- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (139 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Żuraw podniósł 400-tonowy wiadukt
Zobacz jak potężny żuraw gąsienicowy przewiózł 400-tonowy wiadukt.
Ponad osiem godzin trwała wtorkowa operacja montażu 400-tonowego wiaduktu na węźle Karczemki w Gdańsku. Potężny żuraw gąsienicowy przewiózł stalową konstrukcję na odcinku 30 metrów, a następnie opuścił ją na przygotowane wcześniej specjalne przyczółki.
Przez całe dwa dni grupa robotników składała elementy żurawia, które przyjechały do Gdańska na 12 długich naczepach. Następnie żuraw o udźwigu 500 ton został wybalastowany. - Aby podnieść i przetransportować wiadukt o wadze 400 ton żuraw, który sam waży ponad 300 ton potrzebował jeszcze 410 ton przeciwwagi - wyliczał Cezary Ostrowski z firmy Herkules SA.
Ponadto robotnicy w ciągu kilku godzin wyłożyli tłuczniem bitumicznym i podkładami z niezwykle wytrzymałego afrykańskiego drewna trasę żurawia na placu budowy. Specjaliści tłumaczą, że takie zabezpieczenia były niezbędne.
- Tu są naciski rzędu 90, 100 ton na metr kwadratowy. Bez tego grunt mógłby nie wytrzymać - wyjaśniał Robert Mański z Herkules SA.
Po zakończeniu przygotowań, żuraw ruszył do akcji. Bez problemów pokonał wyznaczoną drogę i opuścił wiadukt na przygotowane wcześniej przyczółki. Jak zaznaczył Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, osadzony wiadukt
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- To akurat wiadukt, który wcześniej funkcjonował przy obwodnicy. Został zdemontowany, gruntownie wyremontowany na miejscu i jest ponownie montowany - wyjaśniał Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku, który przyglądał się operacji.
Rozbudowa węzła Karczemki, która ma zakończyć się w maju 2012 r., współfinansowana jest z europejskiego Programu Infrastruktura i Środowisko. Jej koszt całkowity to 262 mln zł.
Miejsca
Opinie (81) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-11 18:47
Wiadukt
Znam taką robotę, wprawdzie w nieco mniejszej skali i dlatego taaak mi się to podoba.
- 0 1
-
2012-01-11 20:25
takie piórko
na stoczni to sie podnosi
- 1 0
-
2012-01-11 21:22
Cezary?
To Cezary Ostrowski mistrz lansu sopckiego?
- 5 0
-
2012-01-11 22:15
żuraw chyba radziecki musiał być?
- 0 0
-
2012-01-11 23:19
afrykańskie drewno kupują u producenta w Anglii
a jak wiadomo Anglia jest w Afryce i wtedy wysyłają im to z Rumunii (też w Afryce)
- 0 0
-
2012-01-12 10:34
W starożytnym Egipcie
nie takie ciężary podnosili. 400 ton waży najmniejszy " kamyk " w piramidzie.
- 0 0
-
2012-01-14 19:50
dobra robota Panowie
Herkules rządziiiiiiii. Wrocław dziękuje za pylony!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.