- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (75 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (99 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
- 5 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 6 Malujący robot wart 2 mln dolarów (53 opinie)
Dlaczego przestajemy ufać szczepieniom?
Szczepienia - dlaczego coraz mniej osób się szczepi? W Polsce odporność populacyjna w przypadku odry spadła już poniżej bezpiecznego progu 95 proc. Dlaczego w naszym kraju coraz mniej osób decyduje się na szczepienia? Jak przekonać społeczeństwo do profilaktyki?
- Brak szczepień - problem narasta
- Szczepienia - kto traci na ich braku?
- Szczepienia. Jak walczyć z fake newsami?
- Kampanie antyszczepionkowe - "społeczeństwo podatne na niezweryfikowane informacje"
Brak szczepień - problem narasta
Niestety pod tym względem Pomorze należy również do niechlubnej czołówki - służby sanitarne wysyłają coraz więcej wezwań, upomnień i wniosków o rozpoczęcie postępowania egzekucyjnego.
- To jest problem, bo ponad wszelką wątpliwość szczepienia ratują nasze zdrowie i życie nie tylko w wymiarze tego pojedynczego pacjenta, który decyduje się zaszczepić bądź odmawia szczepieniom, ale także w wymiarze populacyjnym. Szczepienia chronią pośrednio również tych, którzy się nie zaszczepili - zaznacza dr hab. Tomasz Smiatacz, kierujący Kliniką Chorób Zakaźnych GUMed. I dodaje: - Strona lekarska, medyczna dysponuje dowodami naukowymi na skuteczność i bezpieczeństwo szczepień. Nie będąc profesjonalistą, trudno samodzielnie przeanalizować te dane. Chcemy znaleźć sposób, aby pacjenci nie byli oszukiwani i podejmowali racjonalne decyzje odnośnie do swojego zdrowia.
Czy dodatkowe pieniądze zmienią oblicze SOR-ów?
Szczepienia - kto traci na ich braku?
Mówimy o chorobach zakaźnych, które niegdyś udało się pokonać lub udaje się je utrzymywać na marginalnym poziomie przy pomocy powszechnej wakcynacji, a obecnie istnieje realne ryzyko ich powrotu. Niestety rodzice odmawiający szczepień przyczyniają się do spadku wskaźników odporności populacyjnej, a takim zachowaniem narażają również zdrowie osób, które z różnych przyczyn medycznych nie mogą się zaszczepić.
- Największe zagrożenie związane z odchodzeniem od szczepień dotyczy samych osób, które z nich rezygnują, bo będą chorować, a zapewne również część z nich umrze na skutek chorób, przed którymi chronią szczepienia. Pośrednio wszyscy za to płacimy, np. dokładając się do kosztów opieki zdrowotnej dla osób, które nie chcą się chronić przed zachorowaniem - mówił dr hab. Smiatacz. - Szczepionki nie stracą swojej medycznej, biologicznej mocy w wyniku rezygnacji z nich. Nie wykluczamy natomiast epidemicznego wzrostu zachorowań na choroby zakaźne typu odra w przypadku, gdy osób zaszczepionych będzie zbyt mało, aby chronione były również te osoby, które nie mogą być zaszczepione ze względu na występowanie twardych medycznych przeciwwskazań.
Dzięki refundacji mleka rodzice zaoszczędzili nawet 1,5 tys. zł miesięcznie. Lekarze zapłacą karę
Szczepienia. Jak walczyć z fake newsami?
W budowanie zaufania do szczepień ochronnych i zwiększenie świadomości dotyczącej istoty profilaktyki włączyły się cztery uczelnie: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz Akademia Leona Koźmińskiego realizujące projekt Med Fake. Przedstawiciele odwiedzili w ubiegłym tygodniu Gdański Uniwersytet Medyczny.
- W erze fake newsów i dezinformacji bardzo ważne jest, żeby nauczyć dzieci, jak korzystać z informacji, co jest związane z bezpieczeństwem i wiarygodnością informacji. To one będą musiały dokonywać decyzji, które informacje są dla nich ciekawe, ważne i którym mogą zaufać. Mam nadzieję, że na tej podstawie nauczą się dbać o swoje zdrowie i prezentować właśnie taką postawę prozdrowotną - tłumaczył lider WUM dr hab. Filip Raciborski.
W ramach projektu przeprowadzono badanie ilościowe na próbie przeszło 1,5 tys. osób, z którego wynikało, że jedynie 25 proc. badanych ma zdecydowane i spójne stanowisko w kwestii szczepień.
- Każdego dnia jesteśmy bombardowani tysiącem informacji na tematy także dotyczące zdrowia, szczepień, czasami informacjami nacechowanymi, bardzo emocjonalnymi, na które reagujemy. To sprawia, że zaczynamy zastanawiać się, czy to jest na pewno bezpieczne, czy to jest zdrowe i co będzie dalej - wyjaśniał dr hab. Raciborski. - Co niestety jest olbrzymim wezwaniem, kwestie takie, jak dowody naukowe i badania pokazujące, że szczepienia są bezpieczne, takich osób często nie przekonują, podobnie jak eksperci, politycy czy różnego rodzaju wypowiedzi w telewizji. Ich przekonują różnego rodzaju memy czy informacje z nieznanego źródła, pokazujące jakieś pojedyncze przypadki działań niepożądanych. W takim świecie funkcjonujemy.
Co dalej z gdańskim programem szczepień przeciw HPV?
Kampanie antyszczepionkowe - "społeczeństwo podatne na niezweryfikowane informacje"
Poziom wyszczepienia społeczeństwa w przypadku schematu Szczepień Ochronnych spadł z 99 proc. w 2010 r. do 92 proc. w 2020 r. W przypadku odry Polska jest obecnie poniżej progu odporności populacyjnej, który wynosi 95 proc. Niestety na ten stan wpływają również kampanie antyszczepionkowe oraz łatwość rozpowszechniania się niesprawdzonych informacji za pomocą między innymi mediów społecznościowych.
- Społeczeństwo jest bardziej podatne na niezweryfikowane informacje z internetu, ponieważ przekazy, którym się posługujemy, są inne. Środowisko naukowe odwołuje się do faktów, publikacji, opinii ekspertów i różnych gremiów, np. Światowej Organizacji Zdrowia - wyjaśniał Ekspert WUM. - Natomiast osoby, które prezentują przeciwną postawę, często dają przekazy emocjonalne, dotyczące pojedynczych przypadków, kiedy komuś stało się coś złego po zaszczepieniu. Na przykład mamy do czynienia z jednym odczynem poszczepiennym o poważnym przebiegu i taki jeden przypadek powielony przez 100 tys. osób staje się tematem na poziomie krajowym, kiedy przekazy ekspertów, osób zajmujących się szczepieniami, które mają wieloletnie doświadczenie w tym zakresie, które zaszczepiły tysiące osób, nie potrafią się przebić do opinii publicznej. To jest kwestia oczywiście komunikacji, a my się tego uczymy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-27 14:37
(23)
całą winę za taki stan rzeczy ponoszą ludzie typu smiatacz, którzy w czasie tzw pandemii sztucznie kreowali potrzebę populacyjnego zaszczepiania się przeciw wirusowi, który jak pokazała statystyka nie był tak straszny jak chciały media - średni wiek zgonów to 76 lat, bez sczepienia 75 lat, ze szczepieniem 77 lat
- 255 74
-
2023-03-03 12:34
Skoro w 2021 po wyszczepieniu 90% mieszkanców Australii, Izraela itp nastapila eksplozja zachorowań
wzgledem wyjsciowego 'nieszczepionkowego' roku 2020, to chyba juz kazdy widzi że tzw "szczepionki" to najwiekszy przekret w historii ludzkosci
- 3 0
-
2023-03-01 20:28
Na jakiej podstawie piszesz takie brednie?
U mnie wszyscy się zaszczepili 3 x przeciwko Covid - 19 (ja, moi rodzice, już emeryci, mój facet, moja siostra, jej mąż , mój brat i jego rodzina oraz moi znajomi) i jakoś nikt nie zachorował, mimo że nie wszyscy są szczupli i niektórzy (mój ojciec ) mają powyżej 77 lat
- 1 2
-
2023-02-27 21:18
głupi jesteś i głupi umrzesz ale z drugiej strony selekcja populacyjna najsłabszy umrze. ty może też kiedyć bedziesz 75 plus przypomisz sobie tego posta...?
- 2 6
-
2023-02-27 21:13
Zastanawiam się (4)
Czy nie warto zgłosić do prokuratury jakie komentarze wybiera trójmiasto.pl. To już drugi artykuł, który niby jest obiektywny na wstępie, a potem promuje antyszczepionkowców...
- 6 31
-
2023-02-28 10:42
obecnie antyszczepionkowiec (3)
to osoba która nie chciała się szczepić niesprawdzonym preparatem za który nikt nie odpowiada.
- 21 6
-
2023-02-28 23:18
Nie. (2)
Antyszczep to szur który kazania jakiegoś randoma z internetu ceni bardziej niż naukę dowodzona badaniami, opartą na autorytetach naukowców, instytutów i uczelni.
- 3 16
-
2023-03-01 16:10
Naukę? Dobre. Ta "nauka" przyniosła śmierć moim kilku kolegom w ostatnim roku. Więc cieszę się że nie przyjąłem żadnej dawki. Robiłem mnóstwo badań, analiz i statystyk sam. Przestudiowałem sporo materiałów z naukowych wydawnictw i czytałem ogrom prasy ze świata na temat "pandemii", co pisano i jak. Dla mnie to był teatr a wyniki za każdym razem włączały mnóstwo czerwonych lampek z napisem "nie bierz udziału w tym eksperymencie". Wygrałem zdrowie.
- 8 2
-
2023-03-01 08:13
Tylko że akurat nie było zrobionych badań na temat szczepionek
Badania trwały i nie zostały ukończone a mimo to został ten preparat dopuszczony na skalę światową do stosowania. Obejrzyj sobie wystąpienia w kongresie USA przedstawicieli pfizera bo trwają przesłuchania cały czas.
- 10 2
-
2023-02-27 16:49
Sądząc po braku dużych liter, wnioskuję, że jesteś botem. Zresztą jak większość negatywnych komentarzy pod tekstami o covidzie.
- 8 19
-
2023-02-27 16:15
Opinia (8)
Jak sam Pan/Pani stwierdził, pokazała to statystyka, czyli narzędzie, którego można użyć jak zachoruje/wyzdrowieje/umrze duża ilość pacjentów. Jak lekarze i specjaliści mieli wiedzieć o tych liczbach na początku pandemii? Nikt nie jest wróżbitą, mogło się okazać, że śmiertelność będzie dużo większa, a szczepienia są najlepszą metodą zapobiegania czynnego chorobom zakaźnym.
- 8 25
-
2023-03-01 16:22
Tu się kłania podstawowa medycyna którą zakopano. Koronawirusy (nic nowego) zawsze bardzo szybko mutowały i nigdy nie będzie na nie skutecznych szczepionek. Wiedzę zakopano, zamknięto usta tym co zadawali pytania a sprawę upolityczniono. "Certyfikaty zdrowia" to był skok na wolność ludzi. Przyniosły szkody ale to tylko wstęp do większej kontroli
Tu się kłania podstawowa medycyna którą zakopano. Koronawirusy (nic nowego) zawsze bardzo szybko mutowały i nigdy nie będzie na nie skutecznych szczepionek. Wiedzę zakopano, zamknięto usta tym co zadawali pytania a sprawę upolityczniono. "Certyfikaty zdrowia" to był skok na wolność ludzi. Przyniosły szkody ale to tylko wstęp do większej kontroli wkrótce. Robiąc analizy już na początku 2020 było wiadomo to co dziś ale dalej brnięto w totalitaryzm i segregację. Dziś tylko jeszcze doszło że szczepienia przyniosły spadek odporności (wielu o tym ostrzegało)
- 7 0
-
2023-02-27 17:00
Jak mielismy wiedziec? W prosty sposob, w marcu - kwietniu 2021, kiedy szepionki staly sei dostepne dla wszystkich mieliesmy juz statystyki z calego 2020 roku. Wiec tak, te dane jak najbardziej byly. Np. dla ludzi w moim wieku covid stanowil z grubsza takie zagrozenie jak przejscia dla pieszych. No ogolnie warto sie na przejsciu rozejrzec. Ale co
Jak mielismy wiedziec? W prosty sposob, w marcu - kwietniu 2021, kiedy szepionki staly sei dostepne dla wszystkich mieliesmy juz statystyki z calego 2020 roku. Wiec tak, te dane jak najbardziej byly. Np. dla ludzi w moim wieku covid stanowil z grubsza takie zagrozenie jak przejscia dla pieszych. No ogolnie warto sie na przejsciu rozejrzec. Ale co bys powiedzial, o czlowieku, ktory przez dwa lata nie wychodzil z domu, bo bal sie, ze zginie na przejsciu dla pieszych? Ja bym to nazwal objawem choroby psychicznej.
Takze kto tu postepowal nieracjonalnie, ja nieszczep ze statystyka i podstawowa znajomoscia matematyki (tzn. moja znajomosc matematyki jest wyzsza niz podstawowa, ale do tych analiz wystarczy wiedza na poziomie liceum), czy ci wszyscy ktorzy chceli zebysmy zamkneli sie w domach po wsze czasy?- 33 8
-
2023-02-27 16:21
(5)
17.03.2020 MZ Francji przekazało, że mamy do czynienia z pandemia mocnej grypy
- 14 8
-
2023-03-01 16:15
...którą mamy średnio raz na kilkanaście lat
- 1 0
-
2023-02-27 16:52
(3)
No i co w związku z tym? Jak zwał tak zwał. Choroba groźna, więc lepiej się zaszczepić jak jest taka możliwość.
- 12 23
-
2023-02-28 23:01
hahaha grypa grozna choroba, chyba dla ciebei (2)
- 4 4
-
2023-02-28 23:16
(1)
Groźna, groźna. U młodych ludzi powoduje np. zapalenie mięśnia sercowego. Niezbyt często, ale wystarczająco, żeby się tym martwić.
- 2 3
-
2023-03-01 19:33
Nie choroba u młodych powoduje zapalenie mięśnia sercowego tylko szczepionki które przyjęli.
- 5 3
-
2023-02-27 15:13
Takie statystyki (4)
To sobie można wsadzić gdzieś. Nie napisałeś ile osób umarło nie zaszczepionych a ile zaszczepionych. A różnice są kolosalne. Szczepionki dają znaczną ochronę przed chorobami. Takie są fakty naukowe.
- 31 75
-
2023-02-28 22:59
hahaha wg twojej nauki jak rozumiem, hahaha a z podstawowki juz wyszedles???? bo mam watpliwosci
- 1 1
-
2023-02-28 11:48
nie tłumacz ludziom, którzy się leczą w internecie
- 3 9
-
2023-02-27 20:47
Nie probuj znowu wrzucac tego cudownego specyfiku do szuflady ze szczepionkami, oszuscie.
- 17 5
-
2023-02-27 15:36
Fake
Niestety ale poczytaj sobie jak bylo w UK. Na covid moglbys sie i 10 razy zaszczepic ale jak masz choroby przewlekle i
Np otylosc to
Szansa wyladowania w szpitalu i zgonu wzrastala kilkukrotnie. Szczepienie nie chroni cie przed zarazeniem a w tych przypadkach przed lagodnym przejsciem i
Zgonem- 32 13
-
2023-03-01 14:02
Ogólnie spoko, ale (3)
Przed szczepieniami wypadałoby skonsultować się z pediatrą, który sprawdzi zdrowie dziecka, w tym ewentualne przeciwwskazania. A z tego co słyszałem (tylko na tym się opieram), w szpitalach najlepiej by szczepili zaraz po urodzeniu, bez badań i wizyty u pediatry. Prawda to? Czy mi znajomi makaron na uszy nawijają?
- 16 6
-
2023-03-03 09:40
prawda
prawda,mojemu dziecku głupia lekarka wsztrzykneła kilka naraz bo teraz to modne,po paru godzinach przestał oddyuchac i musieli je reanimować.I jak sczepić ma rodzic widząc takie łajzostwo i niechlujstwo lekarzy.Po za tym odstraszyliście ludzi od potrzebnych szczepionek po przekręcie cowidowym
- 5 0
-
2023-03-01 16:27
prawda, prawda.. przychodzą, ładują dziecku które nie ma jeszcze 24 godzin dwie szczepionki i w dooopie co dalej...
- 7 2
-
2023-03-01 15:20
prawda!
- 7 1
-
2023-02-28 14:14
Koszmar jakiś (24)
zamiast sprawdzać rzetelne źródła oparte na badania ludzie rzucają się w wiarę w teorie spiskowe :( Ja medycynie wiele zawdzięczam. Nawet bardzo, bo gdyby nie ona, to mnie by nie było. Polecam rzetelne źródła, mamy tyle fajnych kampanii rodzimych - materiały PTW, zaszczepsiewiedza, ChcęZrozumieć. Tam warto sięgnąć, do fakenewsów zdecydowanie nie.
- 25 56
-
2023-03-07 09:52
Teorie spiskowe
Przeradzają się w prawdę. Ale ciemna masa nie widzi jak powoli wkracza w epokę niewolnictwa umysłowego
- 1 0
-
2023-03-03 08:24
bzdura
Teorie spiskowe-to pojęcie wymyslone do dyskredytowania przeciwników światopglądowych, politycznych, z którymi nie chcemy , boimy się wchodzić w dyskusje na argumenty....Specjaliści, lekarze, którzy domagają sie otwartej debaty publicznej nt szczepień są dyskryminowani zawodowo, zawieszani w zawodzie ....skąd ten strach przed otwartą, rzetelną
Teorie spiskowe-to pojęcie wymyslone do dyskredytowania przeciwników światopglądowych, politycznych, z którymi nie chcemy , boimy się wchodzić w dyskusje na argumenty....Specjaliści, lekarze, którzy domagają sie otwartej debaty publicznej nt szczepień są dyskryminowani zawodowo, zawieszani w zawodzie ....skąd ten strach przed otwartą, rzetelną syskusją ? O czym piszesz , o papce medialnej, kampaniach promujących szczepienia ? Na tej podstawie wyrabiasz sobie zdanie o korzyściach i szkodach z nich płynących ? Znasz listę NOPów dostepna na gov.pl ?
- 3 0
-
2023-03-01 11:01
Propaganda
Siejesz propagande! Wydoopiaj do czorta albo do ksiedza pod sutanne sjepie rogaty
- 0 1
-
2023-03-01 06:18
Teorie? (1)
Od teorii spiskowych do faktów dzieliło ostatnio tylko 6 miesięcy...
- 10 0
-
2023-03-01 10:51
o to chodzi wszystkie spiskowe teorie coraz szybciej dochodzą do skutku a ile było śmiechu z dochodu podstawowego ile było śmiechu z limitowania jedzenia mięsa limitu CO2 na osobę zakazu posiadania auta jedzenia robactwa czy wreszcie zrobienia z miasta ogromnego lagru podzielonego na 15 minutowe strefy wokół których ma się kręcić życie zagrodowego
o to chodzi wszystkie spiskowe teorie coraz szybciej dochodzą do skutku a ile było śmiechu z dochodu podstawowego ile było śmiechu z limitowania jedzenia mięsa limitu CO2 na osobę zakazu posiadania auta jedzenia robactwa czy wreszcie zrobienia z miasta ogromnego lagru podzielonego na 15 minutowe strefy wokół których ma się kręcić życie zagrodowego plebsu i to że poza nie bez specjalnej przepustki i tylko przez ileś razy nie będzie można wyjść ależ było śmiechu foliarstwo anty nauka itd Trzaskowski Morawiecki i Duda werbalizują wam już nowy wspaniały "wolny świat" przy którym dyktatura Kima w Korei jawi się jak oaza wolności
- 8 0
-
2023-02-28 22:55
hahaha ale mnie rozsmieszyles, kampanie reklamowe, hahaha, no prosze cie, hahaha
- 3 1
-
2023-02-28 15:52
pubmed i tyle w temacie (3)
Każdy kto potrafi czytać może sprawdzić co dzisiejsza nauka mówi o covidzie i szczepieniach i jakie są najnowsze badania w tym temacie i to z pierwszej ręki. Wszystko jest dostępnie dla każdego chętnego.
- 11 1
-
2023-03-01 11:09
Wal pedzony korupcja?
Wal pedzony korupcja? Nie trzeba byc naukofcem zeby to wiedziec.
- 1 0
-
2023-03-01 00:18
Daj linka. (1)
Przecież są te linki, nie?
- 2 3
-
2023-03-01 08:06
Czy wpisanie w google "pubmed" to zbyt trudne zadanie żebyś to wykonał samodzielnie?
- 2 2
-
2023-02-28 15:48
W te trumny z bergamo też uwierzyłeś? (4)
Przypomnę że profesor horban i rząd jednogłośnie mówili najpierw że szczepionki chronią przed zachorowaniem i przed zarażaniem a potem jak się okazało że jednak nie to mówili o lekkim przebiegu. Na końcu się okazało że lekki przebieg to tylko przez 3 miesiące a obecne badania mówią o tym że te szczepionki zaburzają układ immunologiczny. Po czymś
Przypomnę że profesor horban i rząd jednogłośnie mówili najpierw że szczepionki chronią przed zachorowaniem i przed zarażaniem a potem jak się okazało że jednak nie to mówili o lekkim przebiegu. Na końcu się okazało że lekki przebieg to tylko przez 3 miesiące a obecne badania mówią o tym że te szczepionki zaburzają układ immunologiczny. Po czymś takim każdy zdroworozsądkowy człowiek dwa razy by się zastanowił jakby uwierzył w to co mówią tacy specjaliści. Przez takie osoby i media ludzie obecnie są bardzo sceptyczni i nie ufają nie tylko koncernom farmaceutycznym ale także lekarzom.
- 27 5
-
2023-03-01 11:10
Unikac jak diabla
Ja lekarzy unikam jak diabla. Skorumpowana holota urew.
- 7 1
-
2023-02-28 22:57
z bergamo pojechali grubo, oficjany fejk news, jakos do tej pory nikt nie przeprosil za to (2)
- 16 2
-
2023-03-01 08:16
no i jeszcze te ciężarówki co niby w trupami jeździły (1)
- 10 0
-
2023-03-01 10:46
pamiętaj że agentówe fake newsy itd ma tylko Rosja i tylko Rosja ich używa Niemcy USA nie używają agentury ani nie mają trolli od propagandy każde kłamstwa zachodnich mediów są zawsze jakoś usprawiedliwiane ale przyznam że pokazywanie trumien z 2015 r w 2020 i jakichś konwojów wojskowych zmontowanych nie wiadomo gdzie i kiedy to wyższe stany sk..syństwa
- 6 1
-
2023-02-28 15:27
(4)
Zdajesz sobie sprawę, że sugerujesz im by czytali? I, jakby tego było mało, wyciągnęli wnioski? Przecież internet jest od tego, by "michu2005" albo inny "krzychu15" nagrali (krótki!) filmik na YT albo TikToku i zawarli w nim "całą" dostępną wiedzę na dany temat i to przecież wystarczy ;) Szczególnie gdy zaznaczysz, że ktoś coś robi dla kasy nie
Zdajesz sobie sprawę, że sugerujesz im by czytali? I, jakby tego było mało, wyciągnęli wnioski? Przecież internet jest od tego, by "michu2005" albo inny "krzychu15" nagrali (krótki!) filmik na YT albo TikToku i zawarli w nim "całą" dostępną wiedzę na dany temat i to przecież wystarczy ;) Szczególnie gdy zaznaczysz, że ktoś coś robi dla kasy nie dbając o ludzi - łykają to jak młode pelikany. Niestety internet umożliwił ludziom o IQ gwoździa dostęp do manipulatorów, ludzi z zaburzeniami psychicznymi i wchłaniają kontent by go potem powielić. Tak to się kończy, gdy rządzący nie chcą narodu zdolnego do samodzielnego, analitycznego, krytycznego myślenia - miał być wchłaniający wszystko motłoch i jak widzimy / czytamy sami, akcja się powiodła.
- 13 13
-
2023-03-01 11:03
Nowe formy korupcji
Racja. Lepiej czytac np ,,Nowe formy korupcji,, dr Pauliny Polak. To o powszechnej korupcji wsrod holty.
- 1 1
-
2023-03-01 06:23
(1)
Niezależni lekarze i naukowcy z polskiego stowarzyszenia niezależnych lekarzy to nie Michu czy Krzychu15. A na ich stronach "psnlin" możesz znaleźć zweryfikowane naukowe informacje na temat koszmarów poszczepiennych i wiele informacji mrożących krew w żyłach. Dzięki za wakcynacje ale nie skorzystam. Dobrze że są jeszcze prawdziwi specjaliści.
- 11 3
-
2023-03-01 11:04
Nowe formy korupcji
Niemaniezaleznych lekarzy oszuscie. Przeczytaj ,,Nowe formy korupcji,,. To o tych urwach wlasnie jest.
- 5 3
-
2023-03-01 00:17
Wszystko przez zamknięcie magli.
Kiedyś taki michu15 mógł swoje prawdy objawione co najwyżej w maglu sąsiadom opowiadać.
Dziś ma kanał na yt i zasięgi...- 12 4
-
2023-02-28 14:37
(3)
serio opłacanym prostytutkom mam uwierzyć?Farmacja płaci farmacja wymaga szpryce to czysty zysk
- 25 6
-
2023-03-02 00:07
Skoro tak uważasz to powinieneś to zgłosić do Prokuratury jako podejrzenie przestępstwa.
- 2 2
-
2023-03-01 10:27
(1)
Nie ma to jak wymyślać brednie, a potem na podstawie tych bredni dowodzić innych bredni.
- 2 7
-
2023-03-01 10:43
ale jakie brednie biedaku koncerny farmaceutyczne dbają odpowiednimi suwenirami żeby konowalstwo przepisywało ludziom ich leki obojętnie czy są dla nich dobre czy nie za promocję kowida konowały korporacyjne media i aparat represji otrzymywał dodatkowe pieniądze
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.