- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (85 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
- 6 Latem więcej narodzin na trójmiejskich oddziałach (85 opinii)
Pół miliona podpisów pod ustawą obywatelską o dofinansowaniu in vitro
Blisko pół miliona podpisów poparcia pod obywatelską ustawą "Tak dla In Vitro" zostało złożonych w Sejmie. Ok. 20 tys. z nich zebrano w Trójmieście. Projekt powinien trafić pod obrady posłów maksymalnie za trzy miesiące.
Jego założeniem jest przeznaczenie z budżetu państwa środków na politykę zdrowotną w obszarze leczenia niepłodności, w tym finansowanie procedur medycznych wspomaganej prokreacji, m.in. in vitro.
Projekt ustawy obywatelskiej zakłada przeznaczenie na ten cel co najmniej 500 mln zł rocznie.
By ustawą obywatelską zajął się Sejm, trzeba pod nią zebrać minimum 100 tys. podpisów. Ale członkowie Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej od początku zapowiadali, że podpisów chcą zebrać znacznie więcej. I to się im udało.
Złożyli w Sejmie blisko pół miliona podpisów pod "Tak dla In Vitro"
W czwartek, 23 marca, do Sejmu trafiły karty, na których widnieje blisko 500 tys. podpisów ludzi z całej Polski.
- To niezwykle ważny dzień dla wszystkich rodzin i par w Polsce, które spodziewają się dziecka, planują mieć dzieci albo mają z tym problem. Dla nich projekt "Tak dla In Vitro" jest ogromną nadzieją. Mam zaszczyt i ogromną przyjemność powiedzieć, że udało nam się zebrać blisko pół miliona podpisów. Blisko pół miliona osób, w całym kraju, w dużych i małych miastach, na wsiach podpisało się pod tym projektem. To siła, która nie może być zignorowana - mówiła gdańska posłanka Agnieszka Pomaska, pełnomocniczka Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej.
Coraz więcej par ma problem z niepłodnością
Ewa Kopacz, była premier i była minister zdrowia podkreślała, że z powodu niepłodności cierpią 3 mln Polaków.
- In vitro to nie jest wydatek, to inwestycja w przyszłość Polski- stwierdziła Kopacz.
Zgodnie z przepisami, marszałek Sejmu ma teraz maksymalnie trzy miesiące, by projekt obywatelskiej ustawy skierować pod obrady posłów.
W Trójmieście zebrano ok. 20 tys. podpisów
Zbiórka podpisów pod projektem "Tak dla In Vitro" kilkukrotnie prowadzona była w Trójmieście.
- w Gdańsku zebrano ponad 10 tys. podpisów,
- w Gdyni zebrano ponad 7 tys. podpisów,
- w Sopocie zebrano ponad 1,5 tys. podpisów
- w całym regionie pomorskim zebrano w sumie ponad 33 tys. podpisów
- Przez trzy miesiące podróży po całej Polsce spotykaliśmy się z ludźmi i rozmawialiśmy o tym, co jest dla nich ważne. Dla nich jako rodzin, jako par, jako ludzi. Wiedzieliśmy, że dostęp do refundowanego in vitro jest jednym z priorytetów, tak jak problemy z płodnością stają się jednym z większych problemów. Ludzie, z którymi rozmawialiśmy na ulicach, mówili nam wprost - potrzebujemy tej pomocy państwa - wskazuje Małgorzata Rozenek-Majdan, która angażowała się w akcję. Sama jest matką trójki dzieci urodzonych dzięki metodzie in vitro.
Rządowy program działał w latach 2013-2016
Rządowy program dofinansowania in vitro działał w Polsce w latach 2013-2016. Urodziło się z niego ponad 23 tys. dzieci. Rząd PiS podjął decyzję, by go nie kontynuować.
Czy naprotechnologia jest alternatywą dla in vitro?
Po zlikwidowaniu rządowego programu in vitro część samorządów zdecydowała się na dofinansowywanie procedury z własnych budżetów. Program dofinansowania in vitro działa z powodzeniem w Gdańsku (urodziło się już ponad 600 dzieci) i Sopocie. W Trójmieście nie wprowadziła go jedynie Gdynia.
Opinie wybrane
-
2023-03-24 13:42
Ten program już działał i powinien zostać wznowiony (152)
Przecież nikt nikogo nie zmusza do korzystania z tego, więc nie rozumiem po co to oburzenie. Niech korzystają ci którzy chcą i potrzebują. Państwo powinno dać im wsparcie w postaci dofinasowania, zwłaszcza, że temu państwu zależy przecież na tym, by rodziło się w Polsce jak najwięcej dzieci. A zabieg in vitro obecnie dla wielu niepłodnych jest nieosiągalny właśnie ze względu na wysokie koszty.
- 310 138
-
2023-03-25 14:33
Zebu urodzilo sie 1 dziecko z in vitro (2)
Smierc musi poniesc kilka jego braci i siostr. A tyle dzieci czeka na adopcje. Ale nie, trzeba koniecznie swoje geny rozsiac. Chore i slabe, bo nieplodnosc swiadczy o jakichs chorobach. Ja choruje i pozostane bezdzietna bo po co skazywac na cierpienie innych? To moje zdanie. Nie chce lozyc pieniedzy na cos czego nie popieram. Nie wszyscy musza miec dzieci!
- 0 8
-
2023-03-28 09:07
Bzdura
Nie ma wiele dzieci które czekają na adopcję, dzieci które są do adopcji gotowe są adoptowane. W rodzinnych domach dziecka/ pogotowiach opiekuńczych/ domach dziecka są dzieci o nieuregulowanej sytuacji prawnej, których rodzice sąd wciąż nie pozbawił praw rodzicielskich - nie można tych dzieci adoptować, one są w zawieszeniu. To często powtarzany mit, o biednych czekających na rodziców sierotkach.
- 0 0
-
2023-03-25 14:53
Tym bardziej mnie to cieszy, ze sie do mojego dziecka dolozyles swoimi ciezko zarobionymi podatkami.
Swoja droga ciekawe czy sam masz potomstwo, bo niepelnosprawnosci intelektualnej tez nie warto przekazywac kolejnym pokoleniom, jaki by nie byl stopien tej niepelnosprawnosci.
- 1 0
-
2023-03-25 13:00
Fakty vs in-vitro
Na tej samej zasadzie mógłbym podać argument legalizacji domów publicznych ze zwierzętami, albo eutanazji na życzenie. Aby zrozumieć problem z in-vitro należy poznać szczegóły tejże metody i zastanowić się nad jej moralnymi aspektami, które są zdecydowanie wątpliwych standardów. Osobną sprawą jest to, że narracja jakoby in-vitro było dla wielu jedyną szansą na własne - w pojęciu biologicznym - dziecko jest kłamliwe.
- 0 7
-
2023-03-25 11:48
Paranoja
Niech sobie robią co chcą, ale nie za moje podatki
- 0 2
-
2023-03-25 11:21
ze względu na wysokie koszty nie stać mnie na drogi samochód, dofinansujesz?
- 0 2
-
2023-03-24 18:28
państwo powinno finansować rehabilitację, leczenie niepełnosprawnych dzieci (1)
- 2 0
-
2023-03-24 18:46
finansuje przecież.
- 0 1
-
2023-03-24 18:24
Pół miliona niesprawnych macic... Szok (1)
- 1 2
-
2023-03-24 18:46
to od tego skrobania. a każdy ginekolog mówi, że to ma przełożenie na płodność kobiety w przyszłości, są komplikacje itp
- 1 5
-
2023-03-24 17:10
Jasne, 200 000 z grobów na lostowicach...
- 0 3
-
2023-03-24 15:07
PiS forsuje naprotechnologię (czyli tzw kalendarzyk), bo "kliniki" napro działają na terenach przykościelnych. (3)
Czarna mafia z Watykanu najwidoczniej za mało jeszcze dostaje z budżetu.
- 21 6
-
2023-03-24 15:45
Nie wiesz - nie pisz, wiesz - pisz prawdę (2)
- 3 13
-
2023-03-24 17:35
Owsiak popiera aborcję to niech da na In vitro jak mu ruski prowadzący pozwoli (1)
- 1 6
-
2023-03-24 18:41
Owsiak to agent ruski pozyskany w 1984 roku przez GRU
Odsyłam do materiałów źródłowych
- 0 7
-
2023-03-24 14:07
(136)
Niech sobie działa ale nie za pieniądze podatników.
- 36 83
-
2023-03-25 14:18
Pieniądze podatników
Powinny iść na kościół i tvpis a nie na takie fanaberie!
- 0 1
-
2023-03-24 17:26
Jeden taki wydrapał pół miliona
Drapie dalej baby może też coś wydrapiecie
- 1 1
-
2023-03-24 17:17
Pojemniki na sprrme w natarciu?
- 1 3
-
2023-03-24 17:11
Może zmień marchewkę
- 0 5
-
2023-03-24 16:30
Ale pińcetplusy mogą być za pieniądze podatników? (4)
- 9 3
-
2023-03-24 16:50
A drogi? A rydwany? A ECSy? (3)
Chcesz in vitro to weź kredyt, to koszt sredniej klasy 10 letniego auta
- 2 9
-
2023-03-24 17:33
A religia w świeckich szkołach, remonty kościołów? (2)
Twoje podatki idą na to, moje na rydwany.
- 8 2
-
2023-03-24 18:40
I na dywaniki 5 razy dziennie
- 0 1
-
2023-03-24 17:36
Zlikwiduj i rydwany i kościoły, zrobisz sobie piątkę dzieci zamiast jednego z pieniędzy podatnika
- 0 5
-
2023-03-24 15:12
Sieroty peowskie same nie umieja zmajstrowac (15)
Wiec musza miec za państwowa kase. Jak tusk wroci niech im da.
- 8 18
-
2023-03-24 17:33
Babo pogadaj z sąsiadem, stary się dowie
- 1 3
-
2023-03-24 17:13
Lewackie fanaberie
- 1 7
-
2023-03-24 16:33
Napisał reproduktor, któremu jedyne co w życiu wyszło to garść bombelków. (4)
- 7 3
-
2023-03-24 16:49
(3)
Nie możesz że zazdrościsz? No tak, nie możesz, jeszcze żebrzesz. Zmień pracę, weź kredyt i zainstaluj żonce w ci... waszego wymarzonego bombelka. A tyle dzieci w sierocińcach, domach dziecka... czeka na swoich kochanych rodziców.
- 1 11
-
2023-03-24 17:32
Mogę, ale nie chcę. (2)
Ty możesz, a nie powinieneś.
- 5 1
-
2023-03-24 18:09
(1)
Mogę ci oddać, chcesz? A nie, wy chcecie swoje wymęczone, a tyle dzieci czeka w kolejkach do adopcji
- 1 8
-
2023-03-25 13:02
Do adopcji jest wiecej chetnych niz dzieci, brudna palo.
- 3 1
-
2023-03-24 15:50
Mają Jurasa i jego fundację (7)
Zbawca służby zdrowia jeszcze nie sypnął groszem, żeby pomóc realizować marzenia swoich fanów?
- 4 9
-
2023-03-24 17:14
Może agent ruski Owsiak da tym babom (3)
- 1 8
-
2023-03-24 17:34
Najpierw WOSP popiera aborcję a teraz daj na In vitro? (1)
- 1 5
-
2023-03-24 18:45
może niech Juras zbierze do invitro na za rok do puszki i niech dopłaci do procedury medycznej wściekłym macicom od lempart
- 1 6
-
2023-03-24 17:26
Czy chcesz mieć sprawę w sądzie o pomówienie i zniesławienie?
- 4 3
-
2023-03-24 16:33
Niech twój hochsztapler z Torunia sypnie. (2)
- 8 3
-
2023-03-24 17:17
Rydzyk nie popiera mordowania, przepraszam, aborcji, a Owsiak, zdaje się że tak. Niech Wam Juras sypnie z puchy. Siema!
- 1 8
-
2023-03-24 17:14
Z Torunia jest Neuman
- 1 4
-
2023-03-24 14:33
Kosciol niech sobie dziala ale nie za pieniadze podatnikow. (2)
- 27 4
-
2023-03-24 15:12
Zgadza się (1)
ale co to ma wspólnego z in vitro?
- 3 8
-
2023-03-24 17:32
30+ i już plemniki nieruchliwe...?
- 1 2
-
2023-03-24 14:23
Czy te pół miliona ludzi, którzy podpisali poparcie dla ustawy nie płaci podatków ? (18)
- 9 11
-
2023-03-24 18:35
Kliniki aborcyjne razem z klinikami in Vitro?
Chodzi o kasę
- 2 3
-
2023-03-24 17:09
Palacze są przed wami w kolejce (4)
Bezpłodność to defekt a palenie nałóg
- 0 7
-
2023-03-24 19:22
A co gdy bezplodnosc jest wynikiem choroby? Albo jeszcze lepiej, co gdy jest wynikiem leczenia smiertelnej choroby? (2)
- 3 0
-
2023-03-25 08:52
Nic, przykład z d (1)
- 0 2
-
2023-03-25 14:48
Cos o tym wiesz, w koncu sam tez stamtad pochodzisz :)
- 1 0
-
2023-03-24 17:32
Palenie (nikotynizm) się leczy - niepłodność nie. To jest zapłodnienie wspomagane, błędnie nazywa się to leczeniem.
- 2 3
-
2023-03-24 15:48
Ile dzieci można wyprodukować z podatków płaconych przez te pół miliona? (1)
- 5 4
-
2023-03-24 17:13
Zero
- 2 3
-
2023-03-24 14:30
A ci co nie podpisali i się nie zgadzają? (9)
Niech te pół miliona założy własną zbiórkę i płaci, ale swoimi prywatnymi pieniędzmi
- 11 21
-
2023-03-24 18:35
Do WOSP się zgłoście oni popierają aborcję (1)
- 2 7
-
2023-03-24 18:44
Juras popierał aborcję a później zbierał do puchy na wcześniaki. Obrzydliwe.
- 2 6
-
2023-03-24 14:52
Ale 500+ to się fajnie bierze? (6)
- 20 3
-
2023-03-24 17:10
Jak bezpłodna to trudno nie dostaniesz 500+ (4)
- 1 6
-
2023-03-24 17:31
(3)
Niekoniecznie. Może adoptować. Tyle jest dzieci porzuconych w sierocińcach, czekających na kochających rodziców.
- 3 8
-
2023-03-24 18:36
Ale one nie chcą adoptować, one dostały kaase od klinik in vitro i dlatego krzyczą.
- 2 6
-
2023-03-24 17:49
Tyle dzieci tam jest? (1)
A gdzie obrońcy życia, nie adoptowali? Aaaaa... No tak, dla was życie się liczy tylko od chwili poczęcia, do chwili narodzin, potem może nawet zdechnąć w męczarniach.
- 8 3
-
2023-03-24 18:07
skąd wiesz że nie adoptowali? to chyba bezpłodne nie adoptowały, że tak tu wyją "dajcie kasę"
- 2 7
-
2023-03-24 15:11
Też powinno być zlikwidowane
jedna patologia nie usprawiedliwia drugiej
- 14 9
-
2023-03-24 14:14
Onkologia też, mądralo? (88)
U mnie w rodzinie nikt raka nie miał, to mamy nie płacić? Bezpłodność to choroba, a nie fanaberia.
- 82 27
-
2023-03-25 11:36
POkemon zawsze musi sie chwalic głupota onkologie porównujeszs do invitro to jest zbemózgowcu ratowanie zycia! (1)
A nie fanaberia takich jak ty
- 1 0
-
2023-03-25 21:14
a to jest
dawanie życia
- 1 0
-
2023-03-24 17:11
Zanim włożysz pomyśl (3)
- 1 7
-
2023-03-24 17:31
(2)
a tu się zgadzam, zanim włożysz pomyśl. Tym którzy za wszelką cenę chcą dziecka, polecam adopcję. Nikt się nie połapie, że nie wasze, jak sami nie powiecie.
- 3 13
-
2023-03-24 20:29
Polecasz adopcję? Ile dzieci sam adoptowales?
Wiesz jaki jest stosunek chętnych do adopcji a dzieci ktore mozna adoptować? Jakbyś wiedział to nie pisałbyś takich bzdur.... na dziecko fo adopcji czeka się latami... najczęściej jest z obciążeniami które każdy potrafi udźwignąć....
- 8 1
-
2023-03-24 18:34
Oni nie chcą dzieci
Kliniki sponsorują ten spęd, chodzi o kasę. 15 000 jeden zabieg. Udaje się lub nie za 10 razem... Lepiej grać w totolotka
- 3 9
-
2023-03-24 15:36
Na bezpłodność się nie umiera (23)
Stawianie w jednym rzędzie produkcji dzieci i uśmierzania bólu pacjentów onkologicznych to jakiś kompletny absurd.
- 17 21
-
2023-03-24 17:29
Bezpłodna no to trudno
Inny ma 3 cm
- 3 6
-
2023-03-24 17:08
Bezpłodna, trudno (3)
Inni są garbaci, widocznie wybrakowany egzemplarz
- 2 10
-
2023-03-24 17:16
Albo kariera do 45 rż (2)
a potem się przypomina że się chce bombelka. No sorry, stulatkowi zrośnie się noga, ale zegar biologiczny to nie przebieg w Passacie, nie cofniesz. Chciało się dzidzi, było myśleć, jak była na to pora.
- 3 13
-
2023-03-24 17:31
Wyzwolone macice (1)
No teraz przyszłyście skomleć?
- 3 8
-
2023-03-24 18:06
Najpierw krzyczały
moje ciało moja sprawa, a teraz zonk
- 3 10
-
2023-03-24 16:07
(17)
z każdą choroba żyje się aż do śmierci - ortopedia też nie ratuje życia, jak i wiele innych.
- 17 2
-
2023-03-24 17:09
Najpierw pigułka po a później ojej... (4)
- 4 12
-
2023-03-24 18:25
Najpierw brak pigułki, a potem rząd dej! (1)
- 3 3
-
2023-03-24 18:42
pigułki hormonalne i aborcje, brzydko mówiąc skrobanie zmniejszają szanse na płodność w przyszłości, każdy ginekolog to powie - nie chcesz dziecka, nie ciupciaj
- 2 9
-
2023-03-24 17:31
Pigułek to ty się za dużo nałykałeś, ale psychotropowych. (1)
- 6 3
-
2023-03-24 18:32
Pigułka przed, pigułka po, pigułka w trakcie...
Taka sama przyjemność jak się podrapie bo mnie swędzi..
- 3 1
-
2023-03-24 16:43
Zgadza się (11)
Ale jako podatnik wolę, żeby moja kasa była wydawana na uśmierzanie bólu tych, którzy najbardziej tego potrzebują. A jak ktoś nie zrealizuje swoich marzeń za moje pieniądze, to myślę, że moje sumienie jakoś sobie z tym poradzi.
- 8 15
-
2023-03-24 17:24
Ale nikt "twojej" kasy nie chce, niepłodni płacą podatki (5)
Placą podatki, skladki zdrowotne i chcą refundacji " ze swoich"
- 12 5
-
2023-03-25 17:38
Też podatki płacę i również mam listę marzeń. Chcę większe mieszkanie w centrum, dobry samochód i kilka wyjazdów zagranicznych.
- 1 2
-
2023-03-24 18:31
To tak jak z nierobami...
- 1 1
-
2023-03-24 18:13
Skoro wszyscy niepłodni zarabiają po kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie (1)
I płacą tak ogromne składki i podatki to nie rozumiem, po co ta cała żebranina. Przecież bez problemu powinni sfinansować całą procedurę z tego, co im zostaje.
- 5 9
-
2023-03-24 19:28
Czyli oni placa te ogromne skladki, zeby leczyc Ciebie, a za swoje problemy niech placa osobno?
W sumie czego innego sie spodziewac po kleszczu? :)
- 7 4
-
2023-03-24 17:30
A ja chce samochód
- 5 9
-
2023-03-24 17:09
Raczej nie popieram
- 0 6
-
2023-03-24 16:48
(3)
Ludzie biorą kredyty na wesela na lodówki telewizory i wakacje? In vitro kosztuje kilka tysięcy złotych, stać na to przeciętne małżeństwo z przeciętnymi zarobkami. Czasem wstawienie implantów stomatologicznych jest droższe niż te in vitro
- 8 12
-
2023-03-24 17:20
Zamiast nowych piersi zafunduj żonie in vitro
- 3 7
-
2023-03-24 17:06
"Kilka tysięcy" (1)
Kilkadziesiąt tysięcy, długi czas przygotowania, wiele poświęconego czasu - szansa powodzenia 40%. NFZ może jedynie sfinansować częściowo leki (2 z 4 tysięcy złotych na ten cel).
- 10 2
-
2023-03-24 17:21
Banki daj kredyt bezpłodnym babom
- 4 8
-
2023-03-24 14:37
xxx (57)
Ale InVitro to nie leczenie.
- 33 64
-
2023-03-24 15:33
xxx (19)
To, że ciągle używacie określenia, ze leczenie bezpłodności;) Kłamstwo powtarzane 1000 razy staje się prawdą.
- 11 25
-
2023-03-24 18:28
Bezpłodna to bezpłodna i nic jej nie wyleczy (1)
- 5 9
-
2023-03-24 18:41
to prawda in vitro niczego nie leczy to zapłodnienie pozaustrojowe z próbówki a nie wyleczenie niepłodności bo czegoś takiego nie ma i powie wam to każdy ginekolog
- 4 4
-
2023-03-24 17:07
Ja mam dość płacenia na wasze dzieci (16)
Wszystko z naszych podarków! 500 plus do likwidacji podobnie jak in vitro!
- 12 13
-
2023-03-24 19:48
xxx (2)
Gdyby nie te dzieci, to za 30 lat, jak już będziesz stary(stara), nikt cię nie ochroni, nie pomoże, nie sprzeda nic w sklepie itd, a za 50 nie będzie Polski;) Więc, jeśli nie jesteś egoistą, i myslisz troche dalej niz czubek własnego nosa, ciesz się, że ktoś jeszcze chce się rozmarzać.
- 9 3
-
2023-03-25 14:38
Za 30 lat (1)
To tego swiata juz nie bedzie bo juz teraz Ziemia ledwo zipie. Milo ze taka przyszlosc widzisz dla swoich dzieci, by robily na innych niewolniku ale sadze ze nie zdaza sie odwdzieczyc za te 500+
- 0 1
-
2023-03-26 10:52
xxx
Ziemia ledwo zipie......Odstaw TVN.
- 0 1
-
2023-03-24 18:28
Na jakie wasze?
A ty kto?
- 1 4
-
2023-03-24 17:29
A hasła,, macica nasza sprawa,,? (2)
To jak wasza to płaćcie ze swoich.
- 7 10
-
2023-03-24 18:06
(1)
Moje ciało moja sprawa a teraz dej, bo nie mogę mieć dziecka. Weź i adoptuj
- 6 10
-
2023-03-24 18:30
Niech Ci Tusk da
- 5 6
-
2023-03-24 17:15
(8)
Te dziecko na które płacisz 500+ będzie zapierniczać na twoją emeryturę jak będziesz stary, a in vitro to wróżenie z fusów. Skuteczność na poziomie "może wyjdzie może nie".
- 6 18
-
2023-03-25 21:10
Bez 500+
też by zapierniczało, ja nie dostawałem i zapierniczam.
- 2 0
-
2023-03-25 17:34
A skąd wiesz, że ten dzieciak będzie zapierniczać na jakąś emeryturę?! Znasz przyszłość? Jak na razie to my podatnicy w owego dzeiciaka inwestujemy nie wiedząc czy owo ryzyko się nam w ogóle opłaci. Ów dzieciak pochłania nasze podatki, gdyż 500+ i inne plusy pobiera, ma mnóstwo ulg na to i na tamto, darmową szkołę, korzysta z porad lekarskich, itd.
A skąd wiesz, że ten dzieciak będzie zapierniczać na jakąś emeryturę?! Znasz przyszłość? Jak na razie to my podatnicy w owego dzeiciaka inwestujemy nie wiedząc czy owo ryzyko się nam w ogóle opłaci. Ów dzieciak pochłania nasze podatki, gdyż 500+ i inne plusy pobiera, ma mnóstwo ulg na to i na tamto, darmową szkołę, korzysta z porad lekarskich, itd. na nasz koszt. Tak naprawdę więc jego obowiązkiem jest zwrócić nam podatnikom to wszystko w przyszłości. Żadnej łaski nie robi. Niestety, jak ów dorośnie, to nie ma możliwości, by to wyegzekwować, by takiego zmusić do zwrotu tego, co zabrał nam podatnikom. Może np. wyjechać za granicę lub całe życie dalej funkcjonować na koszt podatnika. Tego nie wiesz.
- 1 1
-
2023-03-24 17:49
Będzie pracowało, oczywiście. (1)
Pracujące rodziny poradzą sobie bez 500+. Wystarczy że państwo nie będzie ich ograbiać. Natomiast suweren nie przeżyje odcięcia 500+. Tylko że suweren nie pracuje i jego dzieci też nie.
- 13 7
-
2023-03-24 21:48
To zalatw obniżkę podatkow i po problemie. 5% bezrobocia mamy i suweren nie pracuje. Skad sie tacy inteligenci biora to naprawde nie wiem.
- 3 3
-
2023-03-24 17:30
Już oczami wyobraźni widzę, jak te wasze bombelki nauczone w domu, że rodzicom płacą za rozmnażanie, poszły do normalnej pracy. (2)
- 15 8
-
2023-03-24 19:26
Zrób zakupy dla dziecka na miesiąc za 344 zł (obecna wartość 500 plus), jak dla mnie niech zlikwidują, zreszta wole żeby tego nie było i kupować jedzenie w normalnych cenach albo niech dadzą na psychiatrę dziecięcia i Ew. zostawia najbardziej potrzebującym z pełna weryfikacja wykorzystania.
- 7 5
-
2023-03-24 18:55
Po tobie tylko smród zostanie
- 1 4
-
2023-03-24 17:19
Kliniki wypuściły baby
- 4 5
-
2023-03-24 15:05
A naprotechnologia to leczenie? (14)
- 24 5
-
2023-03-24 17:18
Bezpłodne ale nie garbate
- 1 5
-
2023-03-24 17:07
Macice to wasza sprawa, płaćcie ze swoich (4)
- 7 16
-
2023-03-24 18:19
(3)
To prawda. Biegały baby po Gdańsku baby z hasłem "moje ciało moja sprawa". Jak wasza sprawa to sobie teraz same fundujcie zapłodnienie pozaustrojowe - zgodnie z waszym życzeniem
- 8 23
-
2023-03-24 18:34
Spoko, zaprzyjaźnij się w takim razie że swoją rączką (1)
- 1 7
-
2023-03-24 19:09
spoko nie chcę z budżetu pieniędzy na chusteczki - wasze ciało wasza sprawa!!!!!!
- 3 6
-
2023-03-24 18:27
A wcześniej były za aborcja... Co za psychole
- 12 7
-
2023-03-24 15:39
Tak (7)
- 8 35
-
2023-03-24 17:47
Leczenie? O skuteczności homeopatii. Czytaj wyciąganie kasy od naiwnych. (1)
- 7 2
-
2023-03-24 18:18
Homeopatia to preparaty z wody i cukru. Leczenie ze skutecznością zabiegów (nie mylić z leczeniem) in vitro. Odklep 10 zdrowasiek, odpręż się, lepiej Ci to zrobi.
- 5 6
-
2023-03-24 16:31
To raka też lecz "kalendarzykiem" i modlitwą. (4)
- 34 8
-
2023-03-25 17:28
Nie porównuj raka do bezpłodności! Prawdziwego cierpienia do nie posiadania czegoś, czego by się chciało mieć.
- 0 2
-
2023-03-25 11:27
twoją głupotę też można wyleczyć, tylko trzeba chcieć
- 0 0
-
2023-03-24 17:07
Raka dziś leczy się ze 70% skutecznością, a pomodlić się nie zaszkodzi (1)
- 7 11
-
2023-03-24 17:27
"kalendarzykiem" i modlitwą?
- 7 4
-
2023-03-24 14:41
(21)
I co w związku z tym?
- 15 18
-
2023-03-24 17:18
Defekt bezpłodności, bo tak natura chciała (20)
- 12 27
-
2023-03-24 19:19
Natura chciala, zebys umarl na krztusiec, ale medycyna znalazla na to sposob. (12)
A in vitro to sposob na urodzenie sie dzieci, ktorych rodzice bez pomocy by nie mieli. Przeciwnik in vitro jest przeciwnikiem zycia.
- 32 5
-
2023-03-25 11:22
ale tylko za swoje pieniądze
- 0 4
-
2023-03-25 08:38
Logika z d
- 2 0
-
2023-03-25 08:38
Ale za aborcja przecież jesteście
- 5 2
-
2023-03-24 19:43
xxx (8)
Przeciwnik in vitro, wie, ze podczas tego zabiegu, cześć pobranych zapłodnionych jajeczek(ludzi), trafia do zamrażarki. Jak będą miały pecha, to w przyszłości trafią do wc. I na to się nie zgadzamy.
- 8 33
-
2023-03-25 04:31
Dzięki Bogu nie ma czegoś takiego jak poroniona ciąża..
A nie, czekaj..
- 7 0
-
2023-03-25 01:46
Zapłodnione jajeczka to nie ludzie (1)
Ma litość boską co za fanatyzm.
- 26 4
-
2023-03-25 11:26
ty też jesteś zapłodnionym jajeczkiem , tylko że już przerośniętym
- 3 2
-
2023-03-24 19:48
Czyli nie zgadzasz sie na to, zeby kosztem kilku jajeczek rodzili sie nowi ludzie? Wlasnie o tym pisalem, przeciwnicy zycia. (4)
- 18 5
-
2023-03-25 13:08
xxx
Nie zgadzam sie, żeby na jednego urodzonego poświęcać 5 zabitych.
- 3 7
-
2023-03-25 11:25
żadnego życia nie wolno zabijać
- 2 1
-
2023-03-25 08:45
Kilka jajeczek? (1)
Jedno zapłodnione a reszta na śmietnik..niestety
- 2 10
-
2023-03-25 14:20
Stop marnowaniu plemników!
- 1 0
-
2023-03-24 17:46
Można tak powiedzieć o każdej chorobie. Nie leczmy niczego. (3)
- 17 8
-
2023-03-25 14:30
(1)
Tak, ale chodzi o to, by leczyć te choroby, na które człowiek rzeczywiście cierpi; choroby, które powodują, że ma bóle, widoczne pogorszenie jakości życia. A nie coś, co sprawia, że człowiek nie ma tego, czego by chciał! Jakby ktoś miał do wyboru albo być chorym np. na raka albo być bezpłodnym, każdy z pewnością by wybrał bezpłodność!
- 2 6
-
2023-03-25 21:05
I pewno jesteś gorliwą/wym katolikiem.
Dziecko nazywasz rzeczą, choć pewno zygotę nazywasz człowiekiem. Czy nie widzisz tu sprzeczności? Kiedy według ciebie kończy się człowiek - pewno w momencie porodu. Możemy też nie leczyć żadnych chorób które nie prowadzą bezpośrednio do śmierci. Jaka to oszczędność by była. I jeszcze jedno nikt tu nie mówi że in vitro jest zamiast leczenia innych chorób niż bezpłodność.
- 2 1
-
2023-03-24 18:25
Kiłę się leczy w 100%
- 6 0
-
2023-03-24 17:27
Gdyby natura chciała to byłabyś płodna (2)
Widocznie nie masz nic do przekazania mądrego potomstwu
- 12 33
-
2023-03-26 09:15
To jest żenujące - ciebie nie powinno się ratować, jak trafisz do szpitala, gdyby natura chciała żebyś żył, to byś se przeżył, ja bym cie nie ratował - szkodniki takie jak ty zniszczyły Polskę.
- 2 0
-
2023-03-24 17:28
To prawda, tak pani Kopacz powiedziała. Gdyby natura chciała, tobyś dzidziusia miała
- 10 13
-
2023-03-24 13:01
(74)
Słusznie,jak najbardziej za.Ten program pomógł wielu parom spełnić marzenie o dziecku.Inna sprawa że obecnie przekładanie na późniejsze lata rodzicielstwa...kariera,mieszkanie.I potem często jest za późno.
- 137 159
-
2023-03-25 13:47
Marzenia są piękne i należy starać się o dzieci lecząc bezpłodność.
- 1 1
-
2023-03-24 15:26
Ja jednak bym wolał, żeby ludzie realizowali swoje marzenia za własne pieniądze (2)
- 5 8
-
2023-03-24 16:38
Czyli koniec z 500+ 300+ bonami wakacyjnymi, tarczami wszelkiej maści? (1)
- 8 3
-
2023-03-24 16:50
"Czyli koniec z 500+ 300+ bonami wakacyjnymi, tarczami " - fajnie by było.
- 7 0
-
2023-03-24 14:30
dlaczego mam finansować czyjeś "marzenia"? (9)
ludzie potrafią wziąć kilkadziesiąt tysięcy złotych kredytu w banku na wystawne wesele, a nie potrafią zrobić tego samego na in vitro?
- 9 11
-
2023-03-24 17:31
Bo niepłodność jest chorobą (4)
Niepłodni płacą skladki zdrowotne.
Należy im sie prawo do refundowanego leczenia. Na NFZ zoperujesz złamaną nogę nawet jeśli wjechałeś na skrzyżowanie na czerwonym i z przekroczeniem prędkości, refundowane jest leczenie cukrzycy i chorób kardiologicznych u osób bardzo otyłych i w ogóle nie uprawiających sportu, placimy za leczenie raka uNiepłodni płacą skladki zdrowotne.
Należy im sie prawo do refundowanego leczenia. Na NFZ zoperujesz złamaną nogę nawet jeśli wjechałeś na skrzyżowanie na czerwonym i z przekroczeniem prędkości, refundowane jest leczenie cukrzycy i chorób kardiologicznych u osób bardzo otyłych i w ogóle nie uprawiających sportu, placimy za leczenie raka u nalogowych palaczy i przeszczepy wątroby u alkoholików. A jak ktoś urodził sie z niedrożnymi jajnikami, to jest zostawiony sam sobie, choć skladki zdrowotne płacić musi... to nie fair- 4 1
-
2023-03-25 04:55
nawet jeśli niepłodność jest chorobą
to zapłodnienie pozaustrojowe nie jest leczeniem, bo nie powoduje trwałego ani nawet czasowego przywrócenia płodności.
co najwyżej jest mierną protezą.
tymczasem na wszystkie pary, które chcą mieć dzieci czekają setki dzieci, które pragną mieć rodziców. najlepszym rozwiązaniem, zgodnym z przyrodą jest łączyć je w rodziny.
rozwiń...to zapłodnienie pozaustrojowe nie jest leczeniem, bo nie powoduje trwałego ani nawet czasowego przywrócenia płodności.
co najwyżej jest mierną protezą.
tymczasem na wszystkie pary, które chcą mieć dzieci czekają setki dzieci, które pragną mieć rodziców. najlepszym rozwiązaniem, zgodnym z przyrodą jest łączyć je w rodziny.
ale oczywiście osoby które zagadnienie bezpłodności rozwiązują poprzez zapłodnienie pozaustrojowe, zagadnieniu niechcianych dzieci chcą zapobiec przez skrobanki.
"seksmisja" się kłania.- 0 3
-
2023-03-24 18:52
(1)
niepłodność jest chorobą, ale jej się nie leczy, ale sa procedury medyczne zapłdnienia wspomaganego. nie słuchaj więcej swojego doktora z kliniki "leczenia" bo tam się niczego takiego nie leczy
- 0 0
-
2023-03-24 21:29
czy in vitro leczy z niepłodności, czy dzieci urodzone taka metodą również odziedzicza problemy z płodnością?
Po co nam kolejne coraz bardziej bezpłodne pokolenia?- 0 4
-
2023-03-24 17:49
Nie jest zostawiony sam sobie
In vitro jest jak najbardziej dostępne w Polsce. A skoro uważasz, że procedura za kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy należy Ci się bo płacisz składki, to domyślam się, ze jesteś w stanie bez problemu ją sfinansować z tego, co Ci zostaje po opłaceniu składki.
- 3 4
-
2023-03-24 16:38
A dlaczego ja mam płacić "alimenty" na czyjegoś kaszojada? (2)
- 6 5
-
2023-03-24 16:55
Kaszojada (1)
to ty na razie nie możesz mieć żadnego, wnioskuję po poście. Trzeba było się zająć robieniem dzieci, kiedy organizm na to pozwalał, a nie teraz "dej"
- 2 7
-
2023-03-24 17:37
Bujaj się patolu i sam zarób na swojego kaszojada.
- 3 3
-
2023-03-24 14:35
Wystawne wesele wyglada cool na fb, insta czy tiktoku.
A przeciez problemami nikt sie nie chwali na portalach spolecznosciowych.
- 5 5
-
2023-03-24 13:44
Ciiii Sven. Jak zwierzchnik twój się dowie, że jestes za in vitro, lewicowym pomysłem, czyli anty prawicowym i anty katolickim
to ci obetnie granty. Promuj lepiej dalej PIS i pomysły Janusza Kowalskiego choćby. Dla swojego i swojej rodziny dobra. Co z tobą ? Kredyty same się nie spłacą.
- 9 3
-
2023-03-24 13:44
Kiedy ustawa Operacja plastyczna dla każdego? (2)
podatnik na pewno chętnie je sfinansuje
- 10 19
-
2023-03-24 16:36
A co, kompleksy masz? (1)
- 5 3
-
2023-03-24 16:54
Nie, ale szansa na zrobienie dziecka po operacji
również wzrasta, Tak na 50/50. Dejcie mi na operację!!!
- 2 4
-
2023-03-24 13:40
xxx (16)
Wspomnij o pozostałych zarodkach(ludziach), którzy będą czekać w zamrażarce, do czasu....gdy zostaną wylani do wc. Ale o tych ludziach nie warto wspominać cooo?
- 9 25
-
2023-03-24 14:11
(8)
Ale te ludzie to w zamrażarkach siedzą? Ja myślałem ze morule, ale jestem tylko skromnym biologiem, wiec co ja tam wiem o podziałach komórkowych
- 14 2
-
2023-03-24 14:39
xxx (7)
Mengele tez był lekarzem, i co z tego? Z tego morula, to coś, kiedyś wyrośnie-np żaba?
- 3 11
-
2023-03-24 16:36
Nie żebym bronił Mengele, ale dużo wniósł do medycyny. (4)
- 2 4
-
2023-03-24 16:53
Na nim wzorują się wściekłe macice (3)
spod znaku pioruna i "wypier"...
- 4 7
-
2023-03-24 23:28
Dokladnie
Tylko patrzeć co tr biedne dziatwy wymyślą. Pojęcia nie mają kto km te pomysły podsuwa :)
- 0 2
-
2023-03-24 17:36
Ćpaj mniej TVP dezInfo. (1)
- 3 3
-
2023-03-24 18:50
przecież wściekłe macice się na nim wzorują: eugenika
- 2 5
-
2023-03-24 14:45
(1)
Hipotetycznie: moze wyrośnie, moze nie
- 7 1
-
2023-03-24 19:52
xxx
Hipotetycznie z takiego morula może wyrosnąć żaba- ty czytasz co piszesz?;)
- 0 1
-
2023-03-24 13:54
Kaja G wyluzuj bo ci żyłka strzeli.
- 16 4
-
2023-03-24 13:49
(5)
Ja to bym jeszcze wspomniał o milionach albo nawet i miliardach plemników (ludzi), które giną codziennie w wyniku masturbacji...
- 26 6
-
2023-03-24 14:38
xxx (4)
Masturbacja jest grzechem, ale same plemniki, to nie jest człowiek. O tym dowiesz sie kiedyś w szkole;)
- 5 11
-
2023-03-24 17:36
A o nocnych polucjach słyszałeś?
- 3 0
-
2023-03-24 17:23
(2)
Może jeszcze dodaj, że od masturbacji się ślepnie. Katotaliban w natarciu.
- 6 2
-
2023-03-24 19:50
xxx (1)
Nie wiem, nie masturbuje się, ale ty zapewne tak?;)
- 0 4
-
2023-03-24 22:57
Masturbacja to normalna, fizjologiczna czynność.
- 1 1
-
2023-03-24 13:39
Taa (3)
Lepiej od razu w liceum zaciążyć i żyć z zasiłków. Szczególnie dziś, żeby żyć po ludzku ( nie wegetować) trzeba mieć min 10tys na rodzinę... Najpierw trzeba zapewnić odpowiednie zaplecze, a nie tworzyć patologię na garnuszku obywateli
- 18 5
-
2023-03-24 13:46
10k? Za miesiąc to bedzie minimum 10,2k :) (2)
Inflacja panie.
- 5 0
-
2023-03-24 19:15
Nieprawda. Inflacja wynosi 18% rocznie (1)
- 0 0
-
2023-03-25 08:55
Na koniec roku 9 %
- 0 1
-
2023-03-24 13:32
Twoi mocodawcy narodowy socjalisto niestety wciąż tkwią w średniowieczu i nie chcą inwestować w przyrost naturalny Polaków. (8)
A może to celowa polityka, antypolska, aby nas było coraz mniej.
- 17 5
-
2023-03-24 13:46
Przyrost populacji z in vitro? Porąbało cię? (7)
To promil narodzin
- 9 19
-
2023-03-24 15:11
Dobrze, że dzięki 500+ mamy przyrost populacji. (2)
A nie, czekaj...
Czyli co? Likwidujemy pińcetplusa bo nie zadziałał?- 11 2
-
2023-03-24 18:49
(1)
W Niemczech masz kindergeld i wśród Niemek a nie przybyszów z innych krajów masz dużo gorszą dzietność, ale po co sprawdzać nie? wystarczy ci Pomaska jako źródło
- 1 6
-
2023-03-25 11:40
Ach ta Rzesza, niedoscigniony wzor w kazdej dziedzinie zycia.
- 0 0
-
2023-03-24 14:16
Tak, kilkanaście promili (1)
I to już jest wystarczający argument.
- 9 1
-
2023-03-24 17:39
Jakby natura chciała to byś mogła
- 3 2
-
2023-03-24 13:48
no teraz tak, dzięki pisowczykom (1)
- 17 4
-
2023-03-24 15:15
chcesz zakładać farmy? idz sie leczyc na glowe
- 2 8
-
2023-03-24 13:30
Już raz podpisywałem projekty ustaw zaproponowane przez platformę. to były podatki 3 x 15, likwidacja Senatu (6)
Jak doszli do władzy to głosy wrzucili do niszczarki. Nic nie zrealizowali.
- 14 6
-
2023-03-24 18:43
A kto złodziejowi wierzy... Weź...
- 1 0
-
2023-03-24 17:38
Tak jak z obniżeniem wieku emertytalnego, podpisy miliona ludzi poszły do kosza
- 1 0
-
2023-03-24 13:37
no tak, a przeciez rzadzili zupełnie samodzielnie przez te lata (3)
a nie, czekaj...
- 12 6
-
2023-03-24 13:49
psl robiło co platforma chciała (2)
- 7 6
-
2023-03-24 15:09
Buhahaha.. (1)
PSL robi to, na czym może najwięcej ugrać.
- 10 2
-
2023-03-24 17:36
PSL to ruskie
- 1 0
-
2023-03-24 13:15
(9)
A ilu osobom nie pomógł lub dał dziecko które nie dożyło porodu?
Zapytaj gdańskiego UM...- 9 33
-
2023-03-24 17:34
Napisz ilu, bo pewnie wiesz najlepiej. (2)
- 1 2
-
2023-03-24 19:59
Nie wiem
Bo UM w Gdańsku tego nie sprawdza.
Pytałem...- 0 1
-
2023-03-24 18:42
Ważne że w UM są podpaskomaty dla kobiet
- 1 1
-
2023-03-24 13:45
Oni o faktach nie dyskutują (5)
próbują z procedury medycznej zrobić ideologię
- 6 22
-
2023-03-24 14:08
(4)
Aaaa, to teraz takie wytyczne dostaliście do pisania komentarzy? Że niby opieracie się na faktach. Ha ha ha
- 14 2
-
2023-03-24 16:52
Ale to prawda (3)
Urząd Miejski to dofinansowuje, ale w ogóle nie sprawdza, ile było usuniętych, nieprawidłowych, niedonoszonych itp ciąż. To jak kupowanie zdrapki w loterii z tym invitro - albo wyjdzie albo nie wyjdzie. Czemu mam komuś fundować los na loterii?
- 5 12
-
2023-03-24 19:25
A czemu zdrowi placa za leczenie chorych? Za to pytanie spoleczenstwo powinno sie Ciebie pozbyc.
Wypad na bezludna wyspe albo na ksiezyc, Twoja sprawa, skoro Ci tak zle w gromadzie.
- 3 2
-
2023-03-24 17:35
Kwicz kacperek, kwiiiiiicz.. (1)
- 3 6
-
2023-03-24 18:47
kacper ma normalne a nie wymęczone
- 2 2
-
2023-03-24 13:15
Przekładanie nie zawsze jest wyrazem egoizmu, (8)
zrobienie studiów trwa,
zdobycie dobrej pracy trwa
uzyskanie zdolności kredytowej trwa
kupienie mieszkania to dopiero początek
z dzieckiem ciężko skończyć studia, z dzieckiem ciężko zaoszczędzić na wkład własny
bez mieszkania trzeba dać 3 tys. komuś w kieszeń za wynajem- 44 13
-
2023-03-25 12:29
To co napisałeś to "wzór/konspekt" egoizm.
- 0 0
-
2023-03-24 23:23
A potem w wieku 50 lat masz dziecko 10 letnie xd (3)
- 2 7
-
2023-03-25 00:19
Dla mnie to jest normalność, w przeciwieństwie do rozpłodu wkrótce po osiągnięciu dojrzałości płciowej. (2)
- 9 3
-
2023-03-25 13:50
Wy siewcy miłości i tolerancji macie ogromne pokłady empati (1)
I tolerancji dla innych. Ale najlepiej czujecie się w szczelnie zamkniętym pomieszczeniu, z samymi sobą i mocno zabączanym, swoim własnym toważystwie.
- 0 3
-
2023-03-25 17:11
No tak, bo wiadomo że prawacy nie pierdzą
- 0 0
-
2023-03-24 13:44
to po co dziecko jak masz już wszystko?
- 9 18
-
2023-03-24 13:34
(1)
Jakie to dorosłe życie jest ciężkie :( jak dziecko ci przeszkadza w życiu codziennym, to lepiej go nie miej wcale !
- 16 34
-
2023-03-24 17:34
To jak ta piosenkarka, co przyznała się że wyskrobała, bo ma za małe mieszkanie
- 2 7
-
2023-03-24 13:35
a ja chciałbym dofinansowanie do leczenia nowotworów (25)
Na in-vitro kazdy kto bardzo chce miec dziecko zapracuje i odłoży. Na terapię onkologiczną nie stać nikogo
- 280 101
-
2023-03-26 10:43
POkozycja ma gdzies ludzi chorych chodzi im tylko o finansowanie lewackiej ideologi
- 0 1
-
2023-03-26 06:38
Jak konfa dojdzie z pis do władzy, to sam będziesz musiał zpłacić nawet za wycięcie wyrostka.
- 1 0
-
2023-03-25 14:42
darczyńca
Nie ma sprawy.zabierz szczujni TVPis 2 .5 miliarda z tego roku i po sprawie
- 4 1
-
2023-03-25 13:03
potrzeb jest wiele ale trzeba cos wybrac, dzietnosc u nas spada
- 4 0
-
2023-03-25 12:20
Wydatek samego invitro to kropla w morzu...
- 0 0
-
2023-03-24 20:19
Na terapię onkologiczna jak ktoś zechce to tak samo zapracuje i odłoży.
Co za ...- 1 11
-
2023-03-24 19:32
To naprawde jest takie obciazenie, ze z kilkudziesieciu miliardow budzetu sfinansuje sie kilka tysiecy zabiegow za 15 tys. zł? (4)
Wyciecie wyrostka tez tyle kosztuje, a jakos skladka zdrowotna to pokrywa i nikt nie buntuje sie, ze sasiad - pechowiec powinien za swoja slepa kiszke placic sam :)
- 9 5
-
2023-03-24 19:36
(3)
ale to wyście się darli "moje ciało moja sprawa". To jak, jak wam trzeba dofinansować zabieg medyczny - nie leczenie! - to teraz nagle wszystkie panie koleżanki niejakiej Lemparcicy - doznały nagłego rozjaśnienia umysłowego?
- 7 10
-
2023-03-24 20:21
(2)
Mylisz aborcję z in vitro .
Trochę słabo z inteligencją...- 18 5
-
2023-03-25 08:18
(1)
A jak z in vitro będzie chore? To tez wyskrobiecie? Głupie baby
- 5 12
-
2023-03-25 15:41
Taki był kiedyś żarcik, jak przychodzi dziewczyna do swojej dziewczyny i chwali się od progu, że zrobiła in vitro i obie ucieszone krzyczą: "to teraz aborcja!"
- 1 4
-
2023-03-24 15:41
Oj tam, zaraz leczenie nowotworów
Tutaj ludzie chcą "spełniać marzenia". To jest ważne, a nie jakieś tam nowotwory.
- 14 29
-
2023-03-24 15:20
dodatkowe miliardy zamiast na leczenie raka poszły na TVP, bo tak chciał PiS (4)
- 43 22
-
2023-03-25 12:49
Bzdura. Natomiast zamiast wykorzystać pieniądze na leczenie raka PO podarowała dług Gazpromowi (1)
- 4 5
-
2023-03-25 15:39
Nikt o tym już nie pamięta. Nikt nie pamięta, jak Tusk pchał nas w objęcia ruskich. Nikt nie pamięta, jak policja za Tuska pałowała Polaków na Marszu Niepodległości (filmy nadal są tubie). Nikt nie pamięta jaki skrajny nepotyzm panował za PO. I sorry, gadanie, że PiS robi gorzej schowajcie sobie w kieszeń. PO wyprzedało tereny wojskowe deweloperom, dążyło do prywatyzacji lasów państwowych, rozmontowywali Polskę od środka, ale nikt już o tym nie pamięta.
- 2 5
-
2023-03-24 16:57
(1)
Ile zabiegów in vitro (nie mylić z leczeniem,bo to niczego nie leczy) można kupić za cenę rydwanu - 150 tysięcy złotych?
- 15 13
-
2023-03-24 18:50
mniej niż za wille plus i dotacje dla lewych spółek bielana i spółki
czy dla garazowych stowarzyszeń dotowanych przz ziobrę z funduszu sprawiedliwości. mniej niż za pegasusa do szpiegowania opozycji i mniej niż za nieprzeprowadzone wybory, elektrownię w ostrołęce, ławeczki patriotyczne, czy niewypłacone z Unii środki. nie było w tvp? 150? na tyle to się kilku prezesów pisowskich spółek skłąda na ściepę dla sekty
- 15 8
-
2023-03-24 13:50
opozycja ma każdej kobiecie rozdawać babciowe (6)
- 20 10
-
2023-03-26 06:34
Nie ogarniasz (1)
Kobieta dostanie babciowe tylko wtedy, kiedy wróci do pracy po urodzeniu dziecka. To pieniądze na opiekę nad dzieckiem, matka pracując "odrobi" babciowe.
- 1 0
-
2023-03-27 21:03
Przecież to doskonale pole do nadużyć
Pracuję w urzędzie pracy i widm, jakie cuda ludzie odstawiają.
- 0 0
-
2023-03-24 16:56
(3)
Zobaczysz to jak laptopy dla uczniów od Tuska, albo obniżkę "chwilowego" podniesienia VAT
- 14 10
-
2023-03-24 18:48
mówisz o tym, co go 8 lat temu pis obiecał obniżyć? (2)
jaką wy macie wybiórczą pamięć. podniesienie 8 lat temu vatu w czasie ogólnoświatowego kryzysu , przez który przeszliśmy niemal najlepiej w europie wypominają, jak w tvp. a teraz? dzięki troglodytom ekonomicznym inflacja prawie najwyższa w europie, długi niewyobrażalne, a kasy z unii nie ma, bo się za reformy wzięli, tłuki nierozumne
- 20 8
-
2023-03-25 11:12
PO stawki VAT podniosla w 2010 roku.
A swoja droga to najbardziej mnie zadziwia to stawianie PO w jakiejs niby kontrze do PiS i odwrotnie. Tymczasem oni sie zasadniczo niczym nie roznia, nawet walcza o dokladnie ten sam elektorat. W kwestiach ekonomiii jedni i drudzy sa zdolni jedynie do gigantycznego zadluzania i podnoszenia podatkow i wlasnie to obserwujemy od cwierc wieku,
A swoja droga to najbardziej mnie zadziwia to stawianie PO w jakiejs niby kontrze do PiS i odwrotnie. Tymczasem oni sie zasadniczo niczym nie roznia, nawet walcza o dokladnie ten sam elektorat. W kwestiach ekonomiii jedni i drudzy sa zdolni jedynie do gigantycznego zadluzania i podnoszenia podatkow i wlasnie to obserwujemy od cwierc wieku, wystarczy sobie przypomniec jaka kompromitacja zakonczyla sie ich pierwsza koalicja, czyli awsuw. i m.in. dlatego PiS nie obnizyl VATu, mimo klamliwych obietnic, bo ta partia tego zwyczajnie nie potrafi. Wypominaja OFE, a sami wprowadzili PPK, ktore rozni sie tylko tym, ze duzo szybciej pompuje inflacje. I tak mozna bez konca, a slepy narod zyje w przekonaniu, ze to sa jakies diametralnie rozne standardy.
- 2 3
-
2023-03-24 19:17
Nieprawda nie przeszliśmy go najlepiej w Europie. Chyba że mówisz o patologicznych stawkach za godzinę dla pracownika, najsłabszej ochronie socjalnej w Europie i zero ochrony dla wchodzących na rynek. Ta twoja zielona wyspa to było okradanie 20% pracującej populacji z rent i emerytur, nikt nie miał tak bandyckiego systemu świadczeń
- 9 12
-
2023-03-24 13:50
ale przecież jest
masz świadczenie rehabilitacyjne, masz refundowane leki, zasiłek, dodatek pielęgnacyjny, rentę socjalną,
- 65 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.