- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (168 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (101 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (160 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (73 opinie)
Kolejny statek we flocie Petrobalticu
Statek serwisowy Bazalt II.
Flota Lotos Petrobaltic wzbogaci się o kolejny statek. Serwisowiec Bazalt II już dotarł do Gdańska. Zbudowana w 2002 r. jednostka pracowała dotąd na wodach Afryki Zachodniej. Kilka lat temu załoga tego statku została porwana przez piratów.
Bazalt II jest wielozadaniowym statkiem offshore - zaopatrzeniowcem, holownikiem oceanicznym i jednostką do obsługi kotwic. Pływa pod flagą St. Vincent i Grenadyny, ale ma zmienić banderę na cypryjską. Statek ma 69 metrów długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 ton.
- Po pewnym okresie negocjacji statek został zakupiony od poprzedniego właściciela. Przejęcie miało miejsce w marcu w porcie Wybrzeża Kości Słoniowej - poinformował w mediach społecznościowych Wojciech Królikowski, prezes armatora zarządzającego Technical Ship Management Ltd.
Gospodarka morska w Trójmieście
Jak poinformował portalmorski.pl, statek prawdopodobnie należy do Lotos Petrobaltic bezpośrednio lub przez jego spółkę zależną Miliana Shipholding Co Ltd. lub Miliana Shipmanagement Ltd. oraz przez armatora bezpośredniego (armatora zarejestrowanego) - Bazalt Navigation Co Ltd., a armatorem zarządzającym, odpowiedzialnym za zarząd techniczny i załogowy, jest właśnie TMS. Spółka ta obsługuje także inne jednostki Lotos Petrobaltic, m.in. holownik Bazalt czy statek typu PSV Sylur.
Poprzednim właścicielem statku była singapurska spółka Swire Pacific Offshore, a pod jej zarządem jednostka nosiła nazwę Pacific Warden.
- Statek pod koniec 2019 r. trafił na czołówki gazet i serwisów informacyjnych w związku z porwaniem przez piratów części jego 15-osobowej załogi. Tuż przed lub w święta Bożego Narodzenia 2019 r. Swire Pacific poinformował, że uwolniono siedmiu członków załogi holownika offshore porwanych po ataku piratów u wybrzeży Gwinei Równikowej 20 listopada 2019 r. Załoganci z Pacific Warden spędzili w niewoli 31 dni - podał portalmorski.pl.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-25 16:34
20 lat statek ofshore to zlom! (3)
Widac nie tylko samochodzy una sie zlomuje ale statki tez.
- 38 20
-
2022-04-26 13:29
20 latek złom? To nie samochód! Jak ma DPII dobre silniki i odpowiedni uciąć na palu to pośmiga (2)
Jak dla mnie bardzo dobry zakup. Tym bardziej, że poprzedni Bazalt ma 42 lata
- 5 4
-
2022-04-27 01:56
A gdzie ekonomia i ekologia (1)
Statek spala paliwa jak duza MPSV nawet 9m3 disla na dzien w st-by !!! W dzisiejszych czasach disel elektryk w normalnych warunkach pogodowych spala w st-by okolo 2m3 paliwa juz nie wspomne ile oleju biora te silniki :)
Wiec bardzo dobry zakup. Swire Pacific pozbywa sie zlomu, takich statkow nawet juz nie chca czarterowac w afryce.
Pozdrawiam z Afryki :)- 2 1
-
2022-04-27 06:32
Ale kupowanie nowoczesnego statku tylko na 14-15 nie ma sensu.
Wydasz bardzo dużo na zakup, a amortyzację rozłożysz na krótki okres. Przez co stawka czarteru będzie wysoka. Wyższa niż konkurencji. Na końcu zawsze decyduje kasa.
- 2 0
-
2022-04-26 05:38
Statek z DP potrzebuje asysty holownika (8)
Yahaha kto tam jest za starego ze potrzeba holownika w asyscie zeby zacumowac. Co za leszcze haha. Ale widac ze tam w tej firmie to raczej Panowie w podeszlym wieku obstawiaja statek wiec moze sa nadal na etapie dorzucania wegla do kotła
- 17 12
-
2023-05-17 02:25
Polacy skończcie z tym hejtem!
Nie potrzebował asysty holownika, tylko statek Kambr odsunął się od nabrzeża by zrobić miejsce dla Bazalta II...
"Nie znam się, to się wypowiem" - klasyczne.- 0 0
-
2022-07-29 16:11
To jest kambr
Ten holownik to inna jednostka firmy, robiła miejsce do zacumowania albo wychodziła z portu. Nie znasz się to nie opowiadaj bzdur
- 0 0
-
2022-04-28 06:32
Na holowniku Kambr była kamera postawiona dlatego się wysunął od keji
- 0 0
-
2022-04-26 10:11
Holownik zrobił miejsce bo nabrzeże nie jest przecież ogromne. Nie asystował. Proszę nie wypisywać bzdur.
- 7 0
-
2022-04-26 08:43
Holownik to akurat mu tylko zwalnia miejsce przy nabrzeżu.
- 4 0
-
2022-04-26 07:11
niezły z ciebie młot parowy
- 2 3
-
2022-04-26 06:58
Cicho, duma partii i Łobajtka (1)
- 2 1
-
2022-04-28 13:03
A ty uwazasz siebie za znawce tego tematu ? :)
- 0 0
-
2022-04-26 05:37
a mialo byc tak pieknie (3)
lotos mial zamawiac osv i serwisowki w crist. krasnale mowily nawet ze jackup. czas leci, a do nas płyną 20 letnie sztrucle. w tym kraju nic sie nie uda zrobic, bedziemy na wieki cyganami przemyslu europy
- 27 5
-
2022-04-26 10:10
(2)
przecież to zaopatrzeniowiec , statek do obsługi platforma a nie na farmy wiatrowe!
- 2 2
-
2022-04-26 10:20
Statki (1)
do obsługi platform nie tylko wożą zaopatrzenie. To również pełnomorskie holowniki.
- 4 0
-
2022-04-26 13:35
Ale po cholerę kupować nowy, jak koncesje do 2036 roku?
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.