• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny statek we flocie Petrobalticu

VIK
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Statek serwisowy Bazalt II.


Flota Lotos Petrobaltic wzbogaci się o kolejny statek. Serwisowiec Bazalt II już dotarł do Gdańska. Zbudowana w 2002 r. jednostka pracowała dotąd na wodach Afryki Zachodniej. Kilka lat temu załoga tego statku została porwana przez piratów.



Bazalt II jest wielozadaniowym statkiem offshore - zaopatrzeniowcem, holownikiem oceanicznym i jednostką do obsługi kotwic. Pływa pod flagą St. Vincent i Grenadyny, ale ma zmienić banderę na cypryjską. Statek ma 69 metrów długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 ton.

- Po pewnym okresie negocjacji statek został zakupiony od poprzedniego właściciela. Przejęcie miało miejsce w marcu w porcie Wybrzeża Kości Słoniowej - poinformował w mediach społecznościowych Wojciech Królikowski, prezes armatora zarządzającego Technical Ship Management Ltd.

Gospodarka morska w Trójmieście



Jak poinformował portalmorski.pl, statek prawdopodobnie należy do Lotos Petrobaltic bezpośrednio lub przez jego spółkę zależną Miliana Shipholding Co Ltd. lub Miliana Shipmanagement Ltd. oraz przez armatora bezpośredniego (armatora zarejestrowanego) - Bazalt Navigation Co Ltd., a armatorem zarządzającym, odpowiedzialnym za zarząd techniczny i załogowy, jest właśnie TMS. Spółka ta obsługuje także inne jednostki Lotos Petrobaltic, m.in. holownik Bazalt czy statek typu PSV Sylur.

Poprzednim właścicielem statku była singapurska spółka Swire Pacific Offshore, a pod jej zarządem jednostka nosiła nazwę Pacific Warden.

- Statek pod koniec 2019 r. trafił na czołówki gazet i serwisów informacyjnych w związku z porwaniem przez piratów części jego 15-osobowej załogi. Tuż przed lub w święta Bożego Narodzenia 2019 r. Swire Pacific poinformował, że uwolniono siedmiu członków załogi holownika offshore porwanych po ataku piratów u wybrzeży Gwinei Równikowej 20 listopada 2019 r. Załoganci z Pacific Warden spędzili w niewoli 31 dni - podał portalmorski.pl.
VIK

Miejsca

Opinie (36) 1 zablokowana

  • 20 lat statek ofshore to zlom! (3)

    Widac nie tylko samochodzy una sie zlomuje ale statki tez.

    • 38 20

    • 20 latek złom? To nie samochód! Jak ma DPII dobre silniki i odpowiedni uciąć na palu to pośmiga (2)

      Jak dla mnie bardzo dobry zakup. Tym bardziej, że poprzedni Bazalt ma 42 lata

      • 5 4

      • A gdzie ekonomia i ekologia (1)

        Statek spala paliwa jak duza MPSV nawet 9m3 disla na dzien w st-by !!! W dzisiejszych czasach disel elektryk w normalnych warunkach pogodowych spala w st-by okolo 2m3 paliwa juz nie wspomne ile oleju biora te silniki :)
        Wiec bardzo dobry zakup. Swire Pacific pozbywa sie zlomu, takich statkow nawet juz nie chca czarterowac w afryce.
        Pozdrawiam z Afryki :)

        • 2 1

        • Ale kupowanie nowoczesnego statku tylko na 14-15 nie ma sensu.

          Wydasz bardzo dużo na zakup, a amortyzację rozłożysz na krótki okres. Przez co stawka czarteru będzie wysoka. Wyższa niż konkurencji. Na końcu zawsze decyduje kasa.

          • 2 0

  • Ehhh (2)

    Podobno właściciel płakał jak sprzedawał...

    • 27 7

    • (1)

      Nawet nie wiadomo kto jest właścicielem, może chociaż LPB to wie, czy też się pogubili?

      • 1 0

      • widzę że wypowiadają się sami specjaliści hahhaha

        • 4 0

  • A zapłacili raz czy x2 jak za respiratory?

    I może kupili od piratów? Czy ich dostawcy broni?

    • 19 13

  • Jakie tam silniki są? Zakładam, że CPP? Right? (3)

    • 3 5

    • Nie, PCC left

      • 2 3

    • widzę po oznaczeniach na kadlubie (1)

      Ze ma 2 stery strumieniowe na dziobie. Na rufie ster strumieniowy i pewnie 2 sruby cpp z rudderami. Generalnie trochę przestarzały juz koncept statku psv. Lepiej byloby kupic jednostke z pednikami azymutalnymi. Ciekawe w jakim stanie maszyna i kto pracowal tam wczesniej, jesli Hindusi to podejrzewam że w kotłowni będzie nieciekawie... Tak czy inaczej Pozdro dla wszystkich matrosòw!

      • 5 1

      • Pozdro dla wszystkich matrosòw!

        w kotłowni

        • 1 0

  • A Remontowa Shipbuilding

    zbudowała kilkanaście podobnych AHTS m.in. dla USA, a oni wolą 20letni złom. W razie remontu zero części do silników, pomp i innych takich. O stanie rur i zaworów nie wspomnę, jak też o elektronice i systemach bezpieczeństwa. Oj, będą wyskakiwać z kasy...

    • 19 3

  • a mialo byc tak pieknie (3)

    lotos mial zamawiac osv i serwisowki w crist. krasnale mowily nawet ze jackup. czas leci, a do nas płyną 20 letnie sztrucle. w tym kraju nic sie nie uda zrobic, bedziemy na wieki cyganami przemyslu europy

    • 27 5

    • (2)

      przecież to zaopatrzeniowiec , statek do obsługi platforma a nie na farmy wiatrowe!

      • 2 2

      • Statki (1)

        do obsługi platform nie tylko wożą zaopatrzenie. To również pełnomorskie holowniki.

        • 4 0

        • Ale po cholerę kupować nowy, jak koncesje do 2036 roku?

          • 4 2

  • Statek z DP potrzebuje asysty holownika (8)

    Yahaha kto tam jest za starego ze potrzeba holownika w asyscie zeby zacumowac. Co za leszcze haha. Ale widac ze tam w tej firmie to raczej Panowie w podeszlym wieku obstawiaja statek wiec moze sa nadal na etapie dorzucania wegla do kotła

    • 17 12

    • Cicho, duma partii i Łobajtka (1)

      • 2 1

      • A ty uwazasz siebie za znawce tego tematu ? :)

        • 0 0

    • niezły z ciebie młot parowy

      • 2 3

    • Holownik to akurat mu tylko zwalnia miejsce przy nabrzeżu.

      • 4 0

    • Holownik zrobił miejsce bo nabrzeże nie jest przecież ogromne. Nie asystował. Proszę nie wypisywać bzdur.

      • 7 0

    • Na holowniku Kambr była kamera postawiona dlatego się wysunął od keji

      • 0 0

    • To jest kambr

      Ten holownik to inna jednostka firmy, robiła miejsce do zacumowania albo wychodziła z portu. Nie znasz się to nie opowiadaj bzdur

      • 0 0

    • Polacy skończcie z tym hejtem!

      Nie potrzebował asysty holownika, tylko statek Kambr odsunął się od nabrzeża by zrobić miejsce dla Bazalta II...
      "Nie znam się, to się wypowiem" - klasyczne.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

    Pójdzie pan na nowy statek . (2)

    Jaki on nowy , ma już ponad dwadzieścia lat . Nowy w firmie . Tak było w SMT .

    • 24 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

      (1)

      Byłem w SMT w 2006 roku.
      Dwa razy - to znaczy pierwszy i ostatni.
      Nigdy więcej pracy na tych trupach z oszołomami na mostku.

      • 6 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

        A ja ani razu .

        Jak mi zaproponowano do zabrania na statek pięć paczek elektrod i dwa koła zębate to od razu podziękowałem . Po tym co później słyszałem o tej firmie jestem pewien że to była słuszna decyzja .

        • 5 1

  • Zakup

    Dobra decyzja na zakup AHTSa gdyż stary Bazalt to już dziadek powoli trzeba będzie go pożegnać jak Granita . Bazalt II posłuży pare lat może i po za obszarem morza bałtyckiego jak kiedyś to robił Granit świadcząc usługi obcym firmom.

    • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Bazalt II dotarł do Gdańska

    Zlom..

    Kolejny zlom, z lesnymi dziadkami na burcie. Podczas cumowania na dziobie zaloga bez kaskow....

    • 3 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane