- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (85 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
- 6 Latem więcej narodzin na trójmiejskich oddziałach (85 opinii)
Setne dziecko urodziło się z gdańskiego programu in vitro
Przybywa ciąż oraz dzieci, które przyszły na świat dzięki gdańskiemu programowi dofinansowania in vitro - urodziło się już setne dziecko. Gdańsk to pierwsze na Pomorzu miasto, które podjęło decyzję o wsparciu prokreacji mieszkańców.
Pierwsze dzieci, które przyszły na świat dzięki miejskiemu programowi in vitro to urodzone na początku lipca ubiegłego roku bliźniaki. Od tamtej pory Gdańsk wzbogacił się już o kolejnych 98 najmłodszych mieszkańców.
W ubiegłym roku na gdański program in vitro miasto przeznaczyło 1,1 mln zł dofinansowania. Jeszcze wtedy prezydent Paweł Adamowicz przekonywał, że chciałby zwiększyć wkład finansowy do tego programu o dodatkowe pół miliona złotych.
In vitro dla mieszkańców Gdańska
Program dofinansowania in vitro jest realizowany od października 2017 roku i zakłada wsparcie finansowe dla par chcących skorzystać z procedury zapłodnienia pozaustrojowego. Maksymalnie miasto dokłada 15 tys. zł na parę.
Z części dotyczącej modułu medycznego skorzystać mogą osoby, które płacą podatki w Gdańsku, zarówno pary formalne, jak i nieformalne. Na dofinansowanie procedury zapłodnienia pozaustrojowego liczyć mogą kobiety w wieku 25-40 lat (warunkowo do 42 lat) oraz osoby z chorobami nowotworowymi (w tym przypadku od 18 lat). Specjaliści szacują, że problem z płodnością dotyczy w Gdańsku 720 par.
W dniu kwalifikacji do programu należy złożyć stosowne oświadczenie, w którym para potwierdza, że nie uczestniczyła lub uczestniczyła w maksymalnie dwóch zabiegach zapłodnienia pozaustrojowego w innych programach leczenia niepłodności finansowanych ze środków publicznych.
Program w Gdańsku realizują trzy, wybrane w konkursie, kliniki: InviMed w Gdyni, Kliniki i Laboratoria Medyczne Invicta oraz Klinika Gameta Gdynia.
Czytaj też: Już 50 ciąż z gdańskiego programu in vitro
Opinie (295) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-15 18:36
Opinia wyróżniona
skoro miasto takie bogate, dlaczego nie wspiera leczenia niepłodności u innych par? (50)
In vitro to nie jest leczenie, tylko sztuczne zapłodnienie, dla katolika nie do przyjęcia.
Dlaczego więc nie wspomóc różnych form leczenia , w których każdy mógłby uczestniczyć ?
Szkoda, że łamią sumienia ludziom i to reklamują.
I nie mówicie , że nic o tym nie wiem ...- 26 122
-
2019-04-16 17:00
Bo masz państwowy program gdzie urodziło się kilkoro dzieci
Za bagatela 400 l
- 4 1
-
2019-04-16 08:45
... (1)
Niektórzy nie mają innego wyjścia...jesli to jedyna szansa na dziecko, to czemu nie?Brak wiedzy na ten temat powoduje szereg mitów...
To cud nauki i nie ma co mieszać do tego kościoła.
Skoro rodzą sie dzieci - Bóg tak chce. To CUD!- 11 1
-
2019-04-16 22:42
Jakich kilkoro ty durniu???
Tak ci ksiadz pedofil powiedzial???Wbij sobie do tego pustego lba ze to metoda leczenia bezplodnosci /tak leczenia i jako taka uznaje ja caly swiat nauki poza chyba toba dzbanku/ o skutecznosci ok.30 procent!!!A to doklsdnie tak jak w naturze
- 2 0
-
2019-04-15 20:54
Ty jesteś taki katolik jak koziej d*py trąba , przestań
sobie robić dobrze przy porno i zabijać dzieci
- 6 2
-
2019-04-15 20:30
Nikt nie zaczyna od in vitro - to ostateczność (7)
Najpierw się chodzi po lekarzach, choćby do ginekologa, żeby zrobić usg i obserwację, czy zachodzi owulacja, robi się badania hormonalne, badania nasienia i wiele innych. No i oczywiście leczenie, jeśli wykryto np. pcos albo problemy z endometrium. Z pomocy wielu lekarzy można skorzystać na nfz. Potem np. inseminacje. In vitro to ostateczność,
Najpierw się chodzi po lekarzach, choćby do ginekologa, żeby zrobić usg i obserwację, czy zachodzi owulacja, robi się badania hormonalne, badania nasienia i wiele innych. No i oczywiście leczenie, jeśli wykryto np. pcos albo problemy z endometrium. Z pomocy wielu lekarzy można skorzystać na nfz. Potem np. inseminacje. In vitro to ostateczność, kiedy nic innego nie działa. Jest drogie, niewielu na to stać, więc dobrze, że można uzyskać dofinansowanie. Nikt nikomu nie łamie sumienia, bo nikt nikomu nie karze korzystać.
- 24 3
-
2019-04-16 01:15
(2)
Dotacja na in vitro to absurd. Niania kosztuje 2000 na miesiąc więc takie 10000 na in vitro chowa się już po 5 miechach. Jak kogoś nie stać na in vitro to tym bardziej nie będzie stać na odchowanie dziecka.
- 1 12
-
2019-04-16 22:39
Na nianie???
Widac durniu ze ty o zyciu z kobieta i dzieckiem pojecia nie masz:)))Przedszkola sa dzbanie..ale sa tez kochajace bsbcie i dziadkowie ktorzy czesto sami pragna kontaktu z wnukami..no tak ale co ty przegrywie zyciowy mozesz o tym wiedziec:(To ze ty nie masz zycia nie znaczy ze powinienes odbierac go tym szczesliwszym.Tego cie ta twoja wymierajaca wiara kk uczyla???
- 1 0
-
2019-04-16 14:44
Proszę Cię, mnie było stać na in vitro, ale nie na nianię, zresztą po co komu ona, żłobki i przedszkola są tańsze i pewniejsze.
- 5 0
-
2019-04-15 21:14
tyle teoria (3)
w praktyce w państwowej służbie zdrowia nic nie wyleczysz
a lata lecą
no i koło 40-ki człowiek łapie się na in vitro, a jeszcze wcześniej spłukuje się na inseminacje
Jaki to wybór?- 0 8
-
2019-04-15 22:53
Dos milcz katolicki dzbanie (2)
- 3 3
-
2019-04-16 00:13
ty garnku (1)
do kuchni idź
- 0 2
-
2019-04-16 22:36
Ten caly DOS to wlasnie taki psychol katolicki
..nic nie wyjasnia..bredzi duren o jakis grzechach a sam nie wie co gada bo powtarza bzdury zaslyszane od kolejnego pedofila z koscielnej ambony
- 1 0
-
2019-04-15 20:00
samo zapłodnienie nie jest problemem (12)
problem jest w zapłodnionych uśmiercanych zarodkach.
- 6 19
-
2019-04-15 21:44
(5)
Nie usmierca się rozwijających się zarodków, tylko zamraża. Nie rozwijające się trzeba uznaje się za martwe.
- 11 2
-
2019-04-16 00:12
tjja zamraża (4)
zamraża do czasu urodzin
a potem kanaliza
bo mrożenie kosztuje- 3 8
-
2019-04-16 22:19
Zarodek jest nieistotny..
...nie czuje nie mysli bo nie jest czlowiekiem durnie katolickie.
- 3 1
-
2019-04-16 15:24
To nie jest zaden lekarz.Zaden lekarz nie polecalby naprotechnologi i bo lekarze sie z tego smieja (1)
- 6 1
-
2019-04-16 22:33
Opisujac w skrocie ta cudowna metode leczenia bezplodnosci..
...w zgodzie z zgnusnialym Kosciolem i lizaca im piety partia PIS /ktorej co ciekawe nie pisanym przywodca jest niejaki J.Kaczynski ktory jest notabene homoseksualista co Kosciol raczej potepia rowniez/ mozna w skrocie porownac do..mierzenia temperatury i sledzenia cyklu miesiaczkowego kobiety:)Dokladnie taka glupota to jest.Dziala to rownie
...w zgodzie z zgnusnialym Kosciolem i lizaca im piety partia PIS /ktorej co ciekawe nie pisanym przywodca jest niejaki J.Kaczynski ktory jest notabene homoseksualista co Kosciol raczej potepia rowniez/ mozna w skrocie porownac do..mierzenia temperatury i sledzenia cyklu miesiaczkowego kobiety:)Dokladnie taka glupota to jest.Dziala to rownie skutecznie co tzw.kalendarzyk malzenski w skutecznosci zapobiegania ciazy dobrze okresla to zart-najskuteczniejsza metoda prosze pani zeby nie zajsc w ciaze jest szklanka wody!Przed czy po..panie doktorze???Zamiast..odpowiada pytany..
- 5 1
-
2019-04-16 14:39
Chyba mózg sobie skanalizowałeś. Jeżeli jesteś lekarzem, to powinieneś wiedzieć, że procedury w in vitro są bardzo rygorystycznie przestrzegane, właśnie po to, żeby nikt nie mógł zarzucić klinikom wyrzucania zarodków. Jeżeli rodzice nie chcą ich, są oddawane do adopcji dla par, które nie mogą mieć z własnych komórek dzieci.
- 7 2
-
2019-04-15 20:41
Jak sobie dobrze robisz przy porno to tysiące dzieci zabijasz (5)
bo lecą ci po brudnych portkach ,więc przestań się ośmieszać
- 13 5
-
2019-04-16 11:26
(1)
Naprawdę taka tępa jedteś?
- 1 7
-
2019-04-16 22:18
Ty jestes bardziej tepy sugerujac ze..
...zarodek to cos waznego
- 4 1
-
2019-04-15 21:38
plemnik to nie zarodek (1)
Ewelinko poczytaj sobie podręczniki szkoły podstawowej.
- 6 9
-
2019-04-16 22:18
Do Jarka
...ona to doskonale wie.Ale zarodek to cos tak samo malo waznego jak nasienie z plemnikami.Nic nie ma wspolnego z czlowieczenstwem.
- 5 1
-
2019-04-15 20:43
nie wiesz o czym on pisze
- 1 8
-
2019-04-15 19:59
(2)
Wy macie rządowy program i naprotechnologię reklamowaną przez kościół jako istny "cud" w leczeniu niepłodności. Czyzby jednak nie działało? ;)
- 20 3
-
2019-04-15 22:52
Ha ha naprotechnologia?Caly swiat naukowy sie z was smieje (1)
- 13 2
-
2019-04-16 09:05
"Technologia" mierzenia temperatury ;)
- 8 1
-
2019-04-15 19:51
bo tu jest sycylia, gdzie rządzą moralne karły
- 3 10
-
2019-04-15 19:23
Nie ma juz dla tych par zadnego leczenia ty katolicki dzbanie (6)
- 11 5
-
2019-04-15 21:11
jest (5)
tylko trzeba ich dobrze zdiagnozować
ale tego nie zrobisz w państwowej służbie zdrowia
zdecydowana większość par nie ma więc pieniędzy na prywatne leczenie
leczenie na NFZ to błądzenie po omacku i stracone lata
zresztą nawet inseminacji na NFZ nie zrobisz- 2 7
-
2019-04-15 22:51
Nie lzyj.Nie ma innej mozliwosci zeby taka para ludzi bezplodnych miala wymarzonego.. (4)
..dzidziusia.Caly swiat naukowy to wie dzbanie jeden a Polska?Polska jest oglupiona przez durnych ksiezy ktorzy z ambony bredza o grzechu.Gdyby jezus naprawde sie pojawil to powiedzialby ci ze dziecko to najwieksze szczescie bez wzgledu na to jak zostanie poczete.S wy zrobiliscie sami i z jezusa i z boga kawal skurczysyna ktory wtraca ludzi w otchlan piekielna.Durne dzbany ogarnijcie sie bo w te bzdury tylko naszczescie juz tylko garstka durni wierzy
- 13 4
-
2019-04-16 01:12
Piekło istnieje naprawdę (1)
- 0 7
-
2019-04-16 15:22
Pieklo to wymysl koscielnych dzbanow
- 4 1
-
2019-04-16 00:09
tysiące razy lekarze mówili że tylko in vitro (1)
a potem taka para zachodziła w ciążę bez wspomagaczy itp
cud? Przecież nie wierzysz w cuda niedowiarku
a i do lekarze się udaj, przyda się i coś na uspokojenie weź- 3 9
-
2019-04-16 19:31
Poczytaj sobie o terminie niepłodność idiopatyczna. Czasem nie wiadomo dlaczego para nie może zajść w ciążę, czasem jest trwała, czasem widocznie tylko czasowa, ale jak wszystkie będą próbowały do 40-stki czy może samo się nie uda, to duża część nigdy nie będzie miała dzieci. Jako ksiądz powinieneś mieć na tyle przyzwoitości żeby nie wchodzić w dyskusję na temat dotyczący prokreacji lub wychowywania dzieci.
- 10 1
-
2019-04-15 19:22
Jak dla katolikow zaplodnienie in vitro i wspaniale dzieci ktore dzieki tej technice sie rodza jest to nie do.. (2)
..przyjecia i jest grzechem to ja pluje i gardze takimi katolikami:)
- 15 7
-
2019-04-15 22:16
Św. Mateusz (1)
„Wtedy będą was uciskać i zabijać,. i z powodu mojego imienia będą was nienawidzić wszystkie narody”
- 4 11
-
2019-04-16 22:06
ale my mamy w nosie sw.mateusza durniu
- 5 2
-
2019-04-15 19:00
'(...) łamią sumienia ludziom (...)' (10)
Obwiniasz miasto za wybory dokonywane w ramach wolnej woli przez katolików?
Paradne.
Po drugie: in vitro jest oficjalnie uznaną metodą leczenia niepłodności, tak też zostało zdefiniowane w medycynie; stanowisko kk nie ma w tej dziedzinie znaczenia. Na szczęście.- 39 4
-
2019-04-15 21:08
nie chodzi o stanowisko KK (7)
Jaka to metoda, która nie mówi ci , co ci dolega?
Po drugie zdecydowana większość par która zastosuje "tą metodę leczenia" nigdy nie będzie miała dziecka. A więc metoda, która nie leczy.- 5 16
-
2019-04-15 22:46
do ddd co ty bredzisz???Jest to /in vitro/jedyna skuteczna metoda leczenia (2)
..i wiekszosc tych par bedzie mialo zdrowe swe ukochane dziecko a durnie tacy jak ty???Zostaje im durne klepanie zdrowasiek w zimnym zgnusnialym opuszczonym dzis kosciele
- 15 3
-
2019-04-16 00:08
nie bredź , jaka większość (1)
bardzo mała mniejszość, nie zmienisz rzeczywistości swoimi wpisami
doucz się jaka jest skuteczność tej "metody"- 2 12
-
2019-04-16 15:19
Do ccc
..to ty bredzisz skutecznosc wynosi ponad 30 procent wiec hest bardzo wysoka.Nie zaklamiesz rzeczywistosci i faktow durny katoliku
- 7 1
-
2019-04-15 21:46
(3)
Wiesz ile jest chorób o nieznanej etiologii, które leczy się lekami na zasadzie "cholera wie jak to działa, ale pomaga"? Dlaczego tylko przy in vitro to taki problem?
- 18 2
-
2019-04-16 00:07
ale ta metoda nie pomaga (2)
skuteczność na poziomie 20%, to żadna skuteczność
równie dobrze można jeść marchewkę , zajść w ciążę i powiedzieć że pomogła- 1 15
-
2019-04-16 14:41
Jak wiele innych metod leczenia chorób przewlekłych. Po raz kolejny utwierdza się e przekonaniu, że nie jesteś lekarzem, albo jesteś bardzo niedouczonym lekarzem. Już chyba lepiej to pierwsze, dla dobra ogółu.
- 8 0
-
2019-04-16 09:03
Czyli statystycznie robisz 5 zabiegów i masz wyczekiwane latami dziecko
Jak dla mnie to znaczy że pomaga.
- 11 1
-
2019-04-15 20:44
jakiej wolnej woli?!
dostęp do leczenia jest mocno ograniczony
nikt niczego ci nie dofinansuje
ale in vitro owszem- dadzą kasę
to jaki zrozpaczony człowiek ostatecznie ma wybór?- 4 11
-
2019-04-15 19:24
Brawo Squirell-ka
- 11 3
-
2019-04-15 22:19
Opinia wyróżniona
Dziecko z in vitro. (8)
Mam wspaniałą zdrową i świetnie rozwijającą się 3 letnią córkę z in vitro. Nie ma żadnych bruzd na czole, ma wspaniały uśmiech i daje nam każdego dnia wiele szczęścia, że jest z nami!
- 75 8
-
2019-04-18 19:48
ograniczona moniczka
- 0 1
-
2019-04-16 21:59
Gratuluje Monika!!!!!:)
- 2 2
-
2019-04-16 12:29
pozdrawiam mam synka z in vitro. (2)
- 7 1
-
2019-04-16 21:59
Pozdrawiamy ciebie rowniez:)
- 0 1
-
2019-04-16 21:36
Tak pozdrawiaj.
- 2 0
-
2019-04-16 01:09
A ile braci i sióstr Twojej córeczki leży w zamrażarce?
- 2 22
-
2019-04-16 01:47
Ja akurat z tych, co nie chcą mieć dzieci, ale gęba mi się sama uśmiechnęła gdy czytałamTwój komentarz. Wszystkiego dobrego dla Malutkiej i dla Was. Żyjmy I dajmy żyć innym.
- 19 1
-
2019-04-15 22:23
I super. Gratuluję i życzę córeczce i rodzicom wszystkiego dobrego!
- 19 1
Wszystkie opinie
-
2019-04-15 15:11
1,1 mln / 100 = 11.000 zł (10)
program 11000+ jest spoko?
- 48 28
-
2019-04-15 15:24
Te wyliczenia mają sens jedynie przy, (5)
100% skuteczności zabiegu. Prawdziwe dane są dużo gorsze, o czym w artykule nie ma słowa. 720 par mających problemy z niepłodnością to wartości chyba pobrane z ankiety na portalu.
- 11 8
-
2019-04-15 15:39
A dla mnie posiadanie dziecka jest bezcenne.... (3)
i gdyby wszystkie (+) szły tylko i wyłącznie na dzieci było by super i te kwoty mogły by być nawet 10x większe!!!
- 15 13
-
2019-04-15 15:49
weż kredyt i finansuj ukochane dziecię !! (2)
i wszystko jest fajnie jeśli to nie twoje kwoty . Prawda ?
- 13 9
-
2019-04-15 17:48
To dla czego pobierasz 500+? i wszystko jest fajnie jeśli to nie twoje....?
- 11 12
-
2019-04-17 14:19
Zadaniem gminy jest zaspakajanie potrzeb jej mieszkańców. Ustawa o samorządzie gminnym się kłania.
Wydatek na in vitro jak najbardziej uzasadniony i celowy.
- 4 0
-
2019-04-16 23:04
Bzdury bredzicie katolickie talibany..
...skutecznosc tej metody to blisko 30 procent czyli nie mal to co w procesie zaplodnienia odzwierciedla natura.Ksiadz wam tego na kazaniu nie mowil /byc moze skupiony byl na molestowaniu kolejnych ministrantow/ ale w naturze b.czesto dochodzi do tzw.samoistnych potonien i wiekszosc kobiet poronila nawet nie zdajac sobie z tego sprawy gdyz poronienie to proces usuniecia nie zagniezdzonego jajeczka w macicy i w poczatkowej fazie kobieta niemal zawsze odbierze to jako troche mocniejsze lub inne nieregularne krwawienie /menstruacje/ nie uznajac tego za nic innego.I bardzo podobnie zadzieje sie w procesie In Vitro w ok. 30 procentach dojdzie do zaplodnienia.A 30 procent dla pary ktora jest calkowicie bezplodna to fantastyczny wrecz genialny wynik ktory prawie napewno da im upragniinego i zdrowego potomka.Jesli natomiast kosciol katolicki mowi ze tak urodzone piekne i kochane przez rodzicow niemowle to..grzech to ja pluje jak setki innych mlodych osob na ten caly kosciol,biskupow pedofili i cala te zaklamana wiare.Wiecie juz czemu coraz mniej normalnych ludzi przychodzi do kosciola.I wcale nie zaluje zwlaszcza czytajac wpisy tych katolikow ze ja wraz z zona i 2 szczesliwych dzieci odeszlismy od tej zaklamanej i dwulicowej wiary.A w co wierzymy???Nie,nie w Islam jak nie ktorzy zlosliwie podpowiedza bo tak na marginesie to tez jest zla wypaczons juz przez wierzacych heretykow wiara my ja i moja rodzina wierzymy w nauke i moralnosc.Tak poprostu.A to wystarcxy by byc wartosciowym czlowiekiem.Pozdrawiam.Kris
- 7 1
-
2019-04-15 15:58
Program 500+ w 2017 roku kosztował ok 25mld zł (3)
w 2017 urodziło się 20 tys więcej dzieci niż w 2016.
Gdyby cały wzrost przypisać 500+ to 1 dziecko "kosztowało" ponad 1 mln zł.
Problem jest jednak taki że w 2018 liczba urodzin spadła o kilka tysięcy...- 33 3
-
2019-04-15 16:28
Matematyka nie jest wcale wredna (2)
A skoro mówimy juz o statystyce, to prognozowane dochody miasta Gdańsk za rok 2018 to ponad 3mld PLN, czyli ponad 6.700 PLN na mieszkańca. Z punktu widzenia budżetu to jest bezpośrednia inwestycja w ludzi, a tym samym w większe dochody miasta w przyszłości.
- 19 3
-
2019-04-15 20:17
Pod warunkiem że nie wyjadą...
- 2 4
-
2019-04-15 22:31
ha ha i sntymanipulator zalatwil tepego Pisowca
- 1 3
-
2019-04-15 15:16
A jaki jest (22)
stan zdrowia tych dzieci? Czy są zdrowe?
- 25 140
-
2019-04-15 15:36
(3)
Jeden kiedyś twierdził, że ponoć mają bruzde na czole, jak jest w tych przypadkach nie wiem
- 26 4
-
2019-04-17 14:21
i zapomniałeś dodać, że one nie mają duszy - tak twierdził jeden ksiądz. (1)
- 6 0
-
2019-04-17 14:32
Duszę mają ale to jest skomplikowane zeby tłumaczyć.
- 0 1
-
2019-04-17 17:47
Bruzda
ja mam ja z tylu nie na czole.
- 2 0
-
2019-04-15 16:31
(2)
Dobrze, że to pytanie padło. Pokazuje najlepiej jak działa propaganda polskiego kościoła i dobrej zmiany. Jeśli jesteś tak ciekawy/ciekawa to można te dzieci poznać po charakterystycznych "bruzdach dotykowych na twarzy",
- 53 5
-
2019-04-15 16:37
(1)
Jakie bruzdy? Pierwszy raz i tym słyszę. Masz czas żeby mnie wtajemniczyć?
- 3 8
-
2019-04-15 17:13
Proszę odszukać wypowiedzi księdza Franciszka Longchamps de Bérier
- 16 4
-
2019-04-15 16:36
(3)
A jaki ma być? Dziecko jak każde inne. Ryzyko wystąpienia problemów pozostaje ryzykiem a nie warunkiem
- 48 3
-
2019-04-15 17:35
Odpowiedź najlepsza z możliwych. (2)
- 20 3
-
2019-04-15 18:59
To pytanie padlo bo w kosciele komus glupot do glowy nakladli
Rozczaruje was konserwatywnych katoli-te dzieci sa i beda duzo zdrowsze niz wy.A juz napewno umyslowo;)
- 24 3
-
2019-04-16 23:13
Bardzo dobra odpowiedz.
Krotko acz celnie.Pozdrawiam autora.
- 2 0
-
2019-04-15 18:57
a czemu maja byc inne?Glupi kosciol ci zab do glowy napchal he??? (3)
- 20 6
-
2019-04-15 20:57
kler nie chce dzieci z in vitro bo rodzą się dzieci inteligentne a takimi ciężko się manipuluje by latali do koscioła z forsą (2)
- 29 1
-
2019-04-16 11:34
(1)
Jeśli chodzi o choroby, to przy in vitro ryzyko jak przy każdym innym dziecku, ale jeśli chodzi o inteligencję, to z in vitro same inteligentne dzieci. Ciekawe podejście.
- 1 3
-
2019-04-17 06:31
To wynika z tego, że na in vitro częściej decydują się inteligentni ludzie, którzy opóźnili prokreację na rzecz rozwoju. W wieku 18 lat pewnie wiele z tych kobiet mogłoby zajść w ciążę, tylko pytanie jakie perspektywy miałoby w tych czasach dziecko 18-latki, często bez wsparcia rodziny.
- 4 1
-
2019-04-15 19:44
Na tym lewackim portalu zwolenników lewactwa jest zdecydowana większość (3)
Wiadomo, dlaczego tak jest...
Gdyby ci zwolennicy np in vitro znali prawdę nie tylko o stanie zdrowia tych biednych dzieci...- 4 33
-
2019-04-15 20:44
Cienka ta twoja manipulacja poziom zero , jak ktoś chce mieć dziecko z in vitro to nie znaczy ,ze jest lewakiem
- 24 2
-
2019-04-15 22:05
Nie możess w takich kwestiach kłamać. Ktoś może przeczytać i uwierzyć, że dzieci z in vitro są faktycznie chore. Zastanów się czy twoja wojenka ideologiczna może przesłaniać trzeźwe myślenie. Nie rób tego!
- 16 1
-
2019-04-15 22:33
ha ha nie osmieszaj sie tepy dzbanie
W Gdansku naszczescie nikt ci cymbale nie uwierzy w te koscielne brednie ze te dzieci choruja.Sa zdrowsze niz ty.Umyslowo zwlaszcza
- 15 1
-
2019-04-15 21:11
Hehe, prawaki i te ich zabobony.
Do ksiazek, uczyc sie, czytac, mniej kosciola i tvp.
- 16 1
-
2019-04-15 22:20
A jaki jest Twój stan zdrowia? Mam pewne obawy jak czytam to pytanie...
- 11 3
-
2019-04-17 21:09
Moje jest zdrowe.
- 2 0
-
2019-04-15 15:22
Popieram in vitro. (4)
jestem przeciwny finansowaniu tych zabiegów przez miasto.
Możliwość otrzymania dopłat jest bezpośrednio skorelowana ze wzrostem cen w klinikach dla wszystkich pacjentów potrzebujących tego zabiegu. Nie widzę powodu, dla którego jedynym beneficjentem pieniędzy z naszych podatków ma być faktyczny sprzedawca tej usługi.
Na plus wybór klinik, 2/3 z wymienionych ma odpowiednich specjalistów i nie żeruje na osobach, które mimo niesamowitego postępu medycznego mają zerowe szanse na urodzenie dziecka przy zastosowaniu in vitro. Nie jest to małe obciążenie psychiczne i finansowe, więc radzę mądrze wybierać i zdecydowanie unikać gabinetowych naganiaczy do niektórych klinik.- 29 54
-
2019-04-15 15:50
Pytanie czy podrożało z powodu dofinansowania
czy jak reszta usług z powodu wzrostu kosztów pracy, nieruchomości i panoszącej się inflacji.
- 14 2
-
2019-04-15 17:42
'(...) jestem przeciwny finansowaniu tych zabiegów przez miasto (...)'
Miasta od lat realizują (czyt. finansują) rozmaite programy (pro)zdrowotne, nierzadko po podliczeniu kosztów równie drogie jak in vitro.
Powinny z nich rezygnować w związku z ryzykiem podniesienia ceny za daną usługę?- 16 2
-
2019-04-16 06:18
(1)
A ja jestem przeciwny 500+, mamie 4+ i innym i**otycznym programom promującym patologię i na wskroś nieuczciwym. I co? I g.
- 7 1
-
2019-04-16 23:14
Yyy kumam..jestes gejem?
- 0 3
-
2019-04-15 15:26
nie wiem co do tego ma miasto (3)
ale zapewne nic. Nie jest to ani celem stautowym ani żadnym. Poprostu królik ma klinike i wesprzec trza krolika bo trawy malo
- 37 57
-
2019-04-15 16:48
Mylisz się
Miasto ma to do tego, że ma to w celach rozwoju strategicznego 2030.
- 5 2
-
2019-04-16 12:06
(1)
A dlaczego miasto ma finansować tylko in vitro to dyskryminacja innych grup społecznych niech finansuje np. gabinety dentystyczne
- 1 6
-
2019-04-18 08:33
Tak można bez końca
A dlaczego miasto finansuje darmowy transport dla dzieci? Niech dadzą darmowy transport dla wszystkich. Przykładów gdzie dofinansowana jest konkretna grupa ludzi jest mnóstwo. Chodzi o to, że każdy korzysta z tego co w danym momencie życia go dotyczy. Nic więcej, nic mniej.
- 1 0
-
2019-04-15 15:48
100 x 15 000 = (2)
luz w końcu to miasto dokłada
- 18 3
-
2019-04-15 16:45
Raczej my (1)
- 4 2
-
2019-04-16 23:15
Ja chetnie doloze do in vitro
- 2 0
-
2019-04-15 15:52
Witamy nowych Gdańszczan
Niech zdrowo rosną.
- 138 12
-
2019-04-15 16:14
szczurek dajesz miliony na loty na byle czym, miliony na pomniki
a na program dla gdynian nie ma kasy. dno.
- 51 21
-
2019-04-15 16:15
Z mojego
Miedzy innymi z moich pieniędzy, tylko po alimenty proszę do mnie nie przychodzić
- 14 48
-
2019-04-15 17:13
(23)
A na naprotechnologie nie daja? Program tańszy .
- 42 86
-
2019-04-15 17:53
brak słów...
Znowu się zaczyna... Poczytaj Olu najpierw co to jest zapłodnienie metodą in vitro i z czego jest złożony cały ten program. Porównywanie naprotechnologii z zapł. in vitro to jak nazwanie teologii nauką. Zresztą nie bez powodu ten przykład.
- 36 12
-
2019-04-15 19:11
Idź się pomódl (3)
Może od tego ci się coś urodzi
- 18 5
-
2019-04-16 01:21
A byś się zdziwił... (2)
...Tylko że ludzie jak zwykle wolą zabawę w Boga niż zwrócić się do niego.
- 2 16
-
2019-04-16 16:33
a do którego się najbardziej opłaca zwracać ?
- 4 0
-
2019-04-16 23:28
Bog sie nadaje do pchania karuzeli
- 4 0
-
2019-04-15 19:19
Pozostaje pytanie o skuteczność (2)
'(...) Organizacje medyczne oceniające metody leczenia niepłodności, m.in. takie jak unijny ESHRE, amerykański ASRM, brytyjski nichce w swoim 534-stronicowym raporcie nie mówią o naprotechnologii, a Polskie Towarzystwo Medycyny Rozrodu i Polskie Towarzystwo Ginekologiczne stwierdziły, iż nie mogą jej rekomendować z powodu braku dowodów na jej skuteczność w kontrolowanych badaniach klinicznych (...)'.
- 32 3
-
2019-04-15 22:35
Naprotechnologia to bzdura
- 19 1
-
2019-04-15 22:40
Squirell-ka ma racje
Po drugie naprotechnologia to wymysl koscielny w sumie tak samo beznadziejnie nie skuteczna jak tzw.kalendarzyk malzenski w zapobieganiu ciazy.Do tego naprotechnologia moze pomoc jesli juz tylko ludziom ktorych bezplodnosc nie jest kliniczna.A do tego nie dotyczy mezczyzn.Reasumujac metoda naprotechnologi jest w stanie pomoc kobiecie bezplodnej rownie skutecznie co szklanka..wody.Nie osmieszajcie sie ksieza juz calkiem.
- 20 3
-
2019-04-15 19:51
Oczywista oczywistość, że naprotechnologia to metoda i tańsza, i skuteczniejsza, i dzieci rodzą się zdrowe (6)
Ale polskojęzyczne o skuteczności naprotechnologii cicho sza, a "pożyteczni idioci" za tymi brukowcami powtarzają brednie.
- 7 36
-
2019-04-15 21:58
To jest żart, prowokacja czy ty tak naprawdę? Napeotechnologia jest przecież narodowym programem PiS wstawionym zamiast In Vitro, z którego wynika tylko cierpienie dla ludzi, którzy ślepo wierzą w polski kościół. Nie wolno w takich kwestiach kłamać, nie wolno oszukiwać ludzi!
- 25 3
-
2019-04-15 21:58
Naprotechnologia to zwykła obserwacja cyklu miesiączkowego, robi to każda kobieta starająca się o dziecko bez efektów. Nie wiem co tam finansować, termometry owulacyjne kosztują grosze, a aplikację w telefonie są darmowe.
- 33 2
-
2019-04-15 22:06
tak (1)
A na choroby psychiczne najlepszy czosnek, krucyfiks i ksiądz egzorcysta. U nas niestety jeszcze w wielu przypadkach panuje średniowieczna myśl jedynych ,,co mają rację".
- 20 2
-
2019-04-16 07:22
W ostateczności stos... Skoro ani czosnek, woda święconą czy krucyfiks nie pomógł, znaczy że zły chorym zawładnął.
- 8 1
-
2019-04-16 17:28
Na tym lewackim portalu zwolenników lewactwa jest zdecydowana większość (1)
Normalni wiedzą to, a przynajmniej czują, że w tym świecie cenzury oszustw pełno. Takim oszustwem jest in vitro. Znacznie skuteczniejszą i tańszą metodą jest naprotechnologia.
- 1 11
-
2019-04-16 23:30
Ha ha ha naprotechnologia glupcze wogole nie dziala
..o czym ty wogole bredzisz??????
- 5 1
-
2019-04-15 23:01
(1)
I dużo mniej skuteczny
- 5 2
-
2019-04-16 23:31
..raczej wogole nieskuteczny
- 5 0
-
2019-04-16 16:31
podobno ten artysta co jarał harypotera był po naprotechnologii...
- 3 0
-
2019-04-16 23:27
Naprotechnologia to smiechu warty frazes wymyslony przez Kosciol
- 5 0
-
2019-04-17 13:34
A w jaki sposób naprotechnologia ma pomóc w niedrożności jajowodów na przykład? Ta metoda działa w przypadku niepłodności związanej ze stresem czy niewiedzą na temat cyklu owulacyjnego, ale jeśli w grę wchodzą prawdziwe schorzenia to nie jest to odpowiedź.
- 4 0
-
2019-04-17 17:49
A ile urodziło się z niego dzieci?
- 1 0
-
2019-04-17 19:50
Na wróżby z kozich jelit też nie.
- 3 0
-
2019-08-08 14:51
Dają
W akademii medycznej działa tylko skutki są zerowe więc nie ma się czym chwalić, żenada ani naprotechnologia co tam się wyprawia
- 1 0
-
2019-04-15 18:21
trzeba wspierać takie programy, bo dla kogoś to wielkie szczęście (5)
gratulacje!
niech zdrowo rośnie :)- 99 24
-
2019-04-15 19:48
(1)
a dla kogoś nieszczęscie
- 5 13
-
2019-04-15 22:41
Nieszczescie???Chyba tylko dla durnego kosciola katolickiego ha ha
- 9 0
-
2019-04-15 20:31
To na pewno, ale pytanie: (1)
Czy państwo/samorząd powinno ze wspólnej kasy fundować innym takie szczęście? Z perspektywy rodziców maleństwa, oczywiście że tak... ale z perspektywy całego społeczeństwa: czemu nie inne wydatki? Np. nie większe fundusze na leczenie chorych dzieci, które już są na tym świecie? Nie można mieć wszystkiego. Coś jest zawsze kosztem czegoś.
- 2 14
-
2019-04-15 22:43
Jak chcesz juz tak pytac to ja sie pytam a czrmu cale nasze ..
..spoleczenstwo plsci podatki na wylegarnie zawisci zlosci i pedofilii jaki jest kosciol katolicki???Nawet nie wierzacy w Polsce musza placic na to dziadostwo
- 7 0
-
2019-04-16 12:08
dla każdego co innego jest szczęściem
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.