- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (100 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Gdyńskie Centrum Onkologii zostanie rozbudowane (14 opinii)
- 5 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 6 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
Niepełnosprawny nie wjedzie do mieszkania, bo "tu nigdy nie było drzwi balkonowych"
Kobieta opiekująca się dorosłym, niepełnosprawnym i niezdolnym do samodzielnego życia synem stara się o wykonanie dodatkowego wjazdu do swojego mieszkania, znajdującego się na parterze. Wspólnota mieszkaniowa się na to zgodziła, ale nie zgodził się konserwator zabytków. "Wykucie drzwi balkonowych byłoby niehistoryczne" - uzasadnił w jednym z pism.
- Niepełnosprawny dorosły pod opieką matki
- Dwa wnioski do konserwatora o wykucie drzwi, dwie odmowy
- Rzeczoznawca: klatka schodowa nieprzystosowana na podjazd
- Wspólnota się zgodziła na ułatwienie życia niepełnosprawnemu
- Interwencja w ministerstwie i u RPO
- Mieszkanie w programie telewizyjnym
Niepełnosprawny dorosły pod opieką matki
Do 2019 r. pan Łukasz był normalnym i zdrowym mężczyzną. Pewnego dnia nagle stracił przytomność na ulicy, a wskutek późniejszych komplikacji został osobą w pełni niepełnosprawną. Jego historię opisywaliśmy w Trojmiasto.pl dwa lata temu w artykule Terapia za 100 tys. zł szansą na zdrowie Łukasza.
Odkąd stracił samodzielność pozostaje pod opieką swojej mamy, pani Marioli. 45-metrowe mieszkanie na Chełmie z dwoma pokojami i kuchnią od tamtej pory zamieniło się w mini szpital, a życie rodziny zostało podporządkowane opiece nad Łukaszem.
By ułatwić funkcjonowanie i usprawnić rehabilitację mężczyzny, potrzebny jest swobodny wjazd i wyjazd wózkiem inwalidzkim z domu. To zapewniłyby drzwi balkonowe, których w mieszkaniu jednak nie ma. Po ich wykuciu zainstalowano by przy nich rampę, którą od najbliższego chodnika dzieliłyby tylko 3 metry.
- Gdy musimy wyjść, choćby na terapię, jestem całkowicie zależna od osób trzecich. Czasem przychodzi mój drugi syn (mieszka poza Gdańskiem - dop. red.), który wynosi Łukasza na rękach. W innych sytuacjach korzystamy z transportu medycznego, wówczas Łukasz wynoszony jest na noszach - relacjonuje pani Mariola. - Ale to wszystko działa na zasadzie czekania i zależności. Od czterech lat jesteśmy zamknięci w czterech ścianach, a po drugiej stronie ulicy mamy ładny park. Byłoby wspaniale móc tam spędzać czas wiosną czy latem. Łukasz nie musiałby patrzeć tylko na ściany czy w telewizor - mówi pani Mariola.
Dwa wnioski do konserwatora o wykucie drzwi, dwie odmowy
Mieszkanie pani Marioli i jej syna mieści się przy ul. Łużyckiej w budynku z lat 40. XX wieku. Powstał on w okresie wojny, w ramach osiedla dla pracowników stoczni Schichaua.
Budynek wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków. Oznacza to, że wszelkie zmiany w jego bryle należy uzgodnić z konserwatorem zabytków - w przypadku Gdańska z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Z wnioskiem o zgodę na powiększenie okna do rozmiaru drzwi balkonowych pani Mariola występowała dwukrotnie. Dwukrotnie też otrzymała decyzję odmowną.
W uzasadnieniu decyzji i w uzasadnieniu podtrzymującym konserwator napisał m.in, że wybicie okna balkonowego w miejscu istniejącego okna kuchennego wpłynie negatywnie na bryłę budynku. Informował też "o niehistoryczności drzwi balkonowych w tym miejscu".
- Powołując się na zapisy Miejscowego Planu Zagospodarowania terenu Chełm II w mieście Gdańsku, numer 021 MW24, ochronie podlega bryła budynku, zachowanie historycznie wykształconej struktury przestrzennej zabudowy i zieleni. (...) Drzwi balkonowe w tym miejscu są niehistoryczne, co potwierdzają materiały ikonograficzne. Planowane działania mają spowodować rewaloryzację istniejących obiektów o wartościach kulturowych - napisano w decyzji z 15 września 2022 r.
PWKZ nie widzi jednak przeciwwskazań, by planowane udogodnienia mogły objąć klatkę schodową budynku, na której można zamontować przenośne rampy podjazdowe.
Rzeczoznawca: klatka schodowa nieprzystosowana na podjazd
Jednak rozwiązanie, na które wskazał konserwator, czyli montaż ramp lub platformy na klatce schodowej, nie może być brane pod uwagę. W opinii rzeczoznawcy, do którego zwróciła się pani Mariola, montaż takiej platformy w tym miejscu odpada.
- We wskazanym budynku wielorodzinnym, z uwagi na szerokość spocznika (podestu - przyp.red.) i biegu klatki schodowej, nie ma możliwości zamontowania podjazdu dla niepełnosprawnych, z uwagi na bezpieczeństwo innych użytkowników budynku - napisał rzeczoznawca w swojej opinii.
- Nachylenie tych schodów jest takie, że w sytuacji, w jakiej jest mój syn - czyli w niedowładzie czterech kończyn - nie ma możliwości, by chwycił się wózka czy czegokolwiek podczas zjazdu. Jeśli przechylę wózek, to najpierw poleci on, a potem ja. Poza tym klatka jest zbyt wąska - podkreśla pani Mariola.
Jedynym, sensownym rozwiązaniem wydaje się być wybicie okna balkonowego, a konkretnie "zmiana otworu okiennego na otwór drzwiowy, przy zachowaniu wymiarów istniejącego okna".
Wspólnota się zgodziła na ułatwienie życia niepełnosprawnemu
Sytuacja kobiety znana jest lokatorom jej budynku. Zanim zdecydowała się wystąpić o uzgodnienie do urzędu, zebrała podpisy lokatorów pod wnioskiem o taką przebudowę.
- Sąsiadom takie rozwiązanie nie przeszkadza. Musiałam mieć zgodę wspólnoty i mieszkańców, bo to mieszkania własnościowe. Wspólnota wyraziła zgodę, wszystko jest zatwierdzone. Przecież kawałek muru nie może być ważniejszy od życia ludzi - mówi pani Mariola.
Kobieta wspomina, że w latach 90., kiedy wprowadziła się do budynku przy Łużyckiej, w parterowych mieszkaniach w klatkach na końcu bloku znajdowały się drzwi balkonowe. Zwraca też uwagę, że w budynkach z podobnego okresu na ul. Lotników Polskich, w parterowych mieszkaniach także znajdują się wyjścia do ogródków.
Interwencja w ministerstwie i u RPO
Gdańszczanka w swoich staraniach o wybicie drzwi balkonowych jest zdeterminowana. Kontaktowała się także z Departamentem Ochrony Zabytków w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz z Rzecznikiem Praw Obywatelskich. RPO w listopadzie poinformował, że zwrócił się do konserwatora z żądaniem udzielenia wyjaśnień w tej sprawie.
Mieszkanie w programie telewizyjnym
Mimo braku zgody na wstawienie drzwi balkonowych, mieszkanie pani Marioli i jej syna ma szansę na zmiany, które choć trochę ułatwią im codzienne funkcjonowanie. Z pomocą przyjdzie ekipa remontowa działająca w ramach programu "Nasz nowy dom", emitowanego w telewizji Polsat. Trudną sytuację gdańszczanki do projektu zgłosiła jej koleżanka. Jak mówi pani Mariola, ekipa telewizyjna również próbowała interweniować u konserwatora, by w ramach remontu mieszkania można było wykonać wyjście balkonowe od stron kuchni, ale bezskutecznie.
- Zależy mi choć na remoncie łazienki, która jest bardzo wąska. Wejście do niej ma 60 cm, więc wózkiem tam nie wjadę. Zgodzę się na wszystkie propozycje. A o drzwi balkonowe będę dalej walczyć - dodaje pani Mariola.
Ekipa programu remontuje mieszkanie (29 opinii)
Miejsca
Opinie (297) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-04 09:23
Opinia wyróżniona
Człowiek i jego dobro (21)
powinno być zawsze na pierwszym miejscu..., a swoją drogą jakoś wielkiej historii w tym bloku nie widzę, wykucie frzwi balkonowych i platforma nei zmieni wiele wizerunku budynku, to nie kamienica na ul. Długiej. Ech urzędnicy, zamiast ułatwić niepełnosprawnemu życie, kłody pod nogi. Brawa dla mamy za determinację i miłośc do syna!
- 615 19
-
2023-03-05 12:01
ale nie z tym kmiotem co sam siebie nazwał konserwatorem zabytków
- 2 0
-
2023-03-04 12:04
A może odbić piłeczkę i oskarżyć różne instytucje o łamanie praw człowieka do godnego życia . Rozumiem ochronę dziedzictwa kulturalnego ale ludzie to nie kamienice na Starym Mieście- czy na prawdę powiększenie okna zabije ten zabytkowy charakter budynku? Czy jest ktoś kto mógłby prawnie pomoc rodzinie?
- 38 4
-
2023-03-04 10:20
POdziekuj władzą ze wpisały go jako zabytek zabytki sa pod ochroną poto własnie sie je tam wpisuje (18)
- 10 57
-
2023-03-05 08:04
Napisz to jeszcze raz, tylko po polsku ;)
"Władzą", "poto" XDDDD 3 klasy podstawówki max.
- 2 1
-
2023-03-05 07:04
Rozumiem że w razie pożaru Łukasz czeka na brata który go wyciągnie z mieszkania?
Zdrowie i życie ludzi nie może być ważniejsze od zachowania dawnego wyglądu bryły budynku który można finalnie zawsze odtworzyć.
- 11 0
-
2023-03-04 11:25
Jaki to jest zabytek. Zwykły blok wybudowany w czasie wojny. (1)
Takich bloków jest więcej. Poza tym są starsze zabytki w GD popadające w ruinę i jakoś konserwator się o nie nie martwi.
- 48 4
-
2023-03-05 12:02
bo czeka aż same się rozpadną
- 0 0
-
2023-03-04 11:23
chyba masz problemy z obłsugą klawisza shift
piłeś - nie pisz
- 3 2
-
2023-03-04 10:51
Raczej podziękuj PiS, bo to wojewódzki konserwator. (12)
Kiedyś o tym decydowałby miejski, ale PiS się uparł że to ich konserwator musi decydować.
Co do zarzutów odnośnie wpisania do rejestru zabytków to bryły tych budynków w 100% na to zasługują.- 49 11
-
2023-03-04 11:17
Do gminnej ewidencji (1)
Nie wpisuje tylko wojewódzki konserwator, ani nie zrobił tego aktualny konserwator
- 6 10
-
2023-03-04 12:12
I co jak jest w gminnej ewidencji to konserwator nic nie może? Nie rozśmieszaj mnie.
W zabytkowej katedrze można postawić pomnik smoleński, wyglądający jak wyciągnięty ze śmietnika, ale nie można zrobić podjazdu dla niepełnosprawnego. Niech określi sposób wykonania i kolorystykę, która będzie spójna architektonicznie i tyle. Skoro "Nasz nowy dom" chce pomóc to na pewno mogliby zrobić jakiś daszek z elementami metalowymi i ciekawe barierki, które stanowiłyby ozdobę i uzupełniało budynek. Zjazd nie musi być brzydki
- 27 3
-
2023-03-04 11:03
No i konsekwencja wpisania sa przepisy. Po to one sa zeby je przestrzegac no chyba ze tak jak PO... (9)
- 7 33
-
2023-03-06 12:59
Każecie PISowcy nam rodzić niepełnosprawne dzieci a potem macie je w d*pie, matko męcz się sama i nie licz na wsparcie z naszej strony.
- 0 0
-
2023-03-04 11:56
Narracyjnie Ci się nie spina. Chyba TVP wlazło Ci za mocno. (6)
Budynki są wpisane do rejestru w 100% właściwie, ponieważ mają wartość architektoniczną i historyczną. Konserwator z PiS może wyrazić zgodę, zgodnie z przepisami, ale nie chce.
- 17 6
-
2023-03-04 12:01
Nie, nie może (5)
Bo wybicie dziury pod oknem spowoduje zniszczenie substancji zabytku
- 5 24
-
2023-03-05 09:59
Takich zabytkow z wyjsciami balkonowymi jedt w trojmiescie cala masa.pewnie blad tej Pani, ze oficjalnie wystapila o zgode.
- 4 0
-
2023-03-04 12:53
A gdzie to jest napisane? (3)
Przecież zabytki są modyfikowane i remontowane. Trzeba tylko określić warunki żeby w miarę pasowało do całości. To nie musi być zwykły biały plastik.
- 20 3
-
2023-03-04 13:22
Do geniusza który dał minusa. (2)
Z czym się nie zgadzasz? Z tym że zabytki są remontowane. Weźmy remont drogocennego zabytku jakim jest Dworzec Główny. Czy w oryginalnym dworcu były drzwi przesuwne? Czy były kurtyny powietrzne? Czy była klimatyzacja? czy na peron prowadziły ruchome schody? Czy były windy dla niepełnosprawnych? Czy na peronach były elektroniczne tablice
Z czym się nie zgadzasz? Z tym że zabytki są remontowane. Weźmy remont drogocennego zabytku jakim jest Dworzec Główny. Czy w oryginalnym dworcu były drzwi przesuwne? Czy były kurtyny powietrzne? Czy była klimatyzacja? czy na peron prowadziły ruchome schody? Czy były windy dla niepełnosprawnych? Czy na peronach były elektroniczne tablice informacyjne? Nie wydaje mi się.
Zatem sokoro można zrobić taki remont dworca, co jest zgodne z potrzebami użytkowymi współczesnych mieszańców, to czemu nie można zrobić modyfikacji, która pomoże niepełnosprawnemu. Szczególnie że można określić w jakim stylu należy zrobić tą modyfikację.- 45 5
-
2023-03-04 14:25
Ale tutaj jest mowa o wybiciu otworu w elewacji. To coś zupełnie innego. (1)
- 5 24
-
2023-03-05 09:15
To idź na starówkę i zobacz sobie kamienice z przeszklonym całym parterem.
Tam nie wybijali otworu w elewacji?
- 9 1
-
2023-03-04 11:20
W czasach gdy prezydent, mający stać na straży Konstytucji, ją łamie, pisanie o PO w kontekście łamania prawa jest groteskowe.
W ministrze Zero już nawet nie wspomnę, bo jego partia jest sponsorowana przez Kreml.
- 41 12
-
2023-03-04 09:18
Opinia wyróżniona
Przecież niektórzy jednak mają takie drzwi balkonowe w tym budynku (9)
A ta pani rzeczywiście ich potrzebuje i nie może mieć? W tej sytuacji uzasadnieni konserwatora jest absurdalne.
- 495 18
-
2023-03-04 18:10
W Polsce absurdalny = normalny.
- 6 2
-
2023-03-04 11:21
Nikt tam nie ma drzwi balkonowych do wyjścia (1)
Nie kłam
- 9 23
-
2023-03-04 15:56
tutaj pojawiają się krytyczne opinie na temat poglądów/ działań/ decyzji pana Strzoka
Gdyby ktoś "opluwał" p. S. na tym portalu, również bym się temu sprzeciwiał. Warto odróżniać krytykę decyzji od dyskredytowania ich autora.
- 12 0
-
2023-03-04 11:16
(5)
To jest manipulacja w opisie zdjęcia. W tym budynku nikt nie ma drzwi balkonowych do ogródka.
Łużycka 1-3-...-11 - można sobie w streetview obejrzeć z każdej strony.- 18 5
-
2023-03-05 12:05
streetview jest stare
- 4 1
-
2023-03-04 22:27
Budynki na luzyckiej i lotnikow byly budowane jako jeden kompleks i z tego tytulu maja nadzor konserwatorski
Dlatego "czepianie sie,ze na luzyckiej nie ma drzwi balkonowych nie oddaje istoty problemu, bo jesli w kompleksie tych samych zabytkowych budynkow drzwi balkonowe sa w budynkach na worcella, lotnikow, to nic nie stoi na przeszkodzie,zeby byly na luzyckiej.
- 12 2
-
2023-03-04 15:42
To nie jest manipulacja (2)
Zdjęcia z drzwiami są na ul lotników Polskich i taki jest opis pod zdjęciem,na Łużyckiej 11 I 13 były takie drzwi pokazane są na zdjęciu schodki po tych drzwiach
- 12 1
-
2023-03-04 22:28
To jest zadna manipulacja.Zobacz caly teren objty ochrona konserwatorską, potem sie madrz (1)
- 1 5
-
2023-03-06 10:05
traf se na wózek to zmądrzejesz
- 1 1
-
2023-03-04 09:43
Opinia wyróżniona
schodołaz na jakiś czas rozwiąże problemy (11)
Mogą się Państwo starać o dofinansowanie na likwidację barier technicznych ze środków PFRON. w tym przypadku pomocnym będzie zakup schodołazu gąsienicowego który pozwoli na pokonywanie schodów na klatce schodowej wózkiem. W tym wypadku dofinansowanie może wynieść nawet do 100% inwestycji. Trzeba tylko przy tym pochodzić.
Mogę pomoc z formalnościami jeśli będzie taka potrzeba.- 222 23
-
2023-03-04 22:37
Lepiej kupić konserwatora
Przecież widać co deweloperzy robią. Lepiej raz kupić konserwatora i mieć rozwiązany problem niż schodołaza, który może się zepsuć.
- 10 0
-
2023-03-04 21:14
Schody na Łużyckiej są za wąskie,zeby tam wstawić platofirme!
Wez sie przejedz na Stary Chelm i zobacz, jak tam jest wąsko!
- 7 0
-
2023-03-04 18:32
Dofinanaowanie
Jest możliwe, po spełnieniu warunków, nie wiecej niz 95%.
- 5 0
-
2023-03-04 18:31
Nie rozwiąże problemu
Urządzenie tego typu nie rozwiąże problemu. Raz że jest ciężkie, dwa nie da rady na wyslizganych brzegach stopni, trzy nie da się podpiąć wózka elektrycznego, tylko manualny. I ktoś niżej/ wyżej ma rację, mówiąc, że gdzieś trzeba to trzymać, gdzieś zostawić podczas wyjścia. Platforma schodowa nie wejdzie. Tutaj rzeczywiście tylko pochylnia o właściwym kącie nachylenia.
- 15 1
-
2023-03-04 14:54
Kobieta w takim wieku nie może się szarpać na schodach ,bo za chwilę nie będzie się miał kto zajać jej synem !!!!!
- 36 2
-
2023-03-04 14:14
Schodołaz (1)
jest super, daje niezależność, tylko to wielki grzmot, którego trzeba gdzieś trzymać. U mnie parkuje taki na piętrze w bloku tylko my mamy klatki zamykane dodatkowymi drzwiami.
- 11 1
-
2023-03-05 09:35
tu sie schodolaz nie zmiesic. Zapraszam na Luzycka i zobaczenie...
- 5 0
-
2023-03-04 11:01
(3)
priv?
- 3 9
-
2023-03-04 11:41
Jest jeden producent, chyba szwajcarski (1)
Który umie i potrafi produkować windy przyschodowe na praktycznie każdej ścianie, z harmonijkowym podestem. Tylko jest to dość drogie. Trzeba sobie załatwić dofinansowanie z pfron. adres Grunwaldzka 184 telefon 58 350 05 00
- 8 13
-
2023-03-05 12:08
a może to jesteś tym dziwnym konserwatorkiem co ?
- 2 1
-
2023-03-04 11:36
A widziałeś privy w komentarzach na tej stronie?
- 21 1
Wszystkie opinie
-
2023-03-04 09:01
(7)
Nie wiem,czy konserwator ma sumienie i serce?
- 124 10
-
2023-03-04 09:08
(6)
Oczywiście. Dej me, bo mam horom curke.
Nie łatwiej byłoby tej rodzinie się przeprowadzić do innego mieszkania? Jest tyle patodeveloperki, że na parterach, drzwi balkonowe są na równi z mini ogródkiem i nawet żadnych ramp nie trzeba instalować. Wjeżdża się i wyjeżdża jak kiedyś do chałupy z klepiskiem.- 11 37
-
2023-03-04 09:18
To nie jest dejmje (2)
Tylko kobieta chce zmienić okno w kuchni w drzwi balkonowe. Co jest ekonomicznie świetnym wyjsciem, bo przeprowadzka do budynku z "najnowszego" budownictwa jest z pewnością dużo droższa. Konserwator wali odmową z automatu, tak jakby była mowa o Długiej albo Mariackiej, a to tylko paskudny blok na Chełmie, gdzie inni takie modyfikacje mają i nie wpłynęły one znacząco na historyczność budynku, bo ta jest żadna.
- 42 4
-
2023-03-04 09:27
(1)
bo przeprowadzka do "najnowszego" budownictwa ma też wady. Pani by chciała drzwi do mieszkania z wejściem do kuchni. W "najnowszym" budownictwie tak nie ma i wejście jest do "salonu z aneksem kuchennym" i wtedy ma się błoto i piach w pomieszczeniu mieszkalnym.
- 15 1
-
2023-03-04 12:05
Nie
W najnowszym budownictwie, na parterze, nie ma przeszkód dla wózka inwalidzkiego, tylko o to mi chodziło.
- 1 5
-
2023-03-04 10:43
jakie dej me?
nie wypisywałbyś takich bzdur,jakby to dotyczyło Ciebie.
- 13 3
-
2023-03-04 16:43
Za co ma kupić to mieszkanie od dewelopera?
Za ten zabytek?
- 5 0
-
2023-03-05 13:55
Jesli nie znasz sytuacji to sie nie wypowiadaj. Ta pani potrzebuje tylko zgody konserwatora na zrobienie drzwi balkonowych.
- 1 0
-
2023-03-04 09:03
(8)
Zaiste dziwne że w XXI wieku nie potrafi się rozwiązać tak prostej sprawy.Konserwator do zwolnienia, naprawdę przykro,że taka znieczulica.
- 139 12
-
2023-03-04 09:08
Zaistę prawdę powiadacie - a nie myśleliście żeby startować na Pierwszego Sekretarza ja się pytam ? :))))) (3)
- 4 13
-
2023-03-04 09:20
(2)
"Do polityki garną się ludzie, którzy nic nie osiągnęli, a więc nieudacznicy i darmozjady. Polityka to dla nich deska ratunku, mogą godnie żyć nie dając w zamian nic."
- Józef Piłsudski- 18 3
-
2023-03-04 09:27
Ty Jędrek wolisz rębać drwa pod polem podbiegunowym - zaiste piękna kariera :))))
- 1 6
-
2023-03-04 21:39
Wersja Alternatywna
Ludzie mądrzy stronią od polityki i dlatego są zarządzani przez głupców...
- 3 0
-
2023-03-04 10:24
ty a myslisz ze deweloper w swoim klocku by sie zgodził na takie cos? Nie!!Bo by mu to psuło prestiż (1)
- 3 7
-
2023-03-04 19:34
To nie musi być zaraz parter
W nowych blokach są windy!
- 2 0
-
2023-03-05 07:56
sdf (1)
Brawo konserwator - robi swoja robote
- 0 4
-
2023-03-05 09:24
Swoją robotę czyli co?
Patrz co właściciele robią z kamienicami na starówce. Tam konserwatorowi jakoś nie przeszkadza. Pewnie przedstawili odpowiednie "argumenty". Wojewódzki konserwator to PiS, a tam to wiadomo, tylko ryba nie bierze.
- 2 0
-
2023-03-04 09:05
Kiedyś odważni ludzie ginęli w obronie zabytków i sztuki, żeby zachować je dla przyszłych pokoleń. (4)
Teraz jest woke i cancel culture.
- 13 74
-
2023-03-04 09:18
Zabytki tak,
Ale nie każdy kawałek muru, który ma ponad 50 lat...
- 34 3
-
2023-03-04 09:20
Pokaż mi tych koneserów
Co zachwycają się tym blokiem, albo spójrz na domki fińskie we Wrzeszczu.
- 27 4
-
2023-03-04 14:41
"Cancel culture" to Ty sam jesteś skoro ten kawałek muru uważasz za zabytek.
Na kulturze to się kompletnie nie znasz. Brak słów na Ciebie
- 12 1
-
2023-03-05 08:26
A co to jest za zabytek?
Niedlugo blokowiska na zaspie tez zostana wpisane do rejestru i tez juz nic nie bedzie mozna zrobic?
- 5 0
-
2023-03-04 09:06
Pan konserwator jest urzędnikiem państwowym czyli od 8 lat z nadania trzymającego władzę PiS to po pierwsze :)))) (13)
Czy naprawdę nie możecie pomóc nawet temu niepełnosprawnemu Panu ? Czy w tym waszym pisowskim zacietrzewieniu i parciu na kasę po trupach nie widzicie krzywdy jednostki której można pomóc ja się pytam? Panie konserwator zrób Pan pierwszy raz w życiu coś dobrego i pomóż Pan :))))
- 120 30
-
2023-03-04 09:07
Wybierz PoKo, będzie sPoKo)))
- 13 12
-
2023-03-04 09:42
A to konserwator to nie jest gdański konserwator (2)
z nadania Małej Sycylii?
- 11 15
-
2023-03-04 11:19
a no nie, konserwator to PIS*** (1)
- 7 2
-
2023-03-05 09:46
Oni przecież dostali 100 tys w 2019 na wyzdrowienie
I co dalej chory???
- 0 4
-
2023-03-04 10:25
ty technik od siedmi boleści i PO co ten hejt polityczny tłuczku (1)
nic innego sensownego nie potrafisz wymyślić?
to co opisałeś to ewidentne wybryki w GD twoich idoli i towarzyszy ....- 8 6
-
2023-03-05 09:31
Nie kłam, w artykule jasno stoi ze konserwator wojewódzki.
PiS bardzo szybko zabrało sobie nadzór konserwatorski bo pewnie liczyło na "wdzięczność" deweloperów. Pani widocznie nie poznała maksymy PiS: "Nie posmarujesz to nie pojedziesz".
- 1 1
-
2023-03-04 10:26
Panie Donald zrób Pan pierwszy raz w życiu coś dobrego i pomóż Pan :)))) A on Nieda sie !! :) (4)
- 7 5
-
2023-03-04 10:33
No rzeczywiście - Donald Trump wolał grać w tym czasie golfa niż spotykać się z `Andżejem` :))) (2)
- 7 7
-
2023-03-04 10:47
Róznica taka ze Tramp miał wszystkich gdzies i to on dyktował wszystkim co maja robic Nasz Donal jest marionetką i zajmuje sie (1)
tylko lizaniem tyłka tym którzy mu płacą!
- 3 9
-
2023-03-04 11:06
Nie oglada tvn bo robia ci wode w mozgu
- 3 2
-
2023-03-05 09:32
Znowu wina Tuska.
Ten biedny konserwator wojewódzki z PiS chciały pomóc, ale Tusk nie pozwala.
- 1 0
-
2023-03-04 11:13
(1)
W Gdańsku rządzi PO a nie PiS.
- 3 8
-
2023-03-04 19:36
Zabytkami rządzi akurat konserwator związany z PiS.
- 6 2
-
2023-03-04 09:08
(2)
ten konserwator to porażka
- 95 9
-
2023-03-04 11:18
Najpierw spójrz w przepisy
- 1 18
-
2023-03-04 11:58
Czytam i nie wierzę. Co za kraj. Brawo dla konserwatora zabytków. Oby był taki konsekwentny w przypadku ochrony prawdziwych zabytków bo patrząc na ten którego tak zaciekle broni daleki jest od jakichkolwiek wartości architektonicznych czy kulturowych.
- 11 2
-
2023-03-04 09:08
Też mi zabytek... Nic już mu ani nie pomoże ani nie pogorszy w wyglądzie... (2)
- 121 7
-
2023-03-05 06:15
Co złego w wyglądzie?! Mieszkańcy z chowów klatkowych z silikatowych bloczków mogą tylko marzyć o mieszkaniu w cegle.
- 0 1
-
2023-03-07 23:49
no patrzę i oczom nie wierzę
Jaki cudowny zabytek mamy w Gdańsku. Tylko nie rozumiem, ten budynek jest zabytkiem czy jest tylko ujęty w rejestrze? Bo zabytek a gminny rejestr to chyba jest różnica i inne przepisy są w obu przypadkach.
- 0 0
-
2023-03-04 09:09
(2)
A ten żółty tynk nałożony na wiekowe mury jest historyczny?
- 166 4
-
2023-03-04 11:19
Podziękuj właścicielom (1)
- 3 21
-
2023-03-04 14:31
Ługinowcy...
- 6 0
-
2023-03-04 09:10
zamiana (3)
Jaki jest jego status własnościowe czy komunalne. to ważne bo zamiana mieszkania.
- 13 21
-
2023-03-04 13:25
(1)
Tez o tym pomyślałem. Jeśli jest problem, trzeba go rozwiązać. Dziś zamiana mieszkań nie stanowi absolutnie żadnego problemu. Można też sprzedać i kupic gdzie indziej, a na czas "przejściowe" bliscy na pewno pomogą. Wydaje mi się, że to kwestia zaradności,. której w tej historii zabrakło, skupiając się na tym, że bohaterowie walcząc o decyzję konserwatora pod siebie, zapomnieli, że są alternatywy tej sytuacji.
- 6 15
-
2023-03-05 13:03
To zamień to mieszkanko na większe , lepsze, z możliwościami. Poszperaj i sprawdż. nie ma . a nawet jak jest to nie wiele osób zamieni się na jej klitki. Musiałaby jeszcze dużo dopłacić. to nie jest tak prosto jak piszesz! A jeśli jest to bezproblemowe, to pomóż tym ludziom Bardzo mi żal tej mamy i syna.
- 2 0
-
2023-03-04 16:45
Przecież jest napisane.
- 5 1
-
2023-03-04 09:10
(1)
Dziwne, że Igor jeszcze nie zażądał zerwania chodnika przed domem i ułożenia kamieni polnych, które uwielbia.
- 74 20
-
2023-03-04 20:23
Dzięki za pomysł. Już działam w tej sprawie i rynsztoki też wrócą albo kibel jak u Kiepskich
- 8 3
-
2023-03-04 09:12
.
do Selina napisać, niech się wykaże (:
- 37 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.