- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (99 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 Gdyńskie Centrum Onkologii zostanie rozbudowane (14 opinii)
- 6 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
Zwolnienia w Pałacu Młodzieży w Gdańsku? Rodzice boją się likwidacji placówki
O gdańskim Pałacu Młodzieży znów robi się głośno, a to za sprawą redukcji etatów, o której informują rodzice dzieci uczęszczających na zajęcia do placówki. Obawiają się, że temat likwidacji Pałacu powrócił i znów będą musieli protestować, jak dwa lata temu.
Czytaj także: Urzędnicy chcą rozparcelować Pałac Młodzieży, bronią go rodzice.
Informacje o planowanym zamknięciu Pałacu Młodzieży pojawiły się już w 2015 roku. Urzędnicy przekonywali jednak, że nie będzie to oznaczało likwidacji zajęć. Teraz - jak twierdzą rodzice - nauczyciele z pracowni językowych zostali poinformowani o nagłej redukcji etatów.
- W poniedziałek dowiedzieliśmy się, że jedna z dwóch nauczycielek języka obcego straciła pracę, a właściwe straci ją we wrześniu. Co teraz będzie, jak zostanie jeden wykładowca? - pyta mama jednego z uczniów.
Według rodziców, biorąc pod uwagę to, że na te zajęcia uczęszcza 180 osób, zwalnianie jednego z dwóch nauczycieli jest absurdalne. Obawiają się najgorszego - że po dwóch latach ciszy miasto chce zlikwidować Pałac Młodzieży.
- Na przyszły rok szkolny nowych rekrutacji nie będzie, co zapewne wiąże się z cichym wygaszaniem pracowni całkowicie. Obawiamy się, że w przyszłym roku będą to następne pracownie, aż dojdzie do likwidacji Pałacu - mówi osoba związana z Pałacem Młodzieży.
Pracują nad nowym programem
Urzędnicy przekonują jednak, że nie ma mowy o zamiarze likwidacji placówki. Dodatkowo po spotkaniach, podczas których były konsultowane kierunki rozwoju Pałacu Młodzieży, przygotowany został nowy plan organizacji na kolejny rok szkolny, który został zatwierdzony przez prezydenta.
- Na żadnym etapie nie było mowy o likwidacji, czy pogorszeniu oferty. Mówimy o wzbogaceniu oferty placówki kosztem zajęć ogólnodostępnych w innych miejscach na terenie miasta lub też mniej popularnych. W nowej ofercie na kolejny rok szkolny pojawią się m.in. zajęcia z grafiki komputerowej, robotyki, trwają prace nad przygotowaniem oferty zajęć tańca nowoczesnego oraz akrobatyki. Wszystko to pozwala odrzucić tezę o zamiarach uderzenia w placówkę, zwłaszcza w kontekście trwających przygotowań do obchodów jubileuszu Pałacu Młodzieży - czytamy w oświadczeniu biura Piotra Kowalczuka, zastępcy prezydenta Miasta Gdańska ds. Polityki Społecznej.
Urzędnicy nie odnieśli się jednak do informacji o zwolnieniach nauczycieli. Z kolei dyrekcja Pałacu Młodzieży mimo prośby nie skomentowała sprawy.
Chcieli w budynku otworzyć przedszkole
Dwa lata temu miasto zapowiedziało, że zamierza inaczej wykorzystać budynek Pałacu Młodzieży.
- Trwają rozmowy na temat tego, co ma działać w tym budynku, cześć działalności tam prowadzonej na pewno zostanie, ale myślimy też o zorganizowaniu tu np. zajęć dla seniorów, których w Śródmieściu jest najwięcej, albo o utworzeniu tu przedszkola - mówił Piotr Kowalczuk.
Z kolei dyrekcja placówki informowała, że powodem zmiany organizacji działalności były kwestie finansowe.
- Powodem tej decyzji ma być m.in. to, że za zajęcia w Pałacu trzeba płacić. Zwracałam uwagę, że nie jest to prawdą, owszem, rodzice wpłacają darowiznę na radę rodziców, ale jeśli tego nie zrobią, dziecko i tak może uczęszczać na zajęcia. Te argumenty nie podziałały - mówiła była dyrektor, Maria Pawłowska.
Wówczas do internetowego protestu przeciwko likwidacji placówki przyłączyło się 4 tys. osób. Rodzice i dzieci związani z gdańską placówką protestowali też na ulicy.
Miejsca
Opinie (108) 2 zablokowane
-
2017-06-09 12:09
(2)
Żywią i bronią !
Nie oddamy tej placówki.- 56 21
-
2017-06-09 12:55
kolejna próba sprzedaży deweloperowi? (1)
ten Pan na G. musi kupić?
- 12 9
-
2017-06-10 14:05
musi ! bo ja już wynająłem mieszkanko ,co mi POdarował
- 3 1
-
2017-06-09 12:10
(4)
i niech likwidują, chyba, że rodzice sfinansują działalność tego obiektu z 500+
- 31 93
-
2017-06-09 20:13
Łapy precz od Pałacu Młodzieży (3)
Łapy precz od Pałacu Młodzieży
- 19 6
-
2017-06-10 05:32
(2)
Jak traktujesz nasze dzieci ? One nie mają łap tylko rączki.
- 3 5
-
2017-06-10 13:20
Przecież to dotyczy urzędasów. (1)
- 4 2
-
2017-06-10 14:05
Budyń ma łapska
- 10 2
-
2017-06-09 12:30
(12)
Powinno się tworzyć takie placówki w dzielnicach gdzie jest najwiecej dzieci. Sama chodziłam do Pałacu wiele lat temu i mam sentyment ale nie oszukujmy się, obecna lokalizacja dla dużej ilości dzieci jest słaba.
- 56 50
-
2017-06-09 12:42
(5)
A co jest słabego w centrum miasta. Blisko autobus, tramwaj. Bardzo dobra lokalizacja
- 25 14
-
2017-06-09 13:01
(4)
Dla tych co blisko mieszkają na pewno! Ale w Śródmieściu nie mieszka dużo dzieci, są tez takie dzielnice jak GD Południe, Osowa, Przymorze. Z całym szacunkiem ale który rodzic ma czas, żeby dowozić 1h do centrum dziecko na 1h zajęć i spowrotem 1 h w korkach albo komunikacji miejskiej.
- 20 16
-
2017-06-09 13:20
(3)
A skąd wiesz ile jest dzieci: stare miasto ,dolne miasto,przeróbka,stogi. Zresztą dużo dzieci dojeżdża do szkół np. do 50. A co jest złego w komunikacji miejskiej - dzieci trzeba tylko samochodami wozić - nie rozumiem. A na marginesie centrum się rozbudowuje i dzieci przybywa. Dojazd komunikacją miejską jest bardzo dobry.
- 23 12
-
2017-06-09 13:36
(2)
Przepraszam, ale dojazd dzieci ze Stogów to marnowanie ich czasu. Na Stogach powinien być Dom Kultury w którym znajdą zajęcia.
- 14 9
-
2017-06-09 13:43
(1)
Dzieci ze Stogów chodzą np. do gimnazjów w centrum. A dojazd to 15/20 min tramwajem :)
- 17 12
-
2017-06-09 13:55
Uważasz, że to normalne ? Najpierw do i ze szkoły 1,5 godziny w plecy. Potem drugie tyle na zajęcia. 3 godziny w kocioł.
- 13 12
-
2017-06-10 04:21
Jeżeli ta lokalizacja jest słaba to czemu tak dużo dzieci uczęszcza tam na zajęcia? (3)
Wszystko muszą zniszczyć tępe urzędasy. Lepsze jest wrogiem dobrego.
- 15 4
-
2017-06-10 05:33
(2)
Pisząc - tak dużo - masz na myśli swoje dzieci ? Masz rację, należy znaleźć lepsze rozwiązanie od obecnego.
- 0 6
-
2017-06-10 10:32
Nie ma lepszego rozwiązania. (1)
Pałac ma tradycję tworzoną przez kilka pokoleń a to jest wartość duża, bardzo duża. Otoczenie Pałacu, położenie na Głównym Mieście, to dodatkowe atrybuty budujące duchy tego miejsca. Tylko idiota może tego nie rozumieć.
- 16 4
-
2017-06-10 21:05
Mój dziad tak robił, ojciec tak robił i ja też będę łopatą robił. Nie ma lepszego rozwiązania.
- 2 6
-
2017-06-10 12:00
taka funkcje pelnil klub osiedlowy, np BURDL
- 4 3
-
2017-06-11 07:22
Jasne. I w każdej dzielnicy kino, Teatr i opera. Przynajmniej po jednym.
- 5 0
-
2017-06-09 12:39
internetowy protest (12)
no chapeau bas Taki sam idiotyzm jak podświetlony budynek w ramach walki z terroryzmem
- 27 9
-
2017-06-09 12:46
Do zaorania (11)
Ten cały pałac to ciepłe posadki dla paru nieudacznych instruktorów i reszty kliki. A naiwni rodzice dają się podpuszczać i ich bronią. Ile kosztuje prowadzenie tego cudu? A ile dzieci może z tego korzystać? Do tego niejasny sposób zapisywania na zajęcia, pierwszeństwa jak przy rekrutacji do przedszkoli. Skoro jest to tzw dobro rzadkie - więcej chętnych niż miejsc a twór jest utrzymywany z pieniędzy wszystkich to powinno być otwarte losowanie wśród wszystkich chętnych. W innym wypadku to niech to utrzymują korzystający.
- 18 29
-
2017-06-09 13:30
(10)
Proszę mi napisać która placówka nie ma ograniczeń co do ilości osób przyjmowanych, ja przynajmniej takiej nie znam. Sprzęt, meble itd. kupowane są przez radę rodziców - czyli z pieniędzy wpłacanych przez rodziców dzieci które uczęszczają na zajęcia.
Zamykanie pracowni językowych w XXI w. to skandal. Ja rozumiem, że głupim społeczeństwem lepiej się manipuluje ale dzieciom trzeba dać szanse i jeśli chodzą chętnie na zajęcia to nie można im tego zabierać.- 20 6
-
2017-06-09 13:35
(7)
jest 500+, to niech rodzice płacą
- 8 16
-
2017-06-09 14:14
(6)
I tak jak napisała osoba wyżej, rodzice płacą.
- 11 6
-
2017-06-09 14:24
(3)
Naprawdę ponoszą koszty utrzymania Pałacu Młodzieży ?
- 6 5
-
2017-06-10 11:17
(2)
Idąc tym tokiem rozumowania należy się zapytać o finansowanie np. biblioteki publicznej, skoro 99,99% społeczeństwa nie korzysta z takich miejsc.
- 11 0
-
2017-06-10 21:07
(1)
Myślisz, że ty to 99,99 % społeczeństwa ?
- 0 3
-
2017-06-11 06:11
Pisałam o Tobie
- 2 0
-
2017-06-09 16:21
(1)
sprzęt i meble to chyba nie jedyne koszta ;)
- 5 5
-
2017-06-12 08:15
Rozumiem ,że nie jedyny ale gdyby nie rada rodziców to by nie było:kredek,papieru,tablic multimedialnych,szaf,wieszaków,ławek,krzeseł sprzętu do treningów,sprzętu muzycznego itd. czyli wszystkiego z czego korzystają dzieci. I jeszcze jedno panie prezydencie - powstają nowe pracownie , ile Pałac dostanie pieniędzy na rozkręcenie pracowni robotyki bo z tego co wiadomo programy będzie finansować rada rodziców. Pozdrawiam
- 0 0
-
2017-06-10 04:29
Rozwiązać Urząd Miejski w Gdańsku. (1)
Zacząć od likwidacji etatów szczególnie dyrektorskich. Sami dyrektorzy albo doradcy a wszystkie etaty za publiczne pieniądze.
- 11 3
-
2017-06-10 05:36
Bolszewicy też zastąpili urzędy radami ludowymi.
- 2 3
-
2017-06-09 13:37
Władze Gdańska (czytaj Adamowicza) (6)
interesuje budynek. Nie rozumicie ?
- 89 17
-
2017-06-09 14:06
Nie. Rozwiń ten temat.
- 3 16
-
2017-06-09 14:51
(1)
No co ? Pozostaniesz przy insynuacjach ? Może zorientowałeś się, że nie jesteś bezkarny a pomówienia są karalne ?
- 4 19
-
2017-06-10 07:42
Urzedniku z miasta
To moze wytlumaczysz czemu miasto odebralo Palacowi Mlodziezy olbrzymia czesc boiska, ktory teraz zarosniety trawa , z kasa za milony wydana na ogrodzenie, niepilnowany i daje pelny przyklad, jak Urzad Miasta dba o mienie i co mysli o dzieciach w Gdańsku
- 20 2
-
2017-06-09 20:37
budynek nie ... raczej grunt, pod budowe nowego hotelu... (1)
na lastadii nie wyszlo (szkole zlikwidowali ,ale konserwator na szczescie zabronil burzyc),to z palacem probuja...
- 15 5
-
2017-06-10 06:44
na lastadii będzie urzad pracy :))
- 2 5
-
2017-06-10 09:23
Chodzi o to ze budynek sie spali - sam
Jak to juz u nas bywa. Najpierw zwalniamy peacownikow potem sie pali? Nastepnie cudowna deweloperka zamienia się bezprzetargowo - bo tylko budyn tak umie. Za dzialke na starowce po palacu da budynek na ujescisku za ktory pan a. Doplaci jeszcze z 30mln.
Po tej zamianie w 3tyg powstana warunki zagospodarowania na kwartal kamienic bez minimum parkingow-to tez moxna.... I tym sposobem My znowu gora.......
PO jak moze wyprzedaje i podpisuje co moze nie widzicie tego?- 10 2
-
2017-06-09 14:54
czas na zmiany (6)
ten caly zardzewialy przybytek zwany ecs przy stoczni oddac we wladanie mlodziezy a nie garstce wybrancow.ktorzy teraz rzna wielkich obroncow demokracji a tylko baki zbijaja za ogromne pensje
- 53 14
-
2017-06-09 15:13
(2)
bolszewik ?
- 4 8
-
2017-06-09 15:30
(1)
nie. myślący
- 7 5
-
2017-06-09 16:04
myślący jak bolszewik ?
- 3 6
-
2017-06-10 23:41
wszedzie gdzie usiadzie walesa
Zapamietajcie, ze ZAK w centrum tez zniszczyli. A to tam zaczal sie Yass.
dzis jest tam deficytowa rada miasta. nie ma kina, nie ma przestrzeni hadlowych, nie ma sali koncertowej. Ogolniej zniknela kultura z centrum miasta.
A to tam zaczal sie Yass. Czy ludzie zwiazani z kultura juz tego nie pamietaja?- 3 0
-
2017-06-11 05:28
proszę nie zbijac kolegi krzysztofa B. :)
- 0 0
-
2017-06-13 14:10
OOOgromne pensje w ECS?! :D
w sensie te 2 tys. netto? W Lidlu początkujący pracownik zarabia ciut więcej.
zatem zachęcam do obiektywnych opinii lub sprawdzenia faktów, a nie rozgłaszania populistycznej propagandy i wykorzystywania pracowników do ataków na miejskich włodarzy.- 0 0
-
2017-06-09 15:34
Warto zachować (3)
Dzieci me korzystają z oferty PM od kilku lat. Atmosfera w PM jest specyficzna, piękna i inna niż w komercyjnych placówkach - warto to pielęgnować. Warto, ale pewnie Władzą się Nie opłaca;/ Pałac zlokalizowany jest w zbyt atrakcyjnym miejscu..
- 56 14
-
2017-06-09 19:08
zgoda,tylko że większość tych zajęć można zorganizować w szkołach, skorzysta więcej osób za te same pieniądze (2)
zgoda,tylko że większość tych zajęć można zorganizować w szkołach, skorzysta więcej osób za te same pieniądze. Nie trzeba specjalnie zatrudniać nauczycieli do nauki niemieckiego/angielskiego - wystarczy mu tylko zapłacić za dodatkowe zajęcia, tak samo z innymi atrakcjami tego przybytku.
- 8 10
-
2017-06-09 21:09
to zorganizujcie w szkołach a dopiero wygaszajcie Pałac Kultury. Bo zwykle zamykacie a potem mieszkańcy dostają figę z makiem
- 12 3
-
2017-06-10 04:33
Bzdury piszesz.Szkoła to szkoła.
Dzieci tak chętnie do szkoły na dodatkowe zajęcia nie będą chodziły. Tu mają innych nauczycieli i inne środowisko. Na tym to polega.
- 14 2
-
2017-06-09 15:36
a jakie są roczne koszty stałe utrzymania PM (4)
i ile wynoszą koszta osobowe ? Warto by wiedzieć.
- 25 17
-
2017-06-10 04:36
W d*pie to mam. Edukacja musi kosztować. (3)
Na edukacji nie można oszczędzać. Niech oszczędzają na etatach w urzędzie.
- 16 6
-
2017-06-10 05:40
(2)
No właśnie, nie twoje pieniądze to masz je tam gdzie napisałeś. To świetny komentarz do całej sytuacji.
- 4 13
-
2017-06-10 10:38
Myślę, że również to są moje pieniądze. (1)
Wolę je wydawać na edukację dzieci niż na tepych urzędników.
- 12 4
-
2017-06-10 11:39
80% programu szkolnego poraża swoją zbędnością.
Są trzy rodzaje nauk: Ścisłe, medyczne i dla pracowników maka. Frazesami nadajesz się tam.
- 5 2
-
2017-06-09 16:26
Pałac młodzieży idzie pod młotek chce go kupić znany developer. (1)
Kwestia czasu, sprzedajesz w dobrej cenie w zamian dostajesz mieszkanie. Tylko trzeba ukuć w odpowiednim momencie. Ciach i masz chatę za freeeee
- 54 12
-
2017-06-12 09:17
NIech żyje Budyniowo!
- 1 0
-
2017-06-09 16:37
Jezyki
A wszedzie mowia o korepetycjach.Po zajeciach w palacu nie sa potrzebne.Szkoda dobrego nauczyciela dla maluchow.
- 13 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.