- 1 To koniec boreliozy? Kończą się prace nad szczepionką (67 opinii)
- 2 17 osób dziennie słyszy tę diagnozę (18 opinii)
- 3 Ranking salonów masażu w Trójmieście (19 opinii)
- 4 "Nie ma bezpiecznego opalania". Gdzie zbadać znamię? (41 opinii)
- 5 Ciąża. Jak zachować płodność po leczeniu onkologicznym? (12 opinii)
- 6 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (119 opinii)
Zaczęła karmić dziecko, została wyrzucona z budynku
Każda mama ma prawo do karmienia piersią w miejscach publicznych. Przepisy polskiego prawa tego nie zabraniają. Można karmić w restauracji, centrum handlowym czy na ławce w parku. Dlaczego jednak wciąż takie sytuacje wzbudzają kontrowersje? Przekonała się o tym nasza czytelniczka, która - kiedy zaczęła karmić dziecko piersią - została wyrzucona z holu biurowca.
- Byłam na spacerze z dzieckiem, noworodkiem, które w pewnym momencie zaczęło intensywnie płakać, potrzebowałam usiąść na chwilę i przystawić dziecko do piersi. Spacerowałam między biurowcami na ul. Łużyckiej w Gdyni, a że ławki w przestrzeni publicznej przed biurowcem są usytuowane w dość widocznych miejscach, gdzie znajdowało się wiele osób, uznałam, że wejdę do pierwszego lepszego budynku i zapytam, czy mogę zająć w wolnej przestrzeni miejsce, by wyjąć dziecko. Zapytałam na portierni, czy mogę to zrobić, otrzymałam zgodę, zajęłam miejsce na ustronnej kanapie, odwróciłam się tyłem, okryłam chustą nieznaczny kawałek piersi i przystawiłam dziecko. Po chwili usłyszałam, że mam natychmiast opuścić budynek i "przestać robić to, co robię". Byłam zdezorientowana, poczułam się, jakbym zrobiła coś nie tak. Zostałam po 2 minutach tonem rozkazującym ponownie pogoniona, że mam wyjść, nie dając mi czasu na zakrycie się ani przygotowanie dziecka. Odpowiedziałam, że nie włożę dziecka w 30 sekund do wózka. Zostałam wyrzucona z noworodkiem na bruk, bo chciałam je nakarmić w bardziej ustronnym miejscu - opowiada pani Justyna, nasza czytelniczka. - Ku ogromnemu zdziwieniu wyrzuciła mnie kobieta, która może również zmierzyła się z macierzyństwem i różnymi losowymi sytuacjami życiowymi. Nigdy nie spotkałam się z taką arogancją i chamstwem - przyznaje.
Pracodawca prosi o lekarskie zaświadczenie o karmieniu piersią. Ma prawo?
Do sytuacji doszło kilkanaście dni temu, o komentarz poprosiliśmy zarządcę budynku.
- Dokładamy wszelkich starań, aby każda osoba mogła czuć się komfortowo w przestrzeni, którą zarządzamy. Stworzenie dostępnego i przyjaznego dla wszystkich użytkowników kompleksu to nasz priorytet. Otwartość to nie tylko projekt budynku, ale codzienne działania, dlatego dziękujemy za każdy sygnał, który pozwala doskonalić się w tym zakresie. Dlatego potraktowaliśmy to zgłoszenie z powagą i dołożymy wszelkich starań, aby wszyscy ludzie: pracownicy, osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i dzieci wraz z ich opiekunami, mieli zapewnione jak najbardziej komfortowe warunki przebywania w zarządzanym przez nas obiekcie - powiedziała Eliza Rogaczewska, przedstawiciel zarządcy budynku Tensor w Gdyni.
Karmienie w miejscu publicznym wciąż tematem tabu?
Wydawać by się mogło, że matki karmiące swoje dzieci w miejscach publicznych nikogo już dziś nie szokują, przeciwnie - wzbudzają raczej sympatię i zrozumienie. Szczególnie po takich sytuacjach jak ta sprzed kilku lat, kiedy uniemożliwiono kobiecie swobodne karmienie piersią w jednej z restauracji w Sopocie.
- Zawstydzanie matki karmiącej dziecko w miejscu publicznym jest niezgodną z prawem formą nierównego traktowania ze względu na płeć. Karmienie piersią w miejscu i w czasie dogodnym dla matki i dziecka jest nie tylko zgodne z prawem, ale wskazane dla zdrowia dziecka. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, rozpowszechnianymi przez Ministerstwo Zdrowia, wskazane jest karmienie dziecka do 6. miesiąca i kontynuowanie do ukończenia przez dziecko 2. roku życia i dłużej. Ministerstwo Zdrowia wyraźnie zaznacza, że karmienie piersią w miejscach publicznych jest częścią życia społecznego - przekonywał wówczas rzecznik praw obywatelskich.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-05 08:23
Ludzie, którzy nie mieli do czynienia z karmieniem piersią (48)
Swoim albo swojej partnerki chyba myślą, że to jakiś fetysz tych kobiet i krytykują, jakie to niestosowne, niesmaczne. Dopiero jak się ma dziecko to się dowiaduje, jakie są korzyści z karmienia i jaki jest również "laktoterror". Niby przepisy zachęcają do KP, a czasem nawet dyskryminują kobiety niekarmiące (zakaz reklamowania i promocyjnych cen na
Swoim albo swojej partnerki chyba myślą, że to jakiś fetysz tych kobiet i krytykują, jakie to niestosowne, niesmaczne. Dopiero jak się ma dziecko to się dowiaduje, jakie są korzyści z karmienia i jaki jest również "laktoterror". Niby przepisy zachęcają do KP, a czasem nawet dyskryminują kobiety niekarmiące (zakaz reklamowania i promocyjnych cen na mleka pierwsze czyli nr 1 albo w szpitalu dziecięcym posiłki darmowe tylko dla matki karmiącej) a z drugiej społeczeństwo traktuje te kobiety jak jakieś obrzydliwe wariatki. Chyba nie rozumiecie Państwo, że niemowlę karmione piersią je na żądanie nawet co pol godziny czy godzinę (na początku) i matka musi być co chwilę w gotowości. Gdyby miała się obawiać społeczeństwa, to by nie mogła wyjść za zakupy, a chyba coś trzeba jesc. A państwo póki co nie zapewnia darmowej niani. Edukacja i edukacja, to jedyny sposób na zmianę społeczeństwa
- 357 113
-
2023-07-14 19:34
Dyskretnie
Słowo klucz tego artykułu. Ludzie zrobili się roszczeniowi i uważają że wszystko i wszędzie im wolno. Nie, niestety nie.
- 0 0
-
2023-07-06 09:24
Nie mam i nie będę mieć nigdy dzieci
A nie mam problemu aby zrozumieć, że to czynność tak stara jak ludzkość i zwyczajnie jest potrzeba żeby ją wykonywać. Ludzie, którzy atakują karmiące przesadnie dramatyzują
- 5 0
-
2023-07-05 20:16
Burza o nic
Jak zwykle na tym portalu. Niezrozumiałe jest w mojej opinii, dlaczego ona nie przedstawiła sytuacji jasno i klarownie - nie zapytała po prostu czy może nakarmić dziecko i gdzie to może zrobić -to chyba powinna być podstawa. Zapytała czy może usiąść i wyjąć dziecko nic nie nie mówiła o karmieniu, a to chyba jednak jest biurowiec. Na ławce w przestrzeni publicznej się krępowała, a w biurowcu już nie. Trochę ta historia jednak jest naciągana
- 18 6
-
2023-07-05 11:04
(1)
Jeśli dziecko tak ma to nie idzie się na spacer między biurowce na Łużycką bo tam nie ma domów mieszkalnych.
- 8 15
-
2023-07-05 22:16
A na spacer można iść tylko tam, gdzie są domy mieszkalne? Kurde, to do lasu i na plażę też nie można.
- 11 4
-
2023-07-05 09:28
(4)
" Ludzie, którzy nie mieli do czynienia z karmieniem piersią swoim albo swojej partnerki chyba myślą, że to jakiś fetysz tych kobiet i krytykują, jakie to niestosowne, niesmaczne." - ale przecież jest dokładnie tak jak piszesz, nikt, absolutnie nikt nie ma pretensji do kobiet które robią to bo to no bo dziecko potrzebuje. Pretensje są głównie wobec
" Ludzie, którzy nie mieli do czynienia z karmieniem piersią swoim albo swojej partnerki chyba myślą, że to jakiś fetysz tych kobiet i krytykują, jakie to niestosowne, niesmaczne." - ale przecież jest dokładnie tak jak piszesz, nikt, absolutnie nikt nie ma pretensji do kobiet które robią to bo to no bo dziecko potrzebuje. Pretensje są głównie wobec kobiet które zachowują się jakby czerpały dziką przyjemność z tego że mogą się obnażyć, robiąc to tak ostentacyjnie że prawie wciskają swój biust innym w twarze i brakuje tylko żeby krzyczały "patrzcie na mnie, karmię piersią, widzicie?!"
- 11 21
-
2023-07-05 13:45
przecież bohaterka artykułu poszła w ustronne miejsce (1)
zakryła się
nie usiadła na środku placu i nie rozebrała się do pasa- 16 3
-
2023-07-05 20:55
Ustronny biurowiec?
- 8 8
-
2023-07-05 10:48
Zazwyczaj ludzie, ktorzy robia to ostentacyjnie, jednoczesnie sa sklonni przewijac dzieci w miejscach publicznych.
- 9 5
-
2023-07-05 10:19
taaak, na pewno...
- 6 5
-
2023-07-05 09:23
Zaczynanie dyskusji merytorycznej
Od stwierdzenia - ludzie, którzy nie mieli (tu wstaw czego) jest bezsensowne.
- 6 7
-
2023-07-05 08:38
(9)
nie chodzi, czy dziecko karmić piersią, ale gdzie. KP to czynność naturalna, więc można w miejscu publicznym? A sr*nie? Pierdzenie? To przecież też czynności naturalne. Jeżeli Pani siebie jak i ludzi wokół szanuje, to nie wyciąga cycków tylko idzie w ustronne miejsce. Ja nie muszę mieć ochoty oglądać cycków losowych kobiet, tak samo jak one nie mają ochoty oglądać jak ja sr*m.
- 34 64
-
2023-07-05 08:51
(8)
Jedzenie to dla Ciebie to samo, co sr*nie? Więc do restauracji nie chodzisz? W dodatku w artykule jest jasno, że pani właśnie szukała ustronnego miejsca i się zakryła. Zresztą, nikt Ci nie karze gapić się na piersi obcych osób. Ciekawe, czy uważasz, że na plaży kobiety powinny chodzić w burkini? A co z facetami? Nie chcę wytykać, ale już nie raz widziałam faceta z dorodniejszymi piersiami od moich. A nie mieli nawet skąpego stanika na plaży (czy o zgrozo, na deptaku).
- 52 16
-
2023-07-05 20:44
Ustronne miejsce no sorry, ale to raczej nie biurowiec?
- 7 5
-
2023-07-05 09:51
(6)
Plaza to wlasnie miejsce na gole cycki, knajpa nie.
- 11 27
-
2023-07-05 10:18
(5)
no gratuluje jak masz okazję oglądac gołe cycki przy okazji KP gdzie większą część zakrywa głowa dziecka. I gwoli ścisłosci- od tego są cycki żeby nimi karmić dzieci.
- 36 9
-
2023-07-05 10:47
(4)
Tak, a penis jest do robienia dzieci... Znam przyjemniejsze zastosowanie tych narzadow niz prokreacja jako taka.
- 7 19
-
2023-07-05 12:29
(3)
no i? twoje ciało twoja sprawa.
- 2 2
-
2023-07-05 12:51
(2)
Moze przeczytaj komentowany tekst, to nie bediesz zadawac glupich pytan. Skoro moje cial, moja sprawa, to rozumiem, ze moge chodzic nago po ulicach i w kostiumie kapielowym w teatrze?
- 3 3
-
2023-07-05 12:59
(1)
za chodzenie nago sa grzywny, do teatru w bikini zwyczajnie nie wpuszczą. Jeszcze jakies durne przykłady?
- 7 4
-
2023-07-05 20:54
Odrobina wyczucia
Chyba ogólnie chodzi, żeby mieć wyczucie; Gdzie co wolno i jakie są standardy społeczne, a już tak najogólniej, żebyśmy szanowali siebie nawzajem i swoją przestrzeń - starali się unikać takich stlytuacji, które mogą stworzyć u innych osób poczucie dyskomfortu. Skrajne stanowiska w tym względzie nie są na miejscu i świadczą o pewnym egocentryźmie
- 4 2
-
2023-07-05 08:36
Dlatego mama ma urlop macierzyński (26)
Ma czas, żeby posiedzieć z tak małym dzieckiem w domu i tam je przytulać i karmić - nawet co parę minut. To też komfort dla samego dziecka, jak i dla mamy. A nie siedzenie w publicznym miejscu.
Zakładam, że starsze dzieci nie potrzebują karmienia co pół godziny i to tym bardziej można zrobić w domu przed wyjściem do sklepu czy na spacer.- 35 136
-
2023-07-05 15:07
widać, że komentarz bezdzietnego, bezdzietnej (4)
- 10 11
-
2023-07-06 14:59
Co to za "argument"..
w stylu "wypowiada się bezdzietna/y" ?przecież do posiadania dzieci nie trzeba mieć żadnych umiejętności czy kwalifikacji. Na 800+ płacą również osoby bez dzieci, ale wypowiadać już się nie mogą ?cenzura? czy to dogmat " Matki Polki" ?Tylko "Matka Polka" ma prawo zabierać głos?jest jakaś lepsza od innych ?lepszego sortu?to ma być jakiś
w stylu "wypowiada się bezdzietna/y" ?przecież do posiadania dzieci nie trzeba mieć żadnych umiejętności czy kwalifikacji. Na 800+ płacą również osoby bez dzieci, ale wypowiadać już się nie mogą ?cenzura? czy to dogmat " Matki Polki" ?Tylko "Matka Polka" ma prawo zabierać głos?jest jakaś lepsza od innych ?lepszego sortu?to ma być jakiś przytyk? czy inwektywa rozumiana tylko przez osobę która ją wypowiada? jedynie kompetentnym i uprawnionym do odezwania się jest "dzietny"? Nauczycielką w szkole też nie może być " bezdzietny/a", bo co kwalifikacji na to nie ma?To niezrozumiałe w dzisiejszych czasach... I Kto tu kogo dyskryminuje ?
- 3 2
-
2023-07-06 09:37
Ja jestem bezdzietna (1)
I uważam, że matka nie powinna była zostać wyproszona. Spróbuj rozgryść to.
- 7 2
-
2023-07-06 14:22
?
Tak jak pisze osoba powyżej tzw. "Bezdzietny" może też nie pochwala zachowania ochrony, które było przesadzone, podobnie zresztą jak pisanie o tym na trójmiasto.pl i ekscytowanie się tym przesadne przez kilkanaście dni - " ...do sytuacji doszło kilkanaście dni temu..."
- 1 0
-
2023-07-06 08:26
czyli osoby niezaslepionej przez posiadanie dzieci
- 6 1
-
2023-07-05 13:39
to co młode matki mają siedzieć w domu jak w więzieniu? (1)
a mi może przeszkadzają starsze powolne osoby . to co mam powiedzieć won do 4 ścian bo nie pasujesz do otoczenia?
ludzi obrzydza jak kobiety karmią piersią ale oglądanie porno grafi nie przeszkadza?- 16 7
-
2023-07-05 21:27
Niektóre mamy
Korzystają też czasem z butelki ze swoim pokarmem
- 10 5
-
2023-07-05 13:26
Pewnie, sam sobie posiedź 24 na dobę z dzieckiem w domu (4)
A potem są kryzysy, depresje poporodowe i dramaty. I piszę to jako ojciec.
Naprawdę można nakarmić tak, że nikt nawet się nie orientuje i co więcej, nic nie widać poza głową dziecka.- 21 3
-
2023-07-05 20:39
Skoro to normalne (3)
To czemu nie zrobiła tego dyskretnie na ławce? tylko uznała, że budynek typu biurowiec będzie lepszym rozwiązaniem?Ten tok myślenia jednak jest niejasny
- 9 13
-
2023-07-06 06:44
stres jej towarzyszył (1)
- 1 3
-
2023-07-06 08:51
Kto pisze namiętnie te komenty?
I je lajkuje? ona sama???ktoś z jej rodziny??znajomi?No kto? wydźwięk za mocno emocjonalny. Szkoda nerwów, szkoda czytać . Jakieś zacietrzewienie i bezsensowna jatka
- 3 3
-
2023-07-05 21:12
Bo może dużo osób tamtędy szło, albo wiało albo słońce paliło żywym ogniem, matka to człowiek, dziecko to człowiek i mają prawo spędzać czas w komforcie lub chociaż względnym komforcie.
- 18 7
-
2023-07-05 09:50
(3)
Spacer ok, ale karmienie w restauracji to przesada. To nie jest mily widok.
- 23 51
-
2023-07-05 12:35
Słusznie ! (2)
Perwersja zawsze jest czymś wstrętnym, obrzydliwym, ohydnym.Brak względu wobec otoczenia, budowanie własnej satysfakcji poprzez poniżanie innych ludzi - ohyda.
- 11 9
-
2023-07-06 09:25
Mnie brzydzi jak ktoś kaszle nie zasłaniając ust
I coś czuję, że jesteś jedną z takich osób...
- 3 1
-
2023-07-05 13:43
a mi sie nie podobają ludzaie w obciśłych ciuchach z tył...em na wierzchu z wilekim dekoltem
fiujj obrzydza mnie to
każdy w worku po kartoflach powinien chodzić
dlaczego poniżacie innych swoim wyglądem....
....- 7 8
-
2023-07-05 09:16
(1)
Czyli Twoim zdaniem urlop macierzyński to wyrok, który odsiaduje się w domu z dzieckiem?
- 52 16
-
2023-07-05 09:50
Wiele matek wlasnie tak to odczuwa po jakims czasie.
- 14 12
-
2023-07-05 09:00
Czytaj ze zrozumieniem młotku tu chodzi
o noworodka . A w domu to się sam zamknij zgaś światła i się nie wynurzaj- 35 21
-
2023-07-05 08:43
Super zakladasz, ze starsze nie wymagają (6)
Tak często. To z młodszym nie można wyjsc z domu i zrobić zakupów? A co jak chłop w pracy albo w ogóle chłopa nie ma? Urlop macierzyński służy opiece nad dzieckiem, ale nie oznacza, że mieszkanie ma być więzieniem. Obiad sam się nie zrobi, do lekarza z dzieckiem też trzeba iść! Obowiązkowe szczepienia, wizyty kontrolne, rozumiem, że jak matka nie
Tak często. To z młodszym nie można wyjsc z domu i zrobić zakupów? A co jak chłop w pracy albo w ogóle chłopa nie ma? Urlop macierzyński służy opiece nad dzieckiem, ale nie oznacza, że mieszkanie ma być więzieniem. Obiad sam się nie zrobi, do lekarza z dzieckiem też trzeba iść! Obowiązkowe szczepienia, wizyty kontrolne, rozumiem, że jak matka nie mieszka obok przychodni z miesięcznym niemowlakiem , to dziecko ma płakać z glodu po drodze , bo kogoś karmienie urazi? Ciągle będę powtarzać, żadna matka nie napisze takich komentarzy jak powyższy. Więc każdy taki komentujący może się wstydzić, bo o tej części życia nie wie nic.
- 104 18
-
2023-07-05 08:49
No to się mylisz! (5)
Jestem matką i wiem co piszę. W dodatku samotna, chłopa jak piszesz w domu nie miałam i jakos sobie poradziłam z karmieniem w domu! Zdziwiona ?...
- 30 83
-
2023-07-05 11:30
To wyjątkowo z ciebie nieempatyczna osoba. (3)
Chyba staje się jasne, czemu bez chłopa.......
- 33 16
-
2023-07-05 12:50
(2)
Skoncz z tym terrorem. Osobie sikajacej na srodku ulicy tez powiesz, ze masz dla niej empatie? A rzygajacej? To drugie to chociaz nie do unikniecia w pewnych sytuacjach. Zwracam uwage, ze przed tym budynkiem sa lawki. Skoro karmienie nie jest wstydliwe i nic nie pokazuje, zdaniem wielu, to dlaczego nie mozna tego zrobic na lawce?
- 15 24
-
2023-07-05 13:41
ciekawe z tym sikaniem (1)
bo jak jakiemuś dziecku chce się siku to mamusia albo tatuś nie szukają toalety tylko każą sikać dzieciakowi o tu pod ławką albo o tu na piaseczek na plaży
- 18 3
-
2023-07-05 14:10
swoją drogą to są zwyczaje panujące od niedawna- w latach 80-90 jak się podróżowało z rodzicami pks-em to było trzeba wytrzymać do przystanku i tyle. teraz nikomu się nawet w krzaki z dzieckiem nie chce ruszyć
- 14 6
-
2023-07-05 09:13
przestań się ośmieszać
- 31 12
-
2023-07-05 08:08
(85)
Jak by nie bylo to sa miejsa pracy a nie obiekty rekreacyjne. Mysle, ze nie do tego celu przeznaczone. Dla pracownikoe sa wyznaczone pomieszczenia dla rodzicow z dzieckiem i tez nie karmi sie na srodku open space. Jestem matka. I jestem po stronie ochrony.
- 281 481
-
2023-07-06 08:02
Jeśli są to miejsca pracy to trzeba zająć się pracą a nie zwracać uwagi na karmiącą mamę.
Przechodząc obok wystarczy pójść dalej. To takie proste.- 3 2
-
2023-07-06 03:01
Damskie sutki ble, męskie luz
Męskie sutki też Cię tak oburzają?
- 3 2
-
2023-07-05 23:55
Wyraźnie masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Najpierw czytaj, a potem komentuj konkretną sytuację.
- 2 1
-
2023-07-05 22:29
Karmienie dziecka piersią matki
Nie jest to ani rekreacja,ani praca, a każdej kobiecie karmiącej piersią trzeba to umożliwić i zachęcać do tego sposobu karmienia,a osoba utrudniająca ten sposób karmienia,powinna zostać pouczona i ostrzeżona o swoim bezmyślnym zachowaniu.
- 5 5
-
2023-07-05 09:32
Teraz macie idealny przykład jaka patologia która jest w tych biurowcach ci co nia zarzadzaja jaka sa patologia (3)
No a ochrona to wiekszosci najwieksze buractwo które do niczego innego sie nie nadaje
- 7 12
-
2023-07-05 21:19
Poniżanie i obrażanie osób pracujących w ochronie jest żenujące
Dużo to mówi o osobie, która zamieszcza takie wpisy
- 6 0
-
2023-07-05 09:52
Gdybyś wiedział, że na ochronę zwala się wszystko, nawet zamawianie taksówek (1)
Same pretensje, a zero szacunku. A jak sama nazwa mowi powinni odpowiadać za bezpieczeństwo budynku i pracownikow, nic innego. Po to wymyślono recepcje, aby ich pracownicy zalatwiali inne sprawy, niż ochrona.
- 9 2
-
2023-07-05 23:35
No to się babka wywiązała z obiwiązku ochrony! Przecież ta pierś mogła wybuchnąć!
- 2 2
-
2023-07-05 09:19
(3)
open space - łał, od razu widać, że wyższe sfery - a nie, czekaj, po prostu plebs na etacie w korpo
- 9 16
-
2023-07-05 11:00
(1)
Cwaniaczku, a jak ty po polsku to nazynawasz? Wlasnie dlatego przyjelo sie open space, ze nie ma wygodnego polskiego ekwiwalentu.
- 4 1
-
2023-07-05 11:36
Ekwiwalentu?
- 1 3
-
2023-07-05 09:36
Też nie lubię tych zapożyczeń... ale niestety to element żargonu.
Wiele osób ich używai sam sie na tym czasem łapię. Zresztą połowę czasu w pracy posługuję sie angielskim, bez mieszania języków to tak nie boli.
- 4 1
-
2023-07-05 09:18
(3)
w takich budynkach są miejsca dla kobiet w ciąży (wymogi prawne) więc ochrona mogłaby tam Panią zaprosić na te 15 minut karmienia. Ot ludzki odruch
- 13 8
-
2023-07-05 12:01
Absolutnie, kategorycznie nie może tego zrobić,
i nie powinna.
- 8 4
-
2023-07-05 10:59
(1)
Ochorona ma swoje przepisy, do ktorych musi sie stosowac, bo z tego jest rozliczana. A chcacym sie wysikac tez ochrona ma wskazywac firmowe toalety? A jak cos zginie to kto bedzie winny? Bez przesady z tym uspolecznianiem cudzego. Czy matka w porze karmienia akurat po Luzyckiej musi spacerowac wsrod biurowcow?
- 13 14
-
2023-07-05 23:33
W porze karmienia a wiesz, ze dzieci na piersi nie mają takiej pory? Jedzą, gdybają głodne. Albo im źle. Albo chcą się potulic do mamy i uspokoić.
I dzieci mają do tego prawo. A o nas świadczy respektowanie tego prawa i ułatwienie matkom, zeny mogły te potrzeby zaspokoić. Niemowlę to nie trzylatek, któremu wytłumaczysz, że zjecie za chwilkę. Jak takie dziecko płacze to znaczy, że jest już bardzo głodne. Poczytaj o wskaźnikach głodu- 3 3
-
2023-07-05 09:18
(2)
Matką, która nie umie czytać ze zrozumieniem. Ta pani nie była pracownikiem żadnej z firm w tych biurowcach.
- 18 6
-
2023-07-05 13:50
no i?
wejść do biurowca może każdy
- 4 3
-
2023-07-05 10:24
I co z tego?
- 11 6
-
2023-07-05 08:54
Pracuję w tym budynku
1. Ta Pani nie mogła karmic na open space ponieważ miejsca pracy są tylko za bramkami, jak już to karmiła na korytarzu przed bramkami.
2. Jako pracownikowi nie przyszłoby mi do głowy, żeby przeszkodziła mi kobieta karmiąca dziecko w otwartej ogólnodostępnej przestrzeni, prędzej zaoferowałbym jej szklankę wody i jestem pewien, że nie jestem tu wyjątkiem.- 66 6
-
2023-07-05 08:41
ale co jest takiego obrzydliwego w karmieniu piersią? czy wy jesteście normalni? (22)
Jestem facetem i bym nawet na to nie zwrócił uwagi. Czy Wy ludzie nie widzieliście piersi czy co jest z Wami nie tak?
- 84 18
-
2023-07-05 21:10
Ale w biurowcu?
To tak trochę słabo jednak wygląda jak jakaś prowokacja ? szczególnie jak nie pytasz i nie mówisz ochronie co zamierzasz zrobić. Tutaj obie osoby zachowały się dziwnie tj. Pani karmiącą i Pani z ochrony. Zawiodła chyba komunikacja
- 8 1
-
2023-07-05 10:54
(6)
To dosc proste: piers jest intymna czescia ciala, nie obnaza sie jej w biurowcu. Podobnie jak nawet mniej intymnych czesci.
- 11 9
-
2023-07-05 12:32
(5)
a, czyli przepastne dekolty spoko, reklamowanie blochodachówki bilbordem z kobietą w bikini ok, ale karmienie piersią poza domem?! kto to widział?! no spoko, ma to sens...
- 9 8
-
2023-07-05 21:13
Dress code (1)
Do biura jest jednak raczej sprecyzowany
- 3 2
-
2023-07-05 23:28
Tylko, ze dla pracowników tutaj kobieta miała nakarmić dziecko
- 2 3
-
2023-07-05 13:03
(2)
Zapewniam cie, ze nikt w tym biurowcu nie nosi przepastnych dekoltow. Te naleza do sfery erotycznej i wystepuja na plazy lub wieczorowa pora. Nie histeryzuj. Nikt tez nie kwestionuje karmienia poza domem. Kwestionujemy prawo do karminia zawsze i wszedzie, bez wzgledu na innych czy cudza wlasnosc. Calujesz sie tez jak popadnie czy jednak uwazasz, ze jest to czynnosc intymna, ktora do pewnych przestrzeni nie pasuje?
- 6 7
-
2023-07-05 23:30
Nie można kwestionować prawa do karmienia zawsze i wszędzie, bo jest to podstawowe prawo dziecka. Jest głodne- musi być nakarmione. I dziecko uważa, ze już teraz natychmiast. I nie, nie może poczekać, bo skoro już płacze, a nie się wierci to znaczy, ze jest bardzo głodne. Jestescie niepoważni. Naprawdę
- 4 2
-
2023-07-05 13:58
tak, całuję się również w miejscach publicznych
- 2 3
-
2023-07-05 08:53
(12)
no pewnie przyzwyczajeni że piersi widza tylko w określonej sytuacji i to jeszcze nie na żywo tylko w p*rno i potem wychodzi coś takiego. Piersi służą przede wszystkim karmieniu ew. potomstwa i to jest ich główna funkcja więc nie za bardzo rozumiem o co to halo. kanapke tez trzeba jeść w ustronnym miejscu żeby nie było widac jak przeżuwam?
- 43 14
-
2023-07-05 10:56
(4)
Wcale nie "przede wszystkim do karmienia potomstwa". Wiekszosc ich posiadaczek przez niemal cale zycie zadnego potomstwa nie karmi. Okazjonalnie do tego sluza, jesli w ogole. Wpier.... mnie to poczucie wlasnosci co do kobiecego ciala. Piersi sluza do tego, do czego sobie zyczy ich wlascicielka!
- 10 6
-
2023-07-05 11:41
(3)
pisze o funkcji biologicznej piersi- taką właśnie pełnią. A to, czy właścicielka zamierza ich w tym celu użyć to zupełnie inna sprawa i nikomu nic do tego czy nimi karmi czy je eksponuje w dekolcie czy zakrywa.
- 10 2
-
2023-07-05 13:01
(2)
Brednia nad bredniami. Pelnia taka funkcje przez circa 1% zycia kobiety razy x% czasu kazdej doby. W praktyce niemal nigdy. Maja znacznie istotniejsza funkcje biologiczna, seksualna, poniewaz jest to strefa erogenna kobiety. Te pelnia codziennie. I nie, nie jest to wylaczna sprawa kobiety, czy je eksponuje. Nie jestesmy dzicy, nosimy ubrania. To sie nazywa kultura. Z drzew zeszlismy jakis czas temu.
- 4 7
-
2023-07-05 22:20
Widzę tu przedstawiciela (elkę?) miłośników prymatu uwarunkowań kulturowych nad biologicznymi. Podstawową funkcją piersi jest karmienie potomstwa. Kropka. Reszta to tylko dodatek i zachęta, żeby to potomstwo mieć.
- 4 3
-
2023-07-05 13:57
Biologia to dla ciebie brednie? ok...
- 6 3
-
2023-07-05 09:26
Nie (6)
Dla mnie to po prostu golizna w miejscu publicznym. Mało smaczne.
- 15 38
-
2023-07-05 11:34
I twarz też załoń, nie ma na co patrzeć.
- 6 0
-
2023-07-05 10:24
A mnie kręcą stopy kobiece..
Proszę je więc wszystkie zasłonić!
- 7 0
-
2023-07-05 09:59
A odkryte kostki czy włosy też? (2)
czy tylko z piesiami masz problem. może na wszelki wypadek każmy burki nosić kobietom, nie ma cos świecić kolanami publicznie. I zakryte buty- stopy wiadomo- fetysz jak mało co.
- 18 9
-
2023-07-05 12:58
(1)
W naszej kulturze odkryte wlosy sa jak najbardziej ok, odkryte piersi nie.
- 3 8
-
2023-07-05 13:56
ale nikt nie odkrywa całych piersi żeby nakarmić dziecko...
- 9 3
-
2023-07-05 09:47
Zasłoń jeszcze nos i usta, bo niektórych tez to bierze.
Najlepiej folią, mocno! Jak coś, to Rafał poprawi przy sekcji.
- 16 8
-
2023-07-05 08:50
Też jestem facetem, ale nie ferowałbym generalizujących osądów. Nie wiem, jak wygląda "bohaterka" artykułu a zdjęcie ilustracyjnie może być mocno mylące ;]
- 14 39
-
2023-07-05 08:23
Jakbyś była po stronie matek (10)
To byś powiedziała, że Pani z ochrony mogła zaproponować inne miejsce. Proste? Nie przyszło do głowy? Zinternalizowany hejcik, co?
- 83 24
-
2023-07-05 11:58
Ochrona miała zaproponować inne miejsce? (1)
Owszem - mogła zaproponować, żeby Pani wyszła, i tyle. Ochrona ma swoje procedury, ma nie wpuszczać obcych osób na teren biurowca. Może jeszcze mieli dedykowane pomieszczenie udostępnić (na szczotki może?) bo madka nie jest w stanie racjonalnie zaplanować trasy spaceru?
- 15 12
-
2023-07-05 23:26
Jak racjonalnie zaplanować trasę spaceru z dzieckiem. Wy jestescie niepoważni. Było głodne to zaczęło płakać. I takie dziecko trzeba nakarmić. I tyle.
- 8 4
-
2023-07-05 09:25
Może jeszcze (1)
Mogła przytrzymać dziecko ? Może jeszcze frytki do tego ? A może nie maja takiego miejsca ?
- 11 22
-
2023-07-05 10:23
A mogła zabić...
To dobra kobieta jest.
- 3 3
-
2023-07-05 08:46
ochrona to prostactwo , nie wymagaj za dużo
- 30 26
-
2023-07-05 08:33
> Pani z ochrony mogła zaproponować inne miejsce
Pani z dzieckiem mogla na wejściu jasno sprecyzować, że chce je nakarmić a nie "wyjąć", jak sama zeznaje.
Dostałaby zgodę albo nie. Ale nie doszłoby do wypraszania jej w trakcie karmienia.- 46 26
-
2023-07-05 08:25
Grad (3)
nie padał, więc mogła pójść w krzaki.
- 13 49
-
2023-07-05 09:36
Że ciebie matka w krzakach karmiła nie znaczy że inne też muszą
- 31 7
-
2023-07-05 08:43
Ty idź w krzaki, tylko uważaj na dziki! (1)
- 31 8
-
2023-07-05 14:58
Dziki tez majacycki na wierzchu
- 3 1
-
2023-07-05 08:23
Dokładnie (30)
Też jestem tego zdania. A kobiety już przesadzają z tymi swoimi prawami.
Open space to nie miejsce do karmienia dziecka!- 63 110
-
2023-07-05 09:35
Korpo incel się zagotował
- 19 9
-
2023-07-05 08:55
(25)
Kobiety przesadzają z prawami?! Bo chcą nakarmić dziecko? Myślałam, że to jest obowiązek rodzica. A co w takim razie z prawami dziecka, które jest zbyt małe, żeby zaczekać z jedzeniem?
- 95 26
-
2023-07-05 09:53
(24)
W filharmonii w trakcie koncertu rowniez? Ciekawe, ze na mszy w kosciele nikt nie karmi dzieci... Chyba wszyscy rozumieja, ze sa miejsca i sytuacje, w ktorych nie jest to absolutnie konieczne i moze innym przeszkadzac.
- 32 55
-
2023-07-06 08:44
myslisz że Bóg się obrazi jak matka z boku usiadzie i nakarmi dziecko?
- 3 1
-
2023-07-05 10:18
karmiłam w kościele (19)
I nikt mnie nie wyprosił, co więcej nawet ksiądz to zrozumiał i kiwnął serdecznie głową, żebym nie czuła się skrępowana. Dziecko je wtedy, kiedy poczuje głód, co oznajmia płaczem i nie obchodzi go czy jest w kościele czy teatrze czy pod biurowcami w Gdyni. nie uspokoi się dopóki go nie nakarmisz.
- 61 12
-
2023-07-05 10:52
(18)
Zabieranie placzacych nemowlakow do kosciola jest wyrazem braku szacunku do innych.
- 20 49
-
2023-07-05 14:32
A jak osoba (5)
wierząca mocno nie z kim zostawić dziecka to nie ma iść w niedziele na mszę? Podobno to grzech. Czy wziąć ze sobą niemowlę a nawet jak będzie taka potrzeba to nakarmić je pod obrazem Maryi z dzieciątkiem Jezus,
- 9 4
-
2023-07-05 21:05
Może warto zainwestować w butelkę do karmienia (4)
Nakarmić można przecież również butelką z mlekiem mamy
- 7 10
-
2023-07-06 08:24
Wolidac ze nie masz dziecka (2)
Połowa niemowląt nie pije z butelki
- 4 2
-
2023-07-06 09:17
"Wolidać" skąd ta statystyka z wyobraźni?
Jednak to standardowe wyposażenie wyprawki dla niemowlaka.
- 0 3
-
2023-07-06 09:02
Gdyby ludzie z nich nie korzystali to producenci by ich ochoczo nie produkowali
- 0 3
-
2023-07-05 23:24
Ale po co? Skoro mleko z piersi jest ciagle gotowe, ciepłe, nie zepsuje się podczas upału w torbie. Co złego jest w karmieniu dziecka? Popier*** się w głowach wszystkim. Matka karmi niemowlaka. I tyle. Nie jest to jakiś ekshibicjonizm tylko zaspokojenie potrzeby dziecka.
- 14 6
-
2023-07-05 13:47
niemowlak jest takim samym uczestnikiem mszy jak inny dorosły
brakiem szacunku jest pisanie takich dyrdymał
- 14 11
-
2023-07-05 11:48
Bo ludzie ccha sie pomodlic, a nie sluchac wrzaskow dziecka, ktore nie wie nawet gdzie jest. Placzace dziecko sprawia rowniez, ze rodzic nic z tego pobytu w kosciele nie ma, nie moze ani uczestniczyc w nabozenstwie, ani sie modlic, nic. Z placzacym dzieckiem sie z kosciola wychodzi!!! I nie opowiadaj bredni ze reglamentujemy ci dostep do kosciola, mozesz do niego pojsc bez dziecka.
- 18 13
-
2023-07-05 11:38
(8)
jak płaczą to się je karmi- proste
- 15 5
-
2023-07-05 11:49
(7)
Dziecko mozna karmic z butelki.
- 15 32
-
2023-07-05 21:02
Po co mnożyć problemy (2)
Jak można mieć ściągniety pokarm do butelki na takie okazję. Przecież jak zostawia się niemowlę pod opieką to ma się przygotowany wcześniej taki pokarm od mamy, więc po co robić o wszystko ze wszystkimi wojny?
- 9 11
-
2023-07-05 21:19
Niektóre dzieci nie akceptują zadnej butelki i koniec (1)
Przetestowałam 14 różnych i nie zaakceptował, co miałam zrobić? Pił mleko z piersi póki nie przeszedł całkiem na "normalne" jedzenie. Więc nie, czasem nie da się przygotować butelki.
- 16 8
-
2023-07-06 09:00
Koniec końców
Ktoś te butelki po coś wymyślił i są stosowane przez mamy. Rodzaje I dostępność na rynku do wyboru. To normalne, że kobieta nie jest cały okres karmienia z dzidzią non stop tylko zostawia czasem pod opieką ze ściągniętym pokarmem jak gdzieś wychodzi
- 1 6
-
2023-07-05 12:24
(3)
to problem jest z płaczacym dzieckiem czy tym że ktoś ośmielił się je nakarmić? seksualne fiksacje prawicy zataczaja coraz szersze kręgi. Kawałek piersi zobaczą i już problem
- 17 9
-
2023-07-05 12:56
(2)
To nie sa seksualne fiksacje prawicy, mam lewicowe poglady i jestem tak przeciwko terrorwi zmuszajcemu bezpodstawnie kobiety do karmienia piersia, jak i przeciwko normalizowaniu tej czynnosci zawsze i wszedzie. Cyckow sie poza plaza i peep showem nie wystawia na widok publiczny. Gola klata na Monciaku takze nie jest ok i nie jest to zadna "seksualna fiksacja".
- 10 25
-
2023-07-06 00:03
Nie trzeba pokazywać piersi żeby przystawić dziecko. Przykrywa się też z zewnątrz i nic nie widać.
Ale co o tym może wiedzieć jednostka pędząca życie frustrata komputerowego, który wiedzę o życiu czerpie z tendencyjnych i błędnych językowo publikacji?
- 8 3
-
2023-07-05 14:15
jaki znowu terror? O_O nakarmic dziecko chciała
taki z ciebie lewicowiec jak z koziej d*py trąba. Karmienie to nie jest 'wystawianie cycków na widok publiczny'- wyobraźnia cię ponosi. To jest seksualna fiksacja bo seksualizujesz czynność karmienia własnego dziecka - nie było mowy w artykule żeby matka miała się do tego rozbierać do pasa
- 22 2
-
2023-07-05 11:12
Bo, co, niemowlak w kościele nie da na tacę? Jeśli piszesz to jako osoba wierząca, to "fajne" masz podejście do innych osób, które też może mają potrzebę uczestnictwa w mszy, a nie mogą zostawić dziecka. Bo twój komfort liczy się bardziej.
- 18 18
-
2023-07-05 10:05
(2)
do filharmonii mało kto wybiera się z niemowlakiem ale już w teatrze czy w kościele- owszem - bywają matki karmiące i nic w tym dziwnego. W czym ma przeszkadzać nadal nie wiem. Bardziej przeszkadzają biegające bez nadzoru kilkulatki co to się muszą wyszaleć.
- 57 15
-
2023-07-05 10:51
(1)
W zyciu nie widzialam w teatrze niemowlaka. Wyobraznia cie ponosi. gdyby obok mnie w filharmonii matka karmila dziecko, porosilabym ja o opuszczenie tego miejsca. Sa praktyki, ktore rozpraszaja innych i naprawde nie musza miec miejsca zawsze i wszedzie. Zadne dobro dziecka tego nie wymaga. Cale to wciskanie karmienia wszedzie jest de facto czescia terroru laktacyjnego.
- 26 22
-
2023-07-05 11:37
a ja bym poprosił zebyś siedział cicho i nie przeszkadzał innym. I w ogóle gdziekolwiek widziałeś niemowlaka? czy całe dnie na forach klepiesz głupoty? masz wydumane problemy i dodatkowo zwyczajnie pleciesz bzdury. Jeśli karmienie dziecka to dla ciebie ' praktyki' to chyba sam masz dość poważny problem. Nikt na szczęście nie będzie rodziców zamykał w domach aż dzieci zaczną jeść same bo anonimowy frustrat w necie jest zniesmaczony.
- 25 5
-
2023-07-05 08:55
(2)
open co?
- 43 18
-
2023-07-05 23:58
Piszesz do korpoludków albo jednego, podającego się za dwa.
Obstawiam, że potrafią pisać, czytać już nie a pytań nie rozumieją. Ot, taki podgatunek.
- 10 2
-
2023-07-05 10:21
open pół mózgu chyba...
- 35 11
-
2023-07-05 08:04
(30)
Kontrowersyjny temat, pewnie tyłu samo zwolenników co przeciwników. Niby to takie naturalne, ale jednak...
- 145 82
-
2023-07-06 11:50
kwestai czy zachowujesz się jak roszczeniowa karyna i się z tym obnosisz czy jak dyskretna Agnieszka by innym w oczy się nie rzucało - wszystko się da kweista twojego podejścia
- 1 0
-
2023-07-06 00:46
Chory kraj z wypaczonym-ale za to modnym-feminizmem!
Skoro niektórzy domagają się możliwości karmienia piersią w miejscach publicznych (obnosząc się z tym, celowo prowokując gdzie się da, stając murem, bijąc pianę, skaczą do gardła itp).,to czemuż kopulowanie w miejscu publicznym jest zabronione i tak ich oburza? (wszak jedno i drugie co do zasady służy temu samemu)
- 3 4
-
2023-07-05 13:27
Ale chodzenie panów z brzuchem na wierzchu jest Ok ?
- 6 2
-
2023-07-05 12:07
(2)
A Ty urodziłeś się jako dorosły? Z pełnym uzębieniem? Już z umiejętnością jedzenia nożem i widelcem?
- 6 6
-
2023-07-05 13:10
Przepraszam bardzo (1)
Ale nie każdy organizm matki produkuje pokarm. Znam takie matki, które musiały karmić swoje dzieci sztucznym mlekiem.
- 2 3
-
2023-07-06 06:37
I to one mają s tym problem teraz?
- 1 0
-
2023-07-05 10:09
Zenon
a co niby w tym temacie jest takiego kontrowersyjnego ? normalna sprawa przecież.teraz ze wszystkiego co normalne jak nakarmienie głodnego niemowlaka robi się "temat kontrowersyjny"
- 13 10
-
2023-07-05 08:54
nie ma żadnego ale, a jednak, należy po prostu piętnować każdego, kto atakuje karmiące matki (2)
poproszę o nazwę firmy, w której się to zdażyło. Pracuje tam, zagadam sobie z cieciami
- 19 20
-
2023-07-05 21:43
Odwrotnie
nie należy piętnować, a rozmawiać. Każda ze stron ma w tym przypadku swoje racje. Biurowiec to nie jest,co do zasady, miejsce karmienia, a reakcja ochrony była przesadzona. Wydaje się też , że może było jakieś dyskretniejsze miejsce, które mogłaby zaproponować ochrona, ale też na wstępie nie wiedziała co Pani z niemowlakiem zamierzała, więc zwyczajnie z taką propozycją nie mogła wyjść. Wystarczy trochę zrozumienia po obu stronach
- 5 5
-
2023-07-05 11:05
WOW! Co za entitlement! Jak sie wejde do was wysikac, a ochrona sie nie zgodzi, to tez jest atak na mnie? :D
- 6 7
-
2023-07-05 08:35
sr*nie też jest naturalne (17)
a nie wolno w miejscach publicznych
- 33 32
-
2023-07-05 12:08
Jedzenie to coś odwrotnego do sr*nia. i**otyczne porównanie.
- 5 5
-
2023-07-05 10:23
a jedzenie tez jesz w toalecie ?
- 5 6
-
2023-07-05 08:45
Ale dorosly czlowiek (12)
Potrafi kontrolować fizjologię i idzie do toalety. Jedzenie publiczne nie jest zakazane a niemowle z tej piersi je. Porównanie pierwsza klasa. Zabłysnąłeś jak chrząstka w salcesonie
- 33 10
-
2023-07-05 21:21
Niemowlak może jeść też mleko mamy, ale z butelki
- 4 7
-
2023-07-05 11:03
Nie zawsze potrafi, sa rozne choroby. Jest jedzenie kulturalne i fizjologiczne, odpychajace. Tak jak w restauracji nie bekasz, nie siorbiesz i nie jesz rekoma (poza pewnymi daniami), tak nie jesz z cycka i nie ulewa ci sie.
- 6 4
-
2023-07-05 09:55
Niedługo dla noworotków nie potrzeba będzie pieluch.
Dyscyplina będzie taka i qltóra narodowa! Albo nie będzie noworodków.
- 9 2
-
2023-07-05 09:28
Dla mnie (8)
Jest to golizna w miejscu publicznym. Jest to niesmaczne.
- 14 22
-
2023-07-05 12:04
(2)
Taka sama golizna jak trochę większy dekolt w bluzce - no chyba, że Ty po prostu każdemu musisz się na cycki patrzeć a nie w oczy. Uwierz mi większość kobiet w takiej sytuacji będzie starać się zakryć ile tylko może.
Z 15 lat temu, na studiach jeszcze, jak poszliśmy z (akt.) mężem do restauracji coś zjeść to kelner z zakłopotaniemTaka sama golizna jak trochę większy dekolt w bluzce - no chyba, że Ty po prostu każdemu musisz się na cycki patrzeć a nie w oczy. Uwierz mi większość kobiet w takiej sytuacji będzie starać się zakryć ile tylko może.
Z 15 lat temu, na studiach jeszcze, jak poszliśmy z (akt.) mężem do restauracji coś zjeść to kelner z zakłopotaniem podszedł do nas pytać czy nam będzie przeszkadzać, że babka będzie karmić dziecko. W życiu nam nie przyszło do głowy, że to może być problem a sami byliśmy dalecy od posiadania dzieci w tamtym momencie. Pamiętam to do dzisiaj bo dla mnie to był absurd, że w ogóle trzeba pytać o pozwolenie.
Może zbyt duża pogoń za modą by mówić, że się jest anty-dzieci i szukanie na siłę problemów by się pokazać a za mało zajmowania się własnym nosem i pozwalania innym po prostu żyć.- 9 4
-
2023-07-05 13:06
Bardzo dobrze, ze zapytal, tego wymaga kultura. Jestem w stanie sobie to wyobrazic w nieformalnej knajpie, w eleganckiej restauracji wieczorowa pora juz niekoniecznie. Tak jak caluje sie na plazy, ale w autobusie jednak licze sie z innymi.
- 2 3
-
2023-07-05 12:47
nie, to kwestia kultury i wychowania. Ja nie chce miec dzieci i szczerze mówiąc ich nie lubię ale nie przeszkadza mi kp, nie wiem jak musiałabym się wgapiac żeby poza głową niemowlaka zobaczyć tez kawałek sutka- bo to chyba o nie się rozchodzi i tu jest główny problem. Wszystkie ssaki je mają ale tylko u kobiet naszej kulturze są kwestią społeczną. Jakby od tego widoku ludzie co najmniej tracili wzrok...
- 7 5
-
2023-07-05 09:37
Może powinieneś udać się do psychiatry ? (4)
- 15 15
-
2023-07-05 11:04
(2)
Moze ty powinienes, skoro nagosc w miejscu publicznym ci sie podoba?
- 7 4
-
2023-07-06 06:35
No właśnie nagość jest tylko w twojej głowie
Teraz są specjalne ciuchy do karmienia że w ogóle się nie wyciąga piersi na wierzch. Dlatego powinieneś iść do psychiatry na badanie
- 4 2
-
2023-07-05 23:21
Kto był nagi?
- 4 1
-
2023-07-05 10:56
Może ty pierwszy dasz przykład, wujku dobra rada?
- 6 7
-
2023-07-05 08:45
Ale jak cię najdzie to musisz jednak biegac po krzakach (1)
Np.w parku narodowym.
- 8 6
-
2023-07-05 13:09
Jendraszek by Cie za to zjadła
- 1 0
-
2023-07-05 08:24
(1)
Protestują głównie kobiety. Dla faceta cycek to cycek piękna rzecz
- 12 29
-
2023-07-07 12:28
No właśnie, za chwilę te same kobiety będą sie skarżyć ze ktoś podgląda
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.