• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz jak będzie wyglądał Węzeł Wzgórze

Michał Sielski
10 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
W centrum Gdyni trwa wielka przebudowa Węzła Wzgórze. Zmodernizowany węzeł można już dziś zobaczyć na planszach, istniejące drogi i tunele dopiero w marcu przyszłego roku. W centrum Gdyni trwa wielka przebudowa Węzła Wzgórze. Zmodernizowany węzeł można już dziś zobaczyć na planszach, istniejące drogi i tunele dopiero w marcu przyszłego roku.

Choć do końca przebudowy Węzła Wzgórze jeszcze sporo czasu, gdynianie już dziś mogą przekonać się, jak będzie wyglądać to miejsce w marcu 2011 r. Na razie dzięki planszom na ogrodzeniu pomiędzy Urzędem Miasta, a przystankiem SKM.



- Chcemy, by ludzie już mogli dowiedzieć się, jaki będzie docelowy efekt przebudowy. Piesi mogą zapoznać się z usytuowaniem wyjść z tuneli, a kierowcy z nowym układem drogowym - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który inwestycję może nadzorować niemal przez cały czas, bo okna jego gabinetu wychodzą na stronę al. Piłsudskiego, gdzie wciąż prowadzone są roboty.

Wizualizacje firmy FMD 3D:

Prace trwają zgodnie z harmonogramem, mimo że część elementów konstrukcyjnych trzeba było sprowadzać z całej Polski, a ich układaniem zajmowały się dźwigi o nośności 500 ton, których w naszym kraju jest tylko kilka.

- 40 proc. prac już wykonaliśmy. Do końca sierpnia skończą się wszystkie prace konstrukcyjne, więc będzie już co podziwiać, a całość przebudowy zakończy się w marcu 2011 roku - zapowiada Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w prowadzącej budowę firmie MTM.

Budowany jest m.in. nowy kolektor deszczowy, co ma zapobiec zalewaniu tuneli - zarówno tych dla pieszych i rowerzystów, jak i samochodów. Tunele, które będą wyłącznie ciągami komunikacyjnymi pozbawionymi sklepów, będą monitorowane.

Opinie (303) ponad 20 zablokowanych

  • Tak jakoś słowa "bezpieczne przejście" i "tunel" się rozmijają, szczególnie w nocy, jak idzie sama dziewczyna :) (1)

    jak patrzę na tunele w Gdańsku, to czy one sa bezpieczne? pełno pijaczków, drechów itp. przejście tunelem w godzinach mocnych to niezłe przeżycie.

    • 16 3

    • przydarzyło ci się coś czy tylko legendy powtarzasz ?

      • 0 0

  • A dlaczego ścieżki rowerowe z polbruku ?

    Dlaczego w Gdyni ścieżki rowerowe robi się bez żadnej koncepcji. na Unruga potrafiono zrobić z czerwonego asfaltu, a w centrum znowu polbruk. Kto imiennie za to odpowiada.

    • 11 5

  • Na 4-tej fotce volvo złapało kapcia (3)

    • 10 0

    • stłuczka

      a gostek w kapcich tłumaczy sie z wniecionego błotnika w Toyocie

      • 1 0

    • Pomóż naprawić...

      I pierdnij w oponkę. :DD

      • 0 0

    • jak nie, jak tak

      • 0 0

  • monitoring , koniecznie monitoring w tunelu !!!!!!!!!!!!!!!!

    • 15 0

  • My w Gdańsku tego nie potrzebujemy!

    Nasza ŚWIĘTOKRZYSKA jest piękna i musimy ją wpisać na listę zabytków!!! Żeby nam jej ktoś przypadkiem za 20lat nie remontował albo co gorsza jakiegoś pasa czy wiaduktu nie dobudował!!!! My chcemy nasze skrzyżowania ze światłami!!! w naszym MUZEUM

    • 3 6

  • zapomnieli o straganach z majtaki w tunelu

    bo takie na pewno się pojawią

    • 4 3

  • jaka z*******a miejscówa na deskę ;O Gdynio wybuduj skatepark bo inaczej ten tunel nim się stanie.

    • 4 1

  • Szkoda...

    że te pieknie pokazane na projekcie pasy ruchu, strzalki, linie, przejscia dla pieszych beda tak idealnie biale tylko jeden sezon... a pozniej - zgaduj zgadula z ktorego pasa jak jechac... czy biala farba jest az tak droga, zeby co sezon jej uzyc??

    • 6 2

  • to rozwiązanie prawie nic nie rozwiązuje-przekombinowane i pewne jest że będzie zmiana w conajmniej jednym miejscu...

    brak w/g mnie rozwiązania na bezkolizyjność,ktoś chciał sprowadzić przygodnych ludzi do miasta,a utrudnił tym samym ruch...

    • 7 2

  • co rozni miasta Zachodniej Europy od miast Polski? (3)

    To, ze tam era budowy przejsc podziemnych dla pieszych w centrach miast miala miejsce jakies 30 - 40 lat temu. obecnie wiekszosc dawno zasypano (Berlin, Kopenhaga, Paryz) a piesi do centrum miasta sa przyciagani polepszaniem warunkow ich ruchu (dluzsze swiatla, spowolnienie ruchu samochodow, zwezanie jezdni, wprowadzanie zieleni). W Polsce jest dokladnie na odwrot - jako atrakcję oferuje sie spacery pod ziemia w opustoszalych w nocy tunelach, w anonimowym betonie, wsrod nitek coraz szerszych srodmiejskich autostrad. Panowie, wlasnie zabijacie miasto Gdynia, w samym jego centrum. Takie rozwiazania mozna budowac przy obwodnicy, nigdy w centrum! Dewastacja spoleczna i kulturowa tego tworu jest tylko kwestia czasu. Na plus mozna jednak zaliczyc obsluge rowerzystow i niepelnosprawnych inna niz to zazwyczaj bywa (tzn nie po schodach ale osobnym tunelem z pochylniami). Jednak generalnie ulatwianie ruchu samochodowego w centrum to droga donikad. Efektem sa korki na 3 czy 5 pasach, ale tak samo nieruchome jak te na 1 czy na 2. Duzy blad Gdyni, za 5 czy 10 lat wladze to pojma, szkoda ze tyle pieniedzy wydane na darmo.

    • 26 5

    • Gdynia to taka mała polska ameryka - auto to ich bóg

      nie rozumieją tego, że miasto to piesi. Auta są przydatne owszem, na przedmieściach. Te tunele wyjdą im bokiem już niedługo. Ale jak się ma 2 tunele dla pieszych w mieście, to skąd brać doświadczenia? A mogłyby być kładki dla pieszych albo najlepiej auta pod ziemią

      • 6 1

    • cos cienki z ciebie inzynier. piszesz o stolicach... w tych co wymieniles jest inny uklad przestrzenny. po drugie nie wiem ile kosztowaloby wrzucenie prawie 7 pasow pod ziemie.

      • 0 1

    • re

      jest tylko jeden mały problem, przy naszych śmiesznie niskich mandatach dłuższy cykl świateł dla pieszych spowoduje tylko tyle że więcej samochodów przejedzie na czerwonym, bo żeby więcej pieszych przeszło to jakoś szans nie widzę :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane