- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (86 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
- 6 Latem więcej narodzin na trójmiejskich oddziałach (85 opinii)
NOCH w Klinice Psychiatrii? "Decyzje nie zapadły"
O tym, że Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku planuje umiejscowić Nocną i Świąteczną Opiekę Chorych w Klinice Psychiatrii, poinformowali nas czytelnicy i pacjenci, którzy są zaniepokojeni takim scenariuszem. Szpital jednak przekonuje, że decyzja w tej sprawie nie zapadła. - Żadne wiążące decyzje odnośnie do zmian strukturalnych w UCK jeszcze nie zapadły. Aktualnie szukamy optymalnego rozwiązania, które będzie korzystne przede wszystkim dla naszych pacjentów - mówi Dorota Kuzimska, zastępca dyrektora naczelnego UCK.
Obok SOR-ów mają funkcjonować właśnie punkty nocnej opieki, gdzie z zasady są zaopatrywani pacjenci bez zagrożenia życia.
"Leczenie psychiatryczne powinno być sprawą intymną"
Z nadesłanych przez naszych czytelników informacji wynika, że gdański szpital planuje, a przynajmniej rozważa umiejscowienie Nocnej Opieki w nowym budynku Centrum Medycyny Nieinwazyjnej, a konkretnie w Klinice Psychiatrii, gdzie na parterze znajduje się zarówno Poradnia Zdrowia Psychicznego, jak i Oddział Dzienny dla 50 osób. Oznacza to ograniczenie lokalowe jednostki i fakt, że pacjenci obu ośrodków będą dzielić wspólny korytarz. To z kolei rodzi szereg wątpliwości.
- Leczenie psychiatryczne powinno być sprawą intymną, mieszanie przypadkowych pacjentów z przysłowiową grypą, z osobami, które często w niemal pustym korytarzu mają fobię społeczną, jest kardynalnym zaniedbaniem medycznym. Pacjenci mając świadomość, ze wokół są tylko pacjenci psychiatryczni, często nie wytrzymują presji i rezygnują z wizyty w trakcie oczekiwania na swoją kolej w korytarzu, zaznaczę: mając świadomość, że powinni być wkrótce przyjęci. Mając wizytę na 8, pacjenci często już o 7 są w przychodni. Nie wyobrażam sobie, by jakikolwiek pacjent psychiatryczny miał minimalnie odwagę, a maksymalnie komfort przejść zatłoczonym korytarzem do części Kliniki, która przypisana jest pacjentom psychiatrycznym - napisał do nas czytelnik.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że prace związane z restrukturyzacją pomieszczeń już się rozpoczęły, co jednak dementuje szpital.
NOCH i poradnia działają w innych godzinach
Na Oddział Dzienny Kliniki Psychiatrii trafiają osoby, które nie wymagają całodobowej opieki i często łączą terapię z innymi obowiązkami. Jednostka może przyjąć 50 osób, a obecnie dziennie przychodzi tu ponad 40 pacjentów. Oddział funkcjonuje od godz. 8 do godz. 14, a poradnia do godz. 18, więc teoretycznie w innym czasie niż Nocna Opieka Chorych (ta działa zwykle od godz. 18 do godz. 8 rano), jednak z naszych informacji wynika, że pacjenci często przyjeżdżają znacznie wcześniej.
- Oddział Dzienny mimo pracy w określonych godzinach oferuje swoim pacjentom możliwość przyjścia na Oddział na przykład o 7 rano. Wiąże się to miedzy innymi z dojazdami pacjentów, często z oddalonych od Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego części Gdańska. Pacjent hospitalizowany w ramach Oddziału Dziennego może posiadać diagnozę nerwicy natręctw - widząc przy wejściu (wejście na Oddział Dzienny prowadzi korytarzem, który zaadaptowany zostanie dla NOCH) osoby zainfekowane, może przerwać terapię (wszak panicznie boi się zarazków - dla takich pacjentów także odpowiedni jest Oddział Dzienny) - pisze czytelnik.
Powstanie dzienny oddział psychiatryczny dla dzieci i młodzieży?
Kłopotliwy korytarz
Kolejną kwestią jest funkcjonowanie samego NOCH-u, do którego z zasady w głównej mierze przychodzą pacjenci infekcyjni, borykający się z różnymi chorobami zakaźnymi. Tymczasem pacjentami poradni czy oddziału dziennego są również osoby starsze, pacjenci borykający się z chorobami nowotworowymi czy kobiety w ciąży. Pacjenci wskazują, że to działa zresztą w dwie strony.
- Nad Kliniką widnieje duży napis: Klinika Psychiatrii Dorosłych - proszę wyobrazić sobie osobę w podeszłym wieku z chorobą somatyczną, np. z zapaleniem płuc, która prowadzona będzie przez członków rodziny w nocy do budynku przeznaczonego dla osób chorujących psychicznie - może to wywołać bardzo negatywne emocje. Jest to nie tylko brak empatii wobec pacjenta somatycznego, ale i szacunku dla jego samopoczucia, nomen omen, psychicznego - pisze nasz czytelnik.
"Aktualnie szukamy optymalnego rozwiązania"
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy szpital, który jednak nie potwierdza informacji, że decyzja w sprawie lokalizacji NOCH została podjęta.
- Obowiązek wprowadzenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej nakłada na nas rozporządzenie Ministerstwa Zdrowia. Żadne wiążące decyzje odnośnie do zmian strukturalnych w UCK jeszcze nie zapadły. Aktualnie szukamy optymalnego rozwiązania, które będzie korzystne przede wszystkim dla naszych pacjentów. Rozumiemy ich zaniepokojenie i chcemy zapewnić, że bierzemy pod uwagę wszystkie głosy i opinie. Dokładamy również starań, aby nie zaburzyć pracy innych Klinik - informuje Dorota Kuzimska, zastępca dyrektora naczelnego UCK ds. sprzedaży i rozliczeń usług medycznych.
Miejsca
Opinie (22) 3 zablokowane
-
2023-06-21 10:08
Opinia wyróżniona
Jakie to zmyślne.
Minister zdrowia wydaje sobie rozporządzenia, nie idą za tym żadne środki finansowe czy wsparcie logistyczne i szpitale muszą sobie radzić same.
- 26 4
-
2023-06-22 09:19
Opinia wyróżniona
Optyalizacja
To się nazywa optymalizacja kosztów..kto tu się człowiekiem/ pacjentem przejmuje
- 13 0
-
2023-06-23 07:52
Opinia wyróżniona
Szkoda, że zlikwidowano nocną obsługę chorych przy przychodniach. Nie bylo wiele takich prxychodni, ale mozna było nieco zagęścić sieć takiej obsługi . To było świetne rozwiązanie.
- 19 0
Wszystkie opinie
-
2023-06-21 10:08
Opinia wyróżniona
Jakie to zmyślne.
Minister zdrowia wydaje sobie rozporządzenia, nie idą za tym żadne środki finansowe czy wsparcie logistyczne i szpitale muszą sobie radzić same.
- 26 4
-
2023-06-21 10:28
Trudno, żeby minister objeżdżał wszystkie szpitale i w każdym z osobna organizował to co sam ogłosił. (1)
Od tego są dyrektorzy szpitali i jednostki administracji samorządowej.
Nie mniej jednak uważam, że takie rozwiązania są potrzebne.- 9 12
-
2023-06-21 20:24
Oczywiście,
ale nie w klinice psychiatrii !! Ci chorzy ludzie nie dość, że zmagają się z dziwnymi chorobami to teraz chyba będą wchodzić w maskach he he he. poza tym uważam że na sorach pacjenci którzy sobie przyjechali, a nic nie zagrażało ich życiu - powinni płacić za wszystkie badania !!! Od razu zrobiłoby się luźniej, bo jeden z drugim pomyślałby 2x zanim pojechał.Nie od dzisiaj wiadomo,że przyłażą na SOR bo chcą mieć wszystkie badania od razu i za darmo.zmienić przepisy !!
- 6 1
-
2023-06-21 10:32
A co się wydarzyło??
- 1 1
-
2023-06-21 10:46
Pamiętam jak kiedyś wyglądała służba zdrowia. Jeszcze w marcu nie mieli podpisanych kontraktów (3)
Jak już podpisali, to w czerwcu skończyły się limity
- 13 1
-
2023-06-21 15:26
Na szczęście to dawne czasy. Wtedy rządzili inni.
- 0 3
-
2023-06-22 09:16
Kiedyś? A byłeś ostatnio w placówce służby zdrowia? Limity nie kończą się w czerwcu tylko dlatego, że są z góry podzielone na półrocza. Więc te z drugiego kończą się w lipcu.
- 2 0
-
2023-06-23 07:55
I w zasadzie to się nie zmienia, bez względu na bajki systematycznie serwowane w mediach przez troskliwych panów z MZ.
- 0 0
-
2023-06-21 12:16
Ale ściema (2)
Pacjenci wiedzą więcej niż władze szpitala? Artykuł pisany pod urażonych pracowników
- 14 15
-
2023-06-21 17:14
Juz to widzę
Hordy pacjentów czekają od np 3 rano do 8 na zabieganego internistę i się denerwujà. a ten- od 8:00 musi zwolnić gabinet, bo psychiatra ma poumawianą kolejkę pacjentów. Taaa
- 5 0
-
2023-06-21 20:28
Myślę, że
nie, dyrekcja zawsze udaje głupa czy to tu czy gdzie indziej.Wszyscy dookoła wszystko wiedzą, a dyrekcja nic nie wie, ale na drugi czy trzeci dzień robi to o czym wcale nie wiedziała - śmiech na sali, każdy głupi jak oni mądrzy
- 2 1
-
2023-06-22 06:35
Nie ma innej dostępnej lokalizacji?
- 8 0
-
2023-06-22 07:48
Ja bym jak swego czasu usługi pocztowe - zrobił w rybnym :D
- 7 0
-
2023-06-22 09:19
Opinia wyróżniona
Optyalizacja
To się nazywa optymalizacja kosztów..kto tu się człowiekiem/ pacjentem przejmuje
- 13 0
-
2023-06-22 11:01
Xxx
UCK jak zwykle ma chore pomysły dla nich liczą się tylko zyski i pochwały od władz wszystko robią pod publikę
- 11 1
-
2023-06-22 13:16
każdy chce do lekarza (1)
już, natychmiast ale najlepiej w osobnym budynku z wszelkimi wygodami. albo jestem chory i wtedy obojętnie gdzie, abym tylko dostał pomoc, albo siedzę w chacie i pije herbatę z miodem
- 5 5
-
2023-06-24 07:55
Oczywiście, po co pacjentom jakiś tam komfort , niech się sami leczą, tylko niech płacą składki i żadnych wymagań . Takie myślenie to zwykła znieczulica.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.