• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum ładowania elektrycznych ciężarówek na A1

Robert Kiewlicz
29 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (70)
GreenWay Polska pracuje nad uruchomieniem 10 hubów ładowania dla pojazdów ciężarowych do końca 2025 r. GreenWay Polska pracuje nad uruchomieniem 10 hubów ładowania dla pojazdów ciężarowych do końca 2025 r.

GreenWay Polska pracuje nad uruchomieniem 10 hubów ładowania dla pojazdów ciężarowych do końca 2025 r. Jeden z nich może powstać na pomorskim odcinku autostrady A1. Będzie to część projektu obejmującego instalację nowych lub rozbudowę istniejących stacji w ponad 450 lokalizacjach, w 22 krajach Unii Europejskiej.





Transport elektrycznymi samochodami :

- Konkretne lokalizacje stacji dla potrzeb ładowania ciężkiego transportu nie zostały jeszcze wybrane. Uzależnione jest to od przyznanych warunków przyłączenia ze strony operatorów systemu dystrybucyjnego, o które GreenWay wystąpił. Stacje takie mają być wybudowane przy europejskiej sieci drogowej TEN-T, co w przypadku Polski oznacza sieć autostrad i większości dróg szybkiego ruchu. Jest prawdopodobne, że taka inwestycja zostanie zrealizowana na pomorskim odcinku autostrady A1 - mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.


Nowe stacje ładowania dla aut osobowych i ciężarówek



W 2022 r. GreenWay został liderem konsorcjum EXPAND-E, któremu Komisja Europejska przekaże 70 mln euro na budowę 2 tys. nowych stacji ładowania. To największy do tej pory projekt tego typu współfinansowany przez KE. Trzyletni kontrakt obejmuje instalację nowych lub rozbudowę istniejących stacji w ponad 450 lokalizacjach w 22 krajach Unii Europejskiej. W ramach tej inwestycji GreenWay planuje w Polsce wybudować do końca 2025 r. ok. 260 punktów ładowania o mocy 150 kW dla aut osobowych oraz 10 punktów ładowania o mocy min. 350 kW dla samochodów dostawczych i ciężarowych.  



Rozwija się krajowa infrastruktura ładowania samochodów



GreenWay Polska dołożyła do krajowej infrastruktury ładowania samochodów 174 nowych stacji. Spółka ma już w Polsce 497 publicznych stacji, w tym 257 DC i 240 AC. Przeliczając to na liczbę złączy, oznacza to 1099 punktów, w których można naładować samochód elektryczny. Obok publicznych stacji ładowania GreenWay zarządza już ponad 350 prywatnymi stacjami, służącymi firmom do ładowania aut ich flot elektrycznych.

Miejsca

Opinie (70) 3 zablokowane

  • (1)

    Czas najwyższy

    • 4 18

    • na co?

      • 8 2

  • Plus jest taki, że kierowca będzie bardziej wypoczęty. Będzie więcej siedział przy ładowarce niż jeździł. (5)

    • 26 5

    • no i nie zanieczysci powietrza na miejscu tylko innym ludziom mieszkajacym przy elektrowni weglowej :) (2)

      • 10 3

      • Tjaaa.. bo jak nie będzie lądował auta, to elektrownię wyłączą. (1)

        • 4 5

        • To po co namawiali nas na energooszczedne zarowki?

          • 6 0

    • Czyli dotąd żeby zrobić trasę był tydzień poza domem a teraz będzie miesiąc poza domem. Za to zmarnuje pełno czasu czekając w kabinie pośrodku niczego. Fajnie.

      • 9 1

    • zaraz nie bedą potrzebni

      kierowca to zbędny koszt

      • 4 1

  • Napęd elektryczny poza miastem to poroniony pomysł (4)

    W mieście ma sens, bo gdy co chwilę ruszasz i hamujesz to masz maksymalny moment obrotowy dostępny już od chwili startu, odzyskiwanie energii podczas hamowania i gdy stoisz to nie marnujesz paliwa.
    Ale poza miastem, jadąc ze stałą prędkością tracisz wszystkie te zalety, za to więcej ważysz bo akumulator ma znacznie mniejszą gęstość energii niż paliwo, a skoro więcej ważysz to i więcej energii marnujesz.
    Dlatego zakazem pojazdów spalinowych Unia strzela sobie i nam w kolano. Żadne centrum ładowania na autostradzie tego nie naprawi.

    • 31 5

    • pewnie sa dotacje to trzeba je zgarniac

      • 10 1

    • (1)

      Poza miastem to dobry pomysl, ale tylko gdyby ciezarowki braly prad z sieci, jak trolejbusy.

      • 5 0

      • takie coś już istnieje

        nazywa się kolej i ma zdecydowanie większą ładowność

        • 9 0

    • A poza miastem to nie hamujesz?

      A poza miastem to nie hamujesz? Dzida i bez kierunkowskazów?

      • 0 0

  • Dobrze ze rozwija sie również przemysł aut na wodór które sa bezpieczniejsze i lepsze pod kazdym wzgledem. (4)

    Ale bruksela wymusza auta elektryczne pod dyktandp przemysłu motoryzacyjnego z Niemiec i Francji bo om sie to bardziej oplaca .Auto eletryczne po 5 latach nadaje sie tylko na złom bo wymiana akumulatorów to koszt ponad połowy auta nowego.
    Auta na wodór mozna eksplatowac przez 20 lat i wiecej . A tankowanie do pełna baku trwa kilka minut

    • 15 10

    • Niestety wodór to ślepy zaułek

      wodór na pewno nie jest bezpieczniejszy

      • 10 1

    • W czym wodór jest lepszy i bezpieczniejszy? (1)

      • 4 1

      • W tym że powstaje z ruskiego LPG.

        • 2 2

    • Zapytajcie pana google w czym jest lepszy jak nie macie pojecia to poco sie głupota chwalic

      • 1 0

  • Problemy nieznane w innym ustroju...

    • 8 1

  • papraki z green waya , to juz mozna sie posmiac,ktos tam ma wtyki w eui kosi kase a chodzi to slabo albo wcale, ,takze kolejny projekt z d,,! eleltryki sa ok. pzdr dla znafcow co tu wypisuja te gazetowe brednie od dzienikarzyn co jezdza na paliwe z martwych dinozaurow i czuja sie nowoczesni hehe zalosne

    • 6 0

  • Chcemy ładowarek po 300! (1)

    150kW to kompletny przeżytek w UE, wystarczy pojechać tu i tam. Po co instalować 150 - i to dopiero za 2-3 lata?
    Uch

    • 9 3

    • Bo u Nas

      Turbiny parowe na wungiel nie dają rady.

      • 0 0

  • cały ten eko biznes to chyba tylko dzieki dotacjom z podatków się trzyma i rozwija (19)

    bo nie bardzo chyba z jakiegoś naturalnego popytu na ich produkty i usługi (gdyby były dobre i w dobrej cenie to nie trzeba by naganiać przepisami i dotować)
    Były już robione testy spalania takiej elektrycznej cieżarówki?

    • 64 9

    • (8)

      Testy spalania czego? Prądu?

      • 3 9

      • (3)

        Jak dlugo sie pali zanim uda sie ja ugasic.

        • 23 1

        • Jak dlugo sie pali zanim uda sie ja ugasic. (2)

          Tak długo się pali jak uda się ja ugasić. Ani mniej ani więcej.

          • 1 2

          • (1)

            Bzdura. Aż się wypali.

            • 0 2

            • Oczywiście, geniuszu.

              To po co w ogóle gasić?

              • 1 0

      • spalania samej cieżarówki (2)

        skoro osobówki z mniejszymi aku potrafią absorbować akcję gasniczo-schładzajacą przez kilkanaście godzin to ciężarówki pewnie będą wymagały niemniej czasu

        • 12 0

        • "Kilkanaście godzin", a tak dokładnie to 30min... (1)

          2010 już dawno minął :)

          • 3 8

          • Jalo, pobudka, nie śpij.

            • 0 1

      • baterii

        • 0 0

    • (7)

      Cała ta propaganda zmuszająca nas do używania drogiego paliwa kopalnego na które odpowiedni ludzie mają monopol jest już męcząca.

      Masz się bać samochodu na prąd, który sam możesz wyprodukować, lepiej sponsoruj korporacje!

      • 6 4

      • Jesli Ci to pomaga, to kupuj prad wytworzony z tego paliwa kopalnego od odpowiednich ludzi. (1)

        A jesli najbardziej Cie boli, ze ktos Cie zmusza do swoich monopoli, to nie kupuj wcale.

        • 2 2

        • Prawie 90% elektrycznych samochodów jest ładowane z energii słonecznej.

          Gdyby lądowały się z węgla czy ropy, nie byłoby wcale tej nagonki, tak jak nie było na LPG, które spaliło ostatnio 60 samochodów w hali garażowej...

          • 1 1

      • (1)

        samochody elektryczne (i przede wszystkim akumulatory) tez produkują korporacje. A prądu do ładowania samochodu nie wyprodukujesz sam- po pierwsze moc, po drugie nie jest to to tanie, po trzecie "na twojej własnej" energii i tak łapę będą trzymać koncerny energetyczne.

        • 3 3

        • Którą korporacja trzyma łapę na prądzie z paneli słonecznych?

          Kapitalizm nie może działać na "sprzedaj raz" jak to jest przy elektrykach.

          Skoro odchodzi drogie paliwo, koncerny próbują łapać się brzytwy wciskając subskrypcje na podgrzewane fotele i inne pierdoły.

          • 2 0

      • (2)

        Nie masz się bać, tylko masz zatankować w 3 minuty i dalej jechać tysiąc km. Po co komu ciężarówka z zasięgiem stu km i to jak nie będzie zimno.

        • 3 3

        • Kierowca ciężarówki i tak nie może przejechać 1000km na raz. (1)

          Więc po co komu pojazd bez momentu, tracący hamulce zjeżdżając z dłuższej góry, ktorego jedyną zaletą jest to, że można w nim łatwiej łamać prawo i stanowić zagrożenie dla innych uczestników ruchu?

          • 0 0

          • Na trasy jedzie dwóch woźniców tak samo jak w autokarach i silnik nie stygnie, 1000 km to betka, bez międzytankowania

            • 0 1

    • benzyna skoczy do 15 zł to będziesz inaczej śpiewał (1)

      • 4 6

      • jak benzyna skoczy do 15 pln to kilowatogodzina energii elektrycznej poszybuje jeszcze bardziej.

        • 6 2

  • Za chwile zaczna znikac te ladowarki bo w srodku duzo miedzi, kwestia czasu

    Raz drugi zaloza nastepna a potem bedzie koniec bo kto bedzie placil za kradzieze

    • 22 7

  • Dlaczego nie ma opcji w ankiecie (1)

    Nigdy nie zastąpi spalinowych

    • 20 2

    • Najpierw niech zrobią służby ratunkowe na prąd, karetkę albo straż pożarną i niech uratują powodzian a potem odpompują zalane budynki a wogóle to powinni zacząć od elektrtcznych samolotów bo tam jest eko przepał szczególnie na tych międzykontynentalnych

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane