłaci symboliczne 3 zł. Informacji, że parking jest długoterminowy, nie ma też nad wejściem od strony terminala, a kierowców w przekonaniu, że korzystają z taniego postoju utwierdzają też mijane po drodze banery reklamowe z hasłem "Lecimy z ceną".

Zapytaliśmy firmę Interparking i przedstawicieli gdańskiego lotniska o oznakowanie, które może wprowadzać w błąd kierowców. I jedni, i drudzy twierdzą, że oznakowanie jest klarowne, a stosowne informacje znajdują się zarówno na wjeździe na parking, jak i na stronie internetowej lotniska i operatora.

Po prawej karta pobrana na wjeździe. Po lewej paragon za wniesioną opłatę pobrany w biurze parkingowym. Po prawej karta pobrana na wjeździe. Po lewej paragon za wniesioną opłatę pobrany w biurze parkingowym.
- O przeznaczeniu parkingu P6 do parkowania długoterminowego świadczy przede wszystkim jasny cennik oraz regulamin parkingu dostępny przy wjeździe na parking. Nie sposób nie zauważyć bardzo klarownego cennika, umieszczonego na automacie wydającym bilet umożliwiający wjazd na parking. Widnieje tam w pierwszej kolejności informacja o cenie 18 zł za postój 1-2 dni, natomiast poniżej cena 3 zł za każdą następną dobę (3-10 dni) - tłumaczy Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Jak dodaje przedstawicielka operatora parkingu, informacje zawarte na znakach nie tylko nie wprowadzają w błąd kierowców, ale zostały tam umieszczone w pełni świadomie i w konkretnym celu.

- W związku z faktem, iż parking P6 posiada odrębny i zarazem najbardziej oddalony w stosunku do pozostałych parkingów lotniska wjazd, oznakowanie kierunkowe zainstalowane na bramownicach prowadzących do wjazdu na parking P6 zostało zaprojektowane tak, aby jednoznacznie pokazać dominują cechę oznakowanych parkingów, w tym parkingu P6 w porównaniu do innych parkingów na terenie lotniska. Na wskazanej bramownicy określone są takie dojazdy do parkingów krótko- i długoterminowych, w naszej ocenie takie oznakowanie jest klarowne i wystarczające - odpowiedziała Magdalena Śmigielska, specjalista ds. marketingu firmy Interparking.
Aby oszczędzić niepotrzebnych nerwów kierowców i przykrej niespodzianki przy płatności za bilet wystarczy uzupełnić oznakowanie o napis, że parking jest długoterminowy. Na naszą prośbę operator jeszcze raz przeanalizuje istniejące oznakowanie i nazewnictwo parkingów.

Opinie (206) 8 zablokowanych

  • Brak biletów z automatów

    W zeszły czwartek ok.12tej oddawałem auto na parking lotniskowy przy pierwszych bramkach w dwóch automatach brakowało prawdopodobnie papieru co wprowadziło niezłe zamieszanie przy bramkach w postaci wycofywania sie aut po oddaniu auta udałem sie na pkm i widziałem ze problem nadal nie został rozwiazany.Zero informacj i reakcji.Czy ktos wogóle kontroluje kamery przy wjezdżie na lotnisko

    • 1 0

  • Czytelnik trojmiasto.pl się ośmieszył. Nawet na najtańszym trzeba sprawdzić cennik przed zaparkowaniem.

    • 2 1

  • Kolory rozwiązałyby sprawę - tak jak w sygnalizacji świetlnej

    P1,P3 - kolor czerwony - uważaj odjeżdżaj bo zapłacisz jak długo postoisz
    P4,P5 - kolor żółty - no tu sobie możesz troszkę postać
    P6 - kolor zielony tu zapłacisz najmniej - opłata jak w mieście

    • 1 1

  • Lot

    Nie latać gamonie nie ogarniete

    • 0 1

  • O co ten szum?

    Oznakowanie jest takie samo jak na zagranicznych lotniskach...najtańszy na long term...jak się tylko kogoś odbiera to logiczne jest , że staje się bliżej terminala na short stay albo wręcz na bezpłatny 10 min drop off...

    • 1 0

  • parkingi na lotnisku Gdansk

    Może prezydent Adamowicz zrobi tam porządek?

    • 1 0

  • najtaaniej to zostawic samochód na Matarnii

    parking natomiast tani to dopiero w Kolbudach

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane