• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arciszewska-Mielewczyk została prezesem Polskich Linii Oceanicznych

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych. Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych.

Była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk została powołana na stanowisko prezesa Polskich Linii Oceanicznych. Zastąpi ona Krzysztofa Adamczyka, członka Rady Nadzorczej delegowanego do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PLO. W ostatni piątek zakończono postępowanie konkursowe na stanowisko szefa PLO. Arciszewska obowiązki obejmie już od poniedziałku 23 grudnia 2019 roku.


Czy jest szansa na odbudowanie silnej polskiej floty handlowej?


- Powierzono mi wyjątkowo ważne zadanie - kierowanie Polskimi Liniami Oceanicznymi. Najbliższe miesiące będą wymagały ogromnego zaangażowania. Podczas spotkania z załogą omówimy najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania spółki i myślę, że wspólnie zaczniemy wyznaczać konkretne cele - poinformowała Dorota Arciszewska-Mielewczyk.

Polityk PiS prezesem PLO



Dorota Arciszewska-Mielewczyk to była posłanka i senator Prawa i Sprawiedliwości. W wyborach w 2019 bezskutecznie kandydowała do Senatu. Ukończyła studia na Wydziale Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego i na Wydziale Administracyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. W latach 1995-1996 pracowałam w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

Jej przodkiem był Krzysztof Arciszewski, generał artylerii koronnej, admirał sił morskich holenderskich w Brazylii. Jej ojciec, Eugeniusz Arciszewski, był kapitanem żeglugi wielkiej, zginął 8 lutego 1997 w katastrofie morskiej statku "Leros Strength" w pobliżu wód terytorialnych Norwegii.

Mąż - Krzysztof Mielewczyk - był jednym z najbogatszych przedsiębiorców w województwie pomorskim. Prowadził firmę Polskie Pierze i Puch. W 2013 roku zginął w katastrofie śmigłowca.

Historia Polskich Linii Oceanicznych



Polskie Linie Oceaniczne jako przedsiębiorstwo żeglugowe powstało 2 stycznia 1951 r. PLO w momencie powołania posiadały 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowały 13 linii żeglugowych. W zasięgu armatora znajdowały się porty: na Bałtyku, m. Śródziemnym, Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także na wschodnim wybrzeżu Ameryki Płd. Zatrudnienie w firmie wynosiło 3 tys. osób (w tym 70 proc. marynarzy).

Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji oprowadziło i do skurczenia się floty PLO i znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.

PLO na rynku przewozów morskich



Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek ARP, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc. Pozostali akcjonariusze instytucjonalni to TUiR Warta (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) posiadająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy (3779 osób), którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.

Obecnie PLO prowadzą działalność żeglugowo-operacyjną, działalność shipchandlerską POL-Supply oraz świadczą usługi przewozowe z własnym konosamentem z portów Chin i Dalekiego Wschodu przy współpracy z innymi armatorami w ramach serwisu NVOCC. PLO prowadzą również działalność crewingową oraz poprzez spółkę zależną POL-Levant działalność hotelowo-gastronomiczną w Hotelu Dom Marynarza.

Miejsca

  • PLO S.A. Gdynia, al. marsz. Józefa Piłsudskiego 1

Opinie (498) ponad 50 zablokowanych

  • Kolejna krysztalowa

    • 22 0

  • Mafia wchodzi bezkarnie w każdą gałąź gospodarki

    Nawet kompletne głąby zostają prezesami.

    • 28 1

  • Stocznia Gdynia

    To Stocznia Gdynia posiada akcje PLO, a Pan syndyk nie wypłaca odprawy rentowej byłemu pracownikowi stoczni, już kilka lat.

    • 14 0

  • No i to esencja tych rządów

    I tyle. Nie potrzeba więcej komentarza

    • 24 0

  • pupilka ...

    do niedawna posłanka Prawa i Sprawiedliwości, pokieruje Polskimi Liniami Oceanicznymi donosi Dziennik Bałtycki. Arciszewska-Mielewczyk nie dostała się do Senatu w ostatnich wyborach. Ale Jarosław Kaczyński nie zostawia ,,swoich na lodzie.

    • 24 0

  • Parodia

    Jak to możliwe jest że kraj ok 39mln ludzi nie ma floty handlowej nie ma marynarki są tylko jacyś prezesi czegoś czego nie na. Jeden statek nawet na złomie to kupa kasy . Mieli bardzo dobre statki roro Włocławek chodziez Tychy itd w Polsce nic się nie opłaca .przykre

    • 19 0

  • Był an to stanowisko jakiś konkurs kompetencji?!

    Ja prdl

    • 18 0

  • Czy to nie ta pani, co z mężem w ramach optymalizacji finansowej miała spółki w rajach podatkowych (Cypr)? Byli też właścicielami zajezdni tramwaju konnego w Oliwie, co w niefortunny sposób, nie może doczekać się przywrócenia świetności ?

    • 20 0

  • Bydlo

    To te bydlaki z pis w PŻM Szczecin wprowadzili zarząd komisaryczny PiS zabrali jubilatki odprawy emerytalne drastycznie obniżone i pensję rejsy dłuższe jakiś brzezicki firmę naprawiał mi zabrali ok 40000PLN odprawy emerytalnej po ponad czterdziestu latach pracy w warunkach szczególnych ,a teraz chcą wydoic PLO, w PŻM Polaków coraz mniej,tfu,byle do koryta!

    • 23 0

  • Pustostan

    Pani prezes będzie miała raptem 300 m do swojej nieruchomości stojacej od min 7 lat. Nie odbioru nieruchomości.straszy straszny budynek na ulicy Ujejskiego w Gdyni.moze w końcu nastąpi rozbiórka tego szkaradztwa. Albo pani prezes naciśnie na odbiór...a miliony czekają...

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane