- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji
Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. Grunwaldzką w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.
W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między Kaprów
- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.
- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.
Weekendowy test na Wajdeloty
Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.
Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem
- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Zniknie popularny skrót
Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. Piramowicza
Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. Hallera
Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Opinie (977) ponad 50 zablokowanych
-
2020-06-09 20:52
Te cudowne określenia: odzyskać drogę dla pieszych! Czyli wracamy do czasów w których chodził się na piechotę po Gdańsku. Do średniowiecza? Bo tylko wtedy ludzie chodzili tam na piechotę. Ale w Gdyni jeden chciał odzyskiwać dla pieszych czy rowerów estakadę Kwiatkowskiego. To pokazuje stan intelektu działaczy i aktywistów.
I jestem absolutnie pewien że ten eksperyment się powiedzie. Nawet jeżeli centrum miasta całe stanie i nie będzie mogło się ruszyć, i nawet piesi nie będą w stanie przejść, to i tak okrzykną sukces i rozwinięcie tych wspaniałych zmian.- 24 4
-
2020-06-09 21:03
W latach 60 jak mnie ojciec woził Syrenką też były 2 pasy ruchu. (1)
Czyli nic się nie zmieniło. Mam pocztówkę z Wrzeszcza z lat 50. Też były 2 pasy, jak jeszcze Cristalu nie było. Może w XXI wieku też wystarczą.
- 11 7
-
2020-06-09 21:12
a ile byś chciał? po 10 w każdą strone?
- 2 4
-
2020-06-09 21:21
Usunął bym wszystkie trzy pasy wtedy korków w ogóle nie będzie.
- 12 0
-
2020-06-09 21:21
Specyfika życia w dużych miastach wymaga szybkiego przemieszczania się na duże odległości. (1)
W Paryżu dzięki metro samochód jest niepotrzebny. W Gdańsku przejazd komunikacją 5 km, to nieraz prawie godzina.
- 19 3
-
2020-06-10 11:22
w niektóre dni nawet 2 godziny
zauważ, że oprócz komunikacji i samochodów prywatnych jest wiele innych sposobów poruszania się po mieście, dużo mniej terenochłonnych niż samochody prywatne
- 0 2
-
2020-06-09 21:37
Sami wybraliście (1)
To jest właśnie władza PO - robić wszystko by obywatelom żyło się gorzej. Dulska lepiej już będzie jak nic nie będziesz robić.
- 15 2
-
2020-06-10 11:23
wielu obywatelom będzie się żyło lepiej
mniej spalin i hałasu w wyniku zmian zachowań komunikacyjnych części mieszkańców
- 0 2
-
2020-06-09 22:00
Kiedy zwężenie obwodnicy!??!??! (1)
Może obwodnicę zwęzić do 1 pasa w każdym kierunku dla rowerzystów????
- 16 2
-
2020-06-10 11:24
w mieście Akron w USA zdecydowano się przekształcić autostradę przecinającą to miasto w atrakcyjną trasę ruchu rowerowego
widać, że potrafisz wykazać się wyobraźnią, ale nie jesteś czołowym innowatorem.
- 0 0
-
2020-06-09 22:10
A jak te władze
Można wymienić? Bo mnie te pomysły wkurzają!
- 12 2
-
2020-06-09 22:33
Przegieli.
Gdzie można zaskarżyć takie działania? Czy oni są niespełna rozumu czy tak oderwani od rzeczywistości? Nie czytają tego portalu? Przecież ciągle pojawiają się artykuły o niewydolnej zatłoczonej komunikacji, o obcinania kursów, o ciągłych zmianach powodujących czasochłonne przesiadki. Jeśli częstotliwość się nie podwoi i nie dojdą bezpośrednie kursy to ludzie dalej będą jeździć autami. Zlikwidować parking przy UM, zlikwidować auta służbowe dla administracji w UM. Niech będzie jak w krajach skandynawskich służbowe auto tylko dla prezydenta i premiera. Może wtedy otworza oczy. Rozumiem, że pomysłodawca i wszyscy, którzy złożyli pod tym podpis w dniu wczorajszym do pracy przyjechali na rowerze w deszczu. I życzę im jeszcze żeby jakiś dziennikarz pokazał w dokumencie jak te osoby jeżdżą do pracy i gdzie parkuja. Tak przez rok prowadzić takie śledztwo, bo teraz będzie lato to może na pokaz będą jeździć rowerem. Trojmiasto.pl proszę niech jakiś Wasz dziennikarz poprowadzi takie śledztwo przez rok.
- 13 2
-
2020-06-09 22:36
...
Idioci
- 9 2
-
2020-06-09 22:38
Poj....o kogoś? Obwodnicę też zwężycie?! Jak ja to czytam to mi się taki jeden Stefan przypomina...
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.