- 1 17 osób dziennie słyszy tę diagnozę (15 opinii)
- 2 To koniec boreliozy? Kończą się prace nad szczepionką (52 opinie)
- 3 Ranking salonów masażu w Trójmieście (18 opinii)
- 4 Ciąża. Jak zachować płodność po leczeniu onkologicznym? (10 opinii)
- 5 "Nie ma bezpiecznego opalania". Gdzie zbadać znamię? (40 opinii)
- 6 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (119 opinii)
Reanimował i dostał mandat za parkowanie. Będzie zmiana przepisów?
Opłatę za niewłaściwe parkowanie w Gdańsku będzie można anulować, jeżeli kierowca wykaże, że działał w stanie tzw. wyższej konieczności? Sprawa, będąca pokłosiem kontrowersyjnego mandatu nałożonego na mężczyznę, który ratował życie, skłoniła miejskich urzędników i samorządowców do analizy obowiązujących przepisów.
Choć mężczyzna chciał odwołać się od mandatu, urzędnikom na anulowanie opłaty nie pozwalały obowiązujące przepisy.
Opisana przez nas sytuacja poruszyła nie tylko czytelników, ale i miejskich radnych. Jak usłyszeliśmy od Karola Ważnego (Koalicja Obywatelska w RM Gdańska), zamierza on poruszyć temat na posiedzeniu Komisji Samorządu i Ładu Publicznego.
Jak tłumaczy radny, rozmawiał on z wicedyrektor ds. Infrastruktury i Remontów GZDiZ, Anną Bobrowską, która nadzoruje strefę płatnego parkowania w Gdańsku.
- Pani dyrektor potwierdziła, że obowiązujące dziś przepisy wiążą im ręce, ale przyznała, że są sytuacje, które być może wymagają dostosowana przepisów na przyszłość - mówi radny Karol Ważny.
Możliwość anulowania opłaty dodatkowej za parkowanie brana miałaby być pod uwagę w tzw. stanach wyższej konieczności, np. ratowania życia czy zdrowia lub innych, nadzwyczajnych okolicznościach.
Niewykluczone, że urzędnicy i samorządowcy zajmą się tematem jeszcze w tym miesiącu.
Miejsca
Opinie (156) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-23 13:36
Opinia wyróżniona
Nie uważam zmiany przepisów za konieczną - i powinno być to oczywiste dla każdego prawnika. (12)
Wszelkie zagadnienia związane z zasadnością poboru opłaty za parkowanie są przedmiotem kontroli w procedurze administracyjnej. To, że urzędnik nie może z własnej inicjatywy anulować dodatkowej opłaty, nie oznacza niemożności uchylenia się od jej zapłacenia na drodze postępowania odwoławczego do sądu. Przypomnę, że sąd może zastosować nie tylko
Wszelkie zagadnienia związane z zasadnością poboru opłaty za parkowanie są przedmiotem kontroli w procedurze administracyjnej. To, że urzędnik nie może z własnej inicjatywy anulować dodatkowej opłaty, nie oznacza niemożności uchylenia się od jej zapłacenia na drodze postępowania odwoławczego do sądu. Przypomnę, że sąd może zastosować nie tylko wykładnię przepisów, lecz nawet odwoływać się do przepisów wyższej rangi - z Konstytucją na czele. Stało tak w przypadku stosowania w uchwałach czasu odpłatnego parkowania bez należytego upoważnienia. Zdarzyło się to nawet Sopotowi, który do czasu zmian ustawowych musiał odstąpić od płatności za parkowanie w weekendy i święta.
- 122 6
-
2023-03-24 10:42
Ten tekst to czyste podejście prawno biurokratyczne. Niby wszystko prawda a coś jednak nie gra. Nie życzę autorowi sytuacji gdy będzie potrzebował natychmiastowej pomocy a ratujący będzie szukał najpierw parkomatu.
- 0 0
-
2023-03-24 10:14
przez 8 ostatnich lat polcy i polcacy byli oszukiwani
powinno być zmienione PRAWO - błąd urzędnika lub jego bezduszna-bezmyślność - powinna oznaczać możliwość uzyskania Wysokiego Odszkodowania/Zadośćuczynienia z odpowiedniego paragrafu.
- nie może być tak, jak ostatnio Sąd sobie wymyślił - "odszkodowanie się chorej poszkodowanej należy, ale jej nie dostanie wyrokiem, bo szpital by podupadł"- 0 0
-
2023-03-24 08:45
To oczywiste dla każdego kto ma pojęcie o prawie. Ratowanie życia człowieka jest znacznie ważniejsze niż cel powstania ustawy, czy tam nawet uchwały, lub czegoś takiego - dotyczacego parkowania i opłat, oraz kar. Kary stosują się do ludzi którzy nie płacą, w celu utemperowania tego, a prawo musi być proporcjonalne - czyli służyć do tego celu, do
To oczywiste dla każdego kto ma pojęcie o prawie. Ratowanie życia człowieka jest znacznie ważniejsze niż cel powstania ustawy, czy tam nawet uchwały, lub czegoś takiego - dotyczacego parkowania i opłat, oraz kar. Kary stosują się do ludzi którzy nie płacą, w celu utemperowania tego, a prawo musi być proporcjonalne - czyli służyć do tego celu, do którego zostało stworzone: pobierania opłat za parkowanie - minus specjalne przypadki, gdzie to prawo jest anulowane z uwagi na wyższe dobro. Nie da się pogodzić ratowania pieszego natychmiast i zrezygnowania z podjęcia decyzji o tym czy chcemy zaparkować za opłatą czy nie z uchwałami dotyczącymi parkowania. Ratowanie życia zawsze będzie ważniejsze, co więcej, jakaś reakcja jest naszym obowiązkiem. Prawo nie zezwala na świadome nieudzielenie pomocy, za to też grożą kary.
- 0 1
-
2023-03-23 14:49
Ale gadasz głupoty (3)
Wyższa konieczność jest znanym kontratypem i urzednik powinien o nim wiedzieć a nie narażać dodatkowo nas społeczeństwo na koszty postępowania sądowego. Ustawa jasno definiuje że można poświęcić czyjeś dobra w celu ratowania życia.. I nie jeżeli zatrzymasz się na drodze by kogoś ratować nie dostaniesz mandatu za zakaz zatrzymywania się i nie będziesz musiał się od niego odwoływać.
- 14 1
-
2023-03-24 08:16
Nieopłacenie opłaty parkingowej nie jest wykroczeniem, a nierzealizowaniem zobowiązania cywilnoprawnego. Gmina jako właściciel chodnika wprowadza opłatę za parkowanie na swojej własności . Potrzebna do tego jest oczywiści euchwały rady Miasta i regulamin parkowania , gdyż gmina jako osoba prawna działa przez swoje organy uchwałodawcze i
Nieopłacenie opłaty parkingowej nie jest wykroczeniem, a nierzealizowaniem zobowiązania cywilnoprawnego. Gmina jako właściciel chodnika wprowadza opłatę za parkowanie na swojej własności . Potrzebna do tego jest oczywiści euchwały rady Miasta i regulamin parkowania , gdyż gmina jako osoba prawna działa przez swoje organy uchwałodawcze i wykonawcze. Tak więc nie mozna tutaj zastosowac konstrukcji kontratypu stanu wyższej konieczności , który jest znanym z prawa karnego . Tym niemniej w tej sytuacji gmina powinna odstąpic od poboru opłaty . Można sie tutaj powołac na zasady współzycia społecznego. Żądanie opłaty w takiej sytuacji niewątpliwie zasady te narusza.
- 2 2
-
2023-03-23 15:13
(1)
A tu człowiek się zatrzymał, życie uratował i mandat dostał.
- 8 0
-
2023-03-23 16:30
A potem sie dziwia ze znieczulica...
- 5 0
-
2023-03-23 14:12
(3)
co ciekawe jak nie udzielisz pomocy to grozi KK, czyli najpierw szukaj parkometru zaplac a pozniej udzielaj pierwszej pomocy, paranoja. Wszędzie na świecie ratowanie życia jest bezpłatne a u nas płatne i to jeszcze ze strony ratującego!
- 23 2
-
2023-03-23 14:27
Ale tu naprawdę żadna zmiana nie jest konieczna. (2)
Udzielenie pomocy jest obowiązkiem. Tak samo jak zatrzymanie się na czerwonym świetle jest obowiązkiem.
W obu przypadkach (ich zestawienie może się wydawać dziwne) postój jest postojem wymuszonym warunkami ruchu, nie jest więc parkowaniem. Tak samo stanie w korku jest staniem w korku a nie parkowaniem. Tak samo zatrzymanie się do kontroliUdzielenie pomocy jest obowiązkiem. Tak samo jak zatrzymanie się na czerwonym świetle jest obowiązkiem.
W obu przypadkach (ich zestawienie może się wydawać dziwne) postój jest postojem wymuszonym warunkami ruchu, nie jest więc parkowaniem. Tak samo stanie w korku jest staniem w korku a nie parkowaniem. Tak samo zatrzymanie się do kontroli policyjnej jest zatrzymaniem wynikającym z warunków ruchu a nie parkowaniem. Możemy szukać dalej: na autostradzie nie wolno się zatrzymać, to może ten, co mu się samochód zepsuje powinien dodatkowo karę zapłacić! A co, jeśli stoję czekając do bramek? To też parkuję? PAmiętam, że mandat dla samochodu na lawecie w Czersku też był zupełnie zgodnie z prawem. Polecam poszperać jaki cała historia miała finał.- 19 1
-
2023-03-24 11:12
Mogliby podać z nazwiska
tego pozbawionego empatii człowieka, co wypisał mandat. Liczy się nie litera prawa, lecz duch prawa.
Do czego to zmierza? Że teraz ten ratujący ma wycierać kurze po naszych sądach???- 0 0
-
2023-03-24 09:09
podobno życie ludzkie jest najcenniejsze
ale sa sytuacje kiedy mamy bubel w przepisach
np to że tworzy sie korytarz ruchu na autostradzie zgodnie z przepisami nie wolno wjechać na pas techniczny w takich sytuacjach, ale rozsadek mówi ze należy się tak przesunąć aby utworzyć korytarz nawet jak będziesz jechać po trawie, na ten temat wypowiadała się policja ze jest to bubel wale sa sytuacje kiedy mamy bubel w przepisach
np to że tworzy sie korytarz ruchu na autostradzie zgodnie z przepisami nie wolno wjechać na pas techniczny w takich sytuacjach, ale rozsadek mówi ze należy się tak przesunąć aby utworzyć korytarz nawet jak będziesz jechać po trawie, na ten temat wypowiadała się policja ze jest to bubel w przepisach
jak jedzie pojazd uprzywilejowany to wolno przejechać czerwone światło żeby zwolnić miejsce, możesz wjechac na chodnik, na drogę rowerową, cokolwiek co umożliwi przejechanie pojazdowi uprzywilejowanemu- 0 0
-
2023-03-23 13:38
Ale urzednicy nie potrzebuja mozliwosci powolania sie na przepisy, tylko pozycje w tabelce...
- 10 4
-
2023-03-23 13:19
Opinia wyróżniona
a ja się pytam jak bedzie sprawdzana taka wyjątkowa sytuacja ? (15)
z jednej strony zgadzam sie że urzednicy mogliby być bardziej ludzcy ale nie wyobrażam sobie by anulowani mandat tylko dla tego że ktoś coś napisał/ oświadczył to przy kreatywności polaków mogłoby doprowadzić do mega nadużyć
- 24 68
-
2023-03-24 08:39
Weź na luz, 5 zł nie mogą anulować?
- 3 0
-
2023-03-23 16:36
Widać, że pierwszy raz widzisz tą sprawę. (1)
W poprzednim artykule stało czarno na białym, że przyjechała karetka i szpital potwierdził zgłoszenie. niewiedzieć dlaczego redaktorzy tym razem nabrali wody w usta odnośnie tamtych dowodów.
- 11 2
-
2023-03-23 21:45
Taaa, gość w swoim wpisje napisał że była karetka :)
- 2 2
-
2023-03-23 16:23
absurd
Zapłaciłem za ponad 5 godzin parkowania, przekroczyłem 15 min, Byłem w tym czasie na SOR (udokumentowane), ratowałem zdrowie, Musiałem zapłacić 130,00. Absurd.
- 5 2
-
2023-03-23 15:41
Urzędniku
Nie denerwuj się.
- 3 1
-
2023-03-23 14:30
no właśnie (2)
reanimował czy nie reanimował, przyjechała karetka czy jej nie było? co ustalili dzienni dziennikarze trojmiasto?
- 0 5
-
2023-03-23 15:08
wszystko było jasne (1)
urzędnicy wystawiający mandat mieli dowody
- 2 2
-
2023-03-24 12:55
Fakt, dowody skrajnej niekompetencji.
Brak Jakości przepisów i bezczelne zapieranie się, to powód do zwolnienia dyscyplinarnego wpisem do akt.
- 0 0
-
2023-03-23 13:27
(6)
No brawo, a wszyscy komentujący domagają się właśnie anulowania w tej sytuacji bo pan napisał, że reanimował :)
- 7 6
-
2023-03-23 14:52
Tak sobie myślę, że chyba nie reanimował
tylko resuscytował. Dość istotna różnica.
- 2 5
-
2023-03-23 13:46
a ty myslisz ze taki ktos po reanimacji to wstaje i nigdy nic na fajeczke idzie i na zakupy do sklepu? (4)
skoro była ranimacja to była też pomoc medyczna udzialana w tamtym czasie
- 20 2
-
2023-03-23 14:30
racja! głupich nie sieją
- 3 0
-
2023-03-23 14:22
(2)
Właśnie... może był. A jak była to przecież można to udowodnić. Wystarczy poprosić o potwierdzenie (Pogotowia, Policję, Straż Pożarną).
Myślę, że wtedy by to pomogło.- 6 0
-
2023-03-23 15:07
I to było udowodnione (1)
nikt nie zaprzeczał, że sytuacja miała miejsce. Tym bardziej dziwna sprawa
- 13 1
-
2023-03-24 10:25
umiesz czytać? kierowca powiedział że dzwonił. nie ma potwierdzenia z pogotowia
- 1 0
-
2023-03-23 13:07
Opinia wyróżniona
(1)
Lista sytuacji nadzwyczajnych powinna być otwarta. Nigdy nie wiadomo co przyniesie życie i lepiej żeby nie było kolejnej takie sytuacji, gdy ktoś w nadzwyczajnej sytuacji dostanie mandat a urzędnicy znów będą się wykręcać związanymi rękami bo "tego nie ma liście".
- 88 2
-
2023-03-24 09:06
A wykrecanie się to nie jest niedopełnienie obowiązków? A przekroczenie uprawnień, to co? Pies?
Zacznijmy w końcu traktować te 2 paragrafy poważnie: to są bardzo poważne rzeczy. Chcielibyście np. trafić do więzienia, bo urzędnik nie dopełnił formalności lub przekroczył uprawnienia? Hm? Takie rzeczy się zdarzają. Ludzie są ciągani poA wykrecanie się to nie jest niedopełnienie obowiązków? A przekroczenie uprawnień, to co? Pies?
Zacznijmy w końcu traktować te 2 paragrafy poważnie: to są bardzo poważne rzeczy. Chcielibyście np. trafić do więzienia, bo urzędnik nie dopełnił formalności lub przekroczył uprawnienia? Hm? Takie rzeczy się zdarzają. Ludzie są ciągani po sądach, bo palą marihuanę medyczną. Policja w Polsce weszła gościowi do domu, bo pomyliła mieszkania - złamali mu kręgosłup, bo tacy to profesjonaliści. Chyba 10 tysięcy za to dostał, a może 8.- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-03-23 13:02
(4)
Czy zaiste tych przepisów w tej sytuacji nie można było obejść?Przecież sami tworzymy prawo,po co te utrudnienia,a mandat w przypadku ratowania życia drugiemu człowiekowi to zaprawdę szczyt głupoty.Mam nadzieję że władczyni jednym podpisem anuluje ten paradoks.Jeśli naturalnie znajdzie czas w swym napiętym grafiku.
- 28 4
-
2023-03-23 13:03
Padła już właściwa rada w poprzednim artykule. (1)
Nagroda za postawę od miasta wysokości mandatu/opłaty specjalnej/opłaty wyjątkowej/opłaty nadzwyczajnej czy jak to tam chcą nazywać.
- 6 0
-
2023-03-23 13:18
Pozbawic takiego
Taki urzednik powinien byc odgórnie potepiony..... za dzialanie na szkode spoleczensta i na szkode Gdanszczan.
Gdzie mozna sprawdzic ile taki utrzednik otrzymuje pensji i nagród od panatwa?- 6 1
-
2023-03-23 13:43
Serdeczna ekipa pani Oli wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców (1)
Mieszkańcy chcieli mieć możliwość udzielania pierwszej pomocy i ratowania innym życia bez opłacania parkowania? Nie ma sprawy! I gdzie są ci, co narzekali na skuteczność tej ekipy? Po takim sukcesie kolejna kadencja powinna być jak w banku.
- 3 2
-
2023-03-23 14:03
Hejterska ekipa Kacpra, Macieja i Andrzeja nie zająknie się nawet słowem, że to ich mocodawcy mogą zmienić KPA
ale nie chcą
- 2 4
-
2023-03-23 13:03
Będzie furtka do obejścia (2)
Panie władzo, tak mnie przycisnęło na dwójkę że ledwo zaparkowałem i pobiegłem do domu, stan wyższej konieczności ;)
- 8 23
-
2023-03-23 13:11
Lepiej żeby stu kierowcom anulowano w naciągany sposób niż żeby jeden musiał płacić gdy naprawdę jest stan wyższej konieczności.
- 9 1
-
2023-03-24 11:18
a to nie jest stan wyższej konieczności, nigdy cię nie przycisnęło że zrobiłbyś byle gdzie byleby w portki nie narżnąć ?!
- 1 0
-
2023-03-23 13:03
Sprawa niby słuszna ale prawo to prawo - każdy przypadek powinien być badany indywidualnie i to nie przez sąd partyjny :)))) (1)
- 6 15
-
2023-03-23 13:24
Masz rację, prawo to prawo...
...art. 162 Kodeksu karnego ( Dz. U. 2021.2345) przewiduje karę do 3 lat pozbawienia wolności za nieudzielenie pomocy.
- 2 0
-
2023-03-23 13:04
Dziwię się, że obecnie nie ma możliwości anulowania mandatów (3)
Chciałbym wiedzieć jak obecnie urzędnicy anulują znajomym mandaty?
- 39 4
-
2023-03-23 13:09
A skąd wiesz że anulują (1)
Jeżeli masz taką wiedzę to masz obowiązek zgłosić to do odpowiednich organów.
- 4 12
-
2023-03-23 13:59
oj człowieku... mało znasz życie
- 6 1
-
2023-03-23 16:08
Jak to jak?
Po znajomości ma się rozumieć.
- 0 0
-
2023-03-23 13:07
Opinia wyróżniona
(1)
Lista sytuacji nadzwyczajnych powinna być otwarta. Nigdy nie wiadomo co przyniesie życie i lepiej żeby nie było kolejnej takie sytuacji, gdy ktoś w nadzwyczajnej sytuacji dostanie mandat a urzędnicy znów będą się wykręcać związanymi rękami bo "tego nie ma liście".
- 88 2
-
2023-03-24 09:06
A wykrecanie się to nie jest niedopełnienie obowiązków? A przekroczenie uprawnień, to co? Pies?
Zacznijmy w końcu traktować te 2 paragrafy poważnie: to są bardzo poważne rzeczy. Chcielibyście np. trafić do więzienia, bo urzędnik nie dopełnił formalności lub przekroczył uprawnienia? Hm? Takie rzeczy się zdarzają. Ludzie są ciągani po sądach, bo palą marihuanę medyczną. Policja w Polsce weszła gościowi do domu, bo pomyliła mieszkania - złamali mu kręgosłup, bo tacy to profesjonaliści. Chyba 10 tysięcy za to dostał, a może 8.- 0 0
-
2023-03-23 13:07
(7)
absolutnie nie wierzę w to, że nie nikt z urzędnikow, nawet najwyższego lokalnego szczebla nie mógł poztywnie zaopiniować tych odwolań, które pisał kierowca. Raz - wystawiono mandat, dwa, trzy - odrzucono odwołanie. Jakim .... trzeba być, aby nie mieć sumienia i trzy razy kogoś w taki kanał wpuścić, znając tło, zasłaniając się przepisami? Urzędnik dużo może. Jak chce.
- 89 5
-
2023-03-23 13:37
Urzędnik działa na podstawie i w granicach prawa (4)
nie jest prawdą, że "dużo może jak chce", do każdej decyzji musi mieć podstawę prawną.
- 9 6
-
2023-03-23 13:51
(2)
Ciekawe czy to prawo było by tak samo skrupulatnie egzekwowane gdyby sytuacja dotyczyła któregoś z wyższych urzędników gdańskiego magistratu
- 6 3
-
2023-03-23 13:56
Ma prawo ciebie to ciekawić. Co nie zmienia faktu, że urzędnik odpowiada karnie za przekroczenie uprawnień. (1)
- 4 0
-
2023-03-23 21:11
no i co mu grozi za anulowanie opłaty dodatkowej?
no co? na pewno nie więzienie. NIK przyjdzie i mu napisze upomnienie? Nawet jeśli jakimś cudem trafi się kontrola to mało prawdopodobne, że wyłapie taką anulację, jeszcze mniej, że będzie chciało jej się do niej przyczepić. A jesli już się przyczepi - to nie będzie mieć racji.
- 1 0
-
2023-03-23 14:14
Ale jakby zawsze dzialal prawidlowo to by sady nie mialy co robic
- 2 0
-
2023-03-23 13:45
Dlatego trzeba zmienić przepisy
- 1 1
-
2023-03-23 15:58
Trzeba być serdecznym
- 1 0
-
2023-03-23 13:14
Nieuzasadniona nienawisc (2)
Urzednik jest odgornie nastawiany aby nienawidzic obywatela. Niebywala podlosc ze sprawa musiala trafic do mediow i radnych aby urzednika zmusic to uznania wlasnego bledu. Naczelnik tego urzedu powinien byc pozbawiony nagrody i potepiony przez Gdanszczan. Ciekawe czy sam korzysta z prawa parkowania?
- 34 2
-
2023-03-23 13:49
co to jest prawo parkowania? kim jest naczelnik?
- 1 1
-
2023-03-24 11:19
A ja myślę że obywatel z zasady nienawidzi urzędnika , to nie urzędnika miej pretensje za durne przepisy.
- 0 0
-
2023-03-23 13:16
to nie jest kwestia przepisów (2)
tylko głupoty urzędników ZDiZ. Wszystko się da jak się chce, szczególnie w stanie wyższej konieczności.
- 33 4
-
2023-03-23 14:04
stan wyższej konieczności tyczy się prawa karnego (kodeks karny, kodeks wykroczeń) (1)
nie tyczy się prawa administracyjnego ani skarbowego
- 2 0
-
2023-03-24 08:51
a to luz, następnym razem pozwolimy komuś umrzeć na ulicy.
urzędowe durnie i pseudoprawny bełkot.
- 0 0
-
2023-03-23 13:16
A kiedy SM wezmie sie do roboty w SPP? Auta stoja na trawnikach, chodnikach i nic
- 9 2
-
2023-03-23 13:18
Grubo śmierdzi.. (8)
Sprawa głośna a Internauci już poprzednio pokazali przepisy i paragraf który wskazuje, że przypadek wyższej konieczności czyli ratowanie życia istnieje, tylko urzędnicy nie wiadomo dlaczego nie chcieli z niego skorzystać. Teraz odwracają kota ogonem bo gniew społeczny jest zbyt duży i strach zajrzał im w portki.
- 41 3
-
2023-03-23 13:26
(5)
A może nie było żadnego ratowania życia? :)
- 2 11
-
2023-03-23 13:48
Przy tak malo prawdopodobnym scenariuszu z możliwością weryfikacji ?....
Zycie pisze czasem dziwne scenariusze- 0 0
-
2023-03-23 13:48
Gdzie jest poszkodowany? co na to pogotowie? dlaczego dotąd nie rozmawiano z przedstawicielami pogotowia? (2)
halo, panie "dziennikarzu"?
- 1 5
-
2023-03-23 14:26
Ale po co.
Gościu już dawno zapłacił mandat. I jest po temacie. Teraz dyskusja dotyczy, zdarzeń które mogą wydarzyć się w przyszłości. I czy w przyszłości, taki mandat będzie miał podstawy prawne czy nie.
- 2 0
-
2023-03-24 11:56
Gdzie jest krzyż ?
- 0 0
-
2023-03-23 14:14
Co?
Wystarczyło jedno zdanie, a ja już wiem jakim jesteś człowiekiem. Płaskoziemca, prawdopodobnie wybroca Konfy i zakuty łeb, to na pewno.
- 1 0
-
2023-03-23 14:04
każdy głupek może pokazać kodeks karny i próbować go zastosować do KPA (1)
ale to się (niestety) nie łączy
- 2 3
-
2023-03-24 12:59
Kodeks Postępowania Administracyjnego,
Dział IVA, art. 189e bodajże, durnoto skończona ale piśmienna niestety, a ku większej żenadzie. W sumie nadajesz się na urzędnika w Gdańsku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.