- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (118 opinii)
- 2 Piwo naprawdę powoduje mięsień piwny? (97 opinii)
- 3 Krajowa Sieć Onkologiczna znów opóźniona (24 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 Burzą szpital pod Centrum Pediatryczne (58 opinii)
- 6 Gdyńskie Centrum Onkologii zostanie rozbudowane (14 opinii)
Nowe zjawisko: chętni na koronawirusa
Początkowo większość z nas była przerażona, potem jakaś część zaczęła kwestionować zagrożenie COVID-em, a teraz pojawiła się kolejna grupa: tych, którzy chcą szybko przechorować koronawirusa, by nabyć odporność i nie zarażać bliskich. Ludzie w średnim wieku zdają sobie sprawę, że na szczepionkę nie mają szans w najbliższym roku.
Z jednej strony mamy osoby, które za nic w świecie nie zdecydują się na szczepionkę, a koronawirusa nazywają "plandemią" albo "koronaściemą".
Na przeciwległym biegunie znajdują się ci, którzy są przerażeni, że ktoś w sklepie dotyka wózka na zakupy bez rękawiczek.
Ale są też i tacy, którzy... chcą zakazić się koronawirusem, i to jak najszybciej. Czytając całkiem poważne komentarze pod tekstami w Trojmiasto.pl, a nawet rozmawiając ze znajomymi, nietrudno znaleźć osoby z takimi poglądami.
Chcą się zakazić, ale po co?
Choć argumenty są różne, to w gruncie rzeczy motywacje tych osób pozostają bardzo podobne. Chcą nabyć odporność i móc normalnie żyć. Czyli tak, jak przed pandemią: chodzić do klubów, spotykać się ze znajomymi, odwiedzać rodziców czy dziadków.
- Nie jestem lekarzem, innym pracownikiem służby zdrowia, seniorem, a już na pewno nie Krystyną Jandą. Nie mam więc szans na szczepionkę na koronawirusa w jakimkolwiek realnym terminie. Zwłaszcza teraz, gdy ograniczono jej dostawy. Mam 35 lat i będzie to cud, gdy uda mi się zaszczepić przed jesienią. Wolę się przemęczyć i wrócić do normalnego życia, niż czekać nawet ponad rok na szczepionkę - prognozuje pan Wojciech, nasz czytelnik.
Organizatorzy koronaparty: To był żart!
Inni także coraz częściej uważają, że przebycie choroby to najlepsza metoda na zyskanie odporności.
- U nas w pracy było już kilkanaście przypadków koronawirusa u osób w wieku od 25 do 45 lat. Najstarsi i palący papierosy mieli bóle i zawroty głowy, utratę węchu i smaku. Pozostali maksymalnie dwa dni temperatury. Nie mam złudzeń, że w naszym wieku i przy zdrowym organizmie ryzyko poważnego przejścia choroby jest znikome. A ile można rozmawiać z rodzicami przez telefon i zabraniać dzieciakom widywać dziadków, bo mają cukrzycę, astmę i nadciśnienie? Wolę tydzień pochorować i wrócić do normalnego życia - podkreśla 30-letnia Wioletta z jednej z gdańskich korporacji.
Wprawdzie taka postawa to jeszcze nie nawoływanie do "koronaparty", na wzór spotkań rodziców małych dzieci, by pociechy "szybko i łagodnie" przeszły ospę, ale i takie imprezy są coraz popularniejsze, zwłaszcza wśród młodych osób. "Koronaparty" zostało nawet zgłoszone do plebiscytu PWN na Młodzieżowe Słowo Roku 2020.
Odporność nabyta krótsza lub dłuższa
Lekarze przestrzegają jednak, że chęć przechorowania koronawirusa wcale nie musi być najlepszym rozwiązaniem.
- Odpowiedź immunologiczna na SARS-CoV-2 jest ograniczona, tzn. u niektórych pacjentów w kilka miesięcy po zakażeniu nie można doszukać się w organizmie przeciwciał. Z drugiej strony jest tylko kilka osób, u których nie wykryto przeciwciał po dwóch lub trzech miesiącach. U większości ludzi jest to dłuższy okres - mówi Polskiej Agencji Prasowej prof. Thomas Kamradt, prezes Niemieckiego Towarzystwa Immunologicznego i dyrektor Instytutu Immunologii w Szpitalu Uniwersyteckim w Jenie.
Wiele wskazuje też na to, że im ciężej przechodzimy COVID-19, tym pamięć immunologiczna jest dłuższa. Według badaczy z Uniwersytetu Monash w Australii tzw. komórki B w naszym ciele generują przeciwciała na SARS-CoV-2 przez co najmniej osiem miesięcy. Naukowcom z USA wyszło, że co najmniej sześć miesięcy, ale oba zespoły zauważyły, że u części pacjentów liczba komórek spada już po dwóch miesiącach od zakażenia.
Inna sprawa to wciąż niezbadane do końca konsekwencje przechorowania koronawirusa. Bywa, że są one poważne oraz długotrwałe, a naukowcy na dobrą sprawę nie wiedzą jeszcze, od czego to zależy.
Coraz trudniej się zakazić
Prof. Robert Flisiak, prezes Polskiego Towarzystwa Epidemiologów i Lekarzy Chorób Zakaźnych, twierdzi jednak, że COVID-19 ma już za sobą 12-13 mln Polaków. Liczby - te oficjalne - wskazują natomiast, że tempo rozprzestrzeniania się choroby spowalnia, co zmniejsza nasze szanse na nabycie tzw. odporności stadnej. Chyba że przyspieszymy proces szczepień.
- Zachorowań lub zaszczepionych powinno być drugie tyle, co do tej pory - zgodnie z szacunkami - przechorowało. Żeby koronawirus przestał być problemem, a przenoszenie się choroby wyhamowało do minimum, 25 mln Polaków musi nabyć odporność przez szczepionkę lub przechorowanie. Tymczasem tak duża liczba osób, które przeszły chorobę, paradoksalnie ten proces spowalnia. Coraz trudniej więc nabyć odporność w naturalny sposób - podkreśla w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej prof. Robert Flisiak.
Opinie (554) ponad 20 zablokowanych
-
2021-01-22 18:16
Opinia wyróżniona
(75)
Chorowałem na koronawirusa, włącznie z pobytem w szpitalu. Minęły 2 miesiące i jeszcze nie mogę dojść do pełnej sprawności. Naprawdę trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby chcieć zachorować. Nikt nie da gwarancji, że przejdzie się przez te pskudstwo łagodnie! Jedynym sposobem jest szczepionka.
- 485 234
-
2021-01-24 17:34
ile Ci zapłacili za sianie tych bzdur ?
Mailem to przeziebienie i na tym sie skończyło JEDEN dosłownie JEDEN wieczór z lekko podwyższona temperatura...
- 0 0
-
2021-01-24 15:15
Pod warunkiem ze będzie skutecznaa takiej gwarancji nie ma
- 0 0
-
2021-01-24 07:27
Z której firmy farmaceutycznej jesteś? Co ziomus?
- 0 0
-
2021-01-23 22:55
Nie równo pod sufitem trzeba miec żeby pisać takie bzdury. Virus jak i szczepionka to plan doskonały.
- 0 0
-
2021-01-23 16:00
Normalne leczenie a nie e-wizyta znam wiele osób które miały zapalenia płuc nie leczone kilka dni młodsi wyszli z tego starsi niestety nie
- 0 0
-
2021-01-23 14:32
A ja chorowałem
i nie było mi nic, dwa dni bolała głowa. Zero powikłań, czuje się dobrze jak zawsze. Gorsze przeziębienia przechodziłem.
- 0 1
-
2021-01-23 12:28
Tak zgadza sie to głupota skrajny przykład wystarszonych i wierzacych w przekaz medialny pandemi.
Ale co się dziwic skoro kierownictwo stacji TVN też jest otym przekonana ale ich sposobem było odbranie lekarzom szczepionek i wcisniecie się do kolejki po znajomości ze skorumpowanym rektorem.To nic nowego ze ludzie jak sa wystraszeni chcą jak najszybciej się zaszczepić.Np w hiszpani tez był taki przypadek ale tam takie osoby zostały wywalone ze
Ale co się dziwic skoro kierownictwo stacji TVN też jest otym przekonana ale ich sposobem było odbranie lekarzom szczepionek i wcisniecie się do kolejki po znajomości ze skorumpowanym rektorem.To nic nowego ze ludzie jak sa wystraszeni chcą jak najszybciej się zaszczepić.Np w hiszpani tez był taki przypadek ale tam takie osoby zostały wywalone ze stanowiska lub przeprosiły i zapladły się pod ziemie ze wstydu w Polsce przeciwnie.W Polsce przeciwnie skorumpowany rektor jest przyspawany do stałka stacja TVN nadal manipuluje i klamie ,podobnie jak POkolitycy zaszczepieni i brajacy urdział w ich kampanii wyborczej aktorzy.
- 3 0
-
2021-01-23 11:25
(1)
Dziesięć dni grypowych. Osłabienie, gorączka brak smaku i węchu. A potem bęc. Płuca stanęły obok mnie. Prywatny lekarz który przyjechał do domu i zbadał. Powikłane zapalenie płuc. Antybiotyk, steryd, walka o kaźdy oddech. W tej chwili mija 24 dzień leźenia, nie wiem co będzie dalej. Na razie przyźyłem. Ponoć mogę mieć w kaźdej chwili pogorszenie i zjazd do szpitala. Tak, tak to tylko wymysł...
- 4 0
-
2021-01-25 01:50
Utrata smaku i węchu jest objawem kilku innych chorób,niekoniecznie wirusa ,,cowid,,Zdrowiej,odpoczywaj dużo.
- 0 0
-
2021-01-23 10:48
To nie uniknione
Wszyscy zachoruja, zanim sie zaszczepią.
- 0 2
-
2021-01-23 09:07
uj a nie cioronawirus
- 0 0
-
2021-01-23 03:18
(1)
To paskudztwo. Skąd się wzięła ta maniera na te foto, te krzesło i te radio? Masakra
- 5 0
-
2021-01-23 08:12
Powód?
Brak wykształcenia przechodzący z pokolenia na pokolenie, niestety.
- 3 1
-
2021-01-23 00:53
Szczepionka? CI sami od szczepionki, wychodowali tego wirusa w lab i Ty chcesz ich teraz dorabiac? (5)
Z samej zasady po moim trupie się zaszczępię wspierając tym samym mafie koncernową. I jeśli myslisz że wydali biliony na szczepionki plus te wszystkie gestapowskie metody zmuszania do szczepień i że to niby dla Twojego dobra..to jesteś delikantie mówiąc naiwny..
- 9 16
-
2021-01-25 01:40
Szczepionka bio..... .czytaj ulotkę.Wyprodukowali ale nie będą za to odpowiadać,a gdyby kiedyś....no przecież zawsze coś.Jedno jest pewne że nikt ci zdrowia nie zwróci.
- 0 0
-
2021-01-23 12:02
(3)
dobrze mówisz , nie ma skutku bez przyczyny. czemu jest taka nagonka na szczepienia? czemu nie możesz sam zadecydować? czemu producent nie ponosi odpowiedzialności ?
- 6 2
-
2021-01-24 02:22
(1)
nie możesz sam zadecydować? kto za Ciebie zadecydował kto Ciebie zmusza do szczepienia? czy dostałeś już nakaz sądowy, aby się zaszczepić?
- 1 0
-
2021-01-25 01:45
Coś nie do końca podajesz treść od producenta.Na ten temat mogą się wypowiedzieć lekarze od genów.
- 0 0
-
2021-01-23 18:31
Nie ma nagonki
Jest namawianie do szczepień bazujące na latach doświadczeń z innymi szczepionkami, które pozwoliły ograniczyć lub nawet usunąć patogeny. Póki co sam możesz zdecydować czy chcesz czy nie, przymusu nie ma. Odpowiedzialność producenta jest, różni się tylko co do zakresy w zależności od umowy. W UK czy USA np. szczepionka jest dopuszczona ale nie
Jest namawianie do szczepień bazujące na latach doświadczeń z innymi szczepionkami, które pozwoliły ograniczyć lub nawet usunąć patogeny. Póki co sam możesz zdecydować czy chcesz czy nie, przymusu nie ma. Odpowiedzialność producenta jest, różni się tylko co do zakresy w zależności od umowy. W UK czy USA np. szczepionka jest dopuszczona ale nie autoryzowana - oznacza to, że weszła na rynek szybciej, odpowiedzialność przejęło państwo ale też płacą mniej za dawkę. W EU jest autoryzowana więc odpowiedzialność jest standardowa tak jak w przypadku innych leków czy szczepionek.
- 4 1
-
2021-01-23 00:27
Bzdura (3)
Szczesciarze to byli ci co na poczatku przechorowali wirusa. Mieli pelen pakiet badan , kontrole lekarzy i badania za darmo, a teraz osoby chore jedyne lekarstwo to witamina C i D i dobre mysli. A osoby, ktore chronily siebie teraz mają szantaz od ministerstwa! Jezeli nie byles szczepiony blokujemy uslugi medyczne itp.
- 11 4
-
2021-01-23 10:37
Jaki szantaż? Przecież nie ma takich wymagań przed leczeniem.
Mam w rodzinie osoby poddawane operacjom w zeszłym roku i w tym, nikt nie miał takich wymagań. Jedynie w przypadku niektórych była konieczność zrobienia testu na covida, szczepienia dopiero wchodzą.
- 6 1
-
2021-01-23 09:38
dokladnie tak
- 0 1
-
2021-01-23 06:34
To wystarczy.
- 1 2
-
2021-01-22 22:04
(3)
Ale szczepionka nie daje gwarancji że nie zachorujesz :) producent to nawet mówi. Jedynie masz przejść łagodniej
- 20 8
-
2021-01-23 08:26
(1)
Daje gwarancję powyżej 90 % w zależności od szczepionki. Doucz się co to prawdopodobieństwo.
- 5 8
-
2021-01-23 18:13
Daje 90% gwarancję nabycia odporności
czyli wytworzenia przeciwciał przeciwko wirusowi. Nie jest to równoznaczne z gwarancją całkowitego uniknięcia infekcji, to nie bariera odcinająca całkowicie dostęp patogenu do twojego organizmu. W zależności od osobniczych warunków jedni zaszczepieni, którzy uzyskali odporność nie odczują potencjalnej infekcji w ogóle a inni będą mieli po prostu
czyli wytworzenia przeciwciał przeciwko wirusowi. Nie jest to równoznaczne z gwarancją całkowitego uniknięcia infekcji, to nie bariera odcinająca całkowicie dostęp patogenu do twojego organizmu. W zależności od osobniczych warunków jedni zaszczepieni, którzy uzyskali odporność nie odczują potencjalnej infekcji w ogóle a inni będą mieli po prostu łagodniejsze objawy. Wszystko zależy od predyspozycji genetycznej, chorób współistniejących, stanu organizmu (odżywienie, nałogi, stres) i wielu wielu innych czynników, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy.
- 5 0
-
2021-01-23 00:14
bo to nie jest szczepionka
to 'lek biologiczny"
- 11 9
-
2021-01-22 20:51
trzeba dodać trwałe defekty po covidzie - zmiany w płucach, mięśniu sercowym, w dzieci problemy neurologiczne. kto nie chce się szczepić, niech tego ni robi. będzie więcej szczepionek dla chętnych i bardziej rozważnych
- 32 18
-
2021-01-22 19:44
nie mialem trzy dni wechu... (6)
jak 80% spoleczenstwa - obiawy znikome albo brak, ten cyrk jest bez podstaw
- 34 37
-
2021-01-25 01:32
Bez kitu
80 procent społeczeństwa?
- 0 0
-
2021-01-23 09:36
co za bzdety
U nas w przedszkolu kadra tak 80 proc to przechorowalo ciężko i teraz ma powikłania zaburzenia węchu i smaku po 3 m-cach; mgłę mozgowa
- 9 2
-
2021-01-22 21:25
(3)
Szkoda, że nie widziałeś chorych ludzi w szpitalu covidowym!!!
- 41 17
-
2021-01-22 22:07
(2)
Szkoda że nie widziałeś chorych ludzi na oddziałach onkologicznych
- 38 15
-
2021-01-23 10:09
Codziennie
Widuje chory onkologicznych i covid. Covid cię dusi, jak agresywny płuc. Nie ma co porównywać.
- 11 0
-
2021-01-23 09:51
Co to ma do rzeczy?
Logika kretyna.
- 17 7
-
2021-01-22 19:28
Życzę pełnego powrotu do zdrowia, ale (4)
na jeden taki przypadek jak Twój są setki przypadków pt. "nawet nie czułem, że byłem zakażony" lub "2 dni gorączki i tyle".
Gdyby prof. Flisiak miał rację i kowida faktycznie przeszło już 12-13 mln Polaków, to przy obecnych 35 tysiącach zgonów (bo zgonów tak łatwo się nie ukryje jak zakażenia), odsetek śmiertelności wynosi... 0,3%.
rozwiń...na jeden taki przypadek jak Twój są setki przypadków pt. "nawet nie czułem, że byłem zakażony" lub "2 dni gorączki i tyle".
Gdyby prof. Flisiak miał rację i kowida faktycznie przeszło już 12-13 mln Polaków, to przy obecnych 35 tysiącach zgonów (bo zgonów tak łatwo się nie ukryje jak zakażenia), odsetek śmiertelności wynosi... 0,3%.
Śmiem twierdzić, że odsetek ten jest jeszcze niższy, bo liczba zgonów jest prędzej zawyżona niż zaniżona.
I teraz pytanie - czy wobec takiego wskaźnika śmiertelności jak wyżej, ten globalny raban jest uzasadniony?- 34 7
-
2021-01-23 03:25
Mija 11 dni od mojego zakazenia (3)
Pierwsze trzy, bez objawów. Czwarty zanik smaku i węchu, skoki temperatury od 36,6 do 38,5. przy tej wyzszej temp. bralem 1000 mg paracetamolu. Widzisż na talerzu ulubione jedzenie a nie wyczuwasz smaku, równie dobrze mógłbyś zjeść snopek siana. Temperatura utrzymywała się przez siedem dni, teraz pojawił się u mnie suchy kaszel. Cdn? czy to koniec?
Pierwsze trzy, bez objawów. Czwarty zanik smaku i węchu, skoki temperatury od 36,6 do 38,5. przy tej wyzszej temp. bralem 1000 mg paracetamolu. Widzisż na talerzu ulubione jedzenie a nie wyczuwasz smaku, równie dobrze mógłbyś zjeść snopek siana. Temperatura utrzymywała się przez siedem dni, teraz pojawił się u mnie suchy kaszel. Cdn? czy to koniec? kiedy wróci smak, ile potrwa kaszel?
Życzę wszystkim zdrowia, bo trzeba je mieć, aby w Polsce chorować. Teleporady, równie dobra pomoc, jak telefon do wróża. Izolacja, strach przed zakażeniem domowników, tydzień gotowania się w pocie, zmiana pościeli dwa razy i ubrania, trzy razy dziennie. To jest straszne a każdy inaczej może przejść przez chorobę.- 23 2
-
2021-01-24 07:30
Miałeś po prostu katar?
- 1 0
-
2021-01-23 23:29
Mija 12 dzień od mojego zakażenia.
Światełko w tunelu, nie mam gorączki. Suchy kaszel nadal się utrzymuje, biorę syrop herbapect, zauważyłem, że nie narasta. Zapomniałem napisać o piciu, duże ilości herbaty owocowe.
- 0 0
-
2021-01-23 10:05
Niewiadomo
To jest loteria, problemy z płucami, węchem, neurologiczne mogą jeszcze długo się utrzymywać. Każdy organizm jest inny. Zrób badania płuc za jakiś czas, kontroluj stan zdrowia z lekarzem.
- 11 0
-
2021-01-22 19:19
Kiedy (5)
W jakiej jesteś opcji wiekowej? Kiedy przysługuje Ci szczepionka?
- 4 7
-
2021-01-22 19:25
(4)
To żadna tajemnica. Po 50 - ce, więc trochę sobie poczekam. Mimo, że "przeszedłem" koronawirusa będę się szczepił jak przyjdzie moja kolej.
- 32 11
-
2021-01-22 19:50
(3)
R.I.P.
- 14 18
-
2021-01-23 08:21
Racja (2)
Wy antyszczepionkowcy odwalacie kawał dobrej roboty jako mięso armatnie. Będzie więcej szczepionek dla nas, tak trzymać!
- 20 7
-
2021-01-23 15:42
Nie jestem "antyszczepionkowcem", moja rodzina ma kompletne "książeczki szczepień", a ta "szczepionka" - co nie jest tajemnicą - to rosyjska ruletka
- 4 5
-
2021-01-23 11:56
dzban
Weź moja dawkę i się nią palnij w ten pusty lep. Moje życie moja sprawa. A nie się wbijasz z butami w moje życie. To ze jesteś inwalida umysłowym i sportowym (z odpornością znikoma bo siedzisz w domu przed TV i pierzesz mózg przy ave maryja ojca dyrektora to jest już twój problem. dalej łykaj te bajki z pandemia i wytwarzaj kortyzol dzbanie...) szkoda na ciebie marnować śliny pustostanie...
- 4 19
-
2021-01-22 18:58
A czym cię w tym szpitalu leczyli? Czy włączyli amantadynę? (27)
- 31 55
-
2021-01-22 19:42
Tlen, sterydy, antybiotyk. (26)
Po 3 tygodniach wchodząc na 2 piętro zipię jak parowóz.
- 46 20
-
2021-01-25 01:03
Antybiotyk nie jest na wirusa ,,covid,,
- 0 0
-
2021-01-23 12:49
Sterydy i antybiotyk
Na wirusa dobre... To dlatego teraz zipiesz... Chyba że miałeś już bakteryjne zapalenie płuc .... Więc korona Cię nie dobiła ... Nie strasz innych...
- 4 9
-
2021-01-22 22:19
hahaha antybiotyk??? widac ze nie masz pojecia o czym piszesz
- 9 27
-
2021-01-22 21:21
(8)
Antybiotyk??????na wirusa????gratulacje
- 35 28
-
2021-01-25 01:10
Tu się niby wypowiadał lekarz,ten prawdziwy,co skończył medycynę.Co na to? Od kiedy to daje się antybiotyk na wirusa!Nie ma leków na ,,covida,, oprócz szczepionki ;) gdyby był to by wyleczyli z tego wirusa! Ach tak ponoć Aman....a jakoś taki lek,ponoć skuteczny.Czemu nie wdrożony zamiast szczepionki?!
- 0 0
-
2021-01-22 21:52
(6)
Wbrew pozorom przy wirusach czasem stosuje się antybiotykoterapię. Oczywiście jako "profilaktykę" agresywnych bakterii które mogłyby wykorzystać osłabienie organizmu wirusem...
- 42 6
-
2021-01-25 01:15
Profilaktykę?W chorobie wirusowej?! To tak jakby ktoś wykonywał pracę na odpowiedzialnym i niebezpiecznym stanowisku,nie mając wcześniej praktyki i teorii.
- 0 0
-
2021-01-23 12:51
Ta profilaktyka (4)
Przed bakteriami dobre... Bakterie są lub ich nie ma nie stosuje się czegoś przed bo może będzie... Chyba że prezerwatywę przed ciaza
- 5 7
-
2021-01-23 18:02
Kolejny ekspert (2)
Bakterie są zawsze, każdy z nas je ma w górnych drogach oddechowych ale nie wywołują infekcji dopóki organizm jest w stanie równowagi. Podstawowym elementem leczenia w infekcji COVID-19 jest podawanie sterydów aby uniknąć stanu zapalnego, który jest główną przyczyną ciężkich stanów i zgonów w tym przypadku. Podając sterydy działające immunosupresyjnie włącza się osłonowo antybiotyki aby nie dochodziło do nadkażeń bakteryjnych.
- 11 1
-
2021-01-25 01:25
Osłonowo?Antybiotyk? Chyba dodatkowo lek osłonowy podczas podawania antybiotyku.
- 0 0
-
2021-01-23 21:55
U nas 50% to dohtory habilitowane
Dobrze poczytać mądra opinie... ale wiadomo nasz naród wie lepiej, nt lotnictwa cywilnego (śmiało zmieścisz się, Pomysły!?, i inne parówkowe wybuchy), do tworu spiskowych dot wszystkich szczepionek. Czasem to już tylko macham ręka i mówię a macie co chcecie.
- 6 0
-
2021-01-23 13:42
Profilaktycznie to można wyżreć pół apteki, tak na zaś.
- 1 6
-
2021-01-22 19:43
(13)
czyli nie leczyli, ciesz się, że wyszedłeś na własnych nogach. Teraz zdejmij maseczkę, dużo spacerów po lesie, a w zasadzie wyjazd w góry typu Kotlina Kłodzka lub Krynica daje szansę na poprawę ... i nie daj się zaszczepić (szczerze radzę nie z przekory)
- 49 68
-
2021-01-24 18:47
Boże czy Ty to widzisz?
Janusz medyk
- 0 0
-
2021-01-23 16:51
skonczyles medycyne? nie? to sie zamknij
- 4 3
-
2021-01-23 13:52
Kolejny lekarz
koronawirus może prowadzić do nadkażenia bakteryjnego. Wtedy właśnie lekarz może podać zarażonemu antybiotyki.
- 10 1
-
2021-01-23 07:55
Za dużo bajeczek z YT?
Plus dobre rady cioci Frani?
- 15 7
-
2021-01-22 21:00
(2)
Jakie studia skończyłeś, ze doradzasz w tematyce medycznej? 2 fakultety z Facebooka i semestr googla?
- 54 10
-
2021-01-23 19:09
pff
Czyli jeśli nie zaleca tego, co eksperci w TV na bank nie jest lekarzem, co??? Boże, co za ograniczone myslenie. Macie sprane mózgi.
- 4 13
-
2021-01-23 15:26
To trzeba mieć studia medyczne, żeby dzielić się własnymi doświadczeniami ? Rehabilitanci i personel medyczny mają często "lepsze spojrzenie" na pacjenta niż specjaliści uwikłani w procedury i układy korupcyjne dotyczące medykamentów, a w kwestii tzw. covida błądzący jak dzieci we mgle nie stosując lepszych rozwiązań (niezgodnych z linią rządową) bojąc się o własny tyłek.
- 6 19
-
2021-01-22 20:36
Jakie masz papiery na doradzanie ludziom w sprawach zdrowia? (3)
- 61 16
-
2021-01-24 16:46
Może doradzać. Ma żółte uniwersalne papiery.
- 3 1
-
2021-01-23 09:50
Dyplom Uniwersytetu Youtube im. Chemtrails 5G (1)
- 43 4
-
2021-01-23 21:50
Dobre! Hehe!
- 6 0
-
2021-01-22 19:51
(1)
W Kotlinie czy Krynicy to nawdycha się dymu z ekogroszku co najwyżej!
- 85 1
-
2021-01-23 15:29
Ciekawe kiedy ostatnio te 58 osób, które poparły opinię było w wymienionych przeze mnie miejscach ? Zdaję sobie sprawę, że sanatorium w Wieliczce byłoby lepszym rozwiązaniem.
- 4 2
-
2021-01-22 19:06
polandia co się dziwisz
- 8 11
-
2021-01-22 17:09
Opinia wyróżniona
Wygląda na to, że (12)
że ponad połowa czytelników trojmiasto.pl przechorowała covida , często z całymi rodzinami, ale to jeszcze za mało na odporność stadną, resztę muszą zabezpieczyć szczepienia, i jak najszybciej trzeba otwierać gospodarkę i wracać do prawie normalnego życia , higiena z nami zostaje...Szpitale odblokować ( szpitale już przed pandemią były nieźle przyblokowane i słabo zarządzane ) .
- 157 48
-
2021-01-22 21:34
2 miesiące, węch i smak szczątkowy.
- 4 1
-
2021-01-22 20:16
Higiena z nami zostaje? Mądrze powiedziane z tą tylko róznicą, że...
...cały czas stanowczo jej za mało u ludzi. Reżim sanitarny w sklepach etc. pozostawia wiele do życzenia
- 8 1
-
2021-01-22 18:24
wygląda na to że metodologia miary pandemii czyli testy PCR jest błędna (2)
Po pierwsze wiarygodność testów jest watpliwa ze względu na dośc duże wymagania procedury przeprowadzenia tego testu - część laboratorów nie dotrzymuje tych procedur co skutkuje niewiarygodnymi wynikami. Te testy potrafią dawać pozytywne wyniki u zdrowych ludzi a kilka ich powtórzeń w krótkim okresie czasu potrafi dać sprzeczne wyniki - czyli de
Po pierwsze wiarygodność testów jest watpliwa ze względu na dośc duże wymagania procedury przeprowadzenia tego testu - część laboratorów nie dotrzymuje tych procedur co skutkuje niewiarygodnymi wynikami. Te testy potrafią dawać pozytywne wyniki u zdrowych ludzi a kilka ich powtórzeń w krótkim okresie czasu potrafi dać sprzeczne wyniki - czyli de facto test potrafi "wyprodukować" pozytywny wynik z niczego.
Po drugie jesli nawet przyjąć że testy PCR w większości dają prawdziwy wynik to już błędem jest fałszywa interpretacja, wykazana obecnośc w wymazie z błon śluzowych nie jest jednoznaczna z zakażeniem (m.in. rolą błon śluzowych jest ochrona przed patogenami. Obrazowo mówiąc to jest nasz mur obronny, z którego zeskrobano wrogów próbujących bezskutecznie dostać się do środka)
Obwieszczanie tzw pandemii na podstawie tak wątpliwej miary to nadużycie a zamykanie działalności i restrykcje wobec ludzi to już zbrodnia (przestępstwo popełniane na ludziach w dużęj skali). Zgadzam sie z tymi co uwżają, że wobec braku zagrożenia dla prawie całej populacji należy się skupić na leczeniu tych co zachorują a pozostałym dać spokój i na pewno nie przymuszać do takich rzeczy jak szczepienia. To nie jest choroba na którą umiera 20-30 % populacji, nasza reakcja powinna być adekwatna do zatgrożnia a nie jakaś absurdalna panika i zastraszanie.- 16 6
-
2021-01-22 18:47
(1)
Za tym murem obrońcy już dzwonili do lekarza skarżąc się na temperaturę, utratę węchu i smaku, łamanie, rozstrój i takie tam, więc mimo zdrapywania rozchlapanych na murze najeźdźców objawy świadczą, że kilku się przedostało, a test ma to jedynie potwierdzić.
- 2 0
-
2021-01-22 19:57
gdyby zakażały nas wszelkie wirusy i bakterie jakie można wykryć na blonach śluzowych albo skórze
to wtedy byłoby naprawdę niewesoło.
test PCR wykrywa to co jest w wydzielinach i na zewnątrz błon śluzowcyh a nie czy organizm jest zakażony- 7 2
-
2021-01-22 18:16
(6)
Do końca życia myć ręce po wyjściu z toalety? Wielu tego nie przeżyje
- 41 2
-
2021-01-22 19:28
(1)
Ciebie uczyli, żeby myć ręce.
Mnie uczyli, żeby nie sikać na ręce.
Tak mi się skojarzyło. :-)- 4 6
-
2021-01-22 19:42
Ma to sens
Nie objelesz ręki myć nie trzeba :)
- 5 3
-
2021-01-22 19:22
Po szczaniu nie trzeba (3)
Myć trzeba tylko po powrocie z dworu!
Coronawirysa nie dostaje się od bakterii kałowych.- 2 9
-
2021-01-22 21:54
(2)
Myć trzeba przed szczaniem. Tzn. Jak się ma czystego ptaka i nie chce się go utytłać...
- 8 3
-
2021-01-23 00:03
A wiecie czym się różni dyrektor od pracownika fizycznego? Pracownik myje ręce przed,a dyrektor po sikaniu.
- 3 3
-
2021-01-22 23:42
Tak, to odwieczny dylemat. Myć ręce przed, czy po. :-)
- 6 2
-
2021-01-22 16:43
Opinia wyróżniona
(27)
Przechorowałem wirusa jak większość mojej rodziny. U mnie większe objawy przez ok 2-3 tygodnie, ale niestety mimo tego, że minęło już ponad 3 miesiące nie odzyskałem smaku. Kto chce się specjalnie zarazić to nie polecam. Ktoś z Was też tak długo miał problemy ze smakiem? Ps jestem za tym by wszystko jak najszybciej otwierać. Nie możemy stać w miejscu. Pozdrawiam
- 238 38
-
2021-01-24 19:41
3 miesiące już nie mam smaku, schudłem 10kg, bo nie chce mi się jeść wszystko smakuje jak karton, jak państwo rządu pisu
- 0 0
-
2021-01-23 18:27
Ja biegam bez maski ale ludzie na mnie dziwnie sie patrza jak naciagam maske przed nimi i omijam ich szerokim łukiem.
- 0 0
-
2021-01-22 18:30
Mam tak samo jak ty ale z wechem (4)
Smak wrócił ale wech nie do konca
- 16 0
-
2021-01-22 21:16
(3)
Niemożliwe. Czujesz smak nie mając węchu???
- 4 4
-
2021-01-22 23:40
Węch a smak (2)
Oczywiście. Ja cały czas mam smak, a wech zaczął mi powoli wracać po ok 2 miesiącach.
- 5 0
-
2021-01-23 09:41
bo utrata wechu to nie tylko covidek (1)
Idz do laryngologa dobrego to ci zrobi porzadne badania i wywiad i sie okaze ze to nie covid byl....
- 2 5
-
2021-01-23 12:25
Niestety w tym czasie to 99% covid, znam już ponad 20 osób, które to miały, włącznie ze mna
- 0 1
-
2021-01-22 18:21
rob trening wechu.... (3)
Olejki eteryczne; eukaliptusowy; rozany; cytrynowy; gozdzikowy a nie jak piszą pasta od butów czy płyn do wc
- 9 3
-
2021-01-22 23:08
(2)
pasta i płyt też można stosować na odzyskanie smaku czy jednak lepiej nie ?
- 2 1
-
2021-01-23 10:43
sprobuj trening i odstaw cukier i inne niezdrowe jedzenko
- 1 0
-
2021-01-23 09:39
moze i plyty mozna jesc na poprawe smaku
- 0 0
-
2021-01-22 18:16
(4)
Ja nie mam nadal węchu
- 12 0
-
2021-01-23 11:54
węch podobno uszkadzają te testy-czyli nasz układ współczulny (3)
- 2 4
-
2021-01-23 22:06
Współczuje to ci głupoty!!!
Świat się kończy, gimbaza z dostępem do internetu napisze ze wacik pobierający z gardła i nosa materiał do wymazu spowoduje uszczkodzenie powonienia... a pół Polski im uwierzy buhaha!!!
- 4 0
-
2021-01-23 20:13
Że co? A co ma jedno do drugiego? Co ma węch do układu współczulnego? Herezje jakieś głosisz i inne głupoty.
- 3 0
-
2021-01-23 12:22
Tak, mi też węch na dwa tygodnie uszkodził test którego nie robiłem
- 4 0
-
2021-01-22 18:20
Ja ponad miesiąc i nie mam.
- 12 0
-
2021-01-22 17:35
Ja czuję jak olbrzymi stres zszedł ze mnie, (2)
kiedy i ja z żoną i nasi rodzice (z chorobami towarzyszącymi) w miarę łagodnie to przechorowalismy. Wszystkim życzę zdrowia!
- 39 3
-
2021-01-22 22:10
Ciekawe na jak długo się uodporniłeś
- 4 0
-
2021-01-22 20:12
Cieszę się ale nie popadałbym w huraoptymizm
w kontekście przyszłości niestety...
- 7 3
-
2021-01-22 17:25
Ale lepiej się zarazić teraz mi mieć spokój (6)
niż siedzieć kolejny rok w domu i się ukrywać przed wirusem.
- 21 20
-
2021-01-22 20:14
nie jest powiedziane, że po zakażeniu i łagodnym przejściu będzie się miało spokój...
... nie popadajcie w ten przesadny optymizm w kontekście ewentualnego ciągu dalszego, ewentualnych wtórnych następstw :(
- 12 6
-
2021-01-22 18:59
(2)
Wręcz porażający tok rozumowania. A nie wziąłeś pod uwagę faktu ze nie koniecznie go przechorujesz i stracisz węch czy smak a zejdziesz z tego świata? kto da ci gwarancję że przeżyjesz? Skąd się biorą tacy dyletanci? Jak by była pewność ze stracisz węch czy smak to każdy by wolał się zarazić i mieć z ty spokój ale tu gwarancji nie ma to nie jest sklep z artykułami agd że jak ci się nie spodoba to zwrócą ci życie.
- 29 12
-
2021-01-22 19:26
Dzisiaj np (1)
Szedłem na autobus i jeden chłop umarł na przystanku normalnie silny w średnim wieku.
Jadę dalej a tam sprzątaja następnego.
Dojeżdżam do pracy - leży trup. W drodze powrotnej to samo już przestałem liczyć.
Musieli umrzeć na korona wirus bo przecież nie z tęsknoty za normalnością!- 23 42
-
2021-01-24 18:53
Możliwe, że tak szybko zaraziłeś ich głupotą
- 2 1
-
2021-01-22 17:29
to się nie ukrywaj, proste. (1)
- 22 4
-
2021-01-22 18:55
Ale po co masz się ukrywać jak chcesz się zarazić. Logicznie byłoby normalnie żyć i zaczekać, aż cię kiedyś trafi.
- 21 0
Wszystkie opinie
-
2021-01-22 16:17
Ja też bym chciał mieć już z głowy (28)
ale ozdrowieńcy powinni mieć możliwość chodzenia bez maseczek
- 114 181
-
2021-01-22 16:22
(5)
Nie powinni, poniewaz nie wiadomo, jak dlugo konkretny ozdrowieniec jest odporny na zarazenie. Znane sa przypadki ludzi chorych po raz trzeci, lekarzy zarazonych ponownie w 2 mies. od poprzedniej infekcji itd.
- 50 38
-
2021-01-23 05:00
dokładnie (4)
to z tą odpornością to jest pic na wodę fotomontaż;
u nas w robocie jest facet, który zaraz na początku zachorował, strasznie ciężko przechodził; zaraził się od innego faceta w robocie, a jakieś dwa miesiące później zaraził się od żony i znowu chorował, chociaż tym razem lżej
a facet w sile wieku, trzydzieści coś lat, zdrowy jak koń,
także gwarancji nie ma żadnych- 9 4
-
2021-01-23 07:02
Tak to już jest z grypą (3)
- 9 6
-
2021-01-23 08:17
(2)
Po kursie z YouTube nie odróżniasz covid od grypy? Żal..
- 3 8
-
2021-01-23 10:04
(1)
A jest jakaś różnica? Jedno i drugie to grypa
- 8 6
-
2021-01-23 13:57
zgadza się
była grypa hiszpanka, teraz jest grypa chinka,
jedna i druga śmiertelna
wiele jest gryp...- 4 1
-
2021-01-22 16:33
każdy cwaniak powie że jest ozdrowieńcem (6)
- 46 10
-
2021-01-22 18:34
(4)
Skoro będą zaświadczenia o szczepieniu, to mogą też być zaświadczenia o przechorowaniu - np. test na przeciwciała.
- 12 14
-
2021-01-23 00:58
Niestety tylko na szczepionkach zarabia sie fortune wiec powiedzą że naturalne przeciwciała są be be (1)
- 9 6
-
2021-01-23 10:29
Liczy się ilość przeciw ciał!
Naturalnie ilość p.ciała zależy od ostrego przebiegu choroby. Szczepionka ma nieporównywalnie większa kontrolę na ilością wytwarzanych p.ciał. Szczepionka wytwarza tyle co pobytu z covid na OiOMe.
- 3 1
-
2021-01-23 02:01
przecież już dziś biorą trefne pisma, że niby nie są zakażeni (negatywny wynik niby testu) (1)
to samo będzie z niby ozdrowieńcami. To przez cwaniactwo jesteśmy cały czas w d...., bo łażą i zakażają, a potem mają pseudo-pretensje że gospodarka jest zamykana - a sami to powodują.
- 7 7
-
2021-01-23 11:47
Skoro dyskutujemy na takim poziomie. Zaświadczenia o szczepieniu i wpisy w rejestrze też mogą być lewe.
- 1 0
-
2021-01-23 00:58
Mówisz o Szumowskim?
- 1 3
-
2021-01-22 16:37
(2)
Wydaje mi się, że "chorowałem" 3 razy - (2 na pewno), raz na polskiego i raz na brytyjskiego wirusa. Zarówno przedtem jak i teraz mam możliwość chodzenia bez maseczki.
- 15 23
-
2021-01-22 18:11
(1)
Ja już jestem po czeskiej odmianie wirusa :)
- 11 2
-
2021-01-22 20:48
A ja jeszcze po radzieckiej odmianie.
- 5 2
-
2021-01-22 16:44
(7)
Ozdrowieniec może być nosicielem - sam już nie choruje, ale przenosi wirusa. Badania w tym zakresie są różne, pewnie zależy to od wielu czynników, na pewno jednak nie daje podstaw do nie noszenia maseczek. Pomijam to, że jakbyś chciał to egzekwować?
- 22 23
-
2021-01-22 20:27
(5)
Co Ty gadasz za gł*poty człowieku. Jakaś nowa nauka od znachorów? Ozdrowieniec może być nosicielem, ale zaszczepiony już nie, prawda? :D
- 7 7
-
2021-01-22 21:56
(3)
Zaszczepiony też. Tyle że w 94%sam nie zachoruje. Nie wymyśliłem tego - dziś mówili o tym w radiu, program Trzeci PR.
- 7 3
-
2021-01-22 23:57
Ale to, że mówią o tym w radiu, nijak nie zmienia faktu, że to brednie.
- 5 5
-
2021-01-23 10:41
Program 3, czyli kurski bis.
- 2 0
-
2021-01-23 12:30
Tak, nie zachoruje w 95%, ale przez ile? Trzy miesiące, pół roku, rok? Tak samo nie wiadomo ile trzyma szczepionka jak i ile odporność po zachorowaniu
- 0 0
-
2021-01-24 22:07
Szczepienie w stu procentach nie chroni,można się zarazić ,ale lżej się potem przechodzi.Szczepione mogą być osoby zdrowe,nie mogą mieć nawet kataru.Przed szczepieniem robi się wywiad z pacjentem odnośnie zażywanych leków,bo to też ważne.Do tego jest dokumentacja medyczna.Każdy ma wpis na co był szczepiony i to jest ważne by o tym pamiętać do końca życia.
- 0 0
-
2021-01-24 21:59
Ozdrowieniec
Ozdrowieniec to osoba, która zarażała,potem była wyleczona i poddana badaniu .Musi mieć wynik ujemny.Taka osoba może w przyszłości nadal zarażać ,nawet o tym nie wiedząc.Przykładem może być gruźlica.Taki ozdrowieniec w przyszłości może ,,prądkować,, nawet o tym nie wiedząc i nadal może zarażać inne osoby.
- 0 0
-
2021-01-23 00:57
Niestety pandemia to się dopiero zacznie po szczepieniach (2)
Na WP już trąbią że Izrael zaszczepił 2mln i notuje historyczne rekordy zakażeń! Wstrzykujesz sobie wirusa to go później rozsiewasz, proste. Ostrzegałem, że będzie powtórka z Włoch gdzie w 2019 przeprowadzono rekordową akcję masowych i darmowych szczepień na grypę (w samej tylko prowincji Bergamo zaszczepiono aż ok. 130 tys seniorów 65+) a po kilku miesiącach na wiosnę 2020 akurat ten kraj Covid uderzył najmocniej w całej Europie... Dziwny zbieg okoliczności prawda? Czy jeśli w Polsce po obecnych szczepieniach nastąpi analogiczne załamanie statystyk to czy media powiążą te dwa wydarzenia czy też np przemilczą i odwrócą kota ogonem zrzucając winę np na dzieci które teraz wysyła się (celowo?) znów do szkół albo np na antyszczepionkowców albo na nielicznych przedsiębiorców którzy się teraz otwierają?? Myśle że w głębi serca każdy z Was zna odpowiedź...
- 8 7
-
2021-01-23 08:01
Tylko, że nowe szczepionki nie zawierają wirusa. Haha. Niezła prowokacja ale łykną to jedynie d**ile.
- 6 3
-
2021-01-24 22:11
Odpowiedź będzie taka,że to nowy,jeszcze bardziej zmutowany wirus.
- 0 0
-
2021-01-23 22:58
Odporność stadna?
Nie !
Głupota stadna level up.- 1 0
-
2021-01-22 16:18
Czy tylko mi się wydaję (25)
że ludzie są coraz głupsi ?
- 538 37
-
2021-01-22 16:23
A ci co głosowali na Pis są mądrzy? (4)
- 45 38
-
2021-01-22 16:28
(1)
Mądrzejsi od tych co głosowali na PO.
- 41 60
-
2021-01-23 09:33
Kiedyś podsłuchałem rozmowę dwóch profesorów na mojej uczelni.
Cyt:" ...i pamiętaj choć nie dorasta ci do pięt to im większy dureń, tym szybciej ci powie że jesteś głupi."
- 9 0
-
2021-01-22 16:45
Na pewno mądrzejsi od tych co pod każdym artykułem trolują antypis i antykościół.
- 25 16
-
2021-01-24 15:48
Sprawni umyslowo inaczej.
- 0 0
-
2021-01-22 16:25
Ludzie cały czas tak samo głupi (8)
- 17 0
-
2021-01-22 16:46
(7)
Tylko kiedyś wiejski głupek siedział na wsi i krowy pasał, a teraz łorkuje w corpo w mieście i się uważa za najmądrzejszego.
- 46 2
-
2021-01-22 16:52
No i pochwalić się głupotom mógł tylko rodzinie i sąsiadom (5)
- 22 0
-
2021-01-22 17:20
(4)
A teraz w komentarzach, szczególnie jeśli chodzi o pisownię: "głupotą" a nie "głupotom" !
- 5 0
-
2021-01-22 17:53
Z wpisu wnioskuję, że bawi cię raczej Noc Kabaretowa niż Kabaret Starszych Panów. (1)
- 4 0
-
2021-01-23 09:38
I to powinno martwić Ciebie.
- 0 0
-
2021-01-22 21:58
(1)
Siłom i godnościom osobistom!
- 4 0
-
2021-01-22 23:25
Wężykiem Jasiu, wężykiem.
- 4 0
-
2021-01-22 20:13
Lub ma etat pisowski
- 3 2
-
2021-01-22 16:29
Część zawsze byla. Dzieki mediom mozna sie w tym upewniac codziennie
- 10 0
-
2021-01-22 16:34
Są ponieważ że wierzą w coś czego nie ma...
Tak człowiek istota najbardziej rozwinięta i przy tym najgłupsza w świecie zwierząt.
Gdy witał ludzi napis na branie pewnego obozu "Arbeit Macht Frei" niektórzy którzy tam wchodzili wręcz skakali z radości tak im się w głowie poprzewracało i podobnie jest dzisiaj odnośnie szczepionek ale cóż człowiek wcale nie oznacza inteligentny...- 9 15
-
2021-01-22 17:11
nie wydaje ci się - nasza cywilizacja upada (2)
a barbarzyńcami jesteśmy my sami, nie jakis zewnetrzny wróg
to owczy pęd ku 'idiokracji'- 8 2
-
2021-01-22 19:55
(1)
naszej zgnuśniałej "europejskiej cywilizacji" upadek zrobi dobrze ...
- 2 2
-
2021-01-22 23:53
Żadna cywilizacja nie podniosła się po upadku.
- 2 0
-
2021-01-22 20:24
nie wydaje ci się. Są coraz głupsi.
- 6 0
-
2021-01-23 09:30
Nie no pan to dobrze zaplanował.
Szybko się zarazić żeby już przechorować i nie musieć się bać zarażenia choć niektórzy zarażają się ponownie więc tak czy sr*k będzie chodził posrany jak dotąd. No geniusz. Jakieś profity będzie z tego miał oprócz obniżonej pensji? Bólu i braku wydolności? Gość wybiera 98% szans na przeżycie zamiast 100%. Skąd się biorą takie ameby umysłowe?
- 4 0
-
2021-01-24 02:29
Wcale Ci się nie wydaje Ci się. To fakt. Poparcie dla PiSu wciąż rośnie.
- 1 1
-
2021-01-24 08:29
Jest takie powiedzenie, że iloraz inteligencji ludzkości jest stały. Tylko populacja wciąż rośnie. I trudno się nie zgodzić...
- 0 0
-
2021-01-24 10:29
Nie wydaje ci sie, sa coraz glupsi a przynajmniej probuja za takich uchodzic
- 0 0
-
2021-01-24 15:46
Ludzie są coraz bardziej mądrzy i mają dość słuchania bzdurnych ograniczeń. Wracamy do normalności. Nasz kochany rząd zabija Polską gospodarkę. To są bandyci . Pod sąd i pod ścianę.
- 0 0
-
2021-01-22 16:18
(6)
Podobnie jest z wirusem HIV - trudno w to uwierzyć ale są osoby które celowo chcą się zakazić - zwolennicy rosyjskiej ruletki w seksie (ogłoszenia w necie)
- 87 15
-
2021-01-22 16:54
Są nawet tacy co chcą odciąć sobie (1)
zdrową kończynę. Serio tylko bez głowy to już nie ten człowiek. ;)
- 2 4
-
2021-01-22 17:08
To akurat zaburzenie neurologiczne.
- 11 0
-
2021-01-22 21:20
Można się na tym nieźle przejechać (1)
Moja 32 letnia koleżanka właśnie leży z covidem w szpitalu w stanie ciężkim i prognozy są słabe :(
- 13 2
-
2021-01-22 21:30
Nie przejmuj się w Tworkach to normalne
- 3 14
-
2021-01-22 23:22
(1)
Są też tacy którzy chcą odebrać sobie życie, ale w każdym przypadku w którym człowiek przejawia skłonności samodestrukcji powinien szukać pomocy specjalisty albo rodzina tej osoby powinna się zainteresować sytuacją.
- 7 0
-
2021-01-22 23:31
Z jednej strony, człowiek ma instynkt przeżycia. Z drugiej strony, czy życie ma sens? Kończy się śmiercią. Zawsze. Dla niektórych życie jest za trudne, czy mamy moralne prawo im to narzucać?
- 3 2
-
2021-01-22 16:18
Ja myśle, że o choroby nie ma sie co zbytnio martwić (2)
Predzej czy pozniej przejdzie sie je jakoś.
Gorzej z interesikami restautatorów czy hotelarzy, ktorzy do ktorych pukaja komornicy. Znam jednego co juz napożyczał sie u prowidenta i u bociana- 77 43
-
2021-01-22 16:23
(1)
Lub sie nie przejdzie. Jest 32 tys. zmarlych oficjalnie na covid i 67 tys. nadprogramowych smierci za zeszly rok. Zdrowia, szczescia, pomyslnosci!
- 13 7
-
2021-01-22 19:47
Albo się przejdzie i zostanie z powikłaniami neurologicznymi.
- 9 5
-
2021-01-22 16:19
Covid party. (6)
Zamknąć w hali chetnych. I naturalna selekcja.
- 114 20
-
2021-01-22 17:01
(2)
jasne, każdy może decydować o własnym losie, tylko potem konsekwentnie niech nie zgłaszaja sie do szpitali i nie zajmują cennych miejsc tym, którzy nie prosili sie o chorobę
- 16 11
-
2021-01-22 17:43
Tak samo nie udzielać pomocy palaczom. (1)
Palą? Nie przyjmować do szpitala. Ofiary wypadków drogowych? Nie przyjmować do szpitala, nikt im nie kazał korzystać z samochodu. I tak dalej, i tak dalej... Oto twoja logika lekarzu. Lecz się - na głowę.
- 19 14
-
2021-01-24 22:30
Jeżeli ktoś świadomie zaraża,to ten lekarz ma rację.Jeżeli sam sobie niszczysz zdrowie,to robisz to świadomie,szkodząc sobie.Palenie i alkohol szkodzą,ale są w sprzedaży,dziwne że nie wycofane.Ktoś na tym zarabia.To samo dotyczy leków,nie powinny być reklamowane,bo też mają skutki uboczne,też ktoś na tym zarabia.Tak naprawdę nie można decydować o własnym losie,bo wszystko jest narzucane z góry,a ludzie muszą się dostosować.Takie mamy prawo.
- 0 0
-
2021-01-22 17:18
To by musiało być dłuuugie party, żeby ci co się zarażą zdążyli jeszcze wyzdrowieć przed wyjściem.
- 7 0
-
2021-01-22 18:20
Lepiej izolować hipochondryków bo i tak ciagle na zwolnieniu a koledzy w pracy musza za takiego lub taka ,Zap....
- 7 9
-
2021-01-24 15:58
Stary i chory padnie młody i zdrowy przeżyje. Selekcja naturalna czy wojna, co za różnica ? Od 60 lat nie było wojny światowej. Koncerny międzynarodowe nie zarobią na handlu bronią to zarobią na szczepionkach. Ludzie pomyślcie kto wami rządzi.
- 1 0
-
2021-01-22 16:19
(24)
;/ Paranoja z tym covidem. nawciskali ludziom kit jakie to super grozne;/ a ciemny lud w kolejce do szczepien stoi. szkoda ze nie ma szczepien na glupotę
- 179 238
-
2021-01-22 16:24
(1)
Byl bys pierwszy w kolejce
- 34 24
-
2021-01-22 19:37
Chyba ty
- 12 4
-
2021-01-22 16:24
Sa na wscieklizne
- 9 3
-
2021-01-22 16:31
Wtedy bys sie nie urodzil
- 6 7
-
2021-01-22 17:14
Jakby śmierć w oczy zajrzała inaczej byś śpiewał (17)
- 16 26
-
2021-01-22 17:38
(16)
Kwestia podejścia. Życie jest tymczasowe, przejściowe. Każdy kiedyś umrze. Nie ma co tego odwlekać. Im szybciej, tym lepiej.
- 15 19
-
2021-01-22 17:59
(7)
Musisz miec ponure zycie...
- 20 7
-
2021-01-22 18:15
(5)
Raczej typowe.
Wspaniale jest być dzieckiem, gdy rodzice utrzymują i rozwiązują problemy. Życie wtedy to pasmo rozrywek, zabawy i "beztroski".
Później jednak idzie się na swoje. Pojawia się praca i obowiązki, które pochłaniają prawie cały dzień. Nie ma już zbyt dużo czasu na zabawę, czy hobby. Pozostaje tylko celebrowanie tych nielicznych chwil, gdy ma się czas na siebie.
Z czasem człowiek ma coraz mniej sił i po prostu w tych wolnych chwilach ma ochotę odpocząć, nacieszyć się bezczynnością.
Powstaje więc pytanie, jaki to ma sens, czemu to służy. Nie ma sensu i niczemu nie służy. To tylko trwanie w oczekiwaniu na śmierć.- 10 16
-
2021-01-23 02:49
(3)
Każde życie ma sens bo może czemuś albo komuś służyć. Tylko od ciebie zależy czemu lub komu. Bardzo wiele na tym świecie jest jeszcze dobrego do zrobienia, bardzo wielu ludzi w potrzebie pomocy. Nie uważasz chyba, że przychodzimy na ten świat po to żeby zaspokajać jedynie własne potrzeby i przyjemności? Bo wtedy rzeczywiście, jak się to nie udaje to... nie chce się żyć.
- 7 0
-
2021-01-23 10:15
Przychodzimy na świat z akcji rodziców. Czasem tego świadomie chcą, a czasem nie. Czy w takim razie sens życia opiera się na tym, że tego pragnęli rodzice? Oni mogą pragnąć, ale to nasze życie i to dla nas (z naszego punktu widzenia) ma lub nie sens.
Zaspokajanie własnych potrzeb i przyjemności to tylko: 1) silny instynkt podtrzymania życia, przedłużenia gatunku, samorealizacji, 2) wypełnianie czasu. Czasem jest się tego świadomym, a czasem nie.
Pomaganie innym to zaspokajanie potrzeby samorealizacji. W dużej mierze jest to też uwarunkowane społecznie, wpojone w dzieciństwie.
Życie jednostki ma sens dla społeczności. Po prostu, społeczeństwo może odnosić z tego korzyści. To jednak społeczeństwo wynika z życia. Można żyć poza społeczeństwem. Gdyby nie było życia, nie byłoby społeczeństwa.
Jaki jednak sens ma życie patrząc z własnego punktu widzenia? Owszem, jest wpajane w dzieciństwie jako dogmat, że życie ma sens. Jeśli jednak odrzucić dogmat i oczekiwać konkretnej odpowiedzi, to jak ona by brzmiała? Ja jej nie znam.- 2 1
-
2021-01-23 11:07
(1)
Sens życia ma polegać na tym, że ma komuś innemu służyć? To jakaś forma niewolnictwa? "Dziękuję, postoję."
Jaki sens ma dla mnie?- 1 2
-
2021-01-24 22:53
Inni robią coś dla ciebie,ty robisz też dla innych.Rozejrzyj się wokół siebie,to co cię otacza jest pracą innych.Zastanów się co dajesz wzamian.Zapewniam cię że dużo zrobiłeś dla innych.Dlatego ludzie żyją w społeczeństwie.
- 0 0
-
2021-01-24 22:40
To służy tobie i innym.Ty jesteś potrzebny innym a inni potrzebują ciebie itp.W życiu jest cel,tylko go trzeba sobie wyznaczyć.Masz niespełnione marzenia? Tak przeważnie jest w życiu.Życie to droga,trochę zawiła,trudna do przebycia,wiele ma niespodzianek tych dobrych i złych,ale zawsze gdzieś cię zaprowadzi.Zawsze ma początek i koniec.Najważniejsze w życiu to wiara,nadzieja i miłość.
- 0 0
-
2021-01-22 18:23
Twoje boskie toaleta sikać ,do biedry do toalety do bied..nie to toalety .Stop sprawdzić pampersa .nie jeszcze nie cieknie .......
- 1 8
-
2021-01-22 18:39
(5)
Myślę, że powinieneś udać się do psychologa. To nie wstyd.
- 7 4
-
2021-01-22 18:52
(4)
Pod naciskiem rodziców poszedłem do psychiatry jakieś 20 lat temu. Dowiedziałem się, że nikt mi nie pomoże, jeśli sam nie zmienię nastawienia, tzn. nikt mnie nie przekona, sam muszę chcieć uwierzyć, że jest inaczej. :-) Na to jestem zbyt racjonalny, argumenty, a nie wiara czy naiwny optymizm.
- 8 1
-
2021-01-22 21:01
(2)
sól attycka to najcenniejsza przyprawa
ale by patrzeć na życie dookoła z humorem i bez zadęcia, lepiej mieć ciut więcej wiedzy medyczno-biologicznej, inaczej opierasz się na błędnych założeniach. religia nie pomaga, wręcz przeszkadza.- 0 4
-
2021-01-22 22:00
Religia pomaga. Są na to badania naukowe. Oczywiście nie można popadać w jakieś chore dywagacje...
- 6 6
-
2021-01-22 22:14
Nie rozumiem odpowiedzi. Nie rozumiem wymagania wiedzy med-biol do pozytywnego nastawienia, dystansu do życia. Ta wiedza jedynie tłumaczy działanie. Chyba bardziej by się przydała filozofia. Z KK zrezygnowałem ze 30 lat temu.
- 1 4
-
2021-01-24 23:10
Przez te 20 lat nie zastanawiałeś się co się zmieniło w twoim życiu?Wiara czyni cuda.Trzeba uwierzyć w siebie,dodawać sobie silnej woli.Jeśli wierzysz że nie przeskoczysz strumyka a zrobi to twój pies,to nie przeskoczysz.Jeśli w głębi siebie nastawiasz się pozytywnie i powiesz sobie,że jeśli mój pies przeskoczył ten strumyczek,to ten strumyk nie jest rzeką i dam radę,bo chcę,tam po drugiej stronie czeka na mnie pies,on przeskoczył i czeka na mnie.Dla niego i dla siebie siebie samego,pokonasz przeszkodę,bo ten strumyk to pikuś ,ważniejszy jest pies.Przeskoczysz,uwierz,tylko musisz uwierzyć w siebie,sobie a potem z psem pójdziecie przed siebie,jak przez życie,wierni i odważni przyjaciele.To tak dla przykładu z tym strumykiem i psem.Uwierz w siebie,bo ty masz w sobie siłę,nikt inny nie zrobi tego za ciebie.
- 0 0
-
2021-01-23 06:56
(1)
No to wal do wyjścia, w podskokach.
- 1 1
-
2021-01-23 10:19
To wymaga odwagi i pośrednio braku zobowiązań.
- 2 0
-
2021-01-22 17:49
Całe szczęście jest ktoś taki jak Ty, który dzięki inteligencji przejrzał ich plany..
Pozdro dla kumatych!
- 5 4
-
2021-01-23 04:17
szczepionka na glupote wg Alberta Einsteina
...jak to powiedzial on wlasnie "nie ma szczepionki na glupote"
- 4 0
-
2021-01-22 16:20
Właśnie kończę izolację (23)
Przechorowalem COVIDa a i tak będę musiał wszędzie chodzić w masce... Paranoja.
- 126 114
-
2021-01-22 16:28
Moze nie bedziesz chory, ale nosicielem można być i to gorszym, bo bezobjawowym (5)
- 25 27
-
2021-01-22 17:44
Czyli zostańmy w piwnicach do końca życia. (1)
Bo zawsze będzie jakieś zagrożenie. Czy mamy już zakupić trumny?
- 24 9
-
2021-01-22 18:00
Od kiedy to maseczka w miejscu publicznym rowna sie zycie w piwnicy? :D
- 11 17
-
2021-01-22 22:46
Ja właśnie (1)
Wypiłem 5 browarów i czuję się bezobjawowo. Ale z VATu oddałem rządowi 2,5 zł i g*wno będę z tego miał.... aaaa i jeszcze akcyza za alco+
- 4 5
-
2021-01-23 08:46
ja wczoraj tez. a masz bezobjawowego kaca? bo ja tak
- 0 0
-
2021-01-24 23:36
To ozdrowiciel,nie bezobjawowy.
- 0 0
-
2021-01-22 16:39
Są już osoby z powtórnym zakażeniem i (5)
a nawet 3 raz .
- 29 11
-
2021-01-22 17:46
to chyba mają coś nie tak z odpornością (4)
- 11 7
-
2021-01-22 18:01
(2)
Nie, po prostu epidemia trwa ponad rok, a odpornosc utrzymuje sie kilkanascie tygodni.
- 10 11
-
2021-01-22 20:34
(1)
to po co te szczepionki ?
- 9 1
-
2021-01-23 10:09
Szczepienie tak jak na grypę, możesz być chory, ale teoretycznie przejdziesz lżej
- 1 3
-
2021-01-22 18:18
Może te testy są po prostu do d...y
- 13 0
-
2021-01-22 17:42
Po prostu w niej nie chodź... (3)
...i tyle. Ja nie chodzę w masce na zewnątrz od początku pandemii, tylko w jakichś miejscach gdzie można spodziewać się gliniarzy zakładam pod nosem. I żyję. Policja już na brak maski nie reaguje. Widzę to mieszkając niedaleko Starego Miasta.
- 23 8
-
2021-01-22 19:44
na złość wszystkim odmrożę sobie ręce , taki z ciebie głupek ,a jeszcze po pysku możesz od kogoś dostać (1)
i słusznie
- 10 11
-
2021-01-22 20:07
Nie wszyscy, jak np. Ty, myślą o tym, co pomyślą inni i np. robią innym na złość. Ja też nie noszę na zewnątrz, ale tylko i wyłącznie z tego powodu, iż nie widzę sensu.
- 7 4
-
2021-01-22 20:05
Zarówno pracownicy Policji i Sanepidu zostali postawieni w sytuacji nie do pozazdroszczenia. Są zmuszani do działań poza prawem i zwyczajnie po ludzku boją się reagować, zwłaszcza, że tzw, ustawodawca a rzeczywiście rozporządzeniodawca krok po kroku przerzuca na te organy odpowiedzialność za swoje "wybryki". Szanujmy się wzajemnie i eliminujmy chwasty z grona decydentów.
- 10 1
-
2021-01-22 17:49
no i co z tego?
- 0 0
-
2021-01-22 18:24
(1)
Musiał nie musiał już id tygodni nikt tego nie kontroluje w mieście coraz więcej uśmiechniętych twarzy ....
- 5 4
-
2021-01-22 20:07
i o to chodzi - uśmiech i świeże powietrze
- 7 1
-
2021-01-22 19:57
nie musisz chodzić w masce, to nie jest ani zdrowe ani "legalne"
- 6 5
-
2021-01-23 01:00
Nosicieli wirusa to bedzie zaraz miliony po tych szczepieniach... Statystyki wystrzelą w kosmos zobaczycie - jak w Izraelu
- 5 1
-
2021-01-24 10:31
Dlaczego paranoja? przeciez za chwile mozesz byc drugi raz chory, a poza tym moze jeszcze naprawde nie wyzdrowiales
- 1 0
-
2021-01-24 15:07
Bo tumanie zarazac mozesz dalej...ty z PO chyba?
- 0 0
-
2021-01-22 16:23
(22)
teraz juz wiem dlaczgo niektorzy cymbaly chodza bez maseczki,jak takiego spotkam to zostanie przez zemnie uodporniony na liscia
- 101 151
-
2021-01-22 16:26
Gozej jak trafisz na cwaniaka i cie uodporni na kopa
- 63 9
-
2021-01-22 16:29
Zapraszam cwaniaku. Zobaczymy czy będziesz taki mądry i odważny
- 35 15
-
2021-01-22 16:29
Chodzę cały dzień bez maski i jeszcze cie kozaczku nie spotkałem, (8)
chyba że cwaniak jesteś tylko do mniejszych, bardziej od koronawirusa obawiaj się mojej lewej i prawej bomby jak sapniesz coś z pod maski a może ci to o wiele bardziej zaszkodzić niż ten cały covid.
- 55 22
-
2021-01-22 16:38
dobrze jazda z kurami hahaha!!
- 18 6
-
2021-01-22 17:22
(1)
Hahah sami napinacze;)
- 12 7
-
2021-01-22 17:38
Nie napinaj bo Ci nogawką wyjdzie...
- 9 1
-
2021-01-22 18:04
(2)
Chodzenie bez maski to jak napisanie sobie na czole nie mam mozgu. Gratulacje!
- 12 51
-
2021-01-22 18:40
Sądzisz, że ktokolwiek przejmuje się Twoją opinią? Dla Ciebie brak maseczki jest oznaką braku mózgu. Dla mnie noszenie maseczki w odludnych miejscach. Twoja racja jest lepsza od mojej?
- 33 5
-
2021-01-23 12:15
Są osoby,
które na czole miałyby napisane "Mam astmę"
- 3 0
-
2021-01-22 19:46
ty sajgon masz coś z glacą , widzę to po twoich tekstach (1)
- 4 2
-
2021-01-23 02:33
Dla mnie najważniejsze że subskrybujesz ;)
- 0 2
-
2021-01-22 16:34
Internerowi napinacze (1)
Zluzuj poslady
- 17 0
-
2021-01-23 08:48
jak zluzuję to mi stado bąków pójdzie
- 1 0
-
2021-01-22 17:35
Dajesz
Spróbuj szczęścia. Doznasz kalectwa.
- 14 1
-
2021-01-22 17:40
Zapraszam, codziennie rano jestem w Dolinie Elfow w Oliwie (1)
- 13 0
-
2021-01-22 17:43
Dzieci i elfów nie tykam.
- 5 5
-
2021-01-22 18:57
A co ciebie obchodzi w czym ja chodzę? Głupotą jest noszenie maseczki na dworze:(
- 23 4
-
2021-01-22 20:36
nie mogę się doczekać spotkania z tobą tchórzu
- 5 0
-
2021-01-22 20:57
Będe jutro na Skwerze i na 10 lutego spacerował
Spróbuj szczęścia .
- 8 0
-
2021-01-22 23:18
takie niemoty w biedronkach non stop
albo bez maski albo sie pcha na plecy przy kasie
- 4 4
-
2021-01-23 00:38
Dawaj adres chetnie po mesku pogadam
- 6 0
-
2021-01-24 15:54
Chciałbym to zobaczyć, jak np. podchodzisz do jakiegoś koksa 190cm na 110kg. i walisz mu tego liścia, bo nie ma kagańca. Byłby ubaw, popatrzeć na coś takiego.
- 2 0
-
2021-01-22 16:23
Skrajna głupota, świadome zarażenie sprzyja dalszej propagacji pandemii (5)
i może doprowadzić do następnej fali, w tym fali zgonów. Po co tak głupie artykuły się zamieszcza? Niedawno zmarł na covid redaktor z radia Nowy Świat, 58 lat.
- 127 39
-
2021-01-22 16:32
(2)
Dbał o siebie cake życie czy nie? Bo jej nie to zmarł.
- 2 13
-
2021-01-22 16:48
(1)
Bzdura, ciężko przechodzą też dbający o siebie.
- 18 4
-
2021-01-22 20:08
dbający, ale obciążeni ...
- 2 6
-
2021-01-23 08:48
Popieram, już dawno tak głupiego artykułu nie czytalem
- 5 1
-
2021-01-23 08:49
nie propagacji, ale propagandzie.
propagacja jest w falach ale radiowych- 1 0
-
2021-01-22 16:26
Przechorować nie oznacza, że nie może być nosicielem. (7)
Co za bzdurne rozumowanie. Jak ospaparty ;) Tylko, że tutaj nikt nie zna konsekwencji.
- 124 26
-
2021-01-22 18:25
(2)
Nie, nie może. Tak, jak w przypadku innych chorób wirusowych tego typu. To są kompletne bzdury. Nieliczne jednostki po przejściu choroby będą wciąż podatne na zakażenie. A wirus to nie bakteria - jeśli się nie namnoży w organizmie (a u ozdrowieńca nie zdoła, bo zostanie zwalczony przez układ odpornościowy), to taki człowiek nie będzie miał zdolności zarażania. Gdyby było inaczej, to cały ten cyrk łącznie ze szczepieniami nie miałby większego sensu.
- 13 5
-
2021-01-22 18:43
(1)
Dość powiedzieć, nabycie odporności przez kontakt z częścią wirusa (szczepionka) czy wirusem odbywa się tak samo. Ten sam mechanizm w organizmie.
- 7 2
-
2021-01-23 01:01
Zastanawiam się nad odbiorem tego postu. Ktoś napisał prawdę, ma plusy i minusy pół na pół. Prawda boli?
- 3 1
-
2021-01-22 18:33
Takie komentarze
Rozpowszechniające nieprawdziwe informacje i powtarzające zasłyszane gdzieś plotki powinny być natychmiast usuwane.
- 7 1
-
2021-01-22 18:53
A skąd masz info, że odporni mogą zarażać? (1)
Poza tym, że można dotykiem przenieść wirusa.
- 6 2
-
2021-01-23 08:51
pod warunkiem że jest to tzw.zły dotyk
- 1 1
-
2021-01-23 14:14
Zekomo chorowalem na te korone 3 razy. Caly czas pracowalem na budowie. Bzdury piszecie. Nie macie pojecua w wiekszosci co to choroba
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.