- 1 17 osób dziennie słyszy tę diagnozę (16 opinii)
- 2 To koniec boreliozy? Kończą się prace nad szczepionką (64 opinie)
- 3 Ranking salonów masażu w Trójmieście (18 opinii)
- 4 "Nie ma bezpiecznego opalania". Gdzie zbadać znamię? (41 opinii)
- 5 Ciąża. Jak zachować płodność po leczeniu onkologicznym? (12 opinii)
- 6 Krajowa Sieć Onkologiczna znów opóźniona (25 opinii)
GUMed zakazuje wnoszenia broni. Chodzi o kwestie bezpieczeństwa
Na terenie i w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia broni i amunicji. Wraz z początkiem kwietnia zarządzenie w tej sprawie podpisał rektor, prof. Marcin Gruchała. Uczelnia decyzję uzasadnia "kwestiami bezpieczeństwa", odmawiając przy tym podania szczegółowych powodów wprowadzenia takich regulacji.
Z zarządzenia, do którego dotarliśmy, wynika m.in., że GUMed nie zapewnia miejsca w którym można zdeponować broń, a zakaz nie dotyczy osób, których obowiązki służbowe na terenie uniwersytetu wymagają posiadania broni.
W sprawie zwróciliśmy się o komentarz do przedstawicieli placówki. Zapytaliśmy o powód wprowadzenia takich regulacji oraz o to, czy regulacje są pokłosiem np. jakiegoś incydentu.
Broni wnosić nie wolno ze względów bezpieczeństwa
- Decyzją rektora prof. Marcina Gruchały 3 kwietnia br. weszło w życie zarządzenie w sprawie wprowadzenia zakazu wnoszenia i posiadania broni lub amunicji. Ma ono na celu zapewnienie bezpieczeństwa na terenie oraz w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - przekazała nam dr Joanna Śliwińska, rzeczniczka prasowa GUMed.
Podkreśliła przy tym, że "to jest jedyny komentarz GUMed w tej sprawie".
Coraz więcej osób chce mieć broń. Rośnie liczba pozwoleń
Gdzie postrzelać w Trójmieście? Sprawdź strzelnice
Strzelnica Tarcza. Sprawdź dostępne bronie
Stowarzyszenie Strzeleckie Walther. Sprawdź dostępne bronie
Strzelnica MoST. Sprawdź dostępne bronie
Gdańskie Centrum Strzeleckie. Sprawdź ofertę
Miejsca
Opinie (244) ponad 20 zablokowanych
-
2023-04-07 23:32
Opinia wyróżniona
Broń generalnie służy do obrony przed zagrożeniem . Bandyta czy terrorysta nie potrzebuje pozwoleń , i ma głęboko w poważaniu (1)
Wszelkie zakazy !!! Wprowadzanie takich zakazów uważam za bezsensowne . Po co komu broń , skoro w razie wystąpienia ewentualnego zagrożenia nie może mieć jej przy sobie , i obronić siebie oraz innych osób ? Czy ten obiekt posiada uzbrojoną ochronę na miejscu ?
- 19 7
-
2023-04-08 22:09
Nie posiada
- 0 0
-
2023-04-08 01:32
Opinia wyróżniona
Groteskowe jest to (10)
Że zdarzają się ludzie, co potrafią spanikować nawet na widok repliki ASG i zrobić o to dym. Mimo że nie jest to zabronione, ani nie wymaga żadnych pozwoleń. Na szczęście wielu ludziom asg nie przeszkadza.
- 26 98
-
2023-04-08 14:29
... co za ignorant wydał takie zarządzenie??? (1)
Cytuję "... broni lub amunicji ...", nie jestem prawnikiem, ale wiem, że oni lubią czepiać się takich szczegółów, oznacza to że mogę wejść z bronią I amunicją, czyli załadowanym gnatem. Robię to zgodnie z zarządzeniem. Jak ktoś zna się na prawie proszę o komentarz. Czyżby nikt nie sprawdzał takich zarządzeń?? Wszędzie sami ignoranci na wysokich stanowiskach. Przez to mamy kraj z kartonu i papieru.
- 5 3
-
2023-04-08 20:36
Lub oznacza alternatywę
W logice formalnej lub oznacza alternatywę. A ta jest prawdziwa gdy co najmniej jeden predykat jest prawdziwy. Czyli nie można wejść z bronią albo amunicją albo bronią i amunicją.
Sformułowanie jest ok. Pozdrawiam.- 6 1
-
2023-04-08 12:19
(1)
A gdzie i po co paradujesz z repliką broni? Czy nie przypadkiem o takie reakcje ci tak naprawdę chodzi?
- 17 2
-
2023-04-08 21:33
widziałem jakąś grupę asg na marszu równości
ale oni bardziej to byli uczestnikami z racji swojej orientacji, niemniej tam mogłaby zrobić wrażenie na co niektórych się
- 2 2
-
2023-04-08 10:40
(3)
Mnie przeszkadza, konfederacie.
- 11 8
-
2023-04-08 16:28
No i żyj z tym, lewaku. (1)
Boicie się swojego cienia.
- 6 4
-
2023-04-09 02:51
Boi się ten, kto nosi broń
- 4 5
-
2023-04-08 14:36
wam w Konfederacji wszystko przeszkadza
- 5 4
-
2023-04-08 06:50
To o użyciu replik warto powiadomić, albo używać na zamkniętej imprezie. (1)
- 15 4
-
2023-04-08 14:36
Tam nie ma sensu uczestniczyć, sami lansiarze w mundurach za tysiąc, to nie ma nic wspólnego z prawdziwym ASG
Poza tym więcej kasy w niesprawny kolimator i latarkę niż w samą replikę. Nieważne że strzela na 20 m czy nie podaje kulek, tylko ważne że ma lunetę, latarkę, osiana jest szynami i ma lipo 7.4. Żenada.
- 2 1
-
2023-04-07 18:53
Opinia wyróżniona
ma sens (20)
jest napisane, że nie mają możliwości deponowania wniesionej broni, idąc do UCK idziemy z jakąś dolegliwością, jeśli jako posiadacz broni zasłabniemy, albo położą nas na jakiś zabieg - automatycznie narażamy się na kradzież takiej broni. Chorzy, w szoku po wypadku, czy poprostu z uszczerbkiem na zdrowiu - narażamy broń na popadnięcie w niepowołane ręce. Ma sens
- 94 56
-
2023-04-08 23:02
(1)
mam broń chemiczną w jelicie grubym - puszczam ją sporadycznie z niewielkim efektem dźwiękowym potocznie zwanym pierdnięciem - mam owo jelito zostawić przed wejściem?
- 3 1
-
2023-04-10 06:02
Szkoda, że mózgu nie masz
- 1 1
-
2023-04-08 13:18
Nie ma sensu.
- 1 1
-
2023-04-08 07:08
Z granatnikiem jako maskotką, można spokojnie chodzić. Taka" przytulanka ". (1)
- 6 0
-
2023-04-08 08:25
Albo z głośnikiem bezprzewodowym z Ukrainy :)
- 8 1
-
2023-04-07 21:42
(1)
zero zbyszek nie wlezie
- 13 2
-
2023-04-08 08:32
Sienkiewicz z PO ma broń nielegalnie
- 1 5
-
2023-04-07 20:54
(9)
Oczywiście, jeśli ktoś ma przy sobie sprzęt do zabijania to tym samym jest zagrożeniem dla otoczenia.USA, Izrael mogą posłużyć jako przykład wynaturzonych zachowań w porównaniu z innymi krajami.
- 21 24
-
2023-04-08 08:23
Zabrońmy też wnoszenia noży i widelców (1)
- 10 8
-
2023-04-08 14:11
noże są ich narzędziem pracy
anatomia fizjologia chirurgia bez skalpela, na plastikowych lalach i grach komputerowych
nie zrobi z nikogo lekarza- 3 1
-
2023-04-07 21:21
(6)
Ja noszę przy sobie sprzęt do gwałtu. I nie pozwalam go nigdzie deponować.
- 26 15
-
2023-04-07 23:38
Raczej do sika@#a (5)
Jak to do gwałtu????jestes potencjalnym gwałcicielem ze tak napisałeś ?
- 12 8
-
2023-04-08 07:00
(4)
A każdy (zaznaczam: legalny!) posiadacz broni jest potencjalnym zabójcą?
- 15 5
-
2023-04-08 20:39
(2)
Tak. Po co nosić przy sobie broń w innym wypadku?
- 0 6
-
2023-04-10 15:24
Jako głośnik z Ukrainy oczywiście.
- 0 0
-
2023-04-10 15:22
Bo nie masz mentalności niewolnika i korzystasz ze swoich praw?
- 0 1
-
2023-04-08 08:24
Oni sądzą naiwnie, że chcący dokonać przestępstwa dostosuje się do obowiązujących przepisów :)
- 15 2
-
2023-04-07 20:48
No nie ma (2)
Nie mówimy o szpitalu, tylko o Uczelni.
- 25 17
-
2023-04-08 08:34
Mnie straszył koleś bronią (1)
Prokuratura umozyla, a co będzie sobie na święta łeb zawracać
- 5 7
-
2023-04-08 11:15
I ten zakaz by go powstrzymał.
Jasne...
- 18 1
Wszystkie opinie
-
2023-04-07 17:03
przyjdę z giwerą i jak to sprawdzą, bramki jak na lotnisku zamontują? (3)
- 28 15
-
2023-04-07 17:08
dzięki za info teraz zacznę nosić parabelkę na zajęcia (2)
- 8 4
-
2023-04-07 17:18
za dużo filmów akcji oglądasz ... (1)
- 4 8
-
2023-04-07 17:30
tak, z tobą w roli głównej w hicie "Napad w prosektorium"
- 4 2
-
2023-04-07 17:04
To kto wcześniej tam wnosił broń? (6)
- 54 11
-
2023-04-07 17:16
Widocznie był jakiś incydent ze studentami (3)
- 17 5
-
2023-04-07 17:26
może siekiera, proca, czy jakiś szfajcarski scyzoryck (2)
ale nie kałach ....
- 7 3
-
2023-04-08 08:21
Ty, "Szfajcaria" (1)
- 2 1
-
2023-04-08 08:31
Jaka uczelnia medyczna taka "Szfajcaria".
- 4 0
-
2023-04-07 21:24
Ziobro - teraz persona non grata.
- 2 5
-
2023-04-08 22:08
Ponoc student chodzil z naladowanym kalachem na zajecia
- 0 0
-
2023-04-07 17:07
No wreszcie (2)
To juz bylo nie do zniesienia.
Ostatnio babcia obok mnie miala dwa granaty pod poduszka.
Gdyby operacja nie wyszla.
Ale pozniej je zjadla;)- 87 16
-
2023-04-07 17:37
gdyby operacja nie wyszła to raczej by tych granatów nie użyła ... (1)
- 7 2
-
2023-04-07 20:04
No... W sumie jak utną nogę a nie rękę
to granat się nada.
- 2 4
-
2023-04-07 17:08
Cudownie. Dzięki temu jakoś przeżyjemy brak ciepłej wody w akademikach. Dziękujemy.
- 38 8
-
2023-04-07 17:08
to Zbyszek Zero juz nie wejdzie z klamka (4)
- 38 27
-
2023-04-07 17:17
Również.
- 2 6
-
2023-04-07 17:37
Niestety tak dlugo jak bedzie pis rzadzic Zbigbiew wejdzie gdzie chce (1)
- 6 9
-
2023-04-08 14:16
nie śmiej się z kaleki
nie ma ptaszka to ma gloka w majtkach
(ciekawe czy JP2 po kolejnym zamachu mial giwerę w pastorale? a to ponoć ta sama religia co zorro)- 1 2
-
2023-04-08 13:45
A ryżowy to pies?
- 0 1
-
2023-04-07 17:09
(2)
Czyli nie chcą zapraszać pana Ziobro :)
- 31 19
-
2023-04-07 17:18
Nawet nie wiesz ilu nosi broń ,,amatorską,, i służbową.
- 5 0
-
2023-04-07 17:49
...pana ?
bez jaj!
- 2 8
-
2023-04-07 17:13
(10)
Bardzo dobrze. Być może do dyrekcji doszły sygnały, że ktoś się obnosi tam z giwera. H...j wie co odwali miłośnikom broni po kilku kreskach spożytych w weekend. A chyba nikt nie chce u nas takich sytuacji jakie dzieją się co tydzien USiA... Być może do dyrekcji dochodziły jakieś sygnały, więc
- 24 51
-
2023-04-07 17:14
Bardzo dobrze. Być może do dyrekcji doszły sygnały, że ktoś się obnosi tam z giwera, więc chcą temu przeciwdziałać. Z resztą h...j wie co odwali miłośnikom broni po kilku kreskach spożytych w weekend. A chyba nikt nie chce u nas takich sytuacji jakie dzieją się co tydzien USiA...
- 4 18
-
2023-04-07 17:39
Uważasz ze taki zakaz powstrzyma jakiegos desperata?
- 20 3
-
2023-04-07 18:24
Jakie sytuacje dzieją się co tydzień w USA? (2)
- 6 3
-
2023-04-07 20:56
Ktoś kogoś odstrzeliwuje (1)
Tylko że nie co tydzień a co kilka minut
- 7 6
-
2023-04-08 06:23
On pisze mass shooting a nie gangsterskich porachunkach czy dzieciach, które przypadków wchodzą w posiadanie broni rodziców.
- 0 1
-
2023-04-07 20:36
W stanach też maja takie zakazy
i jakoś takie sytuacje dzieją się ciągle tam a u nas nie...
- 4 3
-
2023-04-08 06:21
(1)
Wyobraź sobie że w Stanach w każdej instytucji edukacyjnej istnieje zakaz wnoszenia broni. Podobnie rzecz ma się w szpitalach, przychodniach i niemal każdej firmie. A jednak strzelaniny są non stop bo świrów nie brakuje i kto ma wyegzekwować te zakazy? Myślisz że może być inaczej na GUMed?
- 5 0
-
2023-04-08 08:35
Głupi ludzie myślą, że przepisy i procedury rozwiążą każdy problem.
Nie słyszałem o przestępcy który przejmuje się zakazami.
- 3 4
-
2023-04-08 08:33
Trzeba iść z duchem czasu i modą z zachodu.
Uczelnia bez strzelaniny to jakiś zapadły grajdołek na końcu świata.
- 2 0
-
2023-04-08 20:53
Jj
Jak coś bierzesz to Twoja sprawa ale nie możesz innych oceniać według swojego zachowania
- 0 0
-
2023-04-07 17:17
Śmieszne misie.. (13)
Gdzie można a gdzie nie można legalnie wnosić ze sobą broń reguluje prawo.To ze ktoś sobie na płocie zawiesi jakiś zakaz kogo to obchodzi.
- 94 74
-
2023-04-07 17:20
Mylisz się (6)
Jako że teren GUMED to teren autonomiczny uczelni nie jest to teren publiczny więc ma prawo dowolnie regulować co można na jej teren a czego nie wnosić.
- 64 18
-
2023-04-07 18:59
Polska to nie Ameryka (3)
co ktoś tam sobie wpisze w regulaminie nie jest prawem, jeśli zapis jest sprzeczny z przepisami nadrzędnymi (rozporządzeniem, ustawą, konstytucją)
- 25 14
-
2023-04-08 06:54
Nie znasz prawa, GUMED to uczelnia wyższa. Jest jednostką autonomiczną. (1)
- 5 8
-
2023-04-08 08:38
W Polsce obowiązuje polskie prawo a nie zasady śmiesznych pluszowych misiów.
Rozumiem, że jak przed wyjściem każą ściągać majtki to też zastosujesz się do zarządzania śmiesznych pluszowych misiów?
- 7 7
-
2023-04-08 11:41
Są odmienne regulacje. Nie wolno wnosić broni na
Teren uczelni wyższych. Rutkowski miał przez to problemy
- 2 3
-
2023-04-08 11:06
Może i autonomiczny, ale ...
...jest uczelnią publiczną. Utrzymywany jest z naszych podatków/składek. Żadna ustawa nie przewiduje zakazu wnoszenia broni (jak np. sądy), więc mimo całej autonomiczności mogą w tym zakresie uchwalać co chcą. Zgodnie z prawem wniesienie broni jest możliwe.
- 6 3
-
2023-04-08 13:23
no nie...
nie może ingerować w to, co regulują akty prawne wyższej rangi. Zasady przemieszczania się z bronią reguluje Ustawa o Broni i Amunicji i Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 sierpnia 2014 r. w sprawie przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania broni i amunicji. Co by się panu rektorowi nie wydawało, to nie może ograniczać praw wynikających z ustawy. Co więcej, nie ma możliwości wyciągnięcia żadnych sankcji karnych ani administracyjnych za nieprzestrzeganie tego "zarządzenia", więc jako takie nie ma żadnego sensu prawnego.
- 4 2
-
2023-04-07 17:25
To jest teren uczelni wyższej (2)
Więc w ogromnej mierze sama reguluje co tam wolno i nie wolno, nie publiczne prawo
- 35 18
-
2023-04-07 18:02
i napewno jakiś bandzior będzie sie przejmował takimi zakazami
- 26 11
-
2023-04-08 09:16
regulamin uczelni nie stoi ponad polskim prawem
nie ośmieszaj się
- 8 6
-
2023-04-07 20:10
Wejdź do mnie na podwórko ze swoją pukawką (1)
- 2 5
-
2023-04-08 11:43
I co zrobisz, schowasz się w domu i zadzwonisz na policję?
- 2 1
-
2023-05-22 18:45
Generalnie za złamanie takiego regulaminu nie ma kary ale zarzadca terenu ma prawo Ciebie wyprosić ze swojej działki.
Zatem jak jesteś uczniem i przyjdziesz z bronią - mogą dać Ci zakaz przychodzenia na teren kampusu (czyli właśnie wyleciałeś ze szkoły).
Ale jeśli jesteś osobą postronną i przyjdziesz z bronią to zarządca terenu ma prawo Ciebie poprosić o opuszczenie terenu a jeśli tego nie zrobisz to ma prawo wezwać Policję (to tak jakby ktoś wszedł na Twoje podwórko).
Podobna sytuacja była w jakimś markecie USA gdzie był no-gun-zone ale taki jak tutaj "prywatny" czyli nic nie znaczący.
Jakiś szajbus zaczął strzelać, inny chłopak wyjął broń i go zastrzelił (ratując wiele ludzi).
Nie poniósł żadnej kary gdyż "zakaz broni" poza tymi wynikajacymi z ustawy/konstytucji znaczy tyle, że zarządca terenu ma prawo Ciebie wyprosić ze swojego budynku/działki.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.