- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (99 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 Gdyńskie Centrum Onkologii zostanie rozbudowane (14 opinii)
- 6 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
UCK odsuwa niezaszczepionych pracowników od chorych
W gdańskim szpitalu uniwersyteckim niezaszczepiony personel medyczny, który jednocześnie nie ma również negatywnego testu na COVID-19, nie może zajmować się chorymi. - To działanie dla bezpieczeństwa pacjentów - podkreśla Jakub Kraszewski, dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego.
Szczepienia przeciw COVID-19 w Trójmieście. Znajdź punkt szczepień
- Do pracy wymagającej bezpośredniego (fizycznego) kontaktu z pacjentem dopuszczeni są wyłącznie pracownicy, którzy zaszczepieni są pełnym cyklem szczepienia przeciw COVID-19, posiadający status "ozdrowieńca" lub posiadający negatywny wynik testu na wirusa SARS-CoV-2 - wskazuje Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny szpitala. - Pracownicy niespełniający tych kryteriów oddelegowywani są do innych obowiązków. Wszystkie decyzje i zarządzenia, które obowiązują w szpitalu, są wprowadzane przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie i zdrowiu naszych pacjentów. Nie może być takiej sytuacji, że pacjent, który zmaga się z ciężką chorobą lub ma obniżoną odporność, dodatkowo będzie narażony na zakażenie COVID-19, ponieważ będzie opiekował się nim niezaszczepiony personel. To jest ryzyko, które możemy ograniczyć, i to właśnie robimy.
W Polsce zdecydowana większość pracowników szpitali i przychodni skorzystała z profilaktyki COVID-19. W przypadku uniwersyteckiego szpitala na 800 lekarzy na szczepienie nie zdecydowało się 20 osób, a to oznacza 2,5 proc. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku personelu pielęgniarskiego - tu brak szczepienia odnotowano u 70 pielęgniarek na 1,5 tys. zatrudnionych, a więc u 4,6 proc.
Czytaj też: Coraz więcej pacjentów z COVID-19. Potrzebny szpital tymczasowy?
Decyzja budzi kontrowersje?
Szpital zbierał informacje na temat szczepień na zasadzie oświadczeń. Środowisko lekarskie natomiast podkreśla jednoznacznie - decyzja nie jest kontrowersyjna z punktu widzenia ochrony pacjenta i wszystkie szpitale powinny iść tym krokiem. Problem tkwi jednak w braku działań legislacyjnych ze strony organów ustawodawczych.
- Z punktu widzenia lekarza jest to jak najbardziej prawidłowe działanie. Osoby nieszczepione nie powinny stanowić zagrożenia dla pacjentów. Dlatego z punktu widzenia etyki lekarskiej i bezpieczeństwa jest to właściwa decyzja. Natomiast prawodawstwo w Polsce nie potwierdza tego odpowiednimi ustawami. Brakuje w tym temacie odpowiednich podstaw prawnych i jest to duży błąd, bowiem inne europejskie kraje już dawno uregulowały te kwestie - zaznacza Dariusz Kutella, prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Gdańsku.
Uczelnia w tym wypadku powołała się na statut Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego oraz Ustawę z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
- W świetle obowiązujących przepisów prawa pracy, opisany stan faktyczny może być postrzegany jako naruszenie zasad zakazu dyskryminacji pracowników. Co za tym idzie, reorganizacja obowiązków pracowników w oparciu o informację o braku szczepień przeciw COVID - 19, jest niezgodna z przepisami prawa w obecnym kształcie - Agnieszka Dobrodziej, rzecznik Okręgowej Inspekcji Pracy w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (640) ponad 20 zablokowanych
-
2021-11-19 09:09
Opinia wyróżniona
bardzo dobry ruch (65)
takie odsunięcie nieszczepionych już dawno powinno nastąpić, osoby niezaszczepione wzorem innych krajów Europy Zachodniej, powinny mieć ograniczony dostęp do obiektów i usług publicznych, a jak zachorują to koszty leczenia pokrywają sami, no ale na takie zarządzenia trzeba mieć jaja
- 373 569
-
2021-12-22 22:48
a składki zdrowotne też mogę przestać płacić?
- 0 0
-
2021-11-23 08:32
Masakra....
A może zamykać niezaszczepionych na covid w obozach... ? Chyba Pan/Pani niezbyt rozumie że owa szczepionka ani nie chroni przed zarażeniem ani przed przenoszeniem virusa. Mam nadzieję że pokrywa też Pan/Pani koszty swojego leczenia jeśli pijesz alkohol, palisz papierosy, niezdrowo sie odżywiasz itd
- 0 0
-
2021-11-22 13:40
Dariusz Kutella
Szczepienie nie przerywa transmisji wirusa, osoby zaszczepione to ok. 40% pacjentów oddziałów kowidowych - tak podało Ministerstwo Zdrowia w dniu 5.listopada. Więc jest to po prostu bezsensowne łamanie prawa. Prokuratura powinna się tym zająć.
- 1 1
-
2021-11-21 19:33
Brawo doktorze Mengele
- 1 0
-
2021-11-20 08:52
Co masz zamiast serca i mózgu, nie zapytam o duszę?
- 2 0
-
2021-11-19 22:39
a prywatnie
ten sam lekarz nadal będzie przyjmował pacjentów. tacy jak ty sami się wykończą. siedz dalej i słuchaj co mówią w info albo skocz do mięsnego po mózg
- 5 1
-
2021-11-19 14:53
Segregacja ludzi, bo nie przyjął nieobowiązkowej szczepionki
Jestem pod wrażeniem Twojej lotności umysłu.
- 11 4
-
2021-11-19 14:32
Tobie faszysto ich zabrakło, skoro takie brednie wypisujesz ale pamiętaj, karma wraca!
- 6 2
-
2021-11-19 14:15
niezaszczepiony personel nie powinien leczyć chorych na Covid, tak jak niezaszczepienie na gruźlicę nie powinni leczyć chorych na gruźlicę, w innym przypadku nie ma to znaczenia
- 5 5
-
2021-11-19 12:42
Odwrotnie - jaja trzeba mieć, żeby się od takich zarządzeń powstrzymać
Jaja to miała Kopacz, gdy odmówiła zakupu szczepionek przeciwko grypie A/H1N1. Chyba że owczy pęd i bezmyślne powtarzanie po innych to nowa definicja owych jaj.
- 23 3
-
2021-11-19 11:35
Tylko że osoby zaszczepione też chorują i zarażają, a co najgorsze nie muszą robić testów ani poddawać się kwarantannie co jest totalną głupotą wymyśloną przez pisowski rząd tylko dlatego żeby im się szczepionki nie zmarnowały. Osoba zaszczepiona jest jak czad, nie widać nie czuć a zabija
- 31 4
-
2021-11-19 10:06
Samo odsunięcie to za malo
Później trzeba odizolować , dalej wykluczyc a na koniec wiaodmo co.
- 14 7
-
2021-11-19 09:49
serio? (7)
Wiemy już, że i zaszczepieni chorują na c19. Także im też należy ograniczyć dostęp. I oczywiście koszty leczenia w przypadku zachorowania tez niech pokrywają z własnej kieszeni.
- 45 10
-
2021-11-19 10:53
(6)
Wszyscy sie zarażają niezależnie od szczepień. Natomiast Ci zaszczepieni mają dużo mniejsze szanse żeby z tego powodu wylądować w szpitalu i tym samym zając miejsce komuś kto potrzebuje jakiejkolwiek innej pomocy medycznej. Tym samym przeciwnicy szczepień świadomie obciążają i tak już niewydolny system opieki zdrowotnej.
- 23 29
-
2021-11-23 08:45
Kolejny naukowiec
A te informacje to z której TV ? Jak to słyszę, że zaszczepieni mają mniejsze szanse na to lub tamto... To mnie trzęsie. Jeśli czytasz informacje ze świata to zobaczysz, że w krajach o wyszczepieniu na covid powyżej 80% jakoś wcale nie jest różowo. Polecam zapoznać się z sytuacją na Giblartarze, w Islandii lub w Irlandii.
- 0 0
-
2021-11-20 17:47
szanse na szpital przy zachorowaniu na kowid
i tak sa mikroskopijne. Jesli jestes w miarę zdrowy to kowid nic ci nie zrobi. to chyba już oczywiste dla wszystkich
- 2 4
-
2021-11-19 14:48
No, ale mowa tu o odsuwaniu niezaszczepionego personelu od pacjentów. Skoro każdy zaraża bez względu na to czy jest szczepiony czy nie to po kiego tych nie szczepionych odsuwają od pracy???????????????
- 14 3
-
2021-11-19 13:20
tyle, ze w kontekście zarażania pacjentów przez lekarzy zaszczepionych czy tez nie, nie ma to zadnego znaczenia. Różnicę dla pacjenta robiłoby tylko testowanie lekarzy.
- 10 4
-
2021-11-19 12:15
nic na to nie wskazuje
kraje o wysokim wskaźniku szczepień chorują równie mocno jak w zeszłym roku, a często jeszcze mocniej - wystarczy spojrzeć w statystyki
- 23 8
-
2021-11-19 11:11
Popieram tę opinię
Popieram tę opinię
- 11 14
-
2021-11-19 09:39
Posty antyszczepionkowców.... (2)
Utwierdzaja w przekonaniu, że nie będzie ich żal.
- 24 47
-
2021-11-19 14:44
Widzisz buraku, sam napisałeś że nie będzie "ich" żal, w takim po kiego się plujesz? Jesteś zaszczepiony
to się ciesz że jesteś "bezpieczny" a o "ich" się nie martw!
- 10 4
-
2021-11-19 10:15
akurat znam jednego takiego i co ciekawe.....sam jest zaszczepiony, tylko zachęca innych żeby się nie szczepili bo ich....nienawidzi. Wynika to z tego, że sam jest przegrywem, przegrał swoje życie, nic mu nie wyszło i teraz się mści. A prawda jest taka, że kradł i wpadł, a skoro tak robił to dobrze że wpadł bo robił innym krzywdę.
- 7 15
-
2021-11-19 09:38
(1)
Przecież to absurd!! Niezaszczepieni też przechodzą covid i są nosicielami
- 36 6
-
2021-11-19 09:59
Sorry miało być zaszczepieni chorują i są nosicielami
- 41 4
-
2021-11-19 09:36
(2)
Na takie zarządzenia trzeba być zamordystą... albo jak to teraz młodzież mówi, faszystą!
- 36 10
-
2021-11-19 12:41
(1)
Albo po prostu kimś rozsądnym.
- 6 19
-
2021-11-19 14:39
Rozsądnym?? Po czym wnosisz??
- 10 5
-
2021-11-19 09:16
Przepraszam bardzo, ale dlaczego ktoś ubezpieczony, płacący składki (6)
ma jeszcze płacić za leczenie?
- 66 11
-
2021-11-19 09:31
Jak wykupisz ubezpieczenie samochodu, ale z premedytacją lub z powodu radykalnego złamania przepisów doprowadzisz do kolizji (5)
to też po regresie płacisz
- 32 21
-
2021-11-19 09:38
Pokaż mi przepis nakazujący szczepienie się! (2)
- 55 14
-
2021-11-19 14:41
Nie bój nie bój. Ci co wygrają najbliższe wybory, stworzą taki przepis. Póki co siedzą cicho!
- 6 1
-
2021-11-19 10:47
łapki w dół widać nie zrozumiały pytania... i tak to właśnie w Polsce z ludźmi jest
- 14 6
-
2021-11-19 09:36
Idąc tym tropem (1)
Jak palisz płać za leczenie!!!
Przecież to Twój wybór .
Itd itd
Czyli totalna bzdura!!!- 65 12
-
2021-11-19 12:40
W sumie to tak powinno być.
- 14 1
-
2021-11-19 09:14
(22)
Idź się leczyć na głowę ... już się zaczyna segregacja jak za hitlera ...
- 113 57
-
2021-11-22 12:23
Hitler
idolem i wzorem niezaszczepionych, no brawo! sama lecz się.
- 2 2
-
2021-11-20 07:00
(1)
Nie ma to z Hitlerem nic wspolnego. Status niezaszczepionego zlosliwie wybierasz i swiadomie stwarzasz zagrozenie dla zdrowia i zycia innych. Zero analogii.
- 10 21
-
2021-11-21 14:06
Nie złośliwie a zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania do czegoś za co sam producent nie bierze odpowiedzialności.
Zaszczepić się łatwo ale odszczepić się już nie da.
- 14 4
-
2021-11-19 23:50
tak, powinna być segregacja, miejsce chorych na głowę paranoików, którzy boją się szczepionki, jest w psychiatryku (2)
płacimy za ich leczenie, zajmują miejsca w szpitalach potrzebującym, dlaczego normalni ludzie mają ponosić koszt i umierać przez ich paranoje?
- 12 27
-
2021-11-21 20:45
Modl sie ,zeby ciebie tam nie zamkineli. (1)
- 3 3
-
2021-11-24 06:24
wzmacniaj odporność w kościele
- 0 0
-
2021-11-19 12:57
buhahahaha - segregację to ty masz w głowie...
- 7 23
-
2021-11-19 12:36
Tak, tak, jasne (1)
Już komory gazowe stawiają.
- 7 10
-
2021-12-22 23:13
nieIgnorant
Komory nie ale w Gdyni powstają "izolatoria" dla chorych tak jak w Australii
- 0 0
-
2021-11-19 10:11
dokładnie, każdy antyszczep marzy o tym , żeby jego chore dziecko leczyli tylko niezaszczepieni (12)
a najlepiej dodatkowo chorzy na Covid bo wtdy lepiej leczą
- 33 55
-
2021-11-19 11:11
a każdy szczep (11)
marzy tylko o tym, żeby antyszczep miał gorzej.
chore, połowa ludzi mózgi w kibel- 66 10
-
2021-11-19 12:58
dlaczego antyszczepionkowcy mają wsadzaćgłowę w kibel? (1)
- 2 14
-
2021-11-19 13:27
Bo ty masz tak w zwyczaju.
- 11 1
-
2021-11-19 12:39
Nie (8)
My po prostu nie chcemy mieć gorzej dzięki antyszczepom. Przypominam, że żyjemy w cywilizowanym społeczeństwie, a nie w jaskiniach.
- 15 50
-
2021-11-21 10:11
Społeczenstwo
W czym żyjemy?
No bez jaj...
Na fermie żyjemy.- 7 0
-
2021-11-19 12:59
może łatwiej by było jakbyśmy foliowali sobie głowę (folią aluminiową oczywiście)? Wtedy bedzie widać kto jest niezaszczepiony (6)
- 10 17
-
2021-11-19 22:51
przecież antyszczepy chodzą z folią na łbie, żeby trociny nie wypadły (5)
- 7 24
-
2021-11-21 20:35
Ale ty gosciu jestes satyryczny a jaki smieszny a jaki zabawny...zal. (1)
- 0 1
-
2021-11-21 21:07
Szkoda, że Ty nic a nic zabawny nie jesteś. Ty jesteś tragiczny
- 0 0
-
2021-11-20 04:39
Na litość boską te szczepienia zwikeszyły zakażalność ! (2)
Porównać statystyki zakażeń 2020 vs 2021 na google wpisując haslo "Covid cases" -> wyskoczy interaktywny wykres. Weźmy suche fakty dla dnia 17 listopada rok do doku. Wielka Brytania: rok temu w tym samym dniu mieli 20 051 zakażeń a obecnie po zaszprycowaniu całej populacji mają 37 868 (2-krotny wzrost zakażeń). Singapur światowy lider w
Porównać statystyki zakażeń 2020 vs 2021 na google wpisując haslo "Covid cases" -> wyskoczy interaktywny wykres. Weźmy suche fakty dla dnia 17 listopada rok do doku. Wielka Brytania: rok temu w tym samym dniu mieli 20 051 zakażeń a obecnie po zaszprycowaniu całej populacji mają 37 868 (2-krotny wzrost zakażeń). Singapur światowy lider w zastrzykach: rok temu 6 zakażeń, a obecnie uwaga 3 474 (czyli 580krotny wzrost). Niemcy: rok temu 26 231 a w dniu 17 lis 2021 aż 68 366 (~3x wzrost i to ich rekord wszechczasów). Austria (która wyrzuca z tramwajów nieszczepionych, jak niegdyś żydów pod pretekstem roznoszenia tyfusa): rok temu 5 984 a obecnie 14 416 (prawie 3x wzrost). Holandia: rok temu 4 302 a obecnie 20 760 (5x wzrost r-d-r). Giblartar 100% zaszczepionych więc odporność stadna i uwaga: 10 krotny wzrost zachorowań! Irlandia: rok temu 330 zakażeń a teraz 3632 (11-krotny wzrost). Już rozumiecie jak bardzo okłamano Was hasłem że serum genowe ma 95% skuteczność w redukcji zakażenia przywołując badania Pfizera na 40.000 probantach z których rzekomo wynikało że jak wstrzykniesz preparat to nie zarazisz dziadka ani babci? Tymczasem prawdziwi naukowcy jak Geert Bossche ostrzegali od początku że te preparaty mRNA przyniosą odwrotny skutek i zwiekszą zakażalność w 2021. A zobaczycie jaki armagedon będzie w 2022... Polecam niedawny wywiad z Bill Gates'em (uwaga na spacje): wolnemedia net/szczepionki-tylko-nieznacznie-zmniejszaja-transmisje/
- 32 8
-
2021-11-21 16:47
A Bierzesz pod UWAGE taką drobnostke ze jest 20 razy bardziej zakazny wariant DELTA (1)
a mimo to zgonow mniej niz rok temu dzieki szczepieniom. Oczywiscie nie w Polsce bo tu za duzo antyszczepow i za maly procent wyszczepienia
- 8 11
-
2021-12-22 22:50
a bierzesz pod uwagę, że to ucieczka immunologiczna wirusa, przez mało skuteczna szczepionkę?
- 0 0
-
2021-11-19 09:14
Ale zedrzeć z nich podatki i opłaty za te "usługi" publiczne (6)
to trzeba, zgadza się? Zapłacić z góry za usługę, z której nie możesz korzystać?
- 49 11
-
2021-11-19 10:13
(5)
już to widzę jak ty jako chory np. na nowotwór idziesz do szpitala i nie protestujesz, że lekarz który cię bada kaszle ci covidkiem w fajcatę - już to widzę hipokryto
- 16 31
-
2021-11-19 12:44
Lekarz zaszczepiony czy nie nadal może roznosić COVID
Szczepionka pomaga tylko lekarzowi, a nie tym, na których dmucha i chucha. Do szkoły, Jasiu.
- 29 2
-
2021-11-19 11:45
(1)
Chory niezaszczepiony lekarz jak ma covida to siedzi w domu a zaszczepiony pracuje
- 21 6
-
2021-11-19 14:38
.........i przenosi C-19 dalej...........często już zmutowanego. Zwolennicy szczepień osiągneli Himalaje
hipokryzji, wychodząc z dolin braku wiedzy. Faszyści i tyle w temacie.
- 23 4
-
2021-11-19 10:42
gupi jesteś? jak chory to idzie na zwolnienie i nie kicha ci żadnym kowidkiem. lepiej jak kicha zaszczepiony który ma tylko katar?
- 30 9
-
2021-11-19 10:43
co za pozbawiony logiki argument
- 15 9
Wszystkie opinie
-
2021-11-19 08:04
Pora na ograniczenie nieszczepionych (36)
wszystkie kraje idą w tym kierunku
- 112 239
-
2021-11-19 08:33
Wirus mutuje w komunistyczną dyktaturę? (7)
No kto by się spodziewał. Czasem teorię spiskową od prawdy oddziela jedynie pół roku
- 74 13
-
2021-11-20 04:42
To przerażające że ludzie nie potrafią porównać sobie statystyk 2020 vs 2021 zakażeń po uruchomieniu szczepień (6)
Austria lider w segregacji sanitarnej (bez aktualnego certyfikatu nie wejdziesz do komunikacji publ., i nawet nie wyjdziesz z domu), ojczyzna Adolfa H. który doprowadził do tego że Żydów również wyrzucano z tramwajów bo naród uwierzył ówczesnym mediom że rzekomo roznoszą tyfusa, w dniu 17 listopada 2021 mają 14 416 pozytywnych wyników testów PCR a równo rok temu tego dnia mieli 5984 pozytywek (po masowej inżynierii genowej mają więc ~3 razy wiecej zakażeń a gdyby preparat chociaż odrobine redukował transmisję to powinni mieć MNIEJ) ! A teraz kolejne kraje wg stanu na 17 listopada rok do roku porównanie: Wielka Brytania: rok temu 20 051 a obecnie po zaszprycowaniu całej populacji mają 37 868 zakażeń (2-krotny wzrost zakażeń). Niemcy: rok temu 26 231 a obecnie 68 366 (historyczny rekord); Holandia rok temu 4 302 a obecnie 20 760 (prawie 5-krotny wzrost r-d-r); Singapur swiatowy lider w zastrzykach: rok temu 6 zakażeń, a obecnie uwaga 3 474 (czyli 580krotny wzrost). Giblartar 100% populacji zaeliksirowana czyli pełna odpornośc stadna i uwaga 10 krotny wzrost zakażeń r-d-r. Już zrozumieliście jak bardzo okłamywano Was obiecując 95% skuteczność w redukowaniu transmisji ? A od jesieni 2020 codziennie w TV przywoływali badania Pfizera i 40.000 probantów z których miało wynikać że jak przyjmiesz preparat to nie zarazisz dziadka ani babci (tzn podawali 95% skutecznosci w redukowaniu ryzyka zakażenia). Mamy dosłownie satanistyczne media.
- 20 5
-
2021-11-20 06:38
(5)
Komu chce się czytać takie bzdety? O pisaniu nawet nie wspomnę :)
- 4 14
-
2021-11-20 13:49
(4)
To są czyste i oficjalne dane, a nie bzdety. I z tych liczb wynika, ze wyszczepienie społeczeństwa nie zmniejszyło transmisyjnosci, jak obiecywano. To tez suchy logiczny wniosek, a nie bzdety.
- 11 3
-
2021-11-20 15:59
(3)
To są bzdety, których nawet nie warto czytać. Kilka cyferek, to za mało. Nawet gdybyś dysponował szeroką wiedzą, to za cienki bolek jesteś, żeby wyciągnąć z tej wiedzy właściwe wnioski.
- 3 9
-
2021-11-20 17:29
Ale tu są liczby bezwzględne (2)
Statystyka rok do roku.
- 6 4
-
2021-11-20 19:06
(1)
I co z tego? Czy ty nie rozumiesz, że są jeszcze inne okoliczności, które mają wpływ na te liczby. Przykładowo wielu ludzi jest zakażonych, a nie ujawnionych. Wielu ludzi nie chce się testować ze względu na konieczność izolacji. Niektórzy pokazują, że mimo dużej ilości osób zaszczepionych ujawnia się bardzo dużo przypadków zakażeń i porównują liczby z danymi sprzed roku. Jak można porównać ludzką świadomość sprzed roku i obecną? Przecież ta świadomość również ma wpływ na testowanie, a więc i na liczby.
- 4 5
-
2021-11-22 09:27
Na litość boską wpisz na google "covid cases" -> wyskoczy interaktywny wykres firmy google i mozna w nim
wybrac z listy rowzijalnej dowolne panstwo. Wykres pokazuje dane od poczatku pandemii. We wszystkich tych panstwach jest o wiele wiecej zakazen w roku 2021 vs 2020. Nawet sumarycznie czyli YTD (year-to-date skumulowane dane). Popatrzcie sobie na ten wykres. To nie jest fizyka kwantowa. Rok 2021 przyniosl o wiele wiecej zakazeń
- 1 1
-
2021-11-19 08:52
miliony much nie mogą się mylić (6)
smacznego
- 42 3
-
2021-11-20 04:44
Ignoranci - już Gibraltar wyszczepił w 100% stado czyli pelna odpornosc stadna i patrzcie jakie (5)
teraz efekty: na 17 listopada 2021 mają uwaga 10 krotnie więcej zakażonych niż rok temu o tej porze! Kolejny lider Singapur: rok temu 6 zakażeń, a obecnie w dn 17 list uwaga 3 474 (czyli 580krotny wzrost). Chcecie większe państwa? Wielka Brytania: rok temu 20 051 a obecnie mają 37 868 zakażeń (2-krotny wzrost zakażeń). Niemcy: rok temu 26 231 a obecnie 68 366 (3x wzrost i pobity rekord wszechczasów); Holandia rok temu 4 302 a obecnie 20 760 (5-krotny wzrost r-d-r). Irlandia: rok temu 330 zakażeń a teraz 3632 (11-krotny wzrost). Polska: rok temu 19 152 a w tym roku w dniu 17 listopada 2021 = 24 241 (wzrost o 27%). Te szczepienia dosłownie wystrzeliły transmisje wirusa w kosmos i dokładnie przed takim skutkiem tej inżynierii genowej ostrzegali nieskorumpowani naukowcy jak Geert Bossche. A najlepsze jest że udajecie że nie pamiętacie jak od jesieni 2020 do wiosny 2021 na okrągło w telewizorni trąbiono że szczepionki redukują zakażalność o 95%, podpierając się badaniami Pfizera na 40.000 probantach z których miało wynikać że jak przyjmiesz preparat to nie zarazisz dziadka ani babci. Zresztą nawet wczoraj na WP widziałem art z hasłem "coraz więcej zakażeń a tymczasem Polska w ogonie szczepień" czyli dalej sugerują że szczepienia obniżają transmisje !
- 11 3
-
2021-11-20 06:40
(4)
Sprawiasz wrażenie, że matematyka nie jest Ci obca. To tylko wrażenie :)
- 2 11
-
2021-11-20 13:51
(3)
Cięta riposta na poziome gimnazjalisty i tiktoka
- 8 2
-
2021-11-20 16:01
(2)
Powiedz o czym można z tobą dyskutować. Jesteś cienias, którego fascynuje numerologia :)
- 2 8
-
2021-11-20 17:13
(1)
Wszystko jest matematyką i mnie to facynuje. Ciebie fascynują wróżby i fusy.
- 6 4
-
2021-11-20 19:10
Z tych paru komentarzy nie potrafisz nic sensownego napisać na mój temat, a próbujesz mierzyć się ze statystyką. Hi hi :)
- 3 3
-
2021-11-19 09:08
Bzdura
Jakie wszystkie,szwecja niet albania niet meksyk dominikana rumunia bułgaria i chyba z pół afryki niet
- 23 5
-
2021-11-19 10:55
(12)
Właśnie Austria wprowadziła obowiązkowe szczepienia i całkowity lockdown dla niezaszczepionych. Brawo Austriacy!
- 10 44
-
2021-11-19 11:31
no tak (5)
potomkowie Hitlera muszą trzymać poziom!
- 29 8
-
2021-11-19 13:44
Znowu hitler w tle, bo brakuje merytorycznych argumentów :) (4)
- 8 19
-
2021-11-19 14:10
w Austrii trwa bunt (3)
ale w mediach głównego nur... ścieku cisza
- 16 3
-
2021-11-19 15:33
(2)
Bunt, to niewłaściwe określenie. Zawsze znajdzie się paru niezadowolonych krzykaczy.
- 5 12
-
2021-11-20 23:13
Wiedeńczyk (1)
30000 osób na demonstacji w Wiedniu.
- 5 4
-
2021-11-21 07:25
U nas też co jakiś czas paru niezadowolonych biega po mieście... i co?
Takie śmieszne czasy :)- 1 4
-
2021-11-19 14:46
Oooo proszę, tak pisze typowy anty Polak! Wal do Austrii a będziesz szczęśliwy, faszysto! (3)
- 8 5
-
2021-11-19 15:37
Ty reprezentujesz antypolską postawę. Prawdziwy, myślący Polak pisze prawdę (2)
Jestem za wprowadzeniem obowiązkowych szczepień i kropka.
- 4 13
-
2021-11-20 05:26
To się szczep i dziesięcioma (1)
Ale nie zmuszaj 8nnych. Boś wtedy faszysta
- 8 3
-
2021-11-20 06:46
Należy zaliczać nieszczepy do przestępców i po problemie :)
Wprowadzić obowiązek posiadania certyfikatów szczepień, tak samo jak obowiązek posiadania prawa jazdy dla kierowców. Wszystkich łamiących prawo należy karać.
- 3 10
-
2021-11-20 22:02
(1)
Zobaczymy za tydzień albo dwa jak dyskryminowani ludzie beda musieli kupić buty albo nie beda mieli co jesc. Z dymem pojda przybytki dla szczepionych razem z publicznymi obiektami
- 2 4
-
2021-11-21 07:29
Myślisz, że nieszczepy mieliby mieć problem z nabyciem butów, czy chleba?
Hmm. To zawsze jakiś pomysł, żeby przemówić im do rozumu- 1 4
-
2021-11-19 14:32
Wszystkie kraje?
To znaczy ile covidowy paranoiku? 2% państw świata? Czy 3%? Cała reszta ma głęboko gdzieś covidową paranoję i rozwiązania rodem z III Rzeszy.
- 11 5
-
2021-11-19 14:45
Rozumiem ze jak wszystkie kraje będa kazały smarować się kałem, będziesz pierwszy?! (3)
- 12 3
-
2021-11-19 15:40
(2)
Antyszczepionkowców warto czymś wysmarować, żeby z daleka było ich czuć :)
- 4 10
-
2021-11-19 15:43
sam sie wysmaruj
- 7 3
-
2021-11-19 15:46
Sam się wysmaruj najlepiej preparatem na covida wtedy będziesz bezpieczny z super mocą
- 3 3
-
2021-11-20 05:17
Więc musimy być ich papuga? (1)
To że większość tak robi nie oznacza że ma racje. Używajmy rozumu. Tylko po co. Starcza nam tacy obywatele jak ty
- 6 4
-
2021-11-20 06:53
Justa, ty i rozum, to przecież oksymoron :)
- 3 4
-
2021-11-19 08:08
czyli tylko lekarze i pielęgniarki (6)
muszą być zaszczepieni, a reszta która ma kontakt bezpośredni z pacjentem nie musi.
Personel medyczny to również technicy, rejestratorki , sekretarki...
Czy tylko do naliczania podwyżek są medyczni?- 56 35
-
2021-11-19 09:31
(5)
od czegoś trzeba zacząć
- 6 8
-
2021-11-19 09:32
To (4)
Zacznij od siebie
- 9 3
-
2021-11-19 09:53
(3)
jestem zaszczepiony bo cenię zdrowie i życie swoich bliskich , swoje i twoje
- 7 21
-
2021-11-19 11:10
Dales sie oglupic propaganda (2)
Przy 5 dawce zrozumiesz moze cokolowiek z obecnej sytuacji
- 13 8
-
2021-11-20 07:05
Wow! Odezwał się ten, co sie nie daje ogłupiać (1)
Jestes mundrol z internetów, wychowanek youtuba :)
- 5 4
-
2021-11-21 19:32
Mamy 2 multimilionerów
Bill gatesa ktory mowi ze trzeba szczepic i ma udzialy we wszystkich 4 firmach co produkuje szczepionki na EU i innego, rodaka, ktory nie zaleca szczepien, komu wierzysz??
- 2 0
-
2021-11-19 08:10
Dlaczego tak późno? Większość zakażeń ma miejsce w szpitalach. Przypadek? (7)
Poza tym: są jeszcze lekarze i pielęgniarki niezaszczepieni? To co ono robią w szpitalach?
To nie covid jest problemem, a przynajmniej nie tylko, tylko ograniczony dostęp do ochrony zdrowia doprowadził do śmierci ponad 200 tys. ludzi ponad "normę" w ub. roku.
Dyrektorzy szpitali, lekarze,,, itd. Nie sądzę by mieli na ten temat coś do powiedzenia.- 63 186
-
2021-11-19 08:40
Ludzie, którzy nie dbają o zdrowie stanowią większe zagrożenie (5)
otyłość, brak ruchu, używki itp. osłabiają organizm i ułatwiają rozwój wirusowi. Może zakażemy im wychodzić z domów, a przychodnie/szpitale otworzymy tylko dla zdrowych i w pełni sił?
- 29 4
-
2021-11-19 08:45
zgadzam się z Tobą (2)
pozamykać wszystkich grubasów w domu:))))))))
- 14 5
-
2021-11-19 10:34
to będą jeszcze grubsi bo się nie będą ruszać
- 6 0
-
2021-11-19 10:35
lepiej być grubym niż głupim
- 5 3
-
2021-11-19 09:09
Co ty ćpiesz? (1)
Lekarze nie dbają o zdrowie?oni dobrze wiedza że te zastrzyki to syf a tobie tv łeb wyprała
- 15 11
-
2021-11-19 12:08
Tak, całe 2,5% jest tak mądrych jaki i Ty.
Tępić płaskoziemców!- 3 8
-
2021-11-19 16:56
Zaszczepiony tez zaraza wiec???
- 2 1
-
2021-11-19 08:16
Brawo! (3)
- 71 158
-
2021-11-19 09:46
Hitler byłby dumny! (1)
A ze zaszczepiony może zarażać to nie istotne a co tam! Tragedia m!
- 19 9
-
2021-11-19 10:57
Jak brakuje argumentów, to pozosał już tylko Hitler :)
- 5 10
-
2021-11-19 10:26
bijesz brawo sytuacji w której nie można nikogo zmuszać do poddania się szczepieniu a tym samym dyskryminuje się takie osoby w społeczeństwie?? coś w głowie nie tak? jak jesteś zaszczepiony to jesteś (podobno) bezpieczny... poza tym querkodowcy w pracy nie są testowani i mogą wnosić wirusa gdzie tylko będą chcieli! to jest chore!
- 11 4
-
2021-11-19 08:24
(14)
Czytałem wywiad na onecie z dyrektorem UCK i myślę że dyrektor przyznaje się do segregacji personelu i sobie z tego nie robi cytat z onet :
Słyszę różne pohukiwania, ale decyzji zmieniać nie będę. Tacy pracownicy mają wybór. Mogą się zaszczepić, mogą też pracować na oddziałach covidowych lub wykonywać inne obowiązki, z dala od pacjentów. Już się dowiedziałem, że to jest łamanie praw człowieka itd. Nie zamierzam ustąpić. Jaka to jest dyskryminacja? Uważam, że to osoby niezaszczepione dyskryminują tych po szczepieniu. Dlatego że wszyscy musimy stosować później środki prewencyjne.(koniec cytatu żródło onet)
1. Zaszczepieni pracownicy mają na plakietkach hologramy cytat żródło onet ( Mamy w szpitalu zasadę, że wszyscy nasi pracownicy, którzy się zaszczepili, mają hologram na przepustce. )
2.Dyrektor sprawdza czy personel jest zaszczepiony.
. 3.Niezaszczepieni mają pracować na covidowym oddziale (czy to jest kara).W poprzednich falach personel nie był zaszczepiony i sami się zgłaszałi do pracy na oddziale .Nikt nikogo nie musiał zsyłać i karać. Personel który je zaszczepiony też może nieświadomie zarażać, a wiemy żę takich przypadków covida u osób zaszczepionych jest coraz
Pytam się czy to jest zgodne z prawem? Szczepienia nie są obowiązkowe pytanie się o paszporty też nie jest zgodne z prawem. Segregacja i dyskryminacja.
Kolejny cytat żródło onet
Powinniśmy iść w kierunku krajów, które wprowadzają restrykcje. Na zasadzie, że nie musisz się szczepić, bo szczepienia nie są obowiązkowe. Ale nie korzystasz z publicznych środków transportu, nie chodzisz do kin, do teatru. Lista wykluczeń jest tak szeroka, że każdy w trzecim tygodniu mówi: "mam dosyć, idę się zaszczepić". Tak to działa. Nie szczepisz się, nie pracujesz z dziećmi w szkole. Nie szczepisz się, nie jesteś pielęgniarką w szpitalu. Nie szczepisz się, nie pracujesz z ludźmi.
Należy jasno powiedzieć, że przez tych, którzy się nie zaszczepią, my chodzimy w maskach i są obostrzenia - dodaje dyrektor- 84 162
-
2021-11-19 09:55
(2)
Ale to nieprawda. Przecież niezaszczepieni też chorują i są nosicielami wirusa. Chyba już każdy zna liczne przypadki zakażeń wśród zaszczepionych, więc jaki sens mają te rystrykcje?? Rozumiem maski, dezynfekcja, dystans. Mam niezaszczepioną pielęgniarkę na oddziale covidowym w UCK i profesora na GUMedzie też bez certyfikatu. Chyba Ci ludzie wiedzą co robią?? Są w temacie tylko nie ulegli presji, przynajmniej do dziś. Spójrzmy na w ok. 90% wyszczepione kraje (Izrael i W. Brytania) przecież tam dochodziło do wzrostu zakażeń już po zastosowaniu odporności u większości populacji danego kraju.
- 18 3
-
2021-11-20 10:51
(1)
Tak, transmitują go 2-5x mniej, oraz są 10x rzadziej hospitalizowani, dobranoc.
Po szczepieniach już nie oceniamy liczby zakażonych, powinien być zakaz podawania tych liczb na głównych stronach.
Interesują nas zgony i hospitalizacje, oraz procentowy udział niezaszczepioncyh: to między 90 a 99%.- 0 3
-
2021-11-20 17:52
tak, masz rację
ale tylko jeśli do statystyk wliczysz rok 2020 kiedy nikt nie był zaszczepiony ;)
- 2 0
-
2021-11-19 09:56
Pandemia rozum odebrała. Prywatność i godność ludzka niewiele tu znaczą. Taki folwarczany tym dyrektorski
- 23 6
-
2021-11-19 10:39
Racja
nie segregacja. Wrażliwi na obostrzenia a nie na covid, już robisz w gacie ze strachu.
- 2 9
-
2021-11-19 11:06
Wszystko do momentu aż ktoś go nie posieka.
- 10 3
-
2021-11-19 12:49
Po prostu faszyzm i naruszanie praw człowieka i obywatela
- 16 2
-
2021-11-19 13:31
Na miejscu pracowników pozwałbym drania do sądu o łamanie praw człowieka. (3)
Ktoś o tak radykalnych poglądach nie powinien sprawować tak wysokiego stanowiska.
- 15 3
-
2021-11-19 15:55
Właśnie takie stanowiska powinni piastować ludzie odważni (2)
Osoba na kierowniczym stanowisku nie może dawać się zastraszać paru oszołomom
- 2 9
-
2021-11-19 19:52
Raczej mądrzy. Odważnych i**otów jest wielu (1)
- 0 3
-
2021-11-19 21:29
Dyrektor UCK
to mądry i odważny gość
- 2 9
-
2021-11-20 09:44
co za d*pek
a zaszczepiony nie przenosi wirusa??? hmm ciekawe
- 5 1
-
2021-11-20 17:52
prawdziwy cymbał (1)
z tego dyrektorka.
- 4 1
-
2021-11-21 10:50
Cymbał, to określenie, jak ulał pasujące do ciebie
- 0 3
-
2021-11-19 08:30
(9)
Sytuacja u mnie w przedszkolu : niezaszczepieni poszli na kwarantanne i mają się dobrze, nic im nie jest, odpoczywają i są rozgrzeszeni, ja nauczyciel zaszczepionych jestem przerzucana z grupy do grupy , zaczęłam się źle czuć, poszłam na zwolnienie i zrobił się dramat , Pani dyrektor podsumowała że żle nie wyglądałam i jestem symulant , takie czasy, żałuję że zaszczepiłam się
- 158 33
-
2021-11-19 08:53
jak mają się dobrze?
skoro są zdrowi i muszą siedzieć na kwarantannie? To bezsens, no chyba że chodzi o nabijanie statystyk
- 31 1
-
2021-11-19 09:24
A nie szukasz pracy?
Bo znam fajne przedszkole w Gdyni gdzie szukają wychowawcy i pewnie dobrze płacą.
- 12 0
-
2021-11-19 10:24
Prawda jest taka, że w przedszkolach nigdy nie można było chorować i chodzić na zwolnienie, bo były pretensje, spowodowane trudnością z zastępstwami. Teraz, przy covidzie, kiedy idziesz w końcu na zwolnienie, kiedy się źle czujesz, zamiast łazić do pracy z gorączką/ na antybiotyku ( stała praktyka w oświacie), dyrektora szlag trafia.
- 8 0
-
2021-11-19 10:47
A to bardzo ciekawe, bo u nas wszkole w Gdyni, to właśnie zaszczepieni się pochorowali i siedzą w domach!
Ja nie jestem zaszczepiona i nie zamierzam. Przeszłam Covid-19 kilka miesięcy temu i to ja jestem obecnie w szkole i biegam z klasy do klasy ale mimo obciążenia zajęciami, nie żałuję że się nie zaszczepiłam.
- 19 6
-
2021-11-19 11:02
Idź pracować do innego przedszkola, to dyrektorka nie jest warta tego, że u niej pracujesz, nie martw się, ty przynajmniej jak zachorujesz to łagodnie i przeżyjesz, życzę powodzenia i nie martw się :)
- 8 6
-
2021-11-19 11:23
niestety
nikt nie rozumie, że szansa na zachorowanie dla zaszczepionych i niezaszczepionych jest taka sama. być może zaszczepieni w części przejdą chorobę łagodniej, ale nie jest tak, że nagle są odporni na wszystkie choroby świata!
- 23 1
-
2021-11-20 14:58
Zrozumcie wkoncu ze zaszczepieni tez przenosza i zarażaja. Szczepionka nie powiduje ze czlowiek jest niesmiertelny, ta segregacja jest bezsensowana, ona ma powodowac kolejne konflity abysmy skakali sobie do gardel , nic pozatym
Ludzie czas sie zjednoczyc- 5 2
-
2021-11-21 18:24
odpoczywają i są rozgrzeszeni? dostają 80% zamiast 100% a są zdrowi i mogliby pracować a nie mogą bo są durne przepisy. To samo w szkołach
- 0 1
-
2021-11-24 22:27
Zaszczepilad się dla siebie czy dla nieodpowiedzialnej dyrektorki ???
- 0 0
-
2021-11-19 08:31
Ja byłem chory w grudniu zeszłego roku (21)
ale przechorowałem covida w domu (z tzw kontaktu byłem). Więc w statystykach jestem jako niezaszczepiony i nieozdrowieniec. Znam mnóstwo ludzi w takiej sytuacji.
- 150 25
-
2021-11-19 08:41
(9)
Oczywiście a odporność masz taką samą, albo lepszą niż po szczepieniu. Do statystyk powinni być liczeni wszyscy, którzy przechorowali. Paszport covidowy wydają na rok a wiadomo, że szczepienia działają do 6 miesięcy, więc jaki to ma sens oprócz tego, żeby zmusić do szczepień?
- 33 8
-
2021-11-19 09:04
(1)
taką samą, albo lepszą, a nawet możliwe, że gorszą
- 11 8
-
2021-11-20 10:54
A nawet na pewno gorszą. Przechorowanie nie chroni przed objawami płucnymi, które po prostu zabijają, absolutnie też nie chronią długo przed ponownym zachorowaniem - szczepienie jest uważane za dużo bardziej zabezpieczające, bo zabezpiecza przed hospitalizacją, przechorowanie - nie bardzo.
- 0 6
-
2021-11-19 09:09
(5)
Planowane jest skrócenie terminu ważności certyfikatów do 6 miesięcy.
- 6 4
-
2021-11-19 09:36
(3)
Skoro działanie szczepionki nie okazało tak skuteczne jak przypuszczano trzeba zweryfikować procedury.
- 12 3
-
2021-11-19 09:54
(2)
Działanie szczepionki jest skuteczne, spadek odporności po pewnym czasie to wina reakcji układu odpornościowego, ozdrowieńcy mają ten sam problem.
- 6 12
-
2021-11-19 10:05
(1)
Napisałem że być może działanie szczepionki nie okazało się tak skuteczne jak przypuszczano. Ale masz rację na skuteczność szczepionki składa się kilka czynników . Uważam ze 3 dawkę powinno się przyjmować po sprawdzeniu ile się ma przeciwciał a nie wg rocznika czy daty ostatniego szczepienia
- 9 2
-
2021-11-19 13:48
Skoro ty uważasz...
- 1 0
-
2021-11-20 10:55
No i świetnie, skoro to wymaga szczepienia się co pół roku, tyle powinien być ważny certyfikat.
- 1 0
-
2021-11-20 10:53
To nieprawda.
- 0 0
-
2021-11-19 09:03
U nas tak samo (1)
plus tesciowie z obu stron. Nikt nie jedt w statystykach.
- 9 3
-
2021-11-19 18:49
Nie chciało się pójść na test
To teraz konsekwencje
- 2 5
-
2021-11-19 09:33
Polski Ład.
- 3 0
-
2021-11-19 09:34
Jesteś w tych statystykach na własne życzenie
- 2 4
-
2021-11-19 12:06
(3)
Ale paszportu covidowego nie dostaniesz bo minęło już ponad 180 dni od zakażenia. Obecnie figurujesz jako osoba niezsszczepiona a ozdrowieńcem już niestety wg władz nie jesteś.
- 7 0
-
2021-11-19 13:52
Ja jako osoba, która zaraziła się od domownika z potwierdzonym covidem i będąca już na kwarantannie, zrobiłam test, żeby sobie formalności ułatwić i mieć certyfikat, bo uznałam, że skoro już to dziadostwo mam, to niech chociaż z tego jakaś korzyść będzie.
- 5 0
-
2021-11-20 10:55
(1)
No i bardzo dobrze, po pół roku przeciwciała wracają do normy i nic Cie nie chroni twoje przechorowanie.
- 1 4
-
2021-11-20 17:55
bzdury. Układ odpornościowy
to nie tylko krażące we krwi przeciwciała;) Kup se mózg
- 3 1
-
2021-11-19 12:32
Jak masz objawy, zrób test (1)
Dlatego robi sie testy.
- 5 3
-
2021-11-21 14:13
Sam twórca tych testów stwierdził że one nie do tego są.
- 2 0
-
2021-11-23 07:56
To zaszczep się i po problemie.
To zaszczep się i po problemie.
- 0 0
-
2021-11-19 08:39
szczepienie (11)
BRAWO !!! wreszcie coś sensownego , przecież to oni najbardziej są narażeni na zachorowanie oraz oni są zagrożeniem dla chorych przebywających w szpitalu. Tak naprawdę to chodzi o całą służbę zdrowia-tych w przychodniach również , Domagają się dodatku covidowego -na jakiej podstawie skoro sami nie są zaszczepieni i mogą zarażać innych . Powinno to działać na takiej zasadzie : jeśli jesteś zaszczepiony dostajesz dodatek covidowy i przystępujesz do pracy . jeżeli nie spełniasz tych warunków to niestety zostajesz odsunięty od pracy i nie dostajesz dodatku covidowego, JA jako pacjent zaszczepiony chcę się czuć w miarę bezpiecznie . Walczą o podwyżki i to tylko tak naprawdę się dla nich liczy ,
- 62 188
-
2021-11-19 09:20
Do lekarzy nie fikaj
Bo oni ciebie fikną jak za granice wyjadą,a ty dalej pfizera bedziesz ćpał
- 14 7
-
2021-11-19 11:19
(4)
A ty rozumiesz, że jako zaszczepiony też zarażasz i też możesz się zarazić? Szczepionka ma spowodować tylko łagodniejszy przebieg choroby. Ludzie zaszczepieni też chorują i umierają na covida. Kiedy to wreszcie zrozumiecie?
- 16 2
-
2021-11-19 11:26
patologia
Ludzie nie potrafią samodzielnie myśleć! Nie potrafią zrozumieć, że zaszczepieni i niezaszczepieni tak samo przenoszą chorobę, a szczepionka ma im tylko pozwolić na (być może) łagodniejszy przebieg choroby.
- 11 1
-
2021-11-19 12:18
To może Ty zrozum (1)
Że spośród ludzi, którzy ostatnio zmarli na Covid, zaszczepieni stanowią ok. 10%. Reszta nieboszczyków to antyszczepy - statystyki pokazują to bardzo jasno.
- 4 11
-
2021-11-21 15:09
Ale jak ma to zwiazek z zarazaniem innych???
- 2 1
-
2021-11-20 10:57
Tak, 10-100x rzadziej umierają. Głównie jak już mają 80 lat i i tak by umarli.
Przestań nas ogłupiać. Szczepienia działają i jak najbadziej trzeba je robić. Właśnie, trzeba - powinien być obowiązek lub pełna odpłatność za każde usługi w NFZ,- 2 1
-
2021-11-19 13:36
Jako pacjent zaszczepiony chcesz się czuć bezpiecznie? Masz zanik szarych komórek? (1)
Przecież po to sie szczepiłeś by być bezpiecznym. To po co wymagasz tego od innych? Rety, co za średniowieczny ciemnogród!
- 7 1
-
2021-11-20 10:58
Taki komentarz mógł wyprodukować tylko niedouk.
Może po to, żebyś zakażał 2-5x mniej oraz nie zajmował łóżka mojej starszej matce, która się zaszczepiła, w razie twojej choroby i jej - powinno się wybierać absolutnie osoby zaszczepione do ratowania w pierwszej kolejności.
Zresztą już mamy prawo, które pozwala na dokonanie takiej selekcji. Ci z większymi szansami na przeżycie przy tym samym stanie* - ratowani pierwsi, czyli starsza osoba zaszczepiona z małymi objawami podłączona pod respirator prędzej, niż poważnie chora niezaszczepiona osoba, która ma dużo większe szanse na zgon i tyle.
* taki sam stan - zakażenie covid, po prostu- 1 1
-
2021-11-19 19:40
Reszta już dawno sobie załatwiła kwit a szczepionka do zlewu. ,została garstka nie chcących wydać paru złotych .
- 2 1
-
2021-11-21 14:03
Propozycja
proponuję Ci wpisać w wyszukiwarkę "sejmowy zespół d/s sanitaryzacji" i obejrzeć spotkanie z 29.10. w Sejmie. Materiały prezentowane na tym spotkaniu są do pobrania w PDF ze strony zespołu.
Najlepsza jest odpowiedź eksperta na pytania posła o kontakty z doradcami pana premiera Morawieckiego.- 1 0
-
2021-11-21 15:08
Niech usuna wszystkich i nikt nie bedzie leczyc, brawo
- 1 1
-
2021-11-19 08:42
(7)
I bardzo dobrze.
Można nie wierzyć w nowoczesną medycynę, twoja sprawa. Ale jak nie wierzysz to nie powinieneś brać w niej udziału.- 71 134
-
2021-11-19 09:44
W punkt.
- 7 15
-
2021-11-19 11:15
Aha czyli medycyna opiera się na wiarze (4)
Nie na badaniach naukowych. Piekne czasy najważniejszy paszport covidowy, bez niego i kolejnej dawki jestes nikim.
- 15 3
-
2021-11-19 12:26
Badania naukowe miały szczepionki, (3)
antyszczepionowe szury mają szamanów z internetu.
- 8 14
-
2021-11-19 13:37
Badania naukowe finansowane przez wielkie koncerny? (1)
Za taką naukę sprzedaną za dolary to ja dziękuję. Z nauką nie ma to nic wspólnego.
- 12 3
-
2021-11-19 15:40
Jakoś nie przeszkadza ci to latać samolotami
zbudowanymi przez wielkie koncerny.
- 1 4
-
2021-11-19 19:41
Badania za dolary Pfizera teraz sobie odbije 100 krotnie
- 2 0
-
2021-11-19 14:12
a mogę nie płacić ZUS
bo jakoś tak chyba niestety mam przymus płacenia na tę nowoczesną medycynę w polskim wydaniu
- 10 1
-
2021-11-19 08:45
Restrykcje bez podstaw naukowych (33)
A czy szczepienie powstrzymuje transmisję wirusa?
Zadne badanie ani żadna statystyka (vide kraje wysokowyszczepione) tego nie wykazały.- 276 49
-
2021-11-19 09:07
A ty nadal swoje (1)
Weź się cofnij do gimnazjum i otwórz podręcznik z biologii i chemii... Błagam bo oczy mnie bolą od czytania takich bzdur
- 15 63
-
2021-11-19 09:46
Mianowicię?
- 20 4
-
2021-11-19 09:11
(11)
Nie powstrzymuje ale mocno ją ogranicza. Rozumiem też że fakt iż dzięki szczepieniu masz 90% szans że w razie złapania covida nie zejdziesz przez to z tego świata, to dla Ciebie za mało?
- 14 43
-
2021-11-19 09:19
ty nie rozumiesz różnicy między zakażeniem a zachorowaniem?
- 30 2
-
2021-11-19 09:27
Ja i bez szczepienia mialem 99,99% szans, że nie zejdę (3)
I to przed przejsciem tej chrypki, teraz to już zdaje się 1/milion albo jakos takoś, nie chce mi sie sprawdzać.
Daliscie się ludzie nastraszyć i tyle.- 35 7
-
2021-11-19 10:07
(2)
powiedz to rodzinom zmarłych i tych ktorzy miesiącami dochodzą do siebie po chorobie bo wejście po schodach jest dla nich zdobywaniem korony świata
- 8 31
-
2021-11-19 14:37
Życie. (1)
Trzeba było wcześniej dbać o zdrowie a nie teraz mieć pretensje do całego świata.
- 9 4
-
2021-11-19 14:48
co głupiemu po rozumie
- 4 0
-
2021-11-19 09:52
skąd te 90%? (1)
Badania naukowe mówią co innego i to każde kolejne obniża tę wartość. Najnowsze badania podane do wiadomości publicznej w październiku mówią o odporności 43% po czterech miesiącach od przyjęcia 2 dawki.
- 16 2
-
2021-11-19 18:52
Bo przez tych, co się nie szczepia
Pandemia wydłuża się o kolejne cykle i wirus ma większe szanse na mutacje
- 1 8
-
2021-11-19 09:56
powiedz to tym 3409 zaszczepionym mieszkańcom Wielkie Brytanii (2)
tak, tyle zaszczepionych osób zmarło w UK przez ostatni miesiąc. Dane raportowane co miesiąc na stronie brytyjskiego ministerstwa zdrowia.
- 21 5
-
2021-11-19 12:22
(1)
To może dla porównania podaj też liczbę ofiar wśród niezaszczepionych, manipulancie.
- 4 9
-
2021-11-20 10:21
A jeszcze lepiej ilość ofiar przy porównywalnej liczbie zakażeń rok temu.
To jest przepaść.
- 1 1
-
2021-11-19 10:51
Mocno?
Jak mocno? xD ogarnij się, to nie licytacja między przedszkolakami. Powołujemy się na dane naukowe, zamiast pisać mocno
- 4 0
-
2021-11-19 10:05
(3)
Znam tylko dwie osoby, które ostatnio chorowały na Covida, ciężko przez to przechodziły. Obie dwukrotnie zaszczepione, druga osoba zaraziła się od pierwszej pracując w tym samym pomieszczeniu.
- 21 4
-
2021-11-19 10:37
(1)
być moze tak było ale co z tego wynika ?
- 5 5
-
2021-11-19 12:25
Kto mi odwrócił kota ogonem? Tak nie wolno!!! Jedź szklarnią w Bieszczady i odpocznij!!!
- 1 2
-
2021-11-19 12:23
Czyli szczepionka działa
Skoro pomimo ciężkiego przebiegu choroby, te osoby nadal żyją.
- 2 13
-
2021-11-19 11:06
(8)
Ale przynajmniej zaszczepieni lżej przechodzą chorobę i to jest argument aby się zaszczepić!!!
- 5 18
-
2021-11-19 11:18
Faktycznie Gąsowski leciutko przeszedl (1)
Mala chrypkę miak tylko chwilowo musial byc pod tlenem.
- 11 1
-
2021-11-19 12:25
Ale przeżył
Paździoch i Boczek tyle szczęścia nie mieli.
- 5 11
-
2021-11-19 15:05
Nie jest tak zawsze, znam osobę po 2 szczepieniach i przeszła bardzo ciężko covida więc nie myślcie, że jak zaszczepieni to nic ich nie ruszy:)
- 10 1
-
2021-11-19 16:46
(4)
Nawet jeżeli jest faktycznie, tak jak piszesz, to nie ma to kompletnie żadnego związku z tym, że zaszczepieni mogą tak samo łapać i przekazywać wirusa innym, jak niezaszczepieni.
Zatem segregacja nie ma żadnego uzasadnienia medycznego.- 7 2
-
2021-11-20 10:24
Mogą , ale skala tej transmisji jest znacznie mniejsza. (3)
Po trzeciej dawce wręcz bardzo mała.
I to jest właśnie to uzasadnienie medyczne.- 1 4
-
2021-11-20 10:37
jakieś badanie naukowe, które to wykazuje? (2)
nie ma dowodów naukowych, że trzecia dawka zmniejsza transmisję wirusa.
- 6 1
-
2021-11-20 16:05
Nie ma badania, że którakolwiek zmniejsza.
- 4 1
-
2021-11-23 07:57
Tak. Wygoogluj sobie
- 0 0
-
2021-11-19 12:58
(1)
I co z tego?ale powstrzymuje ciężki przebieg i śmierć!!!Jeszcze do ,,mózgów "nie dotarło???
- 1 12
-
2021-11-19 13:16
Do twojego dotarło i przeżarło na wylot.
- 10 1
-
2021-11-19 13:01
leki na covid juz dostepne (1)
wystarczy pojechac do kraju w ktorym bez paszportu covidowego nie wejdziesz-przyrosty duzo wieksze niz u nas, to ilosc przeciwcial powinna byc miara. no i zacznijmy jako kraj sprowadzac leki na covid-astra zeneca,pfitzer i wiele innych juz ma dopuszczone do obrotu. znam taki personel co zarazal sie covidem co chwila wiec tabletki by przyhamowaly
- 2 0
-
2021-11-19 15:06
Hmmm, a tak bardziej po polsku?
- 0 0
-
2021-11-22 22:51
Prawda (1)
W moim otoczeniu choruje mnóstwo osób zaszczepionych podwójnie. Myślę, ze to zaszczepieni są większym zagrożeniem dla niezaszczepionych...
- 0 1
-
2021-11-23 07:56
Tylko ci sie wydaje, ze myslisz
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.