- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (73 opinie)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (99 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
- 5 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 6 Malujący robot wart 2 mln dolarów (53 opinie)
Co trzecie małżeństwo się rozpada. Co z tą miłością?
Wyszłam za mąż... zaraz wracam. W dniu ślubu mało kto bierze pod uwagę czarny scenariusz i szuka adwokata "od rozwodów". Tymczasem według ekspertów nawet jedna trzecia małżeństw w Polsce kończy się rozwodem, a z roku na rok wyraźnie rośnie liczba rozwodów małżeństw z krótkim stażem (poniżej pięciu lat). Tylko w 2020 r. rozpadło się ponad 20 tys. małżeństw ze stażem krótszym niż dziewięć lat. 14 lutego - walentynki - to święto zakochanych, ale jak z tą miłością jest naprawdę?
Jak przekonują psychologowie, najczęściej pułapką jest unikanie poważnych rozmów przed podjęciem poważnych decyzji, co wiąże się z przeświadczeniem, że druga strona myśli podobnie, że dostosuje się do naszej wizji życia.
I że cię nie opuszczę...
W 2020 r. na Pomorzu zawarto 9430 związków małżeńskich - z czego 50,1 proc. to związki cywilne, a 49,9 proc. wyznaniowe.
W samym Gdańsku zawarto 2105 związków małżeńskich - z czego 54,2 proc. to związki cywilne, a 45,8 proc. wyznaniowe. Z kolei w Gdyni zawarto 953 związki małżeńskie - z czego 58,6 proc. to związki cywilne, a 41,4 proc. wyznaniowe.
Aż 45,1 proc. mężczyzn decydujących się na zawarcie małżeństwa było w wieku 20-29 lat, nieco mniej - bo 34,5 proc. - było w wieku 30-39 lat. Z kolei w przypadku kobiet 56,9 proc. to osoby w wieku 20-29 lat, a 26,8 proc. było w wieku 30-39 lat.
Najczęściej na zawarcie małżeństwa decydowano się latem, najwięcej, bo 1975, ślubów udzielono w sierpniu.
Czytaj też: Dzień Singla 2022. Kiedy wypada i jak obchodzić?
Ponad 50 tys. rozwodów w rok
Rocznie w Polsce sądy orzekają średnio 65 tys. rozwodów. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2020 r. w Polsce orzeczono ich 51 164: 36 955 w miastach i 13 601 na wsiach. Najwięcej wyroków wydano bez orzeczenia o winie - 40 756, z winy obu stron było ich 2179, z winy męża - 6595, z winy żony - 1634.
W tym czasie w woj. pomorskim rozwodów było 2924 - 1031 z powództwa męża i 1893 z powództwa żony. Na tysiąc nowo zawartych małżeństw ponad 310 zostało rozwiązanych.
W samym Gdańsku w 2020 r. orzeczono 620 rozwodów, a w Gdyni 324. Dla porównania w Warszawie takich wyroków było 3267.
Psycholodzy w Trójmieście - znajdź specjalistę
Pandemia na pewno jest trudnym egzaminem dla wielu związków. Jednak fali pozwów rozwodowych w polskich sądach jak na razie nie widać.
- W 2020 r. do Sądu Okręgowego w Gdańsku wpłynęło 4059 spraw rozwodowych i 93 wnioski o separację. Z kolei w 2021 r. wniesiono 4279 pozwów o rozwód, a 85 wniosków o separację. Dane dotyczą wpływu spraw w całym okręgu gdańskim, obejmującym nie tylko Trójmiasto, ale również tereny właściwe miejscowo dla sądów rejonowych w Wejherowie, Kartuzach, Kościerzynie, Starogardzie Gdańskim, Tczewie, Malborku i Kwidzynie - mówi sędzia Łukasz Zioła, rzecznik prasowy ds. cywilnych Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Jak dodaje, średni czas oczekiwania na pierwszą rozprawę zależy przede wszystkim od stopnia obciążenia referatu, do którego wpływa sprawa.
- Także od tego, czy pozew ma braki formalne, czy też nie, wszelkie braki powodują wydłużenie terminu wyznaczenia rozprawy, średni okres oczekiwania na pierwszą rozprawę wynosi od trzech do ośmiu miesięcy - informuje.
Seksuolodzy w Trójmieście - znajdź eksperta
Rozwód na pierwszej rozprawie?
Prawnicy przekonują, że trwająca pandemia może mieć jednak istotny wpływ na podejmowanie decyzji o rozstaniu. Warto pamiętać też o tym, że decyzja w tej kwestii to jedno, a jej realizacja to niestety długi i trudny proces. Po złożeniu pozwu oczekiwanie na rozprawę to nawet kilka miesięcy, a nie zawsze rozwód kończy się jedną wizytą na sali rozpraw.
- Orzeczenie rozwodu na pierwszej rozprawie jest możliwe w przypadku zgodnego żądania stron w zakresie rozwiązania małżeństwa, a w przypadku posiadania przez strony dzieci również co do kwestii związanych z władzą rodzicielską, alimentami oraz sposobem uregulowania kontaktów. W przypadku sporu co do winy czy kwestii związanych z małoletnimi dziećmi konieczne może okazać się odbycie trzech, czterech, a czasem nawet większej liczby rozpraw. Odbywają się one zwykle w odstępie kilku miesięcy - mówi Marta Owczarek, starszy prawnik z Kancelarii Butny.
Przyznaje, że częściej dochodzi do orzeczenia rozwodu bez orzekania o winie. Zwykle kwestią sporną między stronami pozostają jednak sprawy związane z dziećmi.
Ile kosztuje rozwód?
Rozwiązanie małżeństwa wiąże się też oczywiście z kosztami.
- Wniesienie pozwu o rozwód do sądu związane jest z obowiązkiem wniesienia stałej opłaty sądowej w kwocie 600,00 zł - koszt ten jest niezmienny od wielu lat. Nie jest to jednak jedyny koszt związany z postępowaniem rozwodowym. W toku sprawy mogą pojawić się również dodatkowe koszty związane z koniecznością przeprowadzenia wywiadu środowiskowego przez kuratora czy sporządzenia opinii przez biegłych sądowych. Oczywiście w przypadku skorzystania z pomocy profesjonalnego pełnomocnika należy liczyć się z koniecznością poniesienia kosztu takich usług - jest on uzależniony od stopnia skomplikowania danej sprawy - wyjaśnia Marta Owczarek.
Rozwody będą zakazane?
W ostatnim czasie pojawiły się informacje, że rozwód w Polsce będzie coraz trudniejszy do uzyskania. Wszytko za sprawą zmian, które chce wprowadzić Ministerstwo Sprawiedliwości. Zbigniew Ziobro przekonuje, że nowe przepisy pomogą małżeństwom opiekującym się nieletnimi dziećmi.
- Nie należy się spodziewać wprowadzenia w najbliższym czasie tego rodzaju uregulowań do systemu prawnego. Obecnie procedowany jest projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, który zakłada istotne zmiany dotyczące problematyki rozwodu, w tym postulat poprzedzenia rozwodu czy separacji rodzinnym postępowaniem mediacyjnym. Ma to mieć na celu pojednanie stron z korzyścią dla małoletnich dzieci, niemniej jednak, gdy strony pomimo przeprowadzenia takiego postępowania zdecydują się na rozwód czy separację, może ułatwić uzgodnienie między małżonkami warunków rozwodu lub separacji oraz uregulowanie kwestii związanych z władzą rodzicielską, kontaktami czy wysokości alimentów. Wydaje się, iż z założenia wprowadzenie takiej zmiany mogłoby mieć pozytywny wpływ na wypracowanie porozumienia między stronami, niemniej jednak pojawiają się obawy, iż może jedynie wydłużyć proces uzyskania rozwodu - wyjaśnia prawniczka.
Mediacje nieobowiązkowe, ale potrzebne
Jak mówi, instytucja mediacji jest coraz częściej wykorzystywana w rozwiązywaniu sporów rodzinnych, choć to wciąż za mało.
- W obecnym stanie prawnym mediacje nie są obowiązkowe, niemniej jednak sąd może skierować strony do mediacji w sytuacjach, gdy istnieją widoki na utrzymanie małżeństwa bądź w celu ugodowego rozwiązania spornych kwestii dotyczących sposobu sprawowania władzy rodzicielskiej, alimentów czy kontaktów z dziećmi. Przeprowadzenie mediacji może ułatwić osiągnięcie porozumienia między stronami - podkreśla.
W 2020 r. do mediacji w sprawach o rozwód i separację skierowano 136 spraw, z kolei w 2021 r. skierowano już 199 spraw.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-14 09:11
Rozwód to bardzo stary wynalazek. (15)
Kiedyś kobiety obawiały się go bardziej, były zdolne wytrzymać więcej by utrzymać związek. Zwłaszcza ze względu na dzieci. Dziś dzieci zastępuje kot albo pies, który tak nie okazuje traumy po odejściu jednego opiekuna. Bo dzieci cierpią i to bardzo, zwłaszcza przy pierwszym rozwodzie.
- 124 39
-
2022-02-14 11:56
Nie jest to reguła. Cierpią dzieci ludzi niedojrzalych, ktorzy sie nie potrawia rozejsc pokojowo, z zachowaniem szacunku i sympatii.
- 14 1
-
2022-02-14 10:38
A nie pomyślisz, jak bardzo cierpią dzieci, które są ofiarami lub świadkami przemocy i muszą to znosić przez lata (jak przeżyją), bo jedno z rodziców nie chce "rozbijać rodziny"?
- 19 1
-
2022-02-14 10:01
(12)
wiedzą to ci co są rodzicami z domu gdzie był rozwód - nie ma czegoś takiego jak rozwód dla donra dzieci ...przez 10 lat miałem sen marzenie , że rodzice sie pogodzili , mieszkali znowu razem i razem chodzilismy znowu na wycieczki , wakacje i wyjazdy , w końcu to moi rodzice , nie da się ich wymienić a rodzina jest razem a nie po kątach... wszystko kręciło się wokół podstaw mojego życia któym była rodzina i dom z obojgiem rodziców , da się żyć bez ręki ale z obiema łatwiej i normalniej
- 34 12
-
2022-02-15 00:23
pomyliłeś się, pozwól że poprawię
nie ma czegoś takiego, jak trwanie w złym małżeństwie dla dobra dzieci. to jest obłudne i szkodliwe, wystarczy spytać ludzi, którzy latami musieli znosić rodziców usiłujących być ze sobą "dla dobra dzieci" w codziennej pogardzie i nienawiści do siebie.
- 9 1
-
2022-02-14 15:48
trwanie w małżeństwie z przymusu nie jest dobre
to co, że chciałeś, by rodzice do siebie wrócili, mieszkali ze sobą i chodzili na wycieczki, skoro już nie mogli dalej ze soba żyć. byś był świadkiem ciągłych kłótni, albo obojętności. już lepiej tego oszczędzić wszystkim, zarówno dzieciom, jak i obojgu nietrafionych małżonków. rozwód to nie znaczy brak drugiego rodzica. dwoje dojrzałych ludzi znajdzie odpowiednie rozwiązanie, by kontakt był częsty i odpowiedni. to jest właśnie dla dobra dzieci, a nie trwanie w czyś z przymusu
- 14 2
-
2022-02-14 10:46
(4)
Jako dziecko chciałam, żeby rodzice się rozwiedli, bo życie w atmosferze ciągłych kłótni było nie do zniesienia. Ale trwali ze sobą dla dobra dzieci niby... Przez to wszystko miałam ogromny uraz do relacji damsko-męskich i nie umiem sobie radzić, a teraz mimo psychoterapii jest już za późno na założenie rodziny...
- 44 2
-
2022-02-14 11:50
(3)
Jeśli założenie rodziny jest Twoim pragnieniem to się nie poddawaj. Nigdy nie jest za późno. Jeśli masz na myśli, że już za późno dla Ciebie, aby urodzić to pamiętaj proszę, że to nie znaczy, że jest za późno by zostać mamą. Trzymam kciuki i pozdrawiam.
- 20 0
-
2022-02-15 12:00
(1)
Mylisz sie niestety. Czasu nie oszukasz i zegaru biologicznego tym bardziej. Zajść w ciąże i urodzić zdrowe dziecko mając na karku już 40 lat jest niesłychanie trudno. Takie życie...
- 1 7
-
2022-02-15 16:09
Dziecko mozna miec i bez ciazy.
- 6 0
-
2022-02-14 11:56
Czasowo urodzić pokrywa się z zostać mamą. Dość egoistycznym bym nazwał branie dziecka będąc w takim wieku, że dziecko ponownie zostanie sierotą, zanim założy własną rodzinę, czy chociaż się usamodzielni.
- 6 1
-
2022-02-14 10:38
Mylisz się. (4)
Kiedy jedno z rodziców jest przemocowcem to rozwód jest dla ciebie wybawieniem. Tkwienie z rodzicem tyranem u boku jest piekłem.
- 49 4
-
2022-02-14 12:46
(3)
w tym przypadku tak - w 80% przypadkach to znudzenie drugą osobą i sytuacją w której tkwisz od lat , codziennośc rutyna , brak firewerkó ...
- 15 4
-
2022-02-14 14:13
Skąd (2)
Bierzesz te dane procentowe ?
- 7 2
-
2022-02-14 15:48
(1)
Kultura osobista nie pozwala mi zasugerować odpowiedzi.
- 2 3
-
2022-02-14 21:46
to inteligencja nie pozwala ci nic sugerować
- 0 2
-
2022-02-14 12:02
Czystość przedmałżeńska - polecam. (40)
Dotrwaliśmy do ślubu w czystości. Wiem, że to niemodne, nigdy zresztą nie było. Ale to kapitał na całe życie. Jesteśmy 20 lat po ślubie, kochamy się i nie wyobrażamy sobie życia bez siebie. Prawdziwa wiara i wspólna codzienne modlitwa to przepis na udane małżeństwo. Polecam.
- 158 235
-
2022-02-15 15:44
A skąd wiemy że nie kłamiesz, a może to tylko tak z Twojej strony wygląda A Twoja druga połowa jest rozrywkowa ;)
- 0 0
-
2022-02-15 09:07
(2)
ale jak to pogodzić z niepokalanym poczęciem i wzięciem na siebie ojcostwa przez Józefa.... strasznie to wszystko zagmatwane albo ...obłudne
- 5 2
-
2022-02-15 14:02
Przykazania wiary to metafory (1)
Ale widać niektórzy przez całe życie twierdzą że coś zeszło na ziemię, cos pofrunęło ku górze
- 1 1
-
2022-02-15 16:48
Spróbowałbyś to powiedzieć kilkaset lat temu...
- 0 0
-
2022-02-15 00:36
Hejterzy nie zniosą (10)
swojego błędu. Czasu już nie cofną. Wylew pomyj na modlitwę, wiarę, określenie czystości itd. Żal. Rozumiem frustrację ale czy to nie godne naśladowania, że ktoś podjął wyrzeczenie i dał radę? Nie mieliście silnej woli? Przykro mi. Ale z tego powodu wyśmiewać postawę i charakter? Boga? Wiarę? Tak. Ogarnijcie to: Małżeństwo to sakrament i Boże błogosławieństwo. Bo nie widać Boga to Go nie ma? Wy tak na poważnie? Warto modlić się o wiarę. Proście a otrzymacie!!!
- 15 14
-
2022-02-15 11:56
(2)
Wyrzeczenia to czyjaś osobista sprawa i decyzja, ale w momencie kiedy ktoś taki publicznie się z tym obnosi i uważa się za lepszego od innych (bo wytrwał w czystości, bo się modli itp) to czego oczekujesz? Że mu wszyscy przyklasną i będą podziwiać? Przecież to i żenujące i śmieszne. Wiara to prywatna sprawa i niech się wierzący odczepią od innych
Wyrzeczenia to czyjaś osobista sprawa i decyzja, ale w momencie kiedy ktoś taki publicznie się z tym obnosi i uważa się za lepszego od innych (bo wytrwał w czystości, bo się modli itp) to czego oczekujesz? Że mu wszyscy przyklasną i będą podziwiać? Przecież to i żenujące i śmieszne. Wiara to prywatna sprawa i niech się wierzący odczepią od innych zamiast w kółko pretensje do całego świata. Dla Ciebie to może i sakrament, dla kogoś innego umowa cywilnoprawna ułatwiająca wspólne życie i decyzje. Ogarnij się!
- 5 6
-
2022-02-15 16:46
Zamien słowa
czystość i modli na trening i uprawia sport. I co? Jest hejcik, co? Sportowców tez uważasz za obnoszących się bo wygrali zawody, medal?
- 4 2
-
2022-02-15 12:38
A gdzie tu ktoś napisał, ze czuje się lepszy od innych?
Nie mierz każdego swoją miarą, to ze ty masz ukryte kompleks to nie znaczy że ktoś sie uważa za lepszego od ciebie. Publiczne obnoszenie? Każdy komentarz pod artykułem to "publiczne obnoszenie" ze swoimi poglądami. Ty też właśnie to zrobiłeś.
- 5 3
-
2022-02-15 10:16
(1)
Nie dodawaj już sobie tak.
Wiara katolicka to bardziej kwestia zaburzenia, odrzucenia własnego ja, nie ma tu nic godnego naśladowania, bo to na przestrzeni setek lat przynoisło na świecie tylko spustoszenie.
To co piszesz jest bliższe obkłąkaniu niż postawie godnej naśladowania - nie ma to żadnego związku z hejtem, zwykła ocena faktu.- 5 6
-
2022-02-15 16:50
To Twoja ocena, ok.
Moja jest inna. To co ty nazywasz obłąkaniem ja nazywam miłością. Odrzucenie? Nie wiem skąd ta teoria, cóż to za psychologia? Czuję się przygarnięty przez Boga, bo dla Niego każdy człowiek jest umiłowanym dzieckiem, nie czuję się odrzucony. Mogę być odrzucony przez świat, bo ten Boga chce zspomniec i moja wiara jest dla niego obłąkaniem, wtedy może usprawiedliwić swój brak wiary i poczuć się lepiej
- 5 2
-
2022-02-15 07:36
Zmień (4)
Zioło, "Bóg" to bajka , nie istnieje, chodzi o kasę
- 4 8
-
2022-02-15 16:42
Polecam ciszę.
Kilka minut dziennie. Nie tylko Bóg istnieje ale też działa. Znasz to? Powietrza tez nie widać. To co - nie istnieje?
- 4 3
-
2022-02-15 07:55
chyba dla ciebie (2)
a jak twoja bajka się skończy to co wtedy? Moze być za późno.
- 5 4
-
2022-02-15 08:22
(1)
Tego nie wie nikt, co będzie po śmierci, dlatego nazywane jest to wiarą, a nie wiedzą. Najzabawniejsze są religie monoteistyczne, które twierdzą, że ich bóg jest tym prawdziwym.
- 6 6
-
2022-02-15 10:18
Dlatego od wieków idą na rzeź w imię miłości boga i bliżniego.
"Ci" wyznawcy monoteistycznej religii są lepsi niż "tamci".
A wyznawców wielu bogów wyumordowali. Ot, cała esencja kościoła.- 5 3
-
2022-02-15 05:08
Whatever floats your boat
- 4 1
-
2022-02-14 17:49
Proszę księdza to samo słyszałem na naukach przedmałżeńskich 45 lat temu. Czas na zmiany czas na świeże spojrzenie.
- 9 9
-
2022-02-14 17:36
My się myliśmy i przed ślubem i teraz też się myjemy. Seks przed ślubem dwoje kochających się ludzi to nic zdrożnego , to piękne przeżycie a to co opisujesz to zabobon
- 16 14
-
2022-02-14 14:53
Ha ha ha codzienna modlitwa co za brednie !
- 9 28
-
2022-02-14 12:54
I super
najważniejsze, że jesteście oboje w tej kwestii zgodni. Wydaje mi się, że to dobrze, kiedy małżeństwo ma wspólne przekonania, łączy ich nie tylko łóżko, ale także np wiara! Wspólny front w życiowych kwestiach jak posiadanie i wychowywanie dzieci, podział prac w domu, czy finansów stanowi o stabilności związku. Kiedy nadal jest o czym rozmawiać, wspólnie się śmiać, to da radę taki związek przetrwać wszystko!
- 32 1
-
2022-02-14 12:42
(4)
nie klepanie wierszyków ale zycie zgodne z naukami to dopiero jest to czego Bóg oczekuje
- 15 9
-
2022-02-14 12:51
(3)
zastanawiające jest skąd wiesz czego oczekuje i że w ogóle jest ...
- 17 11
-
2022-02-15 10:01
To że w niego nie wierzysz nie oznacza że go masz wykluczać (1)
- 0 0
-
2022-02-15 16:46
Ale chyba może?
- 0 0
-
2022-02-14 21:35
buk te wierszyki napisał
i nie żebym miał lewackie, chore, odchyły. Jestem prawicowych upatrywań. Ale zarówno u lewactwa jak i prawactwa nastąpiła degradacja szarych komórek. Jesteście tak samo głupi.
- 2 7
-
2022-02-14 12:34
LOL. Ty tak serio? :D
- 17 8
-
2022-02-14 12:20
A teraz żyjecie w brudzie? Odroczona przyjemność to jakiś sukces? (5)
- 38 10
-
2022-02-14 12:35
Minusujcie sobie dowoli. (4)
A potem się nie dziwcie, że co trzecie małżeństwo się rozpada.
- 18 36
-
2022-02-15 16:08
(1)
Rozpada sie, bo ludzie sie oszukuja, ze sa monogamiczni. Tymczasem to rzadkosc a nie regula, zeby kochac kilkadziesiat lat tego samego czlowieka.
- 0 6
-
2022-02-15 16:44
Czy przypadkiem nie za bardzo mierzysz innych swoją miarą? Gdy patrzę na pokolenie rodziców, widzę sporo nie do końca udanych związków, ale niewierność to mniejszość. Co innego moi rówieśnicy. IMO to efekt innego wychowania i lekkiego podejścia do związku.
- 4 0
-
2022-02-15 09:11
(1)
kościelne się nie rozpadają ?
- 12 2
-
2022-02-18 15:12
No chyba ze Jacka ozdrowiciela z TVP...
- 2 0
-
2022-02-14 12:18
(7)
A my nie dotrwaliśmy w czystości przedmałżeńskiej, nie modlimy się, nie mamy ślubu kościelnego i nie zastanawiamy się co jest modne, a co nie. I mamy zgodny staż 23 letni. Na szacunek/przyjaźń/miłość u do drugiej osoby trzeba zwyczajnie i uczciwie zapracować.
- 98 19
-
2022-02-14 19:46
czyli żyjecie w grzechu ciężkim (3)
- 7 21
-
2022-02-15 09:11
a na czym polega ta niewiarygodna zbrodnia ? po zapłaceniu śmiertelny grzech a po już sama słodycz i dobro?
- 1 2
-
2022-02-15 00:20
kogoś jeszcze te brednie obchodzą? (1)
- 23 9
-
2022-02-15 07:54
wielu
ale to i tak za mało.
- 4 4
-
2022-02-14 14:54
Brawo popieram !
- 10 7
-
2022-02-14 12:32
A czy on/ona napisał, że to przyszło im łatwo, bez pracy i wyrzeczeń? (1)
Myślisz, że wytrwanie w czystości jest łatwe i nie trzeba nad tym pracować? Albo potem codzienne wspólne życie jest usłane różami? Oni też musieli na to zapracować, ale napisali co im w tym pomogło.
- 34 26
-
2022-02-15 11:51
Napisał/a wprost, że "Prawdziwa wiara i wspólna codzienne modlitwa to przepis na udane małżeństwo", na co kolejna osoba podała kontrargument, gdzie ani modlitwy ani wiary nie było, a małżeństwo też jest udane, i podała co jej zdaniem jest przepisem na to.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.- 14 3
-
2022-02-14 09:57
Zepsucie (8)
Mam niespełna 30 lat i z niepokojem patrzę na dzisiejsze związki. Wierność i wsparcie? To już przecież taki przeżytek, bo przecież kto nie porucha na boku ten frajer. Ale żeby wymagać od drugiej osoby to trzeba zacząć od siebie.
- 196 29
-
2022-02-15 10:03
W punkt
- 0 0
-
2022-02-14 14:48
i po co tak wulgarnie? Czy na prawdę inaczej już się nie da? (1)
- 11 9
-
2022-02-14 23:33
Prawda boli?
- 7 0
-
2022-02-14 13:45
To chyba nie o samo ru... chodzi
- 3 7
-
2022-02-14 12:59
Niestety to prawda. Tak samo dotyczy i kobiet i mezczyzn.
- 14 0
-
2022-02-14 11:38
(1)
Haha myślisz że to tylko o ru***ie chodzi?
- 15 3
-
2022-02-15 10:03
Większość facetów myśli o ru***aniu oglądają za dużo pornografii
- 6 2
-
2022-02-14 10:38
Przykro
Bardzo przykro się to czyta. Podejrzewam ze to zależy od towarzystwa. W moim towarzystwie raczej takie postępowanie się tłamsi odpowiednim komentarzem.
- 9 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.