- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (104 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Czy Trójmiasto zmierza w stronę "strefy 30"? Więcej ulic z ograniczeniem prędkości
Trójmiasto zwalnia - na drogach pojawia się coraz więcej "stref do 30 km/h". W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat takie znaki ustawiono na 95 trasach. W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem wynosi już 616,9 km. W Sopocie na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
W stolicy Francji wprowadzono bowiem "strefę 30". Gdzie? Wszędzie. No, poza kilkoma (naprawdę: kilkoma) alejami i obwodnicą miasta, na której ograniczenie wynosi teraz 70 km/h.
To działania, które wpasowują się w zachodnie trendy uspokajania ruchu w miastach.
Zwolennicy ograniczania prędkości wskazują, że dzięki temu skutecznie eliminowane są śmiertelne i poważne wypadki z udziałem pieszych czy rowerzystów.
Są również zdania, że - paradoksalnie - choć zwalniają, to jadą szybciej. Auta poruszające się z prędkością 30-35 km/h jadą bowiem płynniej i maksymalnie wykorzystują przepustowość ulic.
W stronę uspokajania ruchu w miastach coraz śmielej patrzą również trójmiejscy urzędnicy.
95 kolejnych ulic w "strefie 30" w Gdyni
W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat "strefą 30" objęto kolejnych 95 ulic (w całości lub w części).
Jak zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent miasta ds. rozwoju, ten trend będzie się pogłębiał.
- Rok temu prezydent Szczurek podjął decyzję, że w całym mieście - nie tylko w Śródmieściu, gdzie strefa 30 km/h już działa - uspokajamy ruch samochodów, zwłaszcza przy szkołach podstawowych. Dzięki temu dzieci z podstawówek chętniej dojeżdżają do placówek, np. rowerami czy hulajnogami - tłumaczy samorządowiec.
Chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrumDocelowo - w ciągu najbliższych miesięcy - już przy wszystkich szkołach podstawowych pojawi się strefa "tempo 30".
Niewykluczone, że w przyszłości ograniczenia prędkości do 30 km/h zostaną "rozciągnięte" również na dzielnice, których dzielnicowi radni zgłaszają taką potrzebę.
- Zdecydowanie chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrum - podkreśla wiceprezydent Łucyk.
Pełna lista nowych ulic z ograniczeniem do 30 km/h w Gdyni.
Gdańsk obniża prędkość na "przelotówkach"
W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem, o dopuszczalnej prędkości maksymalnej nie większej niż 30 km/h to już ponad 616 km. Docelowo taka "strefa" ma objąć wszystkie ulice lokalne, dojazdowe oraz fragmenty ulic zbiorczych, tj. 70 proc. całkowitej długości ulic, które w mieście mierzą łącznie 954,5 km.
- Dzięki uruchomieniu procesu w 2009 r. i jego rozszerzaniu wzrosło bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu: kierowców, rowerzystów i pieszych - podkreśla Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Mocno prędkość ograniczono również na "przelotowych" trasach przez Gdańsk:
- w 2021 roku na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa stanęły znaki ograniczające maksymalną prędkość 50 km/h (zamiast 70 km/h);
- w 2020 roku z 70 do 50 km/h ograniczono prędkość na al. Rzeczpospolitej.
Choć kierowcy krytykowali ograniczenie prędkości, miejscy urzędnicy stoją na stanowisku, że dzięki temu zmniejszyła się liczba poważnych wypadków.
Statystyka wypadków w Gdańsku w 2021 roku
5 lat "tempo 30" w Gdańsku. Czy ograniczenia zdały egzamin?
Wolniej również po Sopocie
Jak przypomina Marek Niziołek z UM w Sopocie, na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
- Wyjątki to ul. Malczewskiego (40 km/h) i al. Niepodległości (50 km/h). Ostatnio, po remoncie, do 30 km/h została ograniczona prędkość pojazdów na całej długości ul. Armii Krajowej. Ponadto jest w Sopocie wiele miejsc w strefach zamieszkania, gdzie prędkość ograniczona jest do 20 km/h (np. ulice Pułaskiego, Bema, Fiszera, Obr. Westerplatte) - podsumowuje miejski urzędnik.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Luksusowe samochody na sprzedaż. motoryzacja:
"Strefa 30" w Sopocie (14 opinii)
Opinie (792) ponad 10 zablokowanych
-
2021-09-09 17:41
Warszawska
Nowa udziubdziana Warszawska dopiero przyśpieszy i usprawni ruch. Faktycznie, strefa 30 będzie wręcz wymuszona.....
- 5 0
-
2021-09-09 17:52
Paryż
Akurat właśnie niedawno wróciłem. "Obwodnica" do 70? Owszem na tych dwu jezdniowych drogach o 4-5 pasach ruchu w każdym kierunku biegnących przez centrum miasta jest takie ograniczenie. Ale tam gdzie rzeczywiście możemy mówić o "obwodnicy" jest to już 90-110. Do tego dochodzi tak rozbudowane metro, że człowiek musi się zastanowić, którą stację i linię z kilku najbliższych wybrać. Niestety nasz transport zbiorowy jest jeszcze daleko w tyle. Natomiast co mnie zdziwiło to całkowity brak przystosowania Paryskiego metra dla osób niepełnosprawnych. Ale prawdopodobnie radzą sobie w wygodniejszy sposób.
- 4 0
-
2021-09-09 18:13
Może mi nie uwierzycie ale te POmysły naszych samorządowych włodarzy związanych z jednyną słuszną partią, to zmuszanie ludzi do POpierania określonego, jedynie słusznego stylu życia, wypychanie na rowery, bombardowanie durnowatymi POmysłami, bo ekologia, bo zwierzątka, bo weganizm - wypisz wymaluj pomysły aktywistów partyjnych z PRL, w której upłynęło mi dzieciństwo i młodość. Nigdy więcej. Precz z komuną!
- 5 0
-
2021-09-09 18:15
tylko nie zapomnijcie o obwodnicy trójmiasta
Chociaż tam ostatnio częściej się STOI niż jedzie. Ale zawsze można się wykazać '' troską o zdrowie ...i....ekologię
- 4 1
-
2021-09-09 18:31
Rozumiem że te ograniczenia obejma równierz tramwaje i autobusy !!!
- 4 1
-
2021-09-09 18:32
Absurdy gonią absurdy
Trójmiasto ma wzdłuż z 50 km a niedługo nam każą nam tę drogę pokonywać piechotą..
- 4 3
-
2021-09-09 18:35
Zła fotografia
Wyglada że ktoś z willi ma problem
- 3 0
-
2021-09-09 18:41
Niezdrowe Pomorze
Cham to nie kierowca a swoj tyłek powinni wozic w komunikacji miejskiej
- 2 2
-
2021-09-09 18:58
Co za bzdura. jezeli ma byc bezpiecznie to przed kazdym pojazdem powinien biec człowiek z czerwona flagą. trzymajmy sie tego albo dajmy sobie spokój z ograniczeniem prędkości.
- 4 1
-
2021-09-09 19:02
Kilka przykładów!
Ulica Świętojańska, a zwłaszcza odcinek 10 Lutego - Pl. Kaszubski - może jeden na dziesięciu jedzie max 30/ h. Kołłątaja, Kapitańska, zwłaszcza Beniowskiego rano między 8 i 10 rano na Działkach Leśnych i.t.p. Wiadomo, że nikt tego nie kontroluje.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.