• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Michał Brancewicz
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie zaczynała się na węźle integracyjnym powstającym w ramach budowy al. Adamowicza.
  • Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską.
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy al. Adamowicza z al. Havla.

62,7 mln zł wynosi najtańsza oferta na budowę trasy tramwajowej, która połączy al. Adamowiczaal. Havla. To o 24 mln zł więcej, niż planowało wydać miasto. W sumie do przetargu stanęło osiem firm i konsorcjów.



Gdańsk bardziej potrzebuje:

Przetarg na budowę Nowej Warszawskiej został ogłoszony w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy termin otwarcia ofert przypadał na 16 września, ale potem był kilkukrotnie przesuwany, aż do teraz.

Jednak kwoty zaproponowane przez wykonawców mocno odbiegają od wyceny miejskich urzędników. Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjów.

Nowa Warszawska - oferty:

  • Konsorcjum firm: TOR-KAR-SSON, WPRD Gravel, Elgrunt - 62 mln 677 tys. 930,31 zł
  • MTM SA - 64 mln 607 tys. 491,11 zł
  • Strabag SA - 67 mln 322 tys. 960,31 zł
  • Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola SA - 71 mln 832 tys. 216,50 zł
  • Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructures SA - 76 mln 985 tys. 700 zł
  • Budimex SA - 77 mln 802 tys. 437 zł
  • Torpol SA - 77 mln 925 tys. 837,71 zł
  • Konsorcjum firm: ALDESA CONSTRUCCIONES POLSKA, ALDESA CONSTRUCCIONES SA - 79 mln 315 tys. 721,64 zł

Z kolei miasto poinformowało, że zamierza przeznaczyć na Nową Warszawską 38 mln zł. To stawia całą inwestycję pod dużym znakiem zapytania.

Przypomnijmy: Nowa Warszawska to dwukilometrowa trasa tramwajowa, która zacznie się na powstającym właśnie węźle w ramach al. Adamowicza (nazywanej wcześniej Nową Bulońską), a jej koniec włączy się w istniejącą linię na al. Havla, obok przystanku Przemyska. Wraz z torowiskiem powstaną też chodniki i ścieżka rowerowa. Urzędnicy analizują również poszerzenie inwestycji o budowę drogi, co wcześniej nie było ujęte w projekcie.

Na trasie Nowej Warszawskiej znajdą się trzy przystanki:

  • na wysokości planowanej ul. Nowej Unruga,
  • przy Piotrkowskiej (koło pętli autobusowej)
  • na Havla.

Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju. Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie fragment torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było "wpiąć" nowe tory. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.

Budowa Nowej Warszawskiej potrwa 20 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Z kolei w maju tego roku tramwaje mają zacząć kursować po al. Adamowicza. Natomiast 13 stycznia nową aleją pojechali pierwsi kierowcy.

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • Wiecznie narzekający, co to za ludzie. Budują źle, remontują też źle bo korki, nie robią nic tragedia. Skąd te słoiki zjechały? Wyprowadzić się na wiochę, albo wrócić skąd przyjechaliście!

    • 3 11

  • Skąd się biorą oczekiwania oferentów? ano stąd że jeśli wykonawca Nowej Bulońskiej za przedłużenie odcinka o kolejne 500 m otrzymał jedyne 50 mln więcej to zasadnym jest oczekiwanie 60-80 mln za dwa kilometry. Nie martwmy się tak czy siak zapłacimy tyle ile sobie zażądają.

    • 7 1

  • Tramwaj do FH (2)

    A kiedy nitka tramwajowa przez Jabłoniową do Fashion House obecnie DO, dalej Przywidzką i Świętokrzyską do pętli.
    Co po tych wszystkich środkach transportu skoro kursują 2x na godzinę i kilka razy trzeba się przesiadać. Nie da się jednym środkiem transportu dojechać do Gdańska ( choć wcześniej była taka możliwość).
    Dodam że jest rodowitą Gdańszczanką i mieszkam na Jasieniu bez kredytu, bo ceny nowego budownictwa na Zaspie czy Przymorzu są dla wariatów.

    • 16 3

    • Rodowity gdańszczanin/gdańszczanka... (1)

      ...nigdy nie nazwałby okolic Fashion House Jasieniem!

      • 4 4

      • nie napisała, że mieszka przy FH, tłuku

        • 1 0

  • Jeszcze wiele blokowisk można zbudować wokół tej nowej trasy tramwajowej.

    • 1 0

  • Najpierw remonty ulic w mieście ,a potem się zobaczy. Deweloperzy mogą sobie sami budować drogi.

    • 6 2

  • Gdańsk inwestuje we wsie leżące na południe od miasta. Zapomina o starych dzielnicach. (1)

    • 3 14

    • powtarzasz się

      • 0 0

  • to niech miasto wybuduje sobie samo, za taką kasę, mają dużo pierdzistołków- mądrali to dadzą radę...

    • 5 0

  • Priorytetem jest Nowa Świętokrzyska !!!

    • 3 0

  • Kto by się spodziewał,

    że wyjdzie drożej niż zakładało miasto. Oby dołożyło te brakujące miliony, bo bez Nowej Warszawskiej, Nowa Bulońska ma mało sensu.

    • 12 0

  • Kto wyliczył koszt że strony miasta dziecko z pierwszej klasy SP. Bo chyba firmy, które wystartowały w przetargu, nie założyły zysku na poziomie 24 mln zł.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane