• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przyszłość estakady na Elbląskiej. Miasto dołoży środki do remontu

MKo
29 listopada 2023, godz. 16:00 
Opinie (181)
Urzędnicy zdecydowali, że dołożą brakujący 1 mln zł do remontu estakady na Elbląskiej, ale zrealizowany będzie tylko podstawowy zakres. Docelowo obiekt ma zostać wyburzony. Urzędnicy zdecydowali, że dołożą brakujący 1 mln zł do remontu estakady na Elbląskiej, ale zrealizowany będzie tylko podstawowy zakres. Docelowo obiekt ma zostać wyburzony.

Miasto dołoży brakujący 1 mln zł do remontu estakady w ciągu ul. Elbląskiej przy Bramie Żuławskiej, ale podejmie się remontu obiektu tylko w podstawowym zakresie. To oznacza, że modernizacja obiektu - docelowo przeznaczonego do wyburzenia - będzie kosztować 2,5 mln zł.



Decyzja, by remontować obiekt przewidziany do rozbiórki, jest:

O decyzji komitetu sterującego w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska poinformował w środę Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Decydujemy się na remont wiaduktu przy Bramie Żuławskiej jedynie w podstawowym zakresie. Równolegle procedujemy projekt przebudowy całego skrzyżowania - napisał wiceprezydent Gdańska.
To oznacza, że miasto dołoży brakujący 1 mln zł do najtańszej oferty w przetargu rozstrzygniętego na początku listopada. Złożyła ją spółka FBSerwis z Warszawy, a wykonanie remontu w podstawowym zakresie wyceniła na 2,5 mln zł (pierwotnie miasto chciało na ten cel przeznaczyć maksymalnie 1,5 mln zł).


Co zostanie zrealizowane?



Zakres podstawowy obejmuje m.in. prace przygotowawcze i rozbiórkowe, frezowanie nawierzchni na obiekcie i dojazdach, wykonanie nowej warstwy ścieralnej i bitumicznej, odcinkowe wymiany i naprawy bariery energochłonnej, wymianę wkładek dylatacyjnych, naprawy powierzchniowe betonu ścian murów oporowych; zabezpieczenie antykorozyjne czy wymianę rur spustowych.

Z czego zrezygnowano?



Miasto zrezygnowało z tzw. opcji, a więc dodatkowych prac, które miały zostać przeprowadzone w ramach remontu. Miało to być m.in. przeprofilowanie płyty mostu, jej izolacja i odwodnienie pomostu.

Remont zaplanowano w pierwszej połowie 2024 roku i potrwa on ok. 4 miesięcy. Docelowo estakada ma zostać wyburzona, a całe skrzyżowanie przy Bramie Żuławskiej - przebudowane. Koszt prac, które mają być etapowane i potrwać kilka lat oszacowano na 70 mln zł.
MKo

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • ta estakada to najlepszy fragment tego całego skrzyżowania (23)

    a urzędnicy chcą ją usunąć. Gratulacje. Będzie jeszcze więcej korków, a mieszkańcy dla których usunięta zostanie estakada będą wdychać ten smród. Należy budować drogi tak, żeby jak najszybciej dało się przejechać. Wtedy samochód jest krócej w ruchu i emituje mniej spalin. No ale urzędnicy wiedzą lepiej.

    • 235 47

    • (12)

      Trzeba budować niskoemisyjną komunikację zbiorową, a nie przelotówki przez miasto

      • 25 56

      • nie mam zamiaru jeździć godzinami w komunikacji zbiorowej, która jest niedostosowana do potrzeb mieszkańców (6)

        chcesz to sobie z niej korzystaj, ale nie zmuszaj innych.

        • 50 15

        • Masz rację ale parkowanie min 6 zł za 1 godz w całym mieście! (2)

          Te pieniądze będą ba parki i trawniki by móc odpocząć od Twoich smrodów

          • 5 8

          • Ok

            pod warunkiem, że ty też będziesz musiał płacić 6zł za każdą godzinę przebywania w mieście

            • 7 4

          • Juz sie placi tyle 5,50

            • 0 0

        • W dodatku komunikacja nie jest idealna

          Powinna być atrakcyjna i konkurencyjna jak ma kogoś zachęcić do zmiany auta na transport zbiorowy

          • 4 1

        • a jak ma być komunikacja sprawna i szybka jak codziennie ją blokujecie swoim złomem? (1)

          • 4 9

          • Gdansk blokuja decyzje prezydentow Gdanska. Ilez tych prezydentow i co soba reprezentuja?

            • 0 0

      • ?

        Tylko nikogo nie zmusisz, żeby się przesiadł na komunikację, a auto, które kupił trzymał, nie wiadomo po co, w garażu

        • 6 1

      • (3)

        Niby jaką, balony i sterowce zamiast tramwajów?

        • 5 2

        • nie, po prostu dobra komunikacja szynowa (PKM i SKM) (1)

          z komfortowym i bezpiecznym dostępem pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji i przystanków

          • 3 5

          • Już.. coś ..ktoś.. gdzieś.. kiedyś.. takiego w Gdańsku

            Ponawymyślał, a raczej ponawydziwiał.. Jakiś "autor nieznany", bo jak przyszło do odpalenia teorii "transport szynowy" w praktyce tj.z przesiadkami (wiadomo, że po szynach wszędzie nie dojedziesz) & ściśnięci jak sardynki w puszkach ...to nikt nie był chętny, żeby się przyznać do tego pomysłu, a potem trzeba to było szybko odkręcać, bo użytkownicy zbiorkomu byli wściekli

            • 0 0

        • Albo pontony i kajaki?

          • 0 0

    • (6)

      Litości. Przelotówka przez miasto. Takie relikty lat socjalu się po prostu burzy, przykład Europy jest tutaj świetny

      • 15 43

      • jaka przelotówka? (4)

        przecież tamtędy głównie mieszkańcy jeźdzą

        • 36 8

        • (1)

          była przelotówka, teraz to pozostałość po przelotówce

          • 13 3

          • to prawda, ale teraz służy mieszkańcom

            więc może zostawić

            • 19 3

        • ale mieszkańcy czego? Elbląga? Bo chyba nie Gdańska. (1)

          Czy może masz na myśli kilkuset mieszkańców Rudników i kilka tysięcy z Wyspy Sobieszewskiej? no bo dla takich ilości mieszkańców chyba estakada niepotrzebna.

          • 1 11

          • zobaczysz w wakacje

            korek bedzie od rafinerii , hehehehee

            • 4 0

      • Niemcy to chyba Europa? Niemcy maja takie rozwiazania i nikt nie wpadl na i**otyczny pomysl

        żeby burzyć cos co dobrze funkcjonuje. Ilez kosztów Gdańsk poniósł przy budowie tego rozwiązania, ilez badan na osiadanie gruntu,ilez projektów,ilez kasy i jakiś któryś prezydent Gdańska nie mający pojęcia o życiu podejmuje takie decyzje. Niedługo będą rozbierać Bazylikę Mariacką. Taka gmina.

        • 1 0

    • Ważne, że szybciej dojedziesz swoim passatem do forum ze swojej wiochy, co nie?

      • 7 8

    • Ciekawe kto im doradza?

      Czy robili jakieś symulacje jak to potem będzie działać? Czy po prostu wymyślili bez żadnych analiz - tak się komuś wyobraziło i pach .. robią bez zastanowienia bez wyobraźni?kto jest autorem tej koncepcji i projektu?

      • 11 2

    • Korek, który codziennie się tworzy na Podwalu Przedmiejskim

      zostanie przeniesiony na Elbląską. Skrzyżowanie nie przepuści tylu samochodów co teraz, więc korek będzie nie w centrum, tylko poza nim. To dobra wiadomość dla Śródmieścia.

      • 7 4

  • Opinia wyróżniona

    (19)

    Estakada powinna zostać zastapiona tunelem mającym wlot na Elbląskiej, a wylot w okolicach stalcji Lotos/MOL albo jeszcze dalej przed Nową Motławą. Z tunelu powinien być wjazd/wyjazd do wielopoziomowego podziemnego parkingu pod Długimi Ogrodami. I wtedy można na Długich Ogrodach robić nasadzenia, ogródki kawiarniane, ścieżki rowerowe i co tam jeszcze wymyślą. Tak to się robi na świecie, a tu będzie jakaś proteza. Tak jest jak władza ma protezę zamiast mózgu.

    • 214 52

    • Super (7)

      Tylko skąd na to pieniądze?

      • 18 4

      • a chociażby z tych i....spowalniaczy przy przejściach (1)

        • 7 1

        • głosujecie na lewaków z platformy, to stójcie w korkach

          • 5 2

      • zrobic tunel samofinansujacy... (1)

        ....zlotoweczke za przejaz, 2 zeta od aut ciezarowych i 3 od rowerzystow, bo jada najwolniej

        • 8 6

        • Inaczej

          5zł od tych co jadą sami, 2zł we 2 osoby, 1zł w 3 i więcej ;).

          • 4 0

      • Pieniądze z kieszeni - z budżetu miasta, bo skąd inąd? (1)

        Zamiast wspomagać wątpliwe fundacje czy inicjatywy, kasę przeznaczyć na materiały potrzebne do budowy, natomiast zamiast drogich firm wykonawczych, należy wziąć do pracy ludzi z Kurkowej, niech zapracują na własne utrzymanie, projekt i nadzór niech wykonają inżynierowie, którzy i tak są pozatrudniani w miejskich instytucjach.
        W ten sposób będzie wykonana praca a koszty zostaną ograniczone do niezbędnego minimum.

        • 5 2

        • Ci z Kurkowej do niczego sie nie nadadzą

          trzeba mieć wiedzę i umiejętności nawet do naprawy drogi i prac budowlanych, Twoja sugestia wręcz obraża specjalistów w swoich dziedzinach.
          Zamiatanie chodnika, grabienie i odśnieżanie, ale nawet do tego trzeba jeszcze strażnika

          • 3 0

      • Wystarczyło by działki co są pod Forum w otwartym i uczciwym przetargu sprzedać a nie w mętne partnerstwo publiczno-prywatne wchodzić. Zamiast tunelu z parkingiem jest Kunszt Wodny.

        • 6 1

    • Nie ma problemu, wykładaj kasę na tunel (2)

      Oraz podziemny parking na terenie podmokłym i zaczynamy choćby jutro

      • 11 10

      • (1)

        Tunel pod Martwą Wisłą stoi i nie przecieka. Może tu też jakimś cudem by się budowlańcom udało? :)

        • 4 2

        • No tak, ponieważ przeciek to jedyny możliwy problem przy budowie tuneli... Wybudowanie tunelu w tym miejscu, jeszcze na dodatek w połączeniu z parkingiem podziemnym, to inwestycja za ogromne pieniądze, na dodatek niezwykle skomplikowana. W przeciwieństwie do tunelu pod Martwą Wisłą, ten musiałby być wykonany metodą odkrywkową, do tego dochodzi stabilizacja gruntu, być może posadowienie całości w betonowej "wannie", a to wciąż i tak tylko część wszystkich komplikacji do rozwiązania.

          • 2 0

    • Ale to jest teren podmokły

      Jeśli zbuduje się tam tunel, to podniesie się poziom wód gruntowych w okolicy.

      • 5 6

    • Zainwestuj Einsteinie urbanistyki!

      • 3 2

    • Drobna uwaga.

      Tunel powinien zaczynać się koło rafinerii a wylot przy ikea. Tereny nad tunelem wyburzyć i zalesić. Zaangażować w proces WWF i utworzyć park narodowy . Ludzi wysiedlić. Tych co zostaną poprzebierać za żubry, łosie i dziki. Wybory wygraliśmy! Powinno się udać.

      • 18 2

    • To znajdz extra miliard albo dwa (1)

      • 4 0

      • Koszt parkingu podziemnego na 500 aut to ok. 100-120mln plz. koszt 500m tunelu to jakies 80 mln plz.
        Skąd ten miliard czy nawet dwa?

        • 3 1

    • Pomyślałeś ile to będzie kosztowało?

      Idźmy dalej. 3 linie metra niech zrobią. Albo 4.

      • 0 0

    • Tak jak pomysł przejść przy tunelach!!Nie było korków,teraz są!!Geniusze!!

      • 1 0

    • Podłoże gruntowe w tym rejonie Gdańska jest nienośne,

      zatem tunel trzeba by dodatkowo fundamentować (możliwość zastosowania technologii odwiertu raczej wykluczona, trzeba by najpierw wzmocnić grunt, np. palami - jak to zrobiono pod "siódemką"). To znaczy, że trzeba by rozkopać poł miasta, a na to nie zgodzi się żaden konserwator zabytków, że nie wspomnę o utrudnieniach w ruchu. No i sprawa obiegu wód gruntowych - przy tak dużym zakresie ingerencji w warstwy wodonośne prawie pewne sa podtopienia okolicznych budynków. Skórka niewarta wyprawki.

      • 2 0

  • Czyli typowo po Gdańsku. Utrzymywanie estakady do wyburzenia czy tuneli pod przejściami naziemnymi to przecież chleb powszedni w tym mieście.

    • 12 1

  • (1)

    Można spokojnie burzyć od razu. Ruch z Długich Ogrodów i z Siennickiej w stronę centrum nie jest jakiś astronomicznie wielki, wszędzie na dole i tak są światła, więc jakby jej nie było, w zasadzie nic się zmienia. W godzinach szczytu nie ma znaczenia, czy stoją oba pasy na górze na estakadzie, czy stoi się na światłach na dole, też można zrobić dwa pasy do skrętu zamiast jak teraz jednego, miejsce jest. Remontowanie przenaczonej rzekomo do wyburzenia estakady może mieć tylko jeden cel: wyburzenie w ogóle nie nastąpi. Albo ewentualnie krewni i znajomi króliczka muszą zarobić. Inaczej nic nie ma sensu i w ogóle nie wiadomo, o co chodzi.

    • 5 15

    • Tylko trzeba dobrze wyregulować światła

      żeby czasem ci z Długich Ogrodów nie mieli tyle samo zielonego co ci z Elbląskiej.

      • 1 0

  • Estakada powinna zostać wyremontowana w całym zakresie i dalej użytkowana. Jej rozbiórka to jakaś durnota!

    • 26 4

  • Ludzie głosowali przez 20 lat na budynia, to teraz niech mają (2)

    Jak to mówią eurokraci: zabierzemy wam auta i wszyscy będziecie zap.. autobusem...

    • 25 5

    • zauważ, że w Trójmieście funkcjonuje już skm. pkm, tramwaje oraz system rowerów publicznych

      • 0 3

    • autobusem? na pieszo niech chodzą

      • 0 0

  • (2)

    Może trzeba zrobić jakieś referendum, sondaż, badanie opinii publicznej zanim podejmie się decyzję li tylko wymyślonej pod nowe budownictwo w rejonie ulic. Łąkowej i Nowe Ogrody ??? Co w zamian z chwilą wyburzenia estakady? ile wyburzenie będzie trwało i jak zostaną przeprowadzone objazdy by tysiące mieszkańców miasta pracujących w okolicy ul.Elblaskiej miało swobodny dojazd do i z pracy. Może najpierw niech miasto wybuduje tunel pod Motławą i połączenie z ul. Popiełuszki zanim ruszy cos co jest niezbędne dla mieszkańców. A może ktoś specjalnie promuje ta inwestycje tym samym podkładając minę Prezydentce miasta? Chyba nikt nie wątpi że to skreśli jej kandydaturę na następną kadencję.

    • 28 2

    • Ja wątpię

      znam wiele osób, które widzą sens kwestionowania dotychczasowej roli samochodów w życiu mieszkańców.

      • 1 0

    • To jak pytać krowę czy chce iść do rzeźni. Oni mają to gdzieś...

      • 0 0

  • Prezydent z przypadku masakra !!!!!

    Niszczyć wszystko co bezkolizyjne brawo ty !!!!

    • 26 2

  • Zburzyć (2)

    Ale dopiero jak powstanie cała obwodnica metropolitalna, jako alternatywa do przejazdu przez centrum.

    • 2 8

    • to realizuje obwodnica poludniowa (1)

      I wychodzi raczej, ze zrodlem problemu nie jest ruch zza obwodnicy...

      • 1 1

      • na wschodzie

        nie ma obwodnicy

        • 0 0

  • OMG

    Zrobienie skrzyżowania ma potrwać kilka lat i kosztować 70mln? Chryste Panie....

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane