• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znikają przejścia dla pieszych przy dworcu we Wrzeszczu

Maciej Naskręt
31 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Likwidacja pasów przy dworcu we Wrzeszczu.
  • Parkowanie autobusów miejskich na przejściach.
  • Parkowanie autobusów miejskich na przejściach.
  • Parkowanie autobusów miejskich na przejściach.

Znikają pasy dla pieszych na pętli autobusowej przy dworcu we Wrzeszczu. zobacz na mapie Gdańska Mieszkańcy uważają, że to ułatwienie dla parkujących na tych właśnie pasach autobusów miejskich. Według GZDiZ to porządkowanie oznakowania, a piesi mogą się tam teraz poruszać po całej pętli. Czy będzie bezpieczniej?



Jak oceniasz decyzję o likwidacji przejść?

W ostatnich dniach trwa usuwanie znaków poziomych wyznaczających przejścia dla pieszych na pętli autobusowej przed dworcem kolejowym we Wrzeszczu. Podejmowane działania dziwią mieszkańców.

- W jaki sposób będziemy mieli dostać się na przystanek, gdy przejścia zostaną zlikwidowane? - zastanawia się Marek Jasiński, nasz czytelnik.
Mieszkańcy ponadto formułują zarzut, że dotąd kierowcy autobusów miejskich nie zważali na przejścia i stawiali na nich pojazdy. W tej sprawie nawet interweniowali u służb. Teraz usunięcie pasów ma kierowców uchronić przed ewentualnymi mandatami.

Przejścia wyznaczone do likwidacji. Przejścia wyznaczone do likwidacji.

GZDiZ: porządkujemy oznakowanie



O sprawę postanowiliśmy zapytać urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zielni.

- Podejmowane przez nas czynności to porządkowanie oznakowania - pasy były na tzw. łącznicach, gdzie nie musi ich być. Piesi mogą teraz poruszać się po całej pętli autobusowej swobodnie. Łącznie zostaną zlikwidowane trzy przejścia. Nie ma to związku z parkującymi tam na pasach autobusami - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przypomnijmy jednak, że widząc pieszego zbliżającego się do przejścia, a tym bardziej oczekującego przed nim, kierujący pojazdem ma obowiązek zwolnić. Jeżeli pieszy znajduje się już na przejściu, a my - jako kierujący pojazdem - nie ustąpimy mu pierwszeństwa, zostaniemy ukarani mandatem w wysokości 350 zł.

Opinie (179) 6 zablokowanych

  • Rozumiem, że postawią tam znaki "strefa zamieszkania"? (5)

    Bo niby na jakiej podstawie pieszy ma przekraczać jezdnię w każdym miejscu?

    • 40 11

    • tam nie ma jezdni.

      • 3 10

    • Na zasadzie przepisów kodeksu drogowego "Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu."

      • 10 3

    • (1)

      Na jakiej podstawie piesi mogą poruszać się pieszo po całym terenie pętli. Chcę się przygotować przed rozmową z mającymi o wszystko pretensje kierowcami autobusów

      • 4 10

      • Na podstawie takiej jak na każdym innym placu czy chodniku. Nie ma tam jezdni, jest teren prywatny wyłączony z ruchu ( z wyjątkami ) i zarządzca sobie taką organizacje ustalił i nikomu nic do tego.

        • 2 6

    • Nie rozumiesz.

      I nie znasz przepisów ruchu drogowego, bo inaczej nie szukalbys podstawy.

      • 3 0

  • tylko wygramy wybory przywrucimy przejcia !!!!!!!!!!!!!!!

    gdańsk tworzą mieszkancy a nie urzedasy za biurek

    • 16 9

  • Ja to uważam... (2)

    Urzędnicy powinni jak najczęściej wyjeżdżać służbowo za granicę, żeby wiedzieć czy w NY, Chile Kostaryce, Japonii, RPA itd jest tendencja do likwidowania pasów, a nie tak..zza biurka.
    Mię to bulwersuje osobiście

    • 12 12

    • (1)

      Mię ruwnież osobiście! W sensie, że bulwersuje.

      • 8 0

      • No właśnie i Pana/ Panią też bólwersuje
        No i co ze zdążaniem na peron jeśli plac trzeba obejść??

        • 5 1

  • Rozumiem, że teraz SM albo policja będzie karać za przechodzenie w tamtych miejscach? (4)

    Co to za bzdurna zmiana? Zupełnie nic nie rozumiem z tego tłumaczenia w "artykule". Jak będzie można się poruszać "po całej pętli", skoro przechodzić przez ulicę można (takie przyzwyczajenie po komuniźmie) tylko przez pasy. To teraz będzie trzeba iść parę metrów dalej, a przechodząc np. od Loveat do budynku z boksami po drugiej stronie, trzeba będzie iść przez parking albo naokoło? WTF? Ostatnie zdanie podsumowuje powód, taka prawda. Masakra, ciągle działania anty-obywatel. Najpierw d**ilne pachołki (zamiast zrobienia zatoczki!!! jest na to miejsce!), że nie można kogoś podrzucić na PKP, teraz to...

    • 31 10

    • (2)

      Przyzwyczajenie po komunizmie ? Odnoszę wrażenie, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją najmocniejszą stroną. Jeżeli tak prosty tekst sprawia Ci trudności to staje się jasne dlaczego masz problemy z prawidłowym zrozumieniem przepisów ruchu drogowego.

      • 4 3

      • (1)

        Widać nie tylko on, ale również osoby go "plusujące", całe 26 osób. Oni na prawdę wierzą, że mogą przekraczać jezdnię legalnie tylko po pasach.

        • 2 1

        • milcz palancie ciekawe jak przejdzie tamtedy kobieta z wozkiem?

          Co za bezmozgi tam pracuja i wymyslaja takie bzdety?

          • 0 0

    • Nie rozumiesz.

      Za to ja rozumiem, ze czego nie rozumiesz, uznajesz za bzdure. To akurat naturalny mechanizm obronny.

      • 2 0

  • Prawda i jeszcze raz prawda. (1)

    A kiedy Adamowicz zniknie z Gdanska. moze w koncu wiecej ladu zapanuje.

    • 19 13

    • ład i porządek masz na Białorusi i w innych krajach autorytarnych

      faktycznie tylko według kontrolowanej narracji mass mediów.

      Zacznij myśleć: ład wynika z zaufania między ludźmi i nie nadużywania go przez rządzących.

      • 0 0

  • (4)

    Jesteśmy do tego stopnia zdemoralizowani w stosowaniu zasad ruchu drogowego, że racjonalne rozwiązanie budzi nasze zdziwienie i rozbawienie. Kierowcy mają za nic znaki drogowe, piesi są zaskoczeni, że powinni przechodzić przez jezdnię w miejscach do tego przeznaczonych a rowerzyści uważają, że żadne przepisy ich nie dotyczą. Każda próba uporządkowania naszych zachowań dla wspólnego dobra, budzi sarmackie veto.

    • 27 3

    • (2)

      Dobrze zacząłeś, ale "piesi są zaskoczeni, że powinni przechodzić przez jezdnię w miejscach do tego przeznaczonych". Przecież sam w innym komentarzu prawidłowo przytoczyłeś przepisy, które jasno dopuszczają możliwość przekraczania jezdni w innych miejscach niż przejście dla pieszych.

      • 1 0

      • (1)

        Przeczytaj uważnie jeszcze raz mój wpis. Nie napisałem, że piesi powinni przechodzić przez jezdnię tylko na "przejściach dla pieszych". Dlatego, że w określonych sytuacjach cała długość jezdni jest dostępna dla pieszych do jej przekraczania. Język polski pozwala oddać nawet takie subtelności.

        • 0 1

        • po co dorzucasz bzdury o zachowaniu się rowerzystów?

          tylko wpisujesz się w kolejne stereotypy.

          To nie oni są autorami przytłaczającej większości sytuacji kolizyjnych, wypadków i ofiar na naszych jezdniach, chodnikach a nawet przystankach autobusowych i tramwajowych.

          • 0 0

    • Ładnie to Mirek napisałeś, ale zupełnie bez związku z tematem i trochę z rzeczywistością

      • 0 0

  • A może jakiś urzędas wpadnie na to, by zrobić zatoczkę np. "do 3 minut" (3)

    dla ludzi przyjeżdżających albo odbierających kogoś z PKP? A nie durne pachołki postawili, byle życie utrudnić ludziom? Miejsce na zatoczkę jest spokojnie, tam wzdłuż budek.

    • 25 4

    • Zatoczkę sobie z jezdni wydzielaj

      Nie z chodnika.

      • 4 1

    • To się w PL nie sprawdza. Od razu będzie zastawione przez parkujących tam na cały dzień.

      • 1 1

    • W Polsce "3 minuty" to przynajmniej 3h

      Mało cwaniakuje łosi przed wejściem na Główny?

      • 1 2

  • Jak mam dostać się na przystanek? (1)

    Czy ten wymyślony czytelnik zawsze musi być ograniczony umysłowo?

    • 28 4

    • Po wymalowanych zebrach mozna bylo dotrzec tylko na jeden z przystankow.

      Ale to pewnie akurat był Twój, takze teraz musisz się niestety nauczyc teleportować.

      • 2 2

  • Mój postulat (1)

    Ja postuluje, aby w całym mieście zlikwidować przejścia dla pieszych !

    • 14 7

    • niezły pomysł. Zacznij od przekonywania kierowców do wprowadzenie strefy Tempo 30 w całym mieście

      może także być obejmująca całe miasto strefa zamieszkania.

      Miasto powinno być bardziej dla ludzi niż dla pojazdów.

      • 0 0

  • Ten węzeł komunikacyjny (2)

    To jakiś koszmar w stylu późny Gomólka. Jeden wielki obciach. Tak samo jak likwidacja pętli przy Jana z Kolna. Tam pod garażami na poziomie zero powinna zostać infrastruktura dla autobusów miejskich.

    • 25 3

    • Garaż był dla developera, żeby mógł własnego nie robić tam obok. (1)

      Autobusy stały że trzy lata po całej okolicy, w d*pie mają kierowców i ludzi. Zrobili kilka linii przecinaków tramwajów, to uważają, że mogą likwidować linie autobusowe.... taka logika. Potem zamiast 10 min autobus, to jedziesz godzinę tramwajem Z przesiadkami..

      Za nic mają ludzi w tym mieście.

      • 9 1

      • system przesiadkowy jest dobry, ale pod pewnymi warunkami, których w Gdańsku nie uświadczysz

        wystarczy przejechać się z pętli łostowice do dworca pks. do forum jedzie jakies 16-18 minut, a następnie kolejne 6 minut traci na swiatlach przy galerii handlowej i urzedzie miasta.

        niech będzie pozdrowiony dobrodziej pablo i jego namiestnik od dyliżansów

        • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane