- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (42 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Kolejny statek we flocie Petrobalticu
Statek serwisowy Bazalt II.
Flota Lotos Petrobaltic wzbogaci się o kolejny statek. Serwisowiec Bazalt II już dotarł do Gdańska. Zbudowana w 2002 r. jednostka pracowała dotąd na wodach Afryki Zachodniej. Kilka lat temu załoga tego statku została porwana przez piratów.
Bazalt II jest wielozadaniowym statkiem offshore - zaopatrzeniowcem, holownikiem oceanicznym i jednostką do obsługi kotwic. Pływa pod flagą St. Vincent i Grenadyny, ale ma zmienić banderę na cypryjską. Statek ma 69 metrów długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 ton.
- Po pewnym okresie negocjacji statek został zakupiony od poprzedniego właściciela. Przejęcie miało miejsce w marcu w porcie Wybrzeża Kości Słoniowej - poinformował w mediach społecznościowych Wojciech Królikowski, prezes armatora zarządzającego Technical Ship Management Ltd.
Gospodarka morska w Trójmieście
Jak poinformował portalmorski.pl, statek prawdopodobnie należy do Lotos Petrobaltic bezpośrednio lub przez jego spółkę zależną Miliana Shipholding Co Ltd. lub Miliana Shipmanagement Ltd. oraz przez armatora bezpośredniego (armatora zarejestrowanego) - Bazalt Navigation Co Ltd., a armatorem zarządzającym, odpowiedzialnym za zarząd techniczny i załogowy, jest właśnie TMS. Spółka ta obsługuje także inne jednostki Lotos Petrobaltic, m.in. holownik Bazalt czy statek typu PSV Sylur.
Poprzednim właścicielem statku była singapurska spółka Swire Pacific Offshore, a pod jej zarządem jednostka nosiła nazwę Pacific Warden.
- Statek pod koniec 2019 r. trafił na czołówki gazet i serwisów informacyjnych w związku z porwaniem przez piratów części jego 15-osobowej załogi. Tuż przed lub w święta Bożego Narodzenia 2019 r. Swire Pacific poinformował, że uwolniono siedmiu członków załogi holownika offshore porwanych po ataku piratów u wybrzeży Gwinei Równikowej 20 listopada 2019 r. Załoganci z Pacific Warden spędzili w niewoli 31 dni - podał portalmorski.pl.
Miejsca
Opinie (36) 1 zablokowana
-
2022-04-25 16:34
20 lat statek ofshore to zlom! (3)
Widac nie tylko samochodzy una sie zlomuje ale statki tez.
- 38 20
-
2022-04-26 13:29
20 latek złom? To nie samochód! Jak ma DPII dobre silniki i odpowiedni uciąć na palu to pośmiga (2)
Jak dla mnie bardzo dobry zakup. Tym bardziej, że poprzedni Bazalt ma 42 lata
- 5 4
-
2022-04-27 01:56
A gdzie ekonomia i ekologia (1)
Statek spala paliwa jak duza MPSV nawet 9m3 disla na dzien w st-by !!! W dzisiejszych czasach disel elektryk w normalnych warunkach pogodowych spala w st-by okolo 2m3 paliwa juz nie wspomne ile oleju biora te silniki :)
Wiec bardzo dobry zakup. Swire Pacific pozbywa sie zlomu, takich statkow nawet juz nie chca czarterowac w afryce.
Pozdrawiam z Afryki :)- 2 1
-
2022-04-27 06:32
Ale kupowanie nowoczesnego statku tylko na 14-15 nie ma sensu.
Wydasz bardzo dużo na zakup, a amortyzację rozłożysz na krótki okres. Przez co stawka czarteru będzie wysoka. Wyższa niż konkurencji. Na końcu zawsze decyduje kasa.
- 2 0
-
2022-04-25 18:41
Ehhh (2)
Podobno właściciel płakał jak sprzedawał...
- 27 7
-
2022-04-26 09:42
(1)
Nawet nie wiadomo kto jest właścicielem, może chociaż LPB to wie, czy też się pogubili?
- 1 0
-
2022-04-26 10:09
widzę że wypowiadają się sami specjaliści hahhaha
- 4 0
-
2022-04-25 19:40
A zapłacili raz czy x2 jak za respiratory?
I może kupili od piratów? Czy ich dostawcy broni?
- 19 13
-
2022-04-25 19:44
Jakie tam silniki są? Zakładam, że CPP? Right? (3)
- 3 5
-
2022-04-25 19:55
Nie, PCC left
- 2 3
-
2022-04-26 13:17
widzę po oznaczeniach na kadlubie (1)
Ze ma 2 stery strumieniowe na dziobie. Na rufie ster strumieniowy i pewnie 2 sruby cpp z rudderami. Generalnie trochę przestarzały juz koncept statku psv. Lepiej byloby kupic jednostke z pednikami azymutalnymi. Ciekawe w jakim stanie maszyna i kto pracowal tam wczesniej, jesli Hindusi to podejrzewam że w kotłowni będzie nieciekawie... Tak czy inaczej Pozdro dla wszystkich matrosòw!
- 5 1
-
2022-04-27 08:47
Pozdro dla wszystkich matrosòw!
w kotłowni
- 1 0
-
2022-04-25 22:07
A Remontowa Shipbuilding
zbudowała kilkanaście podobnych AHTS m.in. dla USA, a oni wolą 20letni złom. W razie remontu zero części do silników, pomp i innych takich. O stanie rur i zaworów nie wspomnę, jak też o elektronice i systemach bezpieczeństwa. Oj, będą wyskakiwać z kasy...
- 19 3
-
2022-04-26 05:37
a mialo byc tak pieknie (3)
lotos mial zamawiac osv i serwisowki w crist. krasnale mowily nawet ze jackup. czas leci, a do nas płyną 20 letnie sztrucle. w tym kraju nic sie nie uda zrobic, bedziemy na wieki cyganami przemyslu europy
- 27 5
-
2022-04-26 10:10
(2)
przecież to zaopatrzeniowiec , statek do obsługi platforma a nie na farmy wiatrowe!
- 2 2
-
2022-04-26 10:20
Statki (1)
do obsługi platform nie tylko wożą zaopatrzenie. To również pełnomorskie holowniki.
- 4 0
-
2022-04-26 13:35
Ale po cholerę kupować nowy, jak koncesje do 2036 roku?
- 4 2
-
2022-04-26 05:38
Statek z DP potrzebuje asysty holownika (8)
Yahaha kto tam jest za starego ze potrzeba holownika w asyscie zeby zacumowac. Co za leszcze haha. Ale widac ze tam w tej firmie to raczej Panowie w podeszlym wieku obstawiaja statek wiec moze sa nadal na etapie dorzucania wegla do kotła
- 17 12
-
2022-04-26 06:58
Cicho, duma partii i Łobajtka (1)
- 2 1
-
2022-04-28 13:03
A ty uwazasz siebie za znawce tego tematu ? :)
- 0 0
-
2022-04-26 07:11
niezły z ciebie młot parowy
- 2 3
-
2022-04-26 08:43
Holownik to akurat mu tylko zwalnia miejsce przy nabrzeżu.
- 4 0
-
2022-04-26 10:11
Holownik zrobił miejsce bo nabrzeże nie jest przecież ogromne. Nie asystował. Proszę nie wypisywać bzdur.
- 7 0
-
2022-04-28 06:32
Na holowniku Kambr była kamera postawiona dlatego się wysunął od keji
- 0 0
-
2022-07-29 16:11
To jest kambr
Ten holownik to inna jednostka firmy, robiła miejsce do zacumowania albo wychodziła z portu. Nie znasz się to nie opowiadaj bzdur
- 0 0
-
2023-05-17 02:25
Polacy skończcie z tym hejtem!
Nie potrzebował asysty holownika, tylko statek Kambr odsunął się od nabrzeża by zrobić miejsce dla Bazalta II...
"Nie znam się, to się wypowiem" - klasyczne.- 0 0
-
2022-04-26 12:41
Pójdzie pan na nowy statek . (2)
Jaki on nowy , ma już ponad dwadzieścia lat . Nowy w firmie . Tak było w SMT .
- 24 1
-
2022-04-26 13:00
(1)
Byłem w SMT w 2006 roku.
Dwa razy - to znaczy pierwszy i ostatni.
Nigdy więcej pracy na tych trupach z oszołomami na mostku.- 6 1
-
2022-04-26 13:35
A ja ani razu .
Jak mi zaproponowano do zabrania na statek pięć paczek elektrod i dwa koła zębate to od razu podziękowałem . Po tym co później słyszałem o tej firmie jestem pewien że to była słuszna decyzja .
- 5 1
-
2022-04-27 07:17
Zakup
Dobra decyzja na zakup AHTSa gdyż stary Bazalt to już dziadek powoli trzeba będzie go pożegnać jak Granita . Bazalt II posłuży pare lat może i po za obszarem morza bałtyckiego jak kiedyś to robił Granit świadcząc usługi obcym firmom.
- 3 1
-
2022-04-27 12:01
Zlom..
Kolejny zlom, z lesnymi dziadkami na burcie. Podczas cumowania na dziobie zaloga bez kaskow....
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.