• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baltic Hub. Aż 5 mln kontenerów w dwa lata

VIK
28 września 2023, godz. 11:00 
Opinie (145)

W Baltic Hub przeładowano 20-milionowy kontener TEU, czyli tzw. 20-stopowy. Tyle przeładowano w gdańskim terminalu od początku jego powstania. Ogromny skok odnotowano jednak w ciągu dwóch ostatnich lat, bo zaledwie w kwietniu 2021 r. świętowano 15 mln TEU.



Od momentu inauguracji w 2007 r. Baltic Hub obsłużył ponad 20 mln TEU. W środę 27 września załoga gdańskiego terminalu przeładowała 20-milionowy kontener, będący własnością duńskiego armatora Maersk.

- To kolejny krok milowy w rozwoju Baltic Hub i ogromny sukces na arenie międzynarodowej. Cieszymy się z osiągniętego wyniku i pragniemy podziękować naszym klientom, którzy niezmiennie wybierają nasze usługi. Każdy z tych 20 mln obsłużonych kontenerów jest symbolem zaufania, jakim nas obdarzyli. Nie możemy też zapomnieć o wkładzie naszych pracowników. Składamy serdeczne wyrazy uznania i wdzięczności wszystkim, którzy przyczynili się do tego osiągnięcia - poinformował Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

Jak podkreślają władze Baltic Hub, aby lepiej zrozumieć skalę tego osiągnięcia, wystarczy spojrzeć na liczby - 20 mln kontenerów stworzyłoby drogę o długości ok. 120 000 km, co w skali porównawczej stanowi trzy okrążenia Ziemi wokół równika.

W kwietniu 2021 r. Baltic Hub świętował przeładowanie 15 mln TEU, tyle udało się przeładować w 14 lat. Kolejne 5 mln przyniosły więc ostatnie dwa lata. To pokazuje, jak szybko rosły przeładunki w ostatnim czasie.

Transport olbrzymiej suwnicy. BCT się przeprowadza Transport olbrzymiej suwnicy. BCT się przeprowadza

- Dynamiczny rozwój terminala to efekt stałych inwestycji firmy w infrastrukturę oraz nowoczesny sprzęt. Nadążając za rosnącym popytem i mając na uwadze plany rozwoju, Baltic Hub kontynuuje realizację ambitnych programów inwestycyjnych. Jednym z kluczowych projektów jest rozbudowa terminala T3, obejmująca budowę nowego, głębokowodnego nabrzeża do obsługi kontenerowców oceanicznych. W ramach inwestycji powstanie także plac manewrowo-składowy o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Po zakończeniu prac Baltic Hub zwiększy swoje moce przeładunkowe do 4,5 mln TEU rocznie - czytamy w komunikacie.


Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.
VIK

Miejsca

Opinie (145) 5 zablokowanych

  • (1)

    Ale to musi boleć Totalnych donosicieli

    • 10 5

    • No pislamistow ostatnio wszystko boli... w tym du*a

      Wszak to oni donosili, razem z Anzejem

      • 1 2

  • Najważniejsze są zapięte pasy, włączone koguty i zapalone światła mijania.

    • 12 0

  • Niestety komisja europejska po skardze Niemców stwierdziła, że port w Gdańsku jest szkodliwy dla środowiska. (3)

    Zgodnie z przepisami unii europejskiej które są ponad polską konstytucją wzywany do natychmiastowego zamknięcia portów Gdańsk, Gdynia, Swinoujscie. Każdy dzień uchylania się od decyzji komisji wiąże się z nałożeniem kary finansowej.

    Z wyrazami szacunku komisarze z Grupy Webera.

    Dziękujemy za dogłębne zbadanie sprawy i niezależne konsultacje z niezawisłymi komisarzami i sędziami. W związku z decyzją która zapadła na najwyższym szczeblu unii europejskiej i karami w przypadku nie wykonania egzekucji, postanowiliśmy niezwłocznie zamknąć wszystkie polskie porty. Niestety takie panują zasady i konsekwencje w unii europejskiej i musimy się do nich zastosować.

    Premier Donald Tusk rok 2025.

    • 12 11

    • Symulacja na podstawie elektrowni i kopalni Turów. (1)

      W okolicy pięć podobnych ale to ta polska jest zła. Unia mówi zamknąć, totalna opozycja bez zastanowienia mówi - trzeba zamknąć.

      Uważajmy na kogo głosujemy.

      • 8 4

      • Uważajmy na kogo głosujemy.

        Praktycznie wszystko lepsze od ruska z kotem i konfederastów

        • 2 3

    • 8 TVPutin i są efekty

      • 0 3

  • Ogromnym krokiem.. chcemy więcej pieniędzy (8)

    Ogromnym krokiem dla Baltic Hub było by podniesienie wynagrodzeń dla pracowników. Obecnie terminal płaci bardzo mało jak na tak ciężką odpowiedzialną pracę operatorów. Operator suwnicy z ponad 10 letnim stażem zarabia za pracę w weekendy, święta, nocki 4670 zł netto. Kierowcy ciągników jeszcze mniej a lukowi i kontrolerzy 3260 zł netto. Baltic Hub ma już potężne problemy z utrzymaniem pracowników a ci którzy jeszcze tam pracują mają bardzo niskie morale. Dodatkowo zarząd skłócił dział utrzymania ruchu z operatorami. Za ten piękny wynik 20 milionów przeładowanych kontenerów, zarząd ufundował nam pracownikom frytki, schoarme z drobiu i napój tymbark. Tak na marginesie premii operatorzy nie wyrabiają bo za mało kontenerów przeładowujemy. To mam pytanie skąd w takim razie te rekordowe wyniki. Pytanie ile jeszcze to wszystko wytrzyma.. bo w obecnej sytuacji raczej już rekordów nie będzie.

    • 82 1

    • czesciowa odpowiedz

      na Twoj post jest bezposrednio ponizej

      • 1 0

    • (3)

      Dostaniesz już za chwilę ale na więcej niż 8% nie licz

      • 0 0

      • (2)

        8% to sobie zarząd może za przeproszeniem w d..ę wsadzić. Czy się stoi czy się leży 4670 zł się należy. Staniemy na kilka zmian, stracą dużo więcej. Odejdzie kilku kontrachentów i bedą sobie mogli marzenia o szybkiej spłacie T3 tylko pomarzyć. Kiedyś człowiek był głupi i zasuwał i szybko spłacili T1. Teraz ten numer już nie przejdzie. Są świadomi, że jak kiedyś zwolniliśmy pracę to teraz możemy też stanąć.

        • 2 0

        • (1)

          Wszyscy mądrzy na forum ,a jak przyjdzie co do czego to większość nic nie zrobi !

          • 0 0

          • Dla mnie to w weekend jak będę w pracy to możemy stanąć. Mam już dość pogardy i dwóch przerw.

            • 2 0

    • brutto (2)

      Podane kwoty są kwotami brutto, proszę nie wprowadzać w błąd.

      • 0 1

      • Netto

        Jakby były brutto to pracownicy by zarabiali jeszcze mniej

        • 0 0

      • Weź się zastanów brutto? Panowie mamy szczęście to de..l

        • 0 0

  • charles baker

    i co tu wiecej pisac

    • 5 1

  • Coś pusto pod tym statkiem

    • 0 1

  • DNO...

    Niech się lepiej pochwala jaka fantastyczna panuje atmosfera wewnątrz firmy, jak marna kasę płacą za te rekordy. Wieczna pretensje że za wolno, ludzie na suwnicach siedzą z dwoma przerwami na 12h, na przerwie nie wiadomo czy zjeść posiłek czy iść do toalety. Brak ludzi do pracy a roboty tylko więcej.

    • 48 5

  • A personel?

    Skąd ta firma chce wziąć pracowników po wybudowaniu T3?
    Już teraz należą do tzw. "wiecznych poszukiwaczy pracownika" - jedno ogłoszenie wygasa, natychmiast jest ponawiane.
    I tak od lat. Wystarczy poczytać, czy popytać ludzi pracujących w porcie Gdańsk - DCT, czy jak kto woli Baltic Hub nie jest najlepiej płacącym operatorem portowym, jest duża rotacja. Nieustająca rekrutacja przy obecnie działających terminalach, a jeszcze ta budowa T3. Nawet Ukraińcy się tam nie garną. Doszło do tego, że na ciągniki siodłowe są poszukiwane osoby z kat. "B"...

    • 43 2

  • Na 20 milionowy kontener pracownicy dostali od firmy po burgerze. Toż to szok...

    • 23 0

  • wynagrodzenie (5)

    Niech sie pensjami pochwala :D

    • 23 0

    • Nie ma czym sie chwalić, tylko płakać

      • 7 0

    • To napisz ile sie wyciaga

      Z nadgodzinami i premia bo ja przy 230h mam 5 tysi jak jest lepiej idę do was jak tyle samo to po co

      • 0 0

    • Mało nie warto pracować w Balic hub (2)

      Starszy operator suwnicy 4679 zł netto.
      Starszy Kierowca ciągnika 4500 zł netto
      Lukowi i kontrolerzy 3262 zł netto.
      Praca od poniedziałku do niedzieli, święta nocki. Czy warto zmieniać na pracę w baltic hub, po 15 latach pracy w dct napisze, że napewno nie. W drugą stronę pracę z baltic hub na inną napewno TAK

      • 12 0

      • (1)

        Piszesz o najniższych stanowiskach i prostej robocie. Czemu niby łukowy ma zarabiać więcej?
        Wejdzie ocr na dźwigi kejowe to i lukowi nie będą potrzebni.

        • 0 3

        • Żadna robota na terminalu nie jest prosta. Troszkę szacunku dla ludzi tam pracujących.

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane