• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baltic Hub. Aż 5 mln kontenerów w dwa lata

VIK
28 września 2023, godz. 11:00 
Opinie (145)

W Baltic Hub przeładowano 20-milionowy kontener TEU, czyli tzw. 20-stopowy. Tyle przeładowano w gdańskim terminalu od początku jego powstania. Ogromny skok odnotowano jednak w ciągu dwóch ostatnich lat, bo zaledwie w kwietniu 2021 r. świętowano 15 mln TEU.



Od momentu inauguracji w 2007 r. Baltic Hub obsłużył ponad 20 mln TEU. W środę 27 września załoga gdańskiego terminalu przeładowała 20-milionowy kontener, będący własnością duńskiego armatora Maersk.

- To kolejny krok milowy w rozwoju Baltic Hub i ogromny sukces na arenie międzynarodowej. Cieszymy się z osiągniętego wyniku i pragniemy podziękować naszym klientom, którzy niezmiennie wybierają nasze usługi. Każdy z tych 20 mln obsłużonych kontenerów jest symbolem zaufania, jakim nas obdarzyli. Nie możemy też zapomnieć o wkładzie naszych pracowników. Składamy serdeczne wyrazy uznania i wdzięczności wszystkim, którzy przyczynili się do tego osiągnięcia - poinformował Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

Jak podkreślają władze Baltic Hub, aby lepiej zrozumieć skalę tego osiągnięcia, wystarczy spojrzeć na liczby - 20 mln kontenerów stworzyłoby drogę o długości ok. 120 000 km, co w skali porównawczej stanowi trzy okrążenia Ziemi wokół równika.

W kwietniu 2021 r. Baltic Hub świętował przeładowanie 15 mln TEU, tyle udało się przeładować w 14 lat. Kolejne 5 mln przyniosły więc ostatnie dwa lata. To pokazuje, jak szybko rosły przeładunki w ostatnim czasie.

Transport olbrzymiej suwnicy. BCT się przeprowadza Transport olbrzymiej suwnicy. BCT się przeprowadza

- Dynamiczny rozwój terminala to efekt stałych inwestycji firmy w infrastrukturę oraz nowoczesny sprzęt. Nadążając za rosnącym popytem i mając na uwadze plany rozwoju, Baltic Hub kontynuuje realizację ambitnych programów inwestycyjnych. Jednym z kluczowych projektów jest rozbudowa terminala T3, obejmująca budowę nowego, głębokowodnego nabrzeża do obsługi kontenerowców oceanicznych. W ramach inwestycji powstanie także plac manewrowo-składowy o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Po zakończeniu prac Baltic Hub zwiększy swoje moce przeładunkowe do 4,5 mln TEU rocznie - czytamy w komunikacie.


Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.
VIK

Miejsca

Opinie (145) 5 zablokowanych

  • Co z tego...

    Nie radzą sobie z logistyką, brakuje im ludzi i cały czas są zaległości. Co chwila odmawiają przyjęcia pustych i trzeba do Gdyni. Kiedyś można spokojnie było w ciągu 8h wyciągnąć 4 plus złożenie, teraz nie ma takiej opcji.

    • 15 5

  • Sukces? (1)

    Może najpierw nasz super terminal pochwali się jakie konkretnie mają plany unormowania tego co, aktualnie się tam wyprawia od dobrych kilkunastu tygodni?
    Kompletny bałagan, przyjęcie nowych serwisów CMA, na co kompletnie nie byli gotowi. Brak ludzi, oczekiwanie na rewizje po 2 tyg, obsługa statków z tygodnia na tydzień dłuższy, pociągi oczekujące po kilka dni na wjazd na terminal itp. To jest codzienność Baltic Hub a nie świętowanie milionowej puszki, która zapewnie jest dostępne z ok 2 tygodniowym opóźnieniem z powodu kongestii

    • 23 6

    • Będzie strajk

      Będzie jeszcze większy bałagan bo będzie strajk jak zarząd nie poprawi warunków pracy i nie podniesie wynagrodzenia pracownikom.

      • 9 2

  • P.P (1)

    Czym oni się chwalą. Godzinami się czeka na załadunek przestali by się ośmieszać. Identyczni jak PIS

    • 5 5

    • Chyba w Gdyni

      Przyjedź zobacz i wtedy oceniaj

      • 0 0

  • I co my mieszkańcy Gdańska z tego mamy? (2)

    • 4 1

    • Podatki gamoniu

      • 3 2

    • Mieszkańcy Letnicy i NP chorują

      Bród i smród. Powietrze też zanieczyszczone miałem węglowym.

      • 0 6

  • I love baltic chin

    Trójmiasto.pl ile wam baltic hub płaci za promowanie ich rekordów? To nie są wiadomości którymi należy się chwalić. 5 mln kontenerów to ból i cierpienie ludzi, myślicie ze to lekka praca, że ludzie pracujący tam mają kręgosłupy ze stali? Rekordami się łatwo chwalić, ale nikt nie zauważy tego że ludzie pracujący tam, pracują latem w temperaturze 50 stopni Celsjusza w pojazdach bez klimatyzacji i od ciężarów kręgosłupy nadają się do operacji.

    • 26 7

  • Rekordy (6)

    Mimo bicia kolejnych rekordów wciąż wmawia się pracownikom że nie wyrobili premii. Pieniądze które powinny trafiać do pracowników za ciężką pracę i bicie tych rekordów rozdzielane są pewnie między zarządem. Oni to są najlepsi w przyznawaniu sobie premii za ciężką pracę innych osób. Patologia. Już nie wspomnę o tym że coraz głośniej mówi się w śród załogi o zatrzymaniu terminala i strajku.

    • 29 3

    • Patologia (4)

      Przed przyjściem do tego zakładu pracy wszystko wyglądało na idealnie, czysta praca dużo wolnych dni no i godziwe zarobki...hahah ale po jakimś czasie okazało się że nic z tego. Pracy jest coraz więcej, statek pogania statek, nie długo będą stały na Helu, kolej dłuższą od długo publicznego Polaki a premia 150zł brutto.
      Człowiek pracuje w nocy 12h i normą już stają się dwie przerwy więc nie długo pewnie wprowadzą jedną żeby wyrabiać im normy.
      Chwalą się wszędzie rekordami jakie to firma zdobywa ale dzięki komu? Na te rekordy ciężko pracują operatorzy którzy codziennie uczą się jeżdżenia po placu terminala gdyż trwa tam wieczna budowa, a dziury takie że można koła pogubić, aaa nie raz już ktoś zgubił koło haha...
      Prawda jest taka że tak potężna firma wyzyskuje pracowników bo zarobki rzędu 4 tys to jest śmiech na sali( mowa o operatorach imv którzy pracują w systemie zmiennym dzień/noc bez nadgodzin i świąt) bo żeby więcej zarobić to trzeba poświęcić swój wolny czas i przyjść na nadgodziny 12/24/36/40 żeby wypłata jako tako wyglądała...
      Ja sam wiem po sobie że na ten czas żałuję że przyszedłem do tej firmy. Ale poczekamy co czas pokaże, może warto jakiś strajk zrobić żeby do władzy coś dotarło, że ludzie mają już dość tego poniżania, za tak marne pieniądze pracować.

      • 15 0

      • (3)

        Też operacyjny jak tak Ci źle kolego to się zwolnij , a nie żAlisz się na dziwnym forum ! W robocie pewnie między szafkami najwięcej gadasz a do związków się nie zapiszesz tylko czekasz jak ta hiena żebyś coś dostał więcej !

        • 1 6

        • (2)

          Kolego widzę, że jesteś jednym z tych co to dali by sobie rękę uciąć za BH, ale ja nie wnikam kto co lubi i co komu odpowiada.
          Ogólnie osoby pracujące na imv, rtg czy STS powinny razem trzymać ponieważ jadą na tym samym wózki i nie wskazane jest oczernianie jednych jak i drugich nie o to w tym wszystkim chodzi, jeżeli będziemy razem trzymać to poprawimy sobie warunki pracy a chyba każdemu z nas zależy na tym aby mieć dobre warunki pracy i godziwe wynagrodzenie adekwatne do wykonywanych zadań i obowiązków jakie na nas spoczywają bo jak wiadomo jakiś błąd i z premią pracownik może się pożegnać a 150zł brutto drogą nie chodzi
          Wspomniałeś o związkach i uważasz że te związki które nas reprezentują to mają jakiś % z dawnych związków? Bo mi się wydaje, że nie za mało jest w nich stanowczości, jeżeli idą walczyć w naszej sprawie a zarząd nie chce podzielić ich pomysłów to oczywiste jest to że powinniśmy wówczas stanąć i nie pracować, powinien przyjść taki prezes Solidarności i powiedzieć " Panowie i Panie zarząd nie zgadza się na nasze warunki związku z czym proponuje nie wychodzić do pracy." I myślę, że po takim czymś szybko doszło by do szanownego zarządu że trzeba coś z tym zrobić bo jak wiadomo straty będą kolosalne dla nich za przestoje.
          Tylko jak wiadomo firma wie że może sobie na wiele pozwolić bo i tak ludzie nic nie powiedzą ze strachu o pracę ...a przecież za bramą na miejsce jednej osoby czeka kolejnych 10-ciu!!!
          Czasu świtlności w tej firmie chyba już minęły jak to powiedział wspaniały Morawiecki " będą zapierd...ć za miskę ryżu" No i coś w tym jest.
          Przykre ale prawdziwe.

          • 3 0

          • Związki (1)

            A czemu taki szef związku ma przyjść do Ciebie skoro nie jesteś członkiem, większość nie chce się zapisać bo szkoda im 40 zł gdyby była wiekszość w firmie to też byłoby inaczej, po każdych ustalonych negocjacjach członkowie związku maja referendum gdzie podejmują decyzję czy przyjmują układ czy nie, a przygodzi do strajku to 90 osób na pikietę przychodzi bo reszta ma strach że angażu nie dostanie albo za drogo żeby dojechać. Czesiek przyjechał a i tak są tacy co go nie słuchają i olewają

            • 0 0

            • Czemu?

              Bo ma taki ustawowy obowiązek :)
              "Art. 7. 1. W zakresie praw i interesów zbiorowych związki zawodowe reprezentują wszystkie osoby, o których mowa w art. 2 ust. 1 i 36, niezależnie od ich przynależności związkowej."

              • 1 0

    • Do Pudziana

      Brawo Mariusz :-)
      Polać temu Panu

      • 1 0

  • (1)

    Rekord = mobbing

    Czas na poważnie zająć się zarządzaniem ludźmi, a nie szerzyć mobbing!

    • 11 0

    • Presja

      I wywieranie presji na pracownikach żeby pracowali coraz szybciej co przekłada się na bezpieczeństwo. W końcu to ich poganianie się na nich zemści. Chyba naprawdę musi dojść do jakiegoś poważnego wypadku żeby ktoś poszedł po rozum do głowy. Ważne są statystki słupki i rekordy. Pracownik jest tylko numerkiem i w razie co zawsze można go zastąpić.

      • 8 1

  • Przecież

    Gdyby w np. W Hamburgu do którego tak się porównujcie usłyszeli o zarobkach jakie dostajemy to by się zes**li ze smiechu. Weźcie się za te wynagrodzenia bo to jest tragedia. Niedługo będa robić tam sami podwykonawcy skoczkowie na zlecenie. Zadbajcie o ludzi

    • 24 1

  • (2)

    Rekordy spowodowały zatrudnianie osób bez jakiego kolwiek doświadczenia w kierowaniu pojazdów o długości około 17 metrów, skrócili czas szkolenia to 1 tygodnia. Tydzień szkolenia to stanowczo za krótko aby poznać rozkopany plac i oswoić się z pojazdem który ścina zakręty, przez rekordy pojawiły się wypadki. Wypadek w tej firmie to ukaranie pracownika poszkodowanego zabraniem premii.

    • 18 0

    • (1)

      Kolego jaka premia, odkąd PSA czytaj Chińczyk nas przejął nie ma premii

      • 6 0

      • Była premia ostatnio frytki shoarma z drobiu i napój Tymbark

        • 7 0

  • Zarobki (2)

    Dla operatorow suwnic czy imv to jest jakiś dramat.

    • 14 0

    • Trzeba było kamieniami w szkole nie rzucać.

      Uczyć się nie chcialo to tyrajcie. Lukowy czy kierowca imv to najniższa półka kadrowa w BH.

      • 0 5

    • Dobre

      Zarobki dobre tylko w złej walucie. Jak by zrobili Euro lub Dolara chociaż to by się zgadzało.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane