- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (86 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
- 6 Latem więcej narodzin na trójmiejskich oddziałach (85 opinii)
Maseczki w komunikacji. "Noszą nie ci, którzy powinni"
- Maseczki już dawno nie są obowiązkowe w komunikacji, ale liczyłem na to, że niektórzy dorosną do tego, że czasem jednak warto je założyć. Myliłem się. Noszą je nie ci, którzy akurat powinni - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Krzysztof. I tłumaczy, kto i dlaczego - jego zdaniem - powinien maseczki nosić. Oto jego list.
Nie chcę wchodzić w dyskusję, czy i kiedy powinny być one obowiązkowe. Warto jednak zwrócić uwagę na inny problem. Bo problem jest.
Osoby w maseczkach co jakiś czas widuję w komunikacji publicznej. Niektórzy po prostu nadal nie chcą się zarazić. Czy to koronawirusem, czy inną chorobą. To najczęściej osoby starsze, które w pociągach SKM, autobusach czy tramwajach siedzą w maseczkach.
Nikogo już to nie dziwi, praktycznie nie zdarzają się głupie komentarze. Bo ktoś może mieć obniżoną odporność etc. I to żadnym problemem dla nikogo nie jest. Kto chce, nosi maseczkę, kto nie chce - nie nosi.
Maseczki zostaną z nami miesiąc dłużej
Masz kaszel? Załóż maseczkę!
Problem jest raczej w tym, że ci, którzy faktycznie powinni maseczki założyć, nawet na to nie wpadną. Mają kaszel, katar, prychają na trzy rzędy do przodu, smarczą takim gruzem, że człowiek zastanawia się czy zaraz nie będzie potrzebna karetka, ale maseczki nie założą. Czubek własnego, zasmarkanego nosa jest ważniejszy niż zdrowie innych.
Czy to naprawdę taki dyshonor założyć maseczkę na te 10 minut podróży komunikacją publiczną? Dla niektórych chyba tak. Tylko później niech nie lamentują, że zajęcia w szkołach odwołane, że lockdown, kryzys itp. Każdy z nas ma na to wpływ i często wymaga to naprawdę niewielkiego wysiłku.
Wystarczy trochę empatii, a raczej zdrowego rozsądku.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (359) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-24 14:16
Opinia wyróżniona
Jeśli ktoś czuje się zagrożony (14)
To powinien nosić muszeczkę z własnej woli. Ktoś taki powinien zawsze mieć ją przy sobie żeby w sytuacji napadu paniki, poczucia zagrożenia mógł ją szybko założyć.
- 131 130
-
2022-09-28 07:21
A jak
ja mam ochoto pochodzic z frendzlem na wierzchu to niech sie martwia Ci co patrza - taka to logika pisowska. Nie scigac tego ktory winny tylko tego ktorego latwo zlapac bo jest niegrozny
- 0 1
-
2022-09-26 11:26
(1)
PRzecież maseczka przed niczym nie ochroni osoby zagrożonej. Taką osobę może ochronić tylko maseczka na pyszczku kaszlącego egoisty.
- 4 3
-
2022-09-26 18:10
najlepsza jest podwojna ochrona
ale obecnie zagrozenie jest mniejsze, wiec coraz czesciej nosic powinni tylko chorzy.
Tyle, że ruch antymaseczkowy jest tak silny, ze ludzie tego nie rozumieją- 1 1
-
2022-09-26 10:05
Chyba musi iść do psychiatry z takimi atakami paniki XD (2)
- 7 5
-
2022-09-26 15:22
(1)
Ludzie to takie potulne owieczki. Wiadomo że szmaty nie działają ale Pan w tv mówi że trzeba nosić to noszą.
- 5 6
-
2022-09-26 18:08
takie wpisy anty-wszystko tez nie dzialają
- 5 2
-
2022-09-24 20:07
Przecież te zwykłe maseczki bez super filtrów powinni nosić właśnie Ci 'prądkujący'. (4)
One nie chronią przed wirusem, tylko zmniejszają zasięg plucia patogenami. Mniej wirusa to mniejsza szansa na bycie chorym.
- 32 6
-
2022-09-25 12:58
(3)
Siedzi przed tobą jegomość w skm. Kicha w twoim kierunku. Wolisz żeby zrobił to w maseczce czy bez. Bo nie oszukujmy się połowa osób nie zasłania ręka ust i nosa przy kichaniu.
- 12 4
-
2022-09-26 09:18
A słyszałeś o chustce do nosa ? (2)
Taka stara dobra chusteczka.
- 5 4
-
2022-09-26 18:07
kichanie to odruch, nikt nie zdąży zasłonic sie chustką (1)
A jak jest chory to maskę juz powienien miec na twarzy wczesniej
- 2 3
-
2022-09-26 18:12
Najlepiej przyspawana na stałe
- 3 5
-
2022-09-24 14:31
Kultura (2)
Kultura wymaga aby nie myśleć tylko o sobie ale i o innych. Nikomu nic się nie stanie, jeżeli założy maseczkę gdy kich i kaszle.
- 56 30
-
2022-09-25 23:08
czego to się...
...pod 'kulturę' nie podciągnie; wiadro na głowę dla 'kultury' by kazali nałożyć, to tłumy wypatroszonych mózgów by bez mrugnięcia okiem pobiegły do marketu budowlanego po trzy sztuki
- 9 16
-
2022-09-24 15:21
Dokładnie tu nie chodzi o siebie tylo o to, że właśnie kichając
Kaszląc możesz zarażać innych.
Czasem nie warto być egoistą bo to zemści sie na to tobie- 49 11
-
2022-09-24 11:01
Opinia wyróżniona
100% racji. Do tego jak jesteś chory, to się lecz w domu, (17)
Nie chodź do pracy i nie zaraża innych. Może i na covid maseczki były niezbyt skuteczne, ale grypę powstrzymały.
- 326 81
-
2022-09-26 17:56
19
Grypę powstrzymam covid
- 1 1
-
2022-09-24 17:17
pytanie po co powstrzymywać grypę (3)
Choroba która po 3 dniach się kończy. I potem jest się odpornym na wariant który się przeszło. Bez szczepień i masek
- 12 17
-
2022-09-26 18:17
prawdziwa grypa rzadko kończy sie po 3 dniach
Warto odróżniac covid czy grypę od zwykłych infekcji wirusowych górnych dróg oddechowych.
Zresztą czasami ludzie nawet nie mają infekcji, tylko objawy alergiczne, które podobnie przebiegają- 1 1
-
2022-09-26 12:11
(1)
jak złapie cię lżejsza wersja. Niestety czasem trwa to nawet tydzień.
- 2 4
-
2022-09-26 16:05
Bywa i dwa tyg i co tego?
- 3 1
-
2022-09-24 17:13
Najgorsze co moze byc to powstrzymac grypę (1)
Oczywiście nie da się powstrzymać ale można próbować regulować ilość. Jak zatrzymasz we wrześniu to wybuchnie w styczniu itp. Ważne by był stały poziom zachorowań i by stado uodparnialo się systematycznie. Covid zatrzymał rozwój grypy a ta wybuchla rok później. Krótko mówiąc twój układ immunologiczny musi się uczyć a nosząc maseczke nie dajesz mu szans i jak Cię dopadnie grypa
- 8 16
-
2022-09-24 19:09
twój wywód "logiczny" jest inwalidą
- 12 4
-
2022-09-24 16:28
wszyscy moi pracodawcy woleli żeby pracownik przyszedł do pracy zasmarkany, nawet jak zarazi połowę załogi ,niż żeby wziął (1)
chorobowe. Nieważne, że pracuje niewydajnie, popełnia błędy grunt, że jest obsada i nie trzeba zmieniać grafików ani organizować zastępstw
- 33 4
-
2022-09-24 19:08
nie umiesz się postawić więc zawsze będziesz źle traktowany
- 5 4
-
2022-09-24 14:51
Takie czasy
Majster kazał iść do roboty, co zrobisz ...
- 18 3
-
2022-09-24 14:35
(4)
Daj mi 100% chorobowego i na leki to zostanę w domu.
- 30 24
-
2022-09-24 20:35
(2)
to jak chorujesz to nawet na leki żal ci wydać? ale to trzeba być mentalnym dziadem, żeby dla paru złotych zarażać wszystkich dookoła.
- 16 6
-
2022-09-26 13:51
(1)
Pary zł? Tydzień wolnego to ponad 1000 mniej na koncie. Leki to ok 200+. I teraz którego rachunku mam nie płacić? A może jesc tylko co drugi dzień?
- 2 2
-
2022-09-26 18:12
to chociaz noś maskę, jak jestes chory
koszt max 50gr
- 0 0
-
2022-09-24 19:07
o, widzę że rodak
- 9 3
-
2022-09-24 11:05
nic nie powstrzymało grypy (1)
bo wirusy grypopochodne nazywają się teraz kowid
- 53 39
-
2022-09-24 11:10
Nie. To zupełnie inne choroby o innych objawach.
Nie mówiąc już o testach.
- 32 33
-
2022-09-24 09:13
Opinia wyróżniona
(56)
W wielu krajach azjatyckich kultura noszenia maseczek w miejscach publicznych gdy jest się chorym istnieje od dziesięcioleci. Niczyja godność i wolność nie zdaje się na tym cierpieć. No ale dla większości naszych kochanych rodaków kultura osobista to problem pod wieloma względami - dlaczego pod tym miało by być inaczej?
- 342 130
-
2022-09-26 15:22
Racja!
Chorzy, prychajacy, kaszlacy powinni zakładać maseczki ! Nie bądźcie ludzie egoistami .
- 0 1
-
2022-09-25 22:21
Azjaci już dawno w temacie ochorny swojego zdrowia nie mają kultury.
- 1 0
-
2022-09-24 19:04
A mnie sie zdaje, ze Tobie sie tylko zdaje.
- 1 1
-
2022-09-24 16:12
Azja wylęgarnią epidemii
Ciekawe, że epidemie najczęściej przychodzą do nas z Azji.
- 6 2
-
2022-09-24 15:19
Panie globtrotuarze
Azjaci noszą maseczki antysmogowe.
- 6 5
-
2022-09-24 14:13
xx
To ze "gdzieś cos" to nie znaczy, ze tak jest dobrze,bo tobie tak sie wydaje-ze jest dobrze. chodzą japonce w maskach to niiech se chodza-jak poczytasz to moze sie dowiesz dlaczego i przestaniesz pisac bzdury :)
w nektorych krajach faceci chodza w spodniczkach, bez gaci-czy to znaczy z teraz my tez tak mamy chodzic?
w niektorychTo ze "gdzieś cos" to nie znaczy, ze tak jest dobrze,bo tobie tak sie wydaje-ze jest dobrze. chodzą japonce w maskach to niiech se chodza-jak poczytasz to moze sie dowiesz dlaczego i przestaniesz pisac bzdury :)
w nektorych krajach faceci chodza w spodniczkach, bez gaci-czy to znaczy z teraz my tez tak mamy chodzic?
w niektorych krajach maja po 5 zon- to znaczy ze my tez mamy miec 5 zon?
w niektorych krajach poluja na bociany-to znaczy ze tez mamy na nie polowac?
wez chlopie oprzytomniej razem z autorem tego glupiego listu :P- 12 9
-
2022-09-24 13:53
to nie jest kultura, to jest totalitaryzm bez żadnych podstaw medycznych
gamoniu.
Znasz jakiegoś chińczyka ?- 13 9
-
2022-09-24 13:51
W wielu krajach azjatyckich jest taka niewola i tresura że dla nich wydaję się to już normalne. nie masz pojęcia o czym piszesz
- 9 8
-
2022-09-24 13:32
Smog tam jest. (1)
Jest bardzo brudne powietrze i w domu mają oczyszczacze a nie żadne urojone epidemie
- 12 4
-
2022-09-24 20:53
w tokio byłem i smogu nie widziałem
za to widziałem deszcz i wiatr
i w metrze nie widziałem nikogo bez maseczki- 3 2
-
2022-09-24 13:19
Zgadzam się! i nie chodzi tu już o covid a o wszelkie inne choroby
tak jak nie chcę wdychać oparów peta i innego elektronicznego kopciucha tak nie chcę wdychać zarazków grypy czy innego przeziębienia! Kaszlunom z komunikacji to nawet ciężko zakryć usta i rozsiewają swoje choróbsko na cały przedział. Tak właśnie chodzi o kulturę a nie jakieś antyszepionkostwo czy covidową paranoję! Zwykła kultura i odrobina przyzwoitości!
- 28 8
-
2022-09-24 13:13
(4)
Nie jesteśmy azjatyckim krajem po pierwsze a po drugie już dawno udowodniono i WHO przyznało się do błędu w nakazie ich noszenia.
- 17 20
-
2022-09-24 19:10
No, nie jesteśmy. To widać na każdym kroku. (1)
- 2 0
-
2022-09-26 13:49
na szczęście nie jesteśmy. W Chinach normą są kary cielesne - czy to dobrze?
- 1 0
-
2022-09-24 18:36
Fajne kłamstwa piszesz konfederato.
- 7 5
-
2022-09-24 13:43
Gdzie? Kiedy? Podaj źródło.
- 16 4
-
2022-09-24 12:04
powinni ci zafundować obowiązkową wycieczkę to tych "wielu azjatyckich krajów"
Najlepiej do jakiegoś objętego lockdownem chinskiego miasta. Z bezterminową kwarantanną w zaryglowanym przez policję budynku, której przerwanie karane jest wiezieniem... Może wtedy byś zmądrzał
- 28 16
-
2022-09-24 11:53
Bo w krajach azjatyckich chorzy pracują...
- 11 8
-
2022-09-24 11:34
(3)
w Japonii jak mylisz się w pracy to idziesz do takiego pokoju gdzie jakiś typ miesza cię z błotem i froteruje jak szmatą podłogę masz to zapamiętać i pracować tak by na taki kurs reedukacji nie trafić facet rozbił kiedyś przez to pociąg bo mu zrąbali psychę za to że gdzieś tam parę razy się spóźnił tym pociągiem czy stanął przy peronie 2 m za daleko sorry ale takie wzorce nie są dla mnie japońce itd wyglądają jak programowalne robociki a nie ludzie
- 22 23
-
2022-09-24 15:57
Chyba ci się pomyliło z Chinami, albo naoglądałeś się za dużo Sci-fi.
- 8 2
-
2022-09-24 13:42
(1)
Powtarzasz jakieś legendy z internetu, super. Zaraz będzie czarna wołga?
- 16 9
-
2022-09-25 22:38
Nie powtarzam żadnych legend tak tam wygląda życie
Ble ble
- 2 0
-
2022-09-24 10:58
to nie kultura tylko psychoza
- 24 14
-
2022-09-24 10:19
Następny chory
To już wiesz gdzie jechać
- 10 12
-
2022-09-24 09:51
dla antyszczepionkowców to ujma gdy założysz maskę (23)
gdyby kazali nie nosić to pewnie by w nich nawet spali
taki typ ludzi- 53 51
-
2022-09-24 13:37
Dziwne (12)
Korzystam z skm , nie szczepilem się i maski nie nosiłem ...Ci co się szczepil teraz umierają
- 31 33
-
2022-09-24 16:08
No popatrz (11)
A ja się szczepiłam i jeździłam w maseczce i nie umarłam. Moja rodzina i znajomi też. Czyj dowód anegdotyczny jest silniejszy?
- 24 17
-
2022-09-24 20:11
1270 (5)
Ponad 1270 różnych jednostek chorobowych, wraz z nagłą śmiercią już zostało zarejestrowanych po "szczepionkach" na C19. Toksyczne białko S, zawały serc, zakrzepice, paraliże, uszkodzone płody, bezpłodność, krwawienia, nieregularne miesiączki i ponad 1262 inne straszne choroby. Współczuję....
- 8 5
-
2022-09-25 08:50
To wszystko jednostki chorobowe które już istniały. Żadne nowe
- 3 0
-
2022-09-24 21:39
na 13 miliardów szczepień i 5 miliardów zaszczepionych tylko lekko ponad 1000 jednostek? słabizna (3)
- nawet alkohol jest groźniejszy...
- 4 7
-
2022-09-26 23:31
Czytaj ze zrozumieniem! Jednostek chorobowych, nie ilość ludzi jaka zapadła na nie. To są osobne choroby! a ilość ludzi jaka na nie zapadła sięga wielu milionów. Ale najlepsze są nagłe zgony i naglica śmierci, coraz częściej rejestrowana już w wielu krajach jako osobna jednostka...
- 1 0
-
2022-09-25 02:01
Chyba nie zrozumiałeś co powyżej napisano. Brawo!
- 0 0
-
2022-09-24 21:53
Jednostek chorobowych nie oznacza ilosci przypadkow..... Btw. a co tam u doktora Fiałka i Simona ?
- 8 1
-
2022-09-24 17:00
(4)
Żaden nie jest silniejszy. Po prostu pokazuje, że cała covidowa sytuacja nie była potrzebna. Powinno się po prostu uważać na osoby w grupie ryzyka, reszcie pozwolić normalnie żyć i pracować. Panika potrafi powalić najzdrowsze osoby.
- 20 11
-
2022-09-24 23:48
(1)
Panika była na początku, bo wtedy jeszcze nikt nic za bardzo o covidzie nie wiedział, poza tym że przebieg jest ciężki i ludzie umierają. Więc były zakazy wszystkiego, bo nie wiadomo było jak ten wirus dokładnie się przenosi. Później w miarę gromadzenia informacji obostrzenia były zmieniane. Teraz wiadomo że szczepienie+w okresie wzrostu zakażeń
Panika była na początku, bo wtedy jeszcze nikt nic za bardzo o covidzie nie wiedział, poza tym że przebieg jest ciężki i ludzie umierają. Więc były zakazy wszystkiego, bo nie wiadomo było jak ten wirus dokładnie się przenosi. Później w miarę gromadzenia informacji obostrzenia były zmieniane. Teraz wiadomo że szczepienie+w okresie wzrostu zakażeń maseczka wystarczają żeby nie było zbyt dużego wzrostu zakażeń ponad mozliwosci szpitali, więc jak wszyscy będą przestrzegać tych dwóch rzeczy to lockdownow nie będzie. Czy to jest aż tak wielka cena?
- 5 6
-
2022-09-26 13:46
Właśnie, że nie wiadomo. Składu preparatów nawet nie znamy
- 3 0
-
2022-09-24 21:34
kidys ludzie nie nosili majtek - zmiany nie zawsze są na gorsze... (1)
- 4 3
-
2022-09-24 22:30
Nasi rodacy maja problem z zakryciem ust przy kaszleniu....
Taka kosmiczna technologia jak maseczka aby nie pozarażać współpasażerów to nie na nasz poziom kultury...
- 11 1
-
2022-09-24 11:35
(9)
komu i co dały te g..wno maseczki?
- 39 35
-
2022-09-24 13:05
No jak komu
Ktoś zarobił na ich sprzedaż
- 10 6
-
2022-09-24 12:08
kowidianom ten cyrk dał w prezencie inflację (7)
Lockdowny i dodruk kasy na dodatki kowidowe zrobily swoje... Już tej zimy maseczkowcy poczują cenę swojej głupoty. Ten kretyński eksperyment skończy się tak jak inny 20sto wieczny kretyński eksperyment czyli komunizm - totalnym bankructwem...
- 48 29
-
2022-09-25 17:21
(1)
Inflacja nie jest przez maseczki tylko przez 7 letnie rozbuchane rozdawnictwo, lockdowny i dodruk kasy.
Gdyby w pandemii wszyscy stosowali się do zasad dystans - dezynfekcja - maseczki, to te lockdowny mogłyby być krótsze- 9 7
-
2022-09-25 22:37
Przez durny lockdown czuby z bandy 4 zamknęły wielu ludziom interesy a potem pod postacią tarcz wladowali na rynek miliardy złotych pustej kasy bez pokrycia stąd jest inflacja mam ci powiedzieć ilu posłów głosowało za ustawą kowidowa? 450
- 8 1
-
2022-09-24 18:29
konfederata? (3)
jakoś tak po zapachu...
- 9 7
-
2022-09-24 20:07
(2)
Zdecydowanie wolę prawicę niż lewicę która pod szyldem "wolności" zabiera nam wolność
- 9 4
-
2022-09-24 20:24
(1)
Marne to twoje poczucie wolności, skoro zwykła maseczka chroniąca innych ci ją odbiera
- 6 12
-
2022-09-25 12:11
Uderz w stół. 6 pseudo wolnościowców zaminusowalo. Zapomnieliście obok łapek w dół napisać komentarz o hipokryzji i włączeniu myślenia buhahaha
- 1 4
-
2022-09-24 13:17
ale zlikwidował terroryzm.
kolejny punkt na liście do wykonania.
- 4 6
-
2022-09-24 09:28
Jedz do Japonii (3)
Skoro tam tak cudownie
- 45 57
-
2022-09-24 18:35
Dorosńij zanim walić takie gimbusiarskie teksty.
- 5 4
-
2022-09-24 16:57
(1)
Jedz to dowiesz się z jakiego powodu nosi się maseczki np w Tokio. Z choroba to nie ma nic wspólnego.
- 21 16
-
2022-12-08 14:17
Już zjadłem.
Ale ciągle nie wiem.
- 0 0
-
2022-09-24 09:22
(3)
Człowieku. O czym ty mówisz...
- 40 57
-
2022-09-24 18:28
o kulturze (2)
i odpowiedzialności.
Abu pojęć nie rozumiesz?- 23 14
-
2022-09-25 01:59
Nie zamierzam być odpowiedzialny za ciebie. (1)
Kto się boi to niech się ukrywa za maseczką.
- 9 18
-
2022-09-25 17:16
Egoista
Nie masz być odpowiedzialny ZA mnie, tylko DLA innych ludzi. Czy tak trudno spojrzeć dalej niż na czubek własnego nosa??
- 10 9
Wszystkie opinie
-
2022-09-24 09:02
Bo nikt nie powinien (3)
bezsensowne generowanie śmieci
- 145 77
-
2022-09-24 09:10
proponuję przeczytać artykuł...
- 14 17
-
2022-09-24 09:26
jest taka sekta, nazywa się dżinizm (dżajnizm), którzy noszą maseczki cały czas, żeby nie skrzywdzić nawet muchy poprzez połknięcie, robią tak od setek lat :) tacy z nich pacyfiści i weganie
- 22 9
-
2022-09-24 11:38
poczekaj, ci od zaśmiecania plastikiem jak tylko się ogarną znowu zaczną podnosić klangor
pandemia odstawiła ich w kąt, teraz kryzys energetyczny odstawił w kąt tych od katastrofy klimatycznej ale nie łudź się że to koniec, oni powrócą to swych natarczywych kampanii jak tylko poczują znowu że mogą
- 10 5
-
2022-09-24 09:06
(3)
no i co z tego? skoro smarkając nie noszą, znaczy nie widzą problemu. Jeśli nie widzą problemu to znaczy że nie mają podstawowej wiedzy z biologii. lub co gorsza są ignorantami. Tak czy inaczej syt. nie do rozwiązania.
"na głupotę nie ma mocnych" - kiedyś tak sie mówiło i proszę, wciąż aktualne.- 48 47
-
2022-09-24 09:21
(1)
Smarkalismy, kichalismy zawsze podczas przeziębień, podziebien. Chusteczka jest od tego anie maseczki.
- 24 10
-
2022-09-24 14:29
O matko, tak smarkaliśmy i potem połowa klasy czy sekcji w pracy lądowała na zwolnieniu.
- 5 4
-
2022-09-24 09:27
i puszczaliśmy bonki, jak się jedno z drugim zmiesza, powstaje mieszanka wybuchowa (prawie termobaryczna)
- 7 4
-
2022-09-24 09:12
Zajmij się sobą Krzysiek. Nie bądź taki przewrażliwiony tym bardziej, że mamy sezon przeziębień.
- 76 53
-
2022-09-24 09:13
Opinia wyróżniona
(56)
W wielu krajach azjatyckich kultura noszenia maseczek w miejscach publicznych gdy jest się chorym istnieje od dziesięcioleci. Niczyja godność i wolność nie zdaje się na tym cierpieć. No ale dla większości naszych kochanych rodaków kultura osobista to problem pod wieloma względami - dlaczego pod tym miało by być inaczej?
- 342 130
-
2022-09-24 09:22
(3)
Człowieku. O czym ty mówisz...
- 40 57
-
2022-09-24 18:28
o kulturze (2)
i odpowiedzialności.
Abu pojęć nie rozumiesz?- 23 14
-
2022-09-25 01:59
Nie zamierzam być odpowiedzialny za ciebie. (1)
Kto się boi to niech się ukrywa za maseczką.
- 9 18
-
2022-09-25 17:16
Egoista
Nie masz być odpowiedzialny ZA mnie, tylko DLA innych ludzi. Czy tak trudno spojrzeć dalej niż na czubek własnego nosa??
- 10 9
-
2022-09-24 09:28
Jedz do Japonii (3)
Skoro tam tak cudownie
- 45 57
-
2022-09-24 16:57
(1)
Jedz to dowiesz się z jakiego powodu nosi się maseczki np w Tokio. Z choroba to nie ma nic wspólnego.
- 21 16
-
2022-12-08 14:17
Już zjadłem.
Ale ciągle nie wiem.
- 0 0
-
2022-09-24 18:35
Dorosńij zanim walić takie gimbusiarskie teksty.
- 5 4
-
2022-09-24 09:51
dla antyszczepionkowców to ujma gdy założysz maskę (23)
gdyby kazali nie nosić to pewnie by w nich nawet spali
taki typ ludzi- 53 51
-
2022-09-24 11:35
(9)
komu i co dały te g..wno maseczki?
- 39 35
-
2022-09-24 12:08
kowidianom ten cyrk dał w prezencie inflację (7)
Lockdowny i dodruk kasy na dodatki kowidowe zrobily swoje... Już tej zimy maseczkowcy poczują cenę swojej głupoty. Ten kretyński eksperyment skończy się tak jak inny 20sto wieczny kretyński eksperyment czyli komunizm - totalnym bankructwem...
- 48 29
-
2022-09-24 13:17
ale zlikwidował terroryzm.
kolejny punkt na liście do wykonania.
- 4 6
-
2022-09-24 18:29
konfederata? (3)
jakoś tak po zapachu...
- 9 7
-
2022-09-24 20:07
(2)
Zdecydowanie wolę prawicę niż lewicę która pod szyldem "wolności" zabiera nam wolność
- 9 4
-
2022-09-24 20:24
(1)
Marne to twoje poczucie wolności, skoro zwykła maseczka chroniąca innych ci ją odbiera
- 6 12
-
2022-09-25 12:11
Uderz w stół. 6 pseudo wolnościowców zaminusowalo. Zapomnieliście obok łapek w dół napisać komentarz o hipokryzji i włączeniu myślenia buhahaha
- 1 4
-
2022-09-25 17:21
(1)
Inflacja nie jest przez maseczki tylko przez 7 letnie rozbuchane rozdawnictwo, lockdowny i dodruk kasy.
Gdyby w pandemii wszyscy stosowali się do zasad dystans - dezynfekcja - maseczki, to te lockdowny mogłyby być krótsze- 9 7
-
2022-09-25 22:37
Przez durny lockdown czuby z bandy 4 zamknęły wielu ludziom interesy a potem pod postacią tarcz wladowali na rynek miliardy złotych pustej kasy bez pokrycia stąd jest inflacja mam ci powiedzieć ilu posłów głosowało za ustawą kowidowa? 450
- 8 1
-
2022-09-24 13:05
No jak komu
Ktoś zarobił na ich sprzedaż
- 10 6
-
2022-09-24 13:37
Dziwne (12)
Korzystam z skm , nie szczepilem się i maski nie nosiłem ...Ci co się szczepil teraz umierają
- 31 33
-
2022-09-24 16:08
No popatrz (11)
A ja się szczepiłam i jeździłam w maseczce i nie umarłam. Moja rodzina i znajomi też. Czyj dowód anegdotyczny jest silniejszy?
- 24 17
-
2022-09-24 17:00
(4)
Żaden nie jest silniejszy. Po prostu pokazuje, że cała covidowa sytuacja nie była potrzebna. Powinno się po prostu uważać na osoby w grupie ryzyka, reszcie pozwolić normalnie żyć i pracować. Panika potrafi powalić najzdrowsze osoby.
- 20 11
-
2022-09-24 21:34
kidys ludzie nie nosili majtek - zmiany nie zawsze są na gorsze... (1)
- 4 3
-
2022-09-24 22:30
Nasi rodacy maja problem z zakryciem ust przy kaszleniu....
Taka kosmiczna technologia jak maseczka aby nie pozarażać współpasażerów to nie na nasz poziom kultury...
- 11 1
-
2022-09-24 23:48
(1)
Panika była na początku, bo wtedy jeszcze nikt nic za bardzo o covidzie nie wiedział, poza tym że przebieg jest ciężki i ludzie umierają. Więc były zakazy wszystkiego, bo nie wiadomo było jak ten wirus dokładnie się przenosi. Później w miarę gromadzenia informacji obostrzenia były zmieniane. Teraz wiadomo że szczepienie+w okresie wzrostu zakażeń maseczka wystarczają żeby nie było zbyt dużego wzrostu zakażeń ponad mozliwosci szpitali, więc jak wszyscy będą przestrzegać tych dwóch rzeczy to lockdownow nie będzie. Czy to jest aż tak wielka cena?
- 5 6
-
2022-09-26 13:46
Właśnie, że nie wiadomo. Składu preparatów nawet nie znamy
- 3 0
-
2022-09-24 20:11
1270 (5)
Ponad 1270 różnych jednostek chorobowych, wraz z nagłą śmiercią już zostało zarejestrowanych po "szczepionkach" na C19. Toksyczne białko S, zawały serc, zakrzepice, paraliże, uszkodzone płody, bezpłodność, krwawienia, nieregularne miesiączki i ponad 1262 inne straszne choroby. Współczuję....
- 8 5
-
2022-09-24 21:39
na 13 miliardów szczepień i 5 miliardów zaszczepionych tylko lekko ponad 1000 jednostek? słabizna (3)
- nawet alkohol jest groźniejszy...
- 4 7
-
2022-09-24 21:53
Jednostek chorobowych nie oznacza ilosci przypadkow..... Btw. a co tam u doktora Fiałka i Simona ?
- 8 1
-
2022-09-25 02:01
Chyba nie zrozumiałeś co powyżej napisano. Brawo!
- 0 0
-
2022-09-26 23:31
Czytaj ze zrozumieniem! Jednostek chorobowych, nie ilość ludzi jaka zapadła na nie. To są osobne choroby! a ilość ludzi jaka na nie zapadła sięga wielu milionów. Ale najlepsze są nagłe zgony i naglica śmierci, coraz częściej rejestrowana już w wielu krajach jako osobna jednostka...
- 1 0
-
2022-09-25 08:50
To wszystko jednostki chorobowe które już istniały. Żadne nowe
- 3 0
-
2022-09-24 10:19
Następny chory
To już wiesz gdzie jechać
- 10 12
-
2022-09-24 10:58
to nie kultura tylko psychoza
- 24 14
-
2022-09-24 11:34
(3)
w Japonii jak mylisz się w pracy to idziesz do takiego pokoju gdzie jakiś typ miesza cię z błotem i froteruje jak szmatą podłogę masz to zapamiętać i pracować tak by na taki kurs reedukacji nie trafić facet rozbił kiedyś przez to pociąg bo mu zrąbali psychę za to że gdzieś tam parę razy się spóźnił tym pociągiem czy stanął przy peronie 2 m za daleko sorry ale takie wzorce nie są dla mnie japońce itd wyglądają jak programowalne robociki a nie ludzie
- 22 23
-
2022-09-24 13:42
(1)
Powtarzasz jakieś legendy z internetu, super. Zaraz będzie czarna wołga?
- 16 9
-
2022-09-25 22:38
Nie powtarzam żadnych legend tak tam wygląda życie
Ble ble
- 2 0
-
2022-09-24 15:57
Chyba ci się pomyliło z Chinami, albo naoglądałeś się za dużo Sci-fi.
- 8 2
-
2022-09-24 11:53
Bo w krajach azjatyckich chorzy pracują...
- 11 8
-
2022-09-24 12:04
powinni ci zafundować obowiązkową wycieczkę to tych "wielu azjatyckich krajów"
Najlepiej do jakiegoś objętego lockdownem chinskiego miasta. Z bezterminową kwarantanną w zaryglowanym przez policję budynku, której przerwanie karane jest wiezieniem... Może wtedy byś zmądrzał
- 28 16
-
2022-09-24 13:13
(4)
Nie jesteśmy azjatyckim krajem po pierwsze a po drugie już dawno udowodniono i WHO przyznało się do błędu w nakazie ich noszenia.
- 17 20
-
2022-09-24 13:43
Gdzie? Kiedy? Podaj źródło.
- 16 4
-
2022-09-24 18:36
Fajne kłamstwa piszesz konfederato.
- 7 5
-
2022-09-24 19:10
No, nie jesteśmy. To widać na każdym kroku. (1)
- 2 0
-
2022-09-26 13:49
na szczęście nie jesteśmy. W Chinach normą są kary cielesne - czy to dobrze?
- 1 0
-
2022-09-24 13:19
Zgadzam się! i nie chodzi tu już o covid a o wszelkie inne choroby
tak jak nie chcę wdychać oparów peta i innego elektronicznego kopciucha tak nie chcę wdychać zarazków grypy czy innego przeziębienia! Kaszlunom z komunikacji to nawet ciężko zakryć usta i rozsiewają swoje choróbsko na cały przedział. Tak właśnie chodzi o kulturę a nie jakieś antyszepionkostwo czy covidową paranoję! Zwykła kultura i odrobina przyzwoitości!
- 28 8
-
2022-09-24 13:32
Smog tam jest. (1)
Jest bardzo brudne powietrze i w domu mają oczyszczacze a nie żadne urojone epidemie
- 12 4
-
2022-09-24 20:53
w tokio byłem i smogu nie widziałem
za to widziałem deszcz i wiatr
i w metrze nie widziałem nikogo bez maseczki- 3 2
-
2022-09-24 13:51
W wielu krajach azjatyckich jest taka niewola i tresura że dla nich wydaję się to już normalne. nie masz pojęcia o czym piszesz
- 9 8
-
2022-09-24 13:53
to nie jest kultura, to jest totalitaryzm bez żadnych podstaw medycznych
gamoniu.
Znasz jakiegoś chińczyka ?- 13 9
-
2022-09-24 14:13
xx
To ze "gdzieś cos" to nie znaczy, ze tak jest dobrze,bo tobie tak sie wydaje-ze jest dobrze. chodzą japonce w maskach to niiech se chodza-jak poczytasz to moze sie dowiesz dlaczego i przestaniesz pisac bzdury :)
w nektorych krajach faceci chodza w spodniczkach, bez gaci-czy to znaczy z teraz my tez tak mamy chodzic?
w niektorych krajach maja po 5 zon- to znaczy ze my tez mamy miec 5 zon?
w niektorych krajach poluja na bociany-to znaczy ze tez mamy na nie polowac?
wez chlopie oprzytomniej razem z autorem tego glupiego listu :P- 12 9
-
2022-09-24 15:19
Panie globtrotuarze
Azjaci noszą maseczki antysmogowe.
- 6 5
-
2022-09-24 16:12
Azja wylęgarnią epidemii
Ciekawe, że epidemie najczęściej przychodzą do nas z Azji.
- 6 2
-
2022-09-24 19:04
A mnie sie zdaje, ze Tobie sie tylko zdaje.
- 1 1
-
2022-09-25 22:21
Azjaci już dawno w temacie ochorny swojego zdrowia nie mają kultury.
- 1 0
-
2022-09-26 15:22
Racja!
Chorzy, prychajacy, kaszlacy powinni zakładać maseczki ! Nie bądźcie ludzie egoistami .
- 0 1
-
2022-09-24 09:26
W sedno, p.Krzysztofie! (3)
.
- 53 64
-
2022-09-24 10:20
A dlaczego pan Krzysztof na zdjęciu (podpisanym jako jego) ocenzurował tylko zamaskowanego pana? (1)
A panu w czerwonej kurtce nie należy się tego typu ochrona?
I pan Krzysztof niech tak nie bobrzy w liście do redakcji, tylko podejdzie do danej osoby, jak ma taki problem. A no tak, kozak w necie, (yhym) w świecie...- 18 7
-
2022-09-24 10:48
bo ten zamaskowany jest chory
psychicznie i powinien być leczony
- 13 6
-
2022-09-25 09:27
słuszne uwagi
- 0 0
-
2022-09-24 09:26
Noszą (1)
ale jak noszą pod nosem lub na brodzie
mało kto nosi poprawnie dodatkowo
czystość niektórych szmatek jest porażająca. Ludzie po to mają rozum wydawało by się by go używać a tu zong mało kto myśli pomyślcie nawet prawidłowo założona poprawiasz ją przy na nosie i przy oczach a nie masz sterylnie czystych rąk przeniesiesz wirusa lub go złapiesz drogą kropelkową bo to przez oczy też dlatego był ten odstęp między ludźmi wszędzie teoretycznie Kiedyś było takie przemyślenie zwykłego lekarza i tak to przeniesiesz a noszenie brudnych szmat
i nieprawidłowo wręcz groteskowo wygląda i świadczy o całokształcie higieny danej osoby.- 22 15
-
2022-09-24 13:22
kup sobie słonia z wojskowego demobilu.
działa lepiej.
- 2 2
-
2022-09-24 09:26
Nie ma żadnego problemu (8)
Wyimaginowany problem jest tylko i wyłącznie w twojej głowie. Chcesz to sobie nos nawet wiadro na uszach, ale od innych się odczep.
- 130 56
-
2022-09-24 10:58
(6)
to że kogoś zarazisz i będzie miał tydzień z głowy to nie jest żaden problem??
- 17 25
-
2022-09-24 11:20
Jak nie chcesz się zarazić od kogoś to nos maskę (2)
Układ odpornościowy potrzebuje kontaktu z wirusami, żeby się wzmacniać.
- 26 12
-
2022-09-24 19:10
Idąc tym tokiem myślenia twój mózg potrzebuje kontaktu z jakimś rozumem z zewnątrz
- 3 9
-
2022-09-26 11:28
Tyle czasu męczymy się z covidem, a ty dalej nie trybisz, jak działają maseczki i dlaczego to ci kaszlący powinni je nosić.
- 1 0
-
2022-09-24 11:27
(1)
Jak nie chcesz się zarazić to proste! Nie wychodz z domu!!
- 19 14
-
2022-09-24 13:26
jak nie chcesz nosić maseczki
będąc chorym - nie wychodź z domu - to proste! Za takie coś powinny być mandaty po 1000 zł.
- 15 18
-
2022-09-24 11:31
Katar to choroba na tydzień zwolnienia?
- 21 7
-
2022-09-24 13:16
Twój mózg jest wyimaginowany
- 4 7
-
2022-09-24 09:30
To (3)
Nosić maseczki to sam sobie załóż na twarz i duś się maseczka nic kompletnie nie daje prawidłowo powinno się ją nosić do 30 minut bo później traci swoje właściwości i trzeba zmienić na kolejną tak robią lekarze na salach operacyjnych...a zdarza się często że ludzie noszą te same maseczki przez miesiąc w tym czasie ich kolor jest żółty a wręcz brązowy...nie muszę chyba mówić jakie siedlisko zarazków musi wdychać taki osobnik i przez to głównie chorują ludzie a nie przez żadnego koronawirusa którego przecież nie ma ...to tylko narzędzie do sterowania ludźmi i działa tutaj doskonale efekt placebo!!!! To siedzi tylko w naszych głowach...dasz sobie wmówić to będziesz chory.
- 91 40
-
2022-09-25 09:27
ludzie dalej nie mają mózgu, szkoda, że chorzy narażają innych i liczą się tylko ze sobą
- 1 3
-
2022-09-25 09:45
Maseczka (1)
Kolor maseczki, to chyba nie jest jej wina tylko człowieka, który ją nosi. Sam czy sama piszesz, że jest skuteczna na 30 min. Skoro jest skuteczna na salch operacyjnych to dlaczego ma być nieskuteczna w komunikacji zbiorowe? To placebo na sali operacyjnej również działa? Czy wolisz być operowana przez personel medyczny w maskach czy bez MASEK? Czy jak zarazi mnie wirus grypy, to jest to tylko stan mojego umysłu a tak naprawdę nic mi nie jest? Czy ludzie w pandemii umierali od brudnych MASEK, czy na Covid19 i powikłania, czy może dlatego, że nie było miejsc w szpitalach? Ale dlaczego nie było miejsc, skoro nie było koronawirusa?
- 3 6
-
2022-09-25 22:40
Ile takim id .tom można tłumaczyć po co jest maska na sali operacyjnej
- 1 0
-
2022-09-24 09:37
Maski zwykle pogarszają sytuację (6)
Więc tylko w razie naprawdę cięższej choroby mają sens. A nie na każdy katarek, bo to utrudnia organizmowi pozbycie się choroby.
Zresztą znowu komuś chyba brakuje bata nad głową.- 107 65
-
2022-09-24 13:03
Kążdy lekarz to wie
Tu chodzi o interesy a nie zdrowie.
- 18 7
-
2022-09-24 13:05
(3)
Przez 20 minut w komunikacji utrudnia pozbycie się choroby? Ciekawe ile razy wyzdrowiałeś, bo mogłeś kaszleć dowoli w powietrze przez 30 minut.
- 9 11
-
2022-09-24 17:16
A ty kaszlesz gdzie? W wodę? :D Czemu nie chodzłeś w masce przed 2020 rokiem? Ile razy przed 2020 rokiem kaszlałeś do woli i gdzie popadnie? Na koniec zadaj sobie pytanie czy czasem nie zostałeś przez 2,5 roku zaprogramowany.
- 7 5
-
2022-09-24 22:11
Mając lekki katar - bez maski oddycham normalnie, w masce mam już problemy z oddychaniem i unormowaniem tego kataru (1)
Takie porównanie. Po prostu część osób przez maski aż się dusi.
- 6 1
-
2022-09-24 22:58
zostań w domu skoro maska Cię dusi a masz infekcję.
- 4 6
-
2022-09-24 18:19
Racja
Grypę trzeba przecież wykaszleć i wykichać. Szczególnie w autobusie.
Kołtunów też nie obcinaj bo bo tam wszelkie choroby się gromadzą i jak obetniesz to pójdzie na organizm.- 7 2
-
2022-09-24 09:41
(12)
Przed pandemią nikt nawet nie wpadłby na to, żeby oczekiwać od przeziębionych ludzi noszenia maseczki, czy to w komunikacji miejsciej, czy nawet w aptekach albo przychodniach, gdzie faktycznie różne zarazki latają w powietrzu, a teraz nagle kawałek szmaty na twarzy stał się cudownym remedium na wszelkie zakażenia
- 128 42
-
2022-09-24 13:18
(1)
Szmatę to możesz mieć na chacie w kuchni. Maseczka chroni. Odpowiednia maseczka noszona w poprawny sposób
- 14 31
-
2022-09-24 17:20
Nawet dziecko wie mając w podstawówce biologię, że naturalną maską jest nos, ale widać ukończyłeś tylko przedszkole więc skąd to możesz wiedzieć. Poczytaj książki od biologii może Ci się rozjaśni w tej pustej łepetynie :)
- 10 7
-
2022-09-24 13:52
No i o to chodziło (3)
Pierwszy krok w tresurze wykonany, część ludu została przekonana... nieważne, że można znaleźć badania potwierdzające brak skuteczności lub wręcz szkodliwe działania środków które nam oferowano jako dobrowolne. Kolejny krok będzie bardziej bolesny, jeśli nie będzie sprzeciwu.
- 24 8
-
2022-09-24 13:58
(1)
Nie można znaleźć takich wiarygodnych badań.
- 4 9
-
2022-09-24 17:21
No widzisz nawet szukać nie potrafisz, idź oglądaj TV to jest dla Ciebie.
- 6 2
-
2022-09-24 19:13
Chodzisz do psychiatry?
- 0 3
-
2022-09-24 14:31
Przed pandemią maski nosiły osoby chore, po zabiegach, w trakcie chemioterapii i Azjaci.
- 7 4
-
2022-09-24 16:33
(1)
W Azji noszą i nie lamentują z tego powodu. Czemu? Bo robią coś, czego nie robimy my - myślą o innych ludziach.
- 6 15
-
2022-09-24 17:23
Tam chodzi o smog Ty pusta głowo, a nie o wirusy.
- 10 5
-
2022-09-24 20:21
(1)
Przede wszystkim nie było żadnej pandemii. Żeby przeprowadzić plandemię i zrobić z ludzi niewolników, zmieniono pod wpływem dużego wpływu środków pieniężnych do WHO od prywatnego inwestora, definicję pandemii. Pandemią jest teraz każdy katar. A kiedyś pandemią była śmierć niestandardowej liczby ludzi. Obecnie nie miało to miejsca. Ilość ludzi umierających na koronawirusy była nawet mniejsza niż w okresie przed pandemicznym. Nowy rodzaj niewolnictwa i kontroli wielu ludzi zaczęło uważać za coś normalnego. Dla myślących ludzi, nigdy nie będzie na to przyzwolenia.
- 11 2
-
2022-09-26 08:53
Zapomniałeś jeszcze wspomnieć o hipokryzji i płaskiej ziemi.
- 0 0
-
2022-09-25 07:46
Zdziwilo mnie ilu ludzi nadal oglada tv. I nie mam na mysli emerytow. Młodzi i wyksztalceni ludzie, mlodsi odemnie o 20 lat mają sprane mózgi telewizyjna propaganda i dobrze nastraszeni pokornie robia co im kaze wladza
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.