• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • Oby te cymbaly mogly doświadczyć korkow !

    Tylko u nas to możliwe, cały świat poszerza , usprawnia ruch . A w Polsce wystarczyć złoty pomysł jakiś cymbalow którzy nie jeżdżą codziennie autem w centrum i jakimś cudem ich decyzja takie stolec przechodzi. Faktycznie na tych odcinkach jest tak wąsko że piesi i rowerzyści stoją w korkach na chodniku.
    Ps Widzę ten odcinek z okna i ... nadal zastanawiam się po ki h.... ???

    • 7 0

  • Zawiadomienie do prokuratury o celowym niszczeniu miasta i działaniu na niekorzyść mieszkańców.
    A napisano, że ostatnio nie było zakażeń Koronawirusem

    • 2 0

  • Napisze tak, nie wiem kto to wymyślił, ale zdrowy na umyśle to nie był.

    • 4 0

  • Poroniony pomysł!

    Co za dureń to wymyślił...

    • 3 0

  • jak czytam o budowie i rozbudowie ścieżek rowerowych przy lub wzdłuż arterii drogowych

    po których porusza się niebywała liczba trujących "kopciuchów" a obok posuwa rowerzysta to nie wiem czy się śmiać czy płakać z podejmowanych decyzji przez miejskich decydentów .

    • 2 0

  • i**oto-drogowcy

    Trend rugowania kierowców . utrudnienia, zwężania osiągnął niesłychany poziom . Szczytem był kontrapas na 3 Maja w Gdyni . Trójmiasto ,to komunikacyjnie wioska oparta na jednej osi -Gdańsk -Gdynia . I teraz się ja zak. orkuje . Czy ktoś korzysta z systemu tristar wyswitalający kretyńskie komunikaty

    • 2 0

  • Thank you.

    Dzięki za pomoc UM w powrocie do pracy po Covidzie. Naprawdę nikt nie ma takiego wyczucia i taktu
    we wprowadzaniu zmian jak władze Gdańska. Teraz nie dość, że bez premii to jeszcze kolejną nadgodzinę spędzę w korku.

    • 3 0

  • Kolejna pomysłowa Masakra!!!

    Juz mamy system tristar, który miał upłynnić ruch aut w Gdańsku, a działa tak, że stoimy na każdych światłach...BRAWO!.To też miał być genialny pomysł, który finalnie jest porażką i do dzisiaj nikt nie potrafi sobie z tym poradzić. Od września, gdy działają szkoły i uczelnie, w szczycie komunikacyjnym przejazd Grunwaldzką z Oliwy do Wrzeszcza trwa, czasem, nawet 40min. Przy zwężeniu będzie trwać 1godz.40min. Już nie wspomnę o dojazdówkach..Wszędzie nawet w najciaśniejszych uliczkach wprowadzają opłaty za parkowanie, a nowych miejsc parkingowych nie przybywa. Wszędzie powstają nowe biurowce i osiedla, może gdyby, w każdym z tych skupisk, jeden wieżowiec zrobić parkingiem wielopoziomowym za symboliczną złotówkę to okazałoby się, że na ulicach i chodnikach nikt by nie parkował.
    Pomysłodawcy gratuluję totalnego braku wyobraźni i dziękuję za dodatkowe utrudnienia w życiu. Urzędnicy i drogowcy lubią testować ludzką cierpliwość, a potem, wszyscy się dziwią, dlaczego wzrasta agresja na drogach!

    • 2 1

  • Jedno pytanie

    Gdzie Ci ludzie uczyli się zawodu. A raczej dlaczego nie zatrudniono tych co się go uczyli. I proszę nie opowiadać, że takie rzeczy są w Europie. Takich kretyńskich wynalazków nie ma ani w Berlinie, ani w Londynie, ani w Barcelonie, Walencji, Maladze itd. Tak są strefy uspokojonego ruchu, ale nikt nie uspokaja arterii przelotowych tylko osiedlowe uliczki i stare miasto. Taka mała różnica.

    • 1 0

  • Niedługo jak będziesz jeździć samochodem,

    to będziesz podpięty pod skalę "F" i neomarksistowscy hipsterzy nazwą cię "faszystą".

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane