W najbliższy weekend zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu na Podwalu Przedmiejskim.
Zamiast dwoma pasami, jak dotychczas, kierowcy pojadą tylko jednym w obu kierunkach.
w poziomie jezdni, będzie najwygodniej
46%
tunelem, tam czuję się bezpieczniej
54%
W związku z kontynuacją prac związanych z przebudową ul. Podwale Przedmiejskie od najbliższego piątku planowane są zmiany w organizacji ruchu. Wykonawca prac zwęzi pasy ruchu po obu stronach. W tym czasie na ul. Podwale Przedmiejskie (na wysokości ul. Chmielnej) układane będą warstwy nawierzchni bitumicznej.
- Od piątku 31 sierpnia (godz. 18) do soboty 1 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym, wewnętrznym pasie ruchu.
- Od soboty 1 września (godz. 18) do niedzieli 2 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch będzie odbywał się po jednym, zewnętrznym pasie ruchu.
- Od poniedziałku 3 września (godz. 18) do wtorku 4 września (godz. 18) - ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym wewnętrznym pasie ruchu.
- Od wtorku 4 września (godz. 18) do środy 5 września (godz. 6) - ruch pojazdów będzie odbywał się po zewnętrznym pasie ruchu.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszyła w kwietniu 2018 roku. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Przekazanie drogi do użytku zaplanowano na październik bieżącego roku. Wykonawcą robót jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA.
W ramach inwestycji przebudowany jest odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się
wiadukt nad Motławą ![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
. Na skrzyżowaniu powstaje naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.
Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.
Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.
Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej
między ul. Pszenną a Spichrzową ![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
, gdzie zgodnie z warunkami konserwatora zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.
Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, chociaż oferty znacznie przekroczyły budżet. Również
remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.