• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum ładowania elektrycznych ciężarówek na A1

Robert Kiewlicz
29 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (70)
GreenWay Polska pracuje nad uruchomieniem 10 hubów ładowania dla pojazdów ciężarowych do końca 2025 r. GreenWay Polska pracuje nad uruchomieniem 10 hubów ładowania dla pojazdów ciężarowych do końca 2025 r.

GreenWay Polska pracuje nad uruchomieniem 10 hubów ładowania dla pojazdów ciężarowych do końca 2025 r. Jeden z nich może powstać na pomorskim odcinku autostrady A1. Będzie to część projektu obejmującego instalację nowych lub rozbudowę istniejących stacji w ponad 450 lokalizacjach, w 22 krajach Unii Europejskiej.





Transport elektrycznymi samochodami :

- Konkretne lokalizacje stacji dla potrzeb ładowania ciężkiego transportu nie zostały jeszcze wybrane. Uzależnione jest to od przyznanych warunków przyłączenia ze strony operatorów systemu dystrybucyjnego, o które GreenWay wystąpił. Stacje takie mają być wybudowane przy europejskiej sieci drogowej TEN-T, co w przypadku Polski oznacza sieć autostrad i większości dróg szybkiego ruchu. Jest prawdopodobne, że taka inwestycja zostanie zrealizowana na pomorskim odcinku autostrady A1 - mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.


Nowe stacje ładowania dla aut osobowych i ciężarówek



W 2022 r. GreenWay został liderem konsorcjum EXPAND-E, któremu Komisja Europejska przekaże 70 mln euro na budowę 2 tys. nowych stacji ładowania. To największy do tej pory projekt tego typu współfinansowany przez KE. Trzyletni kontrakt obejmuje instalację nowych lub rozbudowę istniejących stacji w ponad 450 lokalizacjach w 22 krajach Unii Europejskiej. W ramach tej inwestycji GreenWay planuje w Polsce wybudować do końca 2025 r. ok. 260 punktów ładowania o mocy 150 kW dla aut osobowych oraz 10 punktów ładowania o mocy min. 350 kW dla samochodów dostawczych i ciężarowych.  



Rozwija się krajowa infrastruktura ładowania samochodów



GreenWay Polska dołożyła do krajowej infrastruktury ładowania samochodów 174 nowych stacji. Spółka ma już w Polsce 497 publicznych stacji, w tym 257 DC i 240 AC. Przeliczając to na liczbę złączy, oznacza to 1099 punktów, w których można naładować samochód elektryczny. Obok publicznych stacji ładowania GreenWay zarządza już ponad 350 prywatnymi stacjami, służącymi firmom do ładowania aut ich flot elektrycznych.

Miejsca

Opinie (70) 3 zablokowane

  • Ja tylkko sprzątam

    Kierywocy nie mają gdzie parkować żeby pałzy kręcić to chociaż może miejsc d opałzowania przybędzie :)

    • 4 0

  • Czy Wy nie widzicie kuriozum

    Mocy tego pradu aby to miało sens?
    Jak Wy chcecie ładować 10 samochodów na raz na jednej stacji Ja się pytam?
    Teraz 10 na raz tankowanie to jest wyzwanie kiedy trwa ono 5-10minut z płaceniem, a co jak te samochody mają ssać ten prąd przez 1h.
    Co jak będzie ich 10%?
    To okoliczne stacjom ładowania transformatory wybuchną. Przy obecnej technologii to jest ślepy zaułek.
    Fizyki nie oszukasz.
    Ciężarówki elektryczne? To jest śmiech. Kolega co ma elektryka boji sie jechać za miasto. Nie zrozumiesz tego strachu jeżeli jedziesz na stację się ładować a tam uszkodzone/nie czynne a w magazynie masz zasięgu na 20km, a po ruszeniu spada na 15 :)

    • 2 1

  • erfe

    to na pewno dojedzie na czas,towar

    • 0 0

  • jeżeli po 2035 nie będzie mozna rejestrowac nowych spalinowych

    to kupując je np z usa, turcji czy islandii nie będziemy ich rejestrować

    • 0 1

  • Gdyby to było podzielone po równo to w Polsce byłoby około 20 takich stacji ładowania

    Ale nie w tym problem. Ile stanowisk będzie miała taka stacja i ile samochodów będzie mogła obsłużyć na dobę, w porównaniu do typowej stacji benzynowej zlokalizowanej w podobnym miejscu.

    • 0 0

  • Psy szczekają a karawana jedzie dalej

    Już wszyscy producenci aut w Europie zapowiedzieli zaprzestanie produkcji samochodów spalinowych do 2030. Tak więc o 5 lat wcześniej niż zakaz UE.

    Takie Audi będzie produkowało wyłącznie elektryki od 2026, BMW, Mercedes, Volvo, VW od 2028, Ford, Peugeot, Citroën, Fiat, Chevrolet od 2030 itd

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane