• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy wygląd nowego wieżowca we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
29 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najwyższe współczesne budynki Trójmiasta

Jako pierwsi prezentujemy projekt wieżowca, który powstanie w miejsce domu towarowego Neptun zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu. Będzie to pierwszy wysoki biurowiec od czasów Organika Trade zobacz na mapie Gdańska, która powstała w latach 80. w śródmieściu Gdańska.



Biurowiec firmy Hines powstanie w miejsce dawnego domu Towarowego Neptun i Galerii Centrum, przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Prezentujemy wstępną wersję architektury budynku. Biurowiec firmy Hines powstanie w miejsce dawnego domu Towarowego Neptun i Galerii Centrum, przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Prezentujemy wstępną wersję architektury budynku.
Budynek o powierzchni biurowej 14,2 tys. m kw. powinien być gotowy w 2013 roku. Jego inwestorem jest firma Hines Polska, która obecnie buduje kompleks mieszkaniowy Quattro Towers przy ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska. Oprócz biur, spełniających kryteria klasy A, w obiekcie zaplanowano także lokale handlowo-usługowe o powierzchni 1,1 tys. m kw. W podziemiach przewidziano 180 miejsc parkingowych. 19 kondygnacji budynku będzie łączyć 7 wind. Autorem projektu jest brytyjska pracownia AEDAS.

Dokładna wysokość jest wciąż nieznana, ale przypuszczalnie będzie to obiekt porównywalny z Zieleniakiem (72 metru do dachu). Budowa ma ruszyć w 2011 roku. Teren już od kilku miesięcy posiada plan zagospodarowania przestrzennego, który zezwala na budowę budynku bez limitu wysokości. Niestety, plan nie wymusza stworzenia punktu widokowego lub otwartej kawiarni na najwyższej kondygnacji. Mowa jest wyłącznie o lokalu gastronomicznym powyżej parteru.

Oficjalna prezentacja obiektu powinna nastąpić w najbliższych tygodniach. Wówczas też przedstawiona zostanie oficjalna nazwa budynku. Inwestor chce, by wieżowiec stał się nowym symbolem Wrzeszcza, jako dynamicznie rozwijającej się dzielnicy. Jednocześnie zachwala tę część Gdańska, jako najlepszą do prowadzenia biznesu ze względu na bliskość dwóch dużych centrów handlowych, siedzib wielu firm, a także dobrego skomunikowania z portem lotniczym i obwodnicą trójmiejską.

Opinie (329) ponad 20 zablokowanych

  • Biurowce = tania powierzchnia birowa = praca (5)

    Równanie jest bardzo proste, niestety. Nawet tzw. "rozwój portów" to często rozwój setek firm, które GDZIEŚ muszą mieć siedziby - nie wszyscy latają po nabrzeżu. Tyle że miejsca parkingowe to jakieś nieporozumienie, to zwyczajne robienie interesu czyimś kosztem (w tym przypadku szeregowych pracowników biur, którzy będą zmuszeni do bulenia gaży właścicielowi Manhattanu, bo to jedyne logiczne miejsce na postawienie samochodu w tej sytuacji). Architektura - starzy, dobrzy architekci, którzy projektują tak, jak wtedy, kiedy skończyli studia, czyli trzydzieści pięć lat teu. Tak się nauczyli i tak robią, czemu się tu dziwić.

    • 4 5

    • Przestańcie ględzić o miejscach parkingowych... (2)

      To jest własnie myslenie sprzed 30 lat. Caly swiat wyrzuca samochodu z centrum i likwiduje tam parkingi (Kopenhaga, Sztokholm, Oslo, Hamburg, Londyn).
      Tylko Gdansk chce zamienic w centrum miasta w jeden wielki parking, najlepiej jeszcze zeby samochodem wjechac pod biurko...
      Na swiecie smaochod sluzy do rekreacji czy zakupow poza centrum miasta, a nie do dojezdzania do pracy w duzym miescie.

      • 4 1

      • A to jest inna sprawa (1)

        Ale do tego potrzebna byłaby darmowa komunikacja miejska finansowana z podatków, sieć tramwajowa doprowadzona do każdej ważniejszej części wszystkich ważniejszych osiedli i szybkie, nieprzepełnione do granic możliwości tramwaje odjeżdżające co 5 min, a nie co 15 i to jak się uda dojechać + bezwzględne pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniach. Całość pomysłów skopiowałem z niedawnego artykułu kol. Alicji Szczypty, bo mi się podobają.

        • 1 0

        • Osobiście nawet chętnie zapłaciłbym na to podatek

          gdybym tylko dostał gwarancję, że to na to pójdzie: zakup taboru, rozbudowę i modernizację trakcji i ewentualnie obniżenie kosztów biletów. To się wszystkim opłaca - to taki lewicowy slogan, ale myślę, że są rzeczy, które naprawdę się wszystkim opłacają - szybszy dojazd do pracy dla wszystkich w szybkim, ogrzewanym, niehałasującym tramwaju za półdarmowy bilet? Dlaczego nie?

          • 2 1

    • Po cholere biura skoro masa stoi pustch pod wynajem (1)

      Wybudowali by tam Hotel których brakuje we Wrzeszczu tym bardziej ze to centrum Wrzeszcza i obok PKP

      • 0 1

      • Po cholerę hotele

        skoro i tak spora część pokoi zwykle stoi pusta. Tak też można odpowiedzieć.

        • 1 0

  • kiedy skończy się ta okropna moda na wysokościowce? (1)

    oraz ta druga na paskudną "nowoczesną" architekturę?

    • 9 6

    • wolisz oczywiścoe chaty ze strzechą

      albo pseudo dworki wsiowe

      • 0 1

  • 180 miejsc .A ceny zrobia takie,ze bedzie stal pusty

    Na Szymanowskiego sa 4 pietra i masakra jest.

    • 6 1

  • A co z BIG BOY (2)

    Miało być tak pięknie (wysoko) ale poza wysokimi aspiracjami dewelopera nic widać.

    • 8 2

    • zamiast Big Boya - Big Dick

      • 3 0

    • Zajrzyj na stronę www.hossa.gda.pl: to co się pokazuje na intro - to przeprojektowny BB. I będzie miał 202 metry! Na razie - tajemnica firmowa.

      • 0 0

  • jaki piękny i oryginalny z góry będzie można oglądać życie w podwórkach starego Wreszcza

    a jeśli chodzi o symbole - to u stóp "potworka" jest jeden z nich "Cristal"

    • 2 1

  • Taki jakby Zieleniak,

    tyle że niebieski... :-)

    • 5 2

  • Trochę jak kwiatek do korzucha.

    Ktoś się dobrze odniósł do Przymorza, tam powstają na wielką skalę o dużej kubaturze obiekty. Dlaczego nie tam budować wysokościowce, tylko na Wrzeszczu którego zabudowa sięga maksymalnie 6 piętra?
    Taka sytuacja miała miejsce we Francji gdzie w równomiernej zabudowie wybudowano wysokościowiec. Całe szczęście skończyło się tylko na nim a miasto wyznaczyło miejsce w nowej prężnie rozwijającej się dzielnicy.

    • 8 3

  • Biurowiec w centrum zakorkowanego miasta, (2)

    między 14 a 17 korek w jedną stronę od Castoramy a w drugą od Opery Bałtyckiej, super miejsce, a 180 miejsc parkingowych wystarczy dla szefostw firm chcących się tam ulokować. A pracownicy i klienci biznesowi? Tramwajami pewnie przyjadą. Poza tym, już w tej chwili jest nadmiar powierzchni biurowych, a po wybudowaniu w Oliwie kolosa biurowego pustki będą aż miło. Problemem wszystkich takich centrów są korki dojazdowe, brak parkingów dla klientów. Osobiście jako klient wole korzystać z firm ulokowanych nawet daleko na obrzeżu, ale z dużym i wygodnym parkingiem.

    • 10 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • do mg

      Tych biurowcow i tak firmy nie zapełnią. Centrale są w stolicy,a tu ceny w euro z sufitu.

      • 0 0

  • heh
    kiedyś w pedecie zamknęli mnie na noc:-) jazda była bez trzymanki, długa i męcząca ha ha ha ha
    budować, budować, tylko jak słusznie tu zauważono ilość miejsc parkingowych sugeruje, że w przyszłości może w okolicy dochodzić do ostrych spięć pomiędzy kierowcami
    ale to już nie nasze zmartwienie

    • 4 3

  • luzik - nad 8 rzędem okien jest gruba czarna kreska - wyżej nie wybudują

    jest taka stara przepowiednia:
    "w roku gdzie dwie dwójki otoczą zero i jedynkę
    w miejscu gdzie bóg morza stopę postawił
    wszystko co więcej niż osiem i pół w gruz się obróci"

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane