- 1 17 osób dziennie słyszy tę diagnozę (34 opinie)
- 2 To koniec boreliozy? Kończą się prace nad szczepionką (83 opinie)
- 3 Ranking salonów masażu w Trójmieście (20 opinii)
- 4 Ciąża. Jak zachować płodność po leczeniu onkologicznym? (16 opinii)
- 5 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (119 opinii)
- 6 Krajowa Sieć Onkologiczna znów opóźniona (26 opinii)
Ile pieniędzy Behemoth chciał przekazać dzieciom?
Przed kilkoma dniami zespół Behemoth poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych, że UNICEF Polska odmówił przyjęcia środków ze sprzedaży pluszaków, dlatego zebrane pieniądze zasilą konto jednego z trójmiejskich szpitali. Doniesienia te organizacja stanowczo dementuje: - Pragniemy wyjaśnić, że nie odrzuciliśmy darowizny ze strony Behemoth Webstore. Przedstawiciel firmy - mimo jasno wyrażonej przez nas propozycji - nie zdecydował się jednak na wsparcie działań UNICEF Polska. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, chodzi o kwotę 10 tys. zł.
Aktualizacja, 8 sierpnia 2023 r., godz. 10:07
Behemoth Webstore opublikował w mediach społecznościowych potwierdzenie przelewu 10 tys. zł na konto Szpitala Dziecięcego Polanki.
Te produkty to pluszowe misie w wersji limitowanej, sprzedawane przez oficjalny sklep zespołu. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, chodzi o kwotę 10 tys. zł.
![Zamieszanie wokół Behemotha. Miażdżący wynik naszej ankiety](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3512/150x100/3512475__c_243_39_2655_1858__kr.webp)
To nieprawda, że UNICEF nie chciał pieniędzy od Behemotha
UNICEF Polska zdementował jednak te doniesienia:
- Muszę z całą mocą podkreślić, że wbrew doniesieniom medialnym UNICEF Polska nie odrzucił darowizny ze strony Behemoth Webstore - komentuje Jan Bratkowski, Rzecznik prasowy, UNICEF Polska. - Przykro nam, że przedstawiciel firmy, nagłaśniając całą sprawę w mediach społecznościowych, wybiórczo wykorzystuje zapisy naszej korespondencji, pomijając fragmenty, w których na jego prośbę wskazujemy inne możliwości wsparcia naszej organizacji.
Pieniądze na konto UNICEF Polska może wpłacić każdy
Rzecznik UNICEF Polska podkreśla, że konto organizacji może zasilić każdy, kto ma ochotę wesprzeć potrzebujących.
- Do wspierania UNICEF Polska zachęcamy wszystkich, ale we współpracy partnerskiej z firmami w ramach programów biznesowych kierujemy się jasno określonymi standardami oraz unikamy jakichkolwiek politycznych czy ideologicznych odniesień - podkreśla Jan Bratkowski.
UNICEF Polska starannie dobiera partnerów biznesowych
UNICEF Polska wyjaśnia, że ze względu na przyjęte przez organizację standardy nie mógł zgodzić się na udział Behemoth Webstore w programie Firma z Sercem.
- Prowadzone przez nas programy kierują się starannie wypracowanymi regułami współpracy z przedstawicielami świata biznesu - tłumaczy rzecznik UNICEF Polska. - Mówią one wyraźnie, że Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo odmowy udziału w programie firmom, których wizerunek, produkty oraz sposób działalności stoją w sprzeczności z wartościami wyznawanymi przez naszą organizację. Weryfikacja potencjalnych partnerów prowadzonych przez nas programów obejmuje także sprawdzenie,
czy dana firma nie działa w jednej z branż, z którymi UNICEF nigdzie na świecie nie współpracuje (np. producenci broni lub alkoholu).
Rzecznik organizacji podkreśla też, że odmowa udziału w tym konkretnym programie partnerskim nie oznacza jednak, że UNICEF Polska uniemożliwia komukolwiek - także Behemoth Webstore - przekazywanie środków na działalność statutową lub też wsparcie konkretnych problemów systemowych np. w zakresie edukacji, zdrowia psychicznego czy kryzysu klimatycznego.
Opinie (132) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-07 14:33
Opinia wyróżniona
Do osób, które piszą, że 10tys to mało (12)
Jesteście nienormalni.
Każde pieniądze, które komuś pomogą to już dużo. Nawet 5zł na koty, czy 30 na chore dziecko.
Każdy ile może tyle daje. Ile uważa za słuszne. Pisanie, że to grosze to jakaś głupota. Sami nawet tyle miesięcznie nie zarabiacie, więc co to za brednie.
Sam jeden z drugim daj 10k na jakiś cel charytatywny. Zobaczymy czy to dużo- 187 45
-
2023-08-08 11:42
Brawo Adaś
Teraz gul skacze prawilnym
- 1 4
-
2023-08-07 21:22
(1)
Masz racje ale Ludzie to Idioci. Wola płacic na Kościół i cały ten burdel wskazany. Ja wole na zwierzęta i dzieci, niestety nie potrafią krzyczeć. Na miejscu Behemotha wplacilbym i pokazałbym komu a KK i tak będzie wkurzony z czego się ciesze i tak za dużo dostali za darmo przez ponad 1000 lat!!!!
- 8 7
-
2023-08-08 06:21
KK, jak piszesz, nie jest wkurzony
Jedziemy dalej i jechać będziemy jeszcze długo, długo po tym, jak pan Darski potwierdzi już czy pan Bóg to jednak jest czy go nie ma.
- 4 4
-
2023-08-07 15:25
(1)
no własnie , ciagła krytka, zapewne tych co wcale nie pomagają, a kolejna sprawa mogli nic nie dać i nie byłoby tematu.. czy tak byłoby lepiej?
- 7 16
-
2023-08-07 15:47
Nie no przecież jak widać
W całej sprawie chodziło głównie o szum. Akcja się udała, bo rozgłos jest. A reszta to tam...
- 26 2
-
2023-08-07 15:16
Tu chodzi o to, że on za te 10 tysięcy domagał się specjalnego traktowania, a jak tego nie dostał, to zrobił aferę w swoim stylu. Mógł wpłacić tę kasę tak jak inni ludzie, bez oczekiwania na działania poprawiające PR.
- 41 6
-
2023-08-07 15:01
(5)
Dla jednego dużo, dla innego mało.
Dla Pana Darskiego z kolegami raczej mało.- 23 16
-
2023-08-07 16:10
A skąd Ty możesz to do cholery wiedzieć, czy dla niego jest to mało, czy dużo? (4)
Sprawdzałeś jego rozliczenie podatkowe?
- 15 20
-
2023-08-07 17:02
Zobacz gdzie mieszka i czym jezdzi (1)
chwali sie na YT; 10k to kosztuje OC+AC jego auta
- 6 8
-
2023-08-07 23:10
Ale co z tego wynika?
- 10 2
-
2023-08-07 16:33
Spokojnie, Panie Adamie (1)
Szkoda nerwów na takiego łobuza jak ja :)
- 13 3
-
2023-08-07 23:10
Nie trafiłeś
- 5 2
-
2023-08-07 13:18
Opinia wyróżniona
(11)
Hmmm. To wygląda niestety na propozycję typu "partnerem być nie możecie, bo brzydkie treści, ale pieniądze oczywiście możecie przelać".
- 187 64
-
2023-08-15 07:59
No ale chyba wlasnie chodzi o pomoc? Czy o biznes?
- 0 0
-
2023-08-08 11:16
Spójrz inaczej - behemot chciał się przylansować, że pomaga a tu klops
unicef mówi - "no sorki ale nie możemy współpracować, bo mamy swój regulamin, ale jeśli chcecie możecie po prostu jak każdy wpłacić nam hajs i tyle". Behemot się wkurza, bo nie może sobie na fejsbuniu zrobić miłego wpisu, że współpracuje z unicef. Pewnie gdyby to był zespół, który nie odstawia różnych szopek religijno-politycznych to nie byłoby problemu.
- 12 0
-
2023-08-08 08:12
Hipokryzja jednym słowem. Czemu mnie to nie dziwi.
- 1 1
-
2023-08-07 15:43
Nie rozumiecie, że Behemoth nie chciał przekazać darowizny tylko zostać partnerem organizacji - być wymienianym na plakatach, ulotkach, w oficjalnych dokumentach. Zazwyczaj takie partnerstwo z ważną światową organizacją kosztuje więcej niż jednorazowy przelew na 10tys. Organizacje nie chcą wchodzić we współpracę z producentami alkoholu, przestępcami, firmami windykacyjnymi itp, bo w ten sposób cierpi ich wizerunek, a dla organizacji pożytku publicznego wiarygodność jest fundamentem działania.
- 34 6
-
2023-08-07 15:06
Pragmatyczne podejście wg mnie.
- 4 0
-
2023-08-07 14:30
A gdyby przyjęli te maskotki, to byłby krzyk, że jak można propagować takie wartości i że od unicef-u wymagane są pewne standardy, bo pieniądze to nie wszystko.
- 26 6
-
2023-08-07 14:18
a co - podobają ci sie te tresci i ten czarny misio? (3)
- 25 11
-
2023-08-07 16:06
(2)
To bez znaczenia. Jeśli organizacji się nie podobają, to ma do tego prawo. Tyle, że w momencie, w którym idzie przekaz "ale pieniądze chętnie przyjmiemy", zaczyna to trącić hipokryzją i generuje jeszcze większe straty wizerunkowe. Pieniądze nie śmierdzą, czyż nie?
- 19 7
-
2023-08-07 18:26
(1)
Dla mnie to raczej jest "chętnie się ogrzejemy w waszym ciepelku mówiąc, ze dajemy darowizne. O... nie mozemy się ogrzać? Tak po prostu mamy dac darowiznę? To nie dziękuję" po czym robimy inbę, ze nie moglismy dac darowizny
- 29 3
-
2023-08-08 09:31
Ależ oczywiście, przecież o to chodzi we wszystkich sytuacjach, w których firma/marka finansuje różnorakie przedsięwzięcia - charytatywne, sportowe, kulturalne, itp. W sponsoringu o to właśnie chodzi, nie o pomoc, nie bądźmy naiwni. Nie zmienia to faktu, że postępowania Unicef trąci hipokryzją.
- 2 1
-
2023-08-07 14:11
Jak to powiedział Pszoniak grający Korczaka...
"Nie mam godności, mam 200 dzieci..."
- 12 0
-
2023-08-07 13:30
Opinia wyróżniona
10000 zł??? (14)
O dziesięć tysięcy złotych takie halo?
Pan Behemot wymyślił sobie tanią akcję na poprawę wizerunku.- 265 109
-
2023-08-07 18:29
od początku gra na to, osobiście sądzę że zatrudnia tego pana Nowaka, żeby go po prokuraturach ciągał
- 3 0
-
2023-08-07 16:27
Te 10 000 nie są nawet od zespołu
Tylko jego fanów
- 15 0
-
2023-08-07 16:26
Pokaż wyciąg z banku z sumą, którą ty przelałeś albo łaskawie zamknij się. (2)
- 4 13
-
2023-08-08 07:28
Spoko mogę ci pokazać
Przy której budce z piwem stoisz na codzień?
- 1 1
-
2023-08-07 16:37
Tak jest, robi się :)
Cóż, nawet Pan Behemot nie ma wpływu na to, kto go broni w internecie.
A może ma?- 8 1
-
2023-08-07 14:09
(8)
lepiej taka propozycja niż żadna. Masz chęci - to przelej 15 tysi..
- 27 46
-
2023-08-08 16:01
O mnie nie napisza
Odebrales juz nagrode jak sie afiszujesz
- 0 0
-
2023-08-07 14:14
(6)
Myślę, że wielu ludzi charytatywnie płaci większe kwoty bez ogłaszania tego światu i robienia z siebie błazna
- 75 10
-
2023-08-07 22:07
Nie rozumiesz co czytasz (1)
On zrobił dopiero halo z tego, że nie przyjęto od nich pieniędzy a nie z tego, że wpłacił. Jakby wpłacił a oni przyjęli to nie byłoby żadnego halo. A tak unicef zrobił im znowu darmową reklamę.
- 11 6
-
2023-08-08 06:08
A sobie unicef zrobił antyreklamę.
- 4 6
-
2023-08-07 16:12
Ale w tej sprawie nie chodzi o kwoty... (1)
Nie kumasz tego?
- 13 3
-
2023-08-07 16:20
nie chodzi o kwoty, nie chodzi o pomaganie... chodzi przede wszystkim o stworzenie dramy? tak to odbieram
- 26 3
-
2023-08-07 14:46
to wpłać i nie rób z siebie błazna na portalu (1)
- 18 41
-
2023-08-07 15:01
czyżby po gimnazjum taki problem ze zrozumieniem ??
- 19 6
Wszystkie opinie
-
2023-08-07 13:12
(2)
Nie rozumiem dlaczego nie przyjęłi pieniendzy,Behemoth to jedynie muzyk,tyle,że dość specyficzny...cóż nie oni to wezmą inni,choć kwota groszowa.
- 19 53
-
2023-08-07 14:06
trzeba czytać, zanim się napisze (1)
- Do wspierania unicef polska zachęcamy wszystkich, ale we współpracy partnerskiej z firmami w ramach programów biznesowych kierujemy się jasno określonymi standardami oraz unikamy jakichkolwiek politycznych czy ideologicznych odniesień - podkreśla Jan Bratkowski.
- 19 5
-
2023-08-07 16:18
kosciol tez cos wplaca, tak tylko pytam
- 1 7
-
2023-08-07 13:16
Czyli odrzucili propozycję wpółpracy. (2)
"Możecie dać hajs, tylko po cichu" to nie jest zgoda.
- 50 32
-
2023-08-07 13:48
Ciekawe, ze unicef ma wyższe standardy niż szpital (1)
Z drugiej strony 10 tys. zł to żenująco niska kwota. No chyba że chodzi o darmową reklamę , której za te 10 patoli Nergal nie kupi.
- 16 5
-
2023-08-07 16:22
mozna kupic darmowa reklame?
- 0 2
-
2023-08-07 13:18
Opinia wyróżniona
(11)
Hmmm. To wygląda niestety na propozycję typu "partnerem być nie możecie, bo brzydkie treści, ale pieniądze oczywiście możecie przelać".
- 187 64
-
2023-08-07 14:11
Jak to powiedział Pszoniak grający Korczaka...
"Nie mam godności, mam 200 dzieci..."
- 12 0
-
2023-08-07 14:18
a co - podobają ci sie te tresci i ten czarny misio? (3)
- 25 11
-
2023-08-07 16:06
(2)
To bez znaczenia. Jeśli organizacji się nie podobają, to ma do tego prawo. Tyle, że w momencie, w którym idzie przekaz "ale pieniądze chętnie przyjmiemy", zaczyna to trącić hipokryzją i generuje jeszcze większe straty wizerunkowe. Pieniądze nie śmierdzą, czyż nie?
- 19 7
-
2023-08-07 18:26
(1)
Dla mnie to raczej jest "chętnie się ogrzejemy w waszym ciepelku mówiąc, ze dajemy darowizne. O... nie mozemy się ogrzać? Tak po prostu mamy dac darowiznę? To nie dziękuję" po czym robimy inbę, ze nie moglismy dac darowizny
- 29 3
-
2023-08-08 09:31
Ależ oczywiście, przecież o to chodzi we wszystkich sytuacjach, w których firma/marka finansuje różnorakie przedsięwzięcia - charytatywne, sportowe, kulturalne, itp. W sponsoringu o to właśnie chodzi, nie o pomoc, nie bądźmy naiwni. Nie zmienia to faktu, że postępowania Unicef trąci hipokryzją.
- 2 1
-
2023-08-07 14:30
A gdyby przyjęli te maskotki, to byłby krzyk, że jak można propagować takie wartości i że od unicef-u wymagane są pewne standardy, bo pieniądze to nie wszystko.
- 26 6
-
2023-08-07 15:06
Pragmatyczne podejście wg mnie.
- 4 0
-
2023-08-07 15:43
Nie rozumiecie, że Behemoth nie chciał przekazać darowizny tylko zostać partnerem organizacji - być wymienianym na plakatach, ulotkach, w oficjalnych dokumentach. Zazwyczaj takie partnerstwo z ważną światową organizacją kosztuje więcej niż jednorazowy przelew na 10tys. Organizacje nie chcą wchodzić we współpracę z producentami alkoholu, przestępcami, firmami windykacyjnymi itp, bo w ten sposób cierpi ich wizerunek, a dla organizacji pożytku publicznego wiarygodność jest fundamentem działania.
- 34 6
-
2023-08-08 08:12
Hipokryzja jednym słowem. Czemu mnie to nie dziwi.
- 1 1
-
2023-08-08 11:16
Spójrz inaczej - behemot chciał się przylansować, że pomaga a tu klops
unicef mówi - "no sorki ale nie możemy współpracować, bo mamy swój regulamin, ale jeśli chcecie możecie po prostu jak każdy wpłacić nam hajs i tyle". Behemot się wkurza, bo nie może sobie na fejsbuniu zrobić miłego wpisu, że współpracuje z unicef. Pewnie gdyby to był zespół, który nie odstawia różnych szopek religijno-politycznych to nie byłoby problemu.
- 12 0
-
2023-08-15 07:59
No ale chyba wlasnie chodzi o pomoc? Czy o biznes?
- 0 0
-
2023-08-07 13:18
Dobrze zrobili, że nie wzięli tych pieniędzy (3)
- 64 46
-
2023-08-08 23:29
A dlaczego ten zespół chce mieć cokolwiek wspólnego z dobroczynnością? (2)
Przecież ich przekaz jest jasny - nie ma Boga, a więc człowiek to tylko zlepek komórek, mieszanina białek i innych związków chemicznych które prędzej czy później przejdą w stan równowagi, czyli śmierć - którą zespół ten wyraźnie gloryfikuje. Więc po co ta dobroczynność, po co czynić dobro? Żeby wygenerować sobie w mózgu przyjemne impulsy chemiczne? Czy napchać portfel?
- 0 1
-
2023-08-09 07:15
Bóg też nie zawsze
Był dobry.
- 0 1
-
2023-08-12 13:36
Bo go nie ma
- 0 0
-
2023-08-07 13:20
(2)
Wizerunkowo stracił unicef.
Nie chcemy mieć z wami nic wspólnego ale anonimowo pieniądze weźmiemy.- 49 68
-
2023-08-07 15:35
Wręcz przeciwnie - zyskał.
- 12 3
-
2023-08-08 06:26
Powiedzmy tak: Pan Adam chciał za 10k kupić
Możliwość przypiecia takiego małego znaczku handlowego, swojej organizacji na wszelkich artykulach, ktore unicef kolportuje. Samemu także zyskiwalby, za te 10k, możliwość wyglaszania hasel typu "czemu w tym faszystowskim kraju ludziebwplacają na kk, a nie jak ja np na unicef, z którym wspolpracuję"?
- 4 0
-
2023-08-07 13:26
Jak można wesprzeć kryzys klimatyczny? (4)
To statusowe działanie brzmi bardzo interesująco.
- 23 3
-
2023-08-07 19:16
Skąd to masz? (2)
Ja w statucie zamieszczonym na ich stronie nic takiego nie widzę. Czytam rozdział 2 paragraf 7 statutu tj."cel i zasady działania" z 28 stycznia 2022 r. zamieszczonego na ich stronie net. Proszę przybliż , gdzie znalazłeś/aś ten zapis?
- 1 0
-
2023-08-07 19:31
Jak pomóc w walce z kryzysem klimtycznym (1)
Może na początek przez odpowiedzialne zachowania konsumenckie ..np. nie kupujac śmieciowych gadżetów, które najpierw trzeba wyprodukować, a jak się komuś znudzą to lądują na śmietnisku ...
- 4 0
-
2023-08-08 06:28
Chcesz ratować planetę, zrezygnuj z pojazdów elektrycznych - to wykwit, który robi spustoszenie w innym
Miejscu, na tej samej madce Gai. W innym miejscu.
- 0 0
-
2023-08-20 19:05
Nie myl statutu ze statusem.
- 0 0
-
2023-08-07 13:30
Opinia wyróżniona
10000 zł??? (15)
O dziesięć tysięcy złotych takie halo?
Pan Behemot wymyślił sobie tanią akcję na poprawę wizerunku.- 265 109
-
2023-08-07 13:37
"Ale ty, gdy czynisz jałmużnę, niech nie wie twoja lewica, co czyni twoja prawica,
aby twa jałmużna była w ukryciu; a twój Ojciec, który widzi w ukryciu, Ten odda ci jawnie."
Niektóre książki warto czytać zamiast je drzeć na scenie :)- 12 0
-
2023-08-07 14:09
(8)
lepiej taka propozycja niż żadna. Masz chęci - to przelej 15 tysi..
- 27 46
-
2023-08-07 14:14
(6)
Myślę, że wielu ludzi charytatywnie płaci większe kwoty bez ogłaszania tego światu i robienia z siebie błazna
- 75 10
-
2023-08-07 14:46
to wpłać i nie rób z siebie błazna na portalu (1)
- 18 41
-
2023-08-07 15:01
czyżby po gimnazjum taki problem ze zrozumieniem ??
- 19 6
-
2023-08-07 16:12
Ale w tej sprawie nie chodzi o kwoty... (1)
Nie kumasz tego?
- 13 3
-
2023-08-07 16:20
nie chodzi o kwoty, nie chodzi o pomaganie... chodzi przede wszystkim o stworzenie dramy? tak to odbieram
- 26 3
-
2023-08-07 22:07
Nie rozumiesz co czytasz (1)
On zrobił dopiero halo z tego, że nie przyjęto od nich pieniędzy a nie z tego, że wpłacił. Jakby wpłacił a oni przyjęli to nie byłoby żadnego halo. A tak unicef zrobił im znowu darmową reklamę.
- 11 6
-
2023-08-08 06:08
A sobie unicef zrobił antyreklamę.
- 4 6
-
2023-08-08 16:01
O mnie nie napisza
Odebrales juz nagrode jak sie afiszujesz
- 0 0
-
2023-08-07 16:26
Pokaż wyciąg z banku z sumą, którą ty przelałeś albo łaskawie zamknij się. (2)
- 4 13
-
2023-08-07 16:37
Tak jest, robi się :)
Cóż, nawet Pan Behemot nie ma wpływu na to, kto go broni w internecie.
A może ma?- 8 1
-
2023-08-08 07:28
Spoko mogę ci pokazać
Przy której budce z piwem stoisz na codzień?
- 1 1
-
2023-08-07 16:27
Te 10 000 nie są nawet od zespołu
Tylko jego fanów
- 15 0
-
2023-08-07 18:29
od początku gra na to, osobiście sądzę że zatrudnia tego pana Nowaka, żeby go po prokuraturach ciągał
- 3 0
-
2023-08-07 13:39
ale który to już raz (3)
ci pseudoartyści robią sobie reklame na kłamstwach i świństwach?
- 68 26
-
2023-08-07 14:50
(1)
Błędemocz robi sobie promocje na wszystkim. Na chorobie Darskiego, na związku z Dodą, na wkurzaniu katolików stosując śmieszne i żałosne metody, na brylowaniu w TVP. Czy jako muzyk można upaść niżej? Moim zdaniem, nie.
Ciekawe kiedy darski przyzna się że jest gejem aby znowu o nim gadano.- 6 9
-
2023-08-12 13:39
Zazdrościsz gamoniu ?
- 0 0
-
2023-08-12 13:38
Pseudoartystów słuchasz w swojej pisowskiej
szczujni tvp
- 0 0
-
2023-08-07 13:43
Robią sobie darmową reklamę kosztem biednych i potrzebujących (6)
Czego innego spodziewać się po ludziach którzy trzczą szatana.
- 68 31
-
2023-08-07 13:47
Oczywiście (1)
trzczą w trzcinach.
- 17 5
-
2023-08-08 02:30
genau
dokladnie ;P
- 0 1
-
2023-08-07 14:15
Ale oni nie sa wyznawcami szatana .tylko trzepia kase na tych świrniętych frajerach.Nawet im zadroszcze ze tak potrafia
nawet fajnie sie przebieraja to cos w rodzaju jak moda na zoombi .tylko ze bardziej glupia
- 7 9
-
2023-08-08 13:01
Analfabetyzm w Polsce
Uwielbiam to jak opinię wyrażają niepiśmienni. Czasownik czcić do sprawdzenia. A fe jaki wstyd
- 2 0
-
2023-08-08 23:23
zgadzam się
ale popracuj nad ortografią :D
- 0 0
-
2023-08-12 13:40
Trzczą Polska trudna język
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.