- 1 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (110 opinii)
- 2 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (138 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (80 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (192 opinie)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (73 opinie)
Centrum ładowania elektrycznych ciężarówek na A1
GreenWay Polska pracuje nad uruchomieniem 10 hubów ładowania dla pojazdów ciężarowych do końca 2025 r. Jeden z nich może powstać na pomorskim odcinku autostrady A1. Będzie to część projektu obejmującego instalację nowych lub rozbudowę istniejących stacji w ponad 450 lokalizacjach, w 22 krajach Unii Europejskiej.
Nowe stacje ładowania dla aut osobowych i ciężarówek
W 2022 r. GreenWay został liderem konsorcjum EXPAND-E, któremu Komisja Europejska przekaże 70 mln euro na budowę 2 tys. nowych stacji ładowania. To największy do tej pory projekt tego typu współfinansowany przez KE. Trzyletni kontrakt obejmuje instalację nowych lub rozbudowę istniejących stacji w ponad 450 lokalizacjach w 22 krajach Unii Europejskiej. W ramach tej inwestycji GreenWay planuje w Polsce wybudować do końca 2025 r. ok. 260 punktów ładowania o mocy 150 kW dla aut osobowych oraz 10 punktów ładowania o mocy min. 350 kW dla samochodów dostawczych i ciężarowych.
Rozwija się krajowa infrastruktura ładowania samochodów
GreenWay Polska dołożyła do krajowej infrastruktury ładowania samochodów 174 nowych stacji. Spółka ma już w Polsce 497 publicznych stacji, w tym 257 DC i 240 AC. Przeliczając to na liczbę złączy, oznacza to 1099 punktów, w których można naładować samochód elektryczny. Obok publicznych stacji ładowania GreenWay zarządza już ponad 350 prywatnymi stacjami, służącymi firmom do ładowania aut ich flot elektrycznych.
Miejsca
Opinie (70) 3 zablokowane
-
2023-06-29 16:28
Ja tylkko sprzątam
Kierywocy nie mają gdzie parkować żeby pałzy kręcić to chociaż może miejsc d opałzowania przybędzie :)
- 4 0
-
2023-06-29 16:57
Czy Wy nie widzicie kuriozum
Mocy tego pradu aby to miało sens?
Jak Wy chcecie ładować 10 samochodów na raz na jednej stacji Ja się pytam?
Teraz 10 na raz tankowanie to jest wyzwanie kiedy trwa ono 5-10minut z płaceniem, a co jak te samochody mają ssać ten prąd przez 1h.
Co jak będzie ich 10%?
To okoliczne stacjom ładowania transformatory wybuchną. Przy obecnej technologii to jest ślepy zaułek.
Fizyki nie oszukasz.
Ciężarówki elektryczne? To jest śmiech. Kolega co ma elektryka boji sie jechać za miasto. Nie zrozumiesz tego strachu jeżeli jedziesz na stację się ładować a tam uszkodzone/nie czynne a w magazynie masz zasięgu na 20km, a po ruszeniu spada na 15 :)- 2 1
-
2023-06-29 17:14
erfe
to na pewno dojedzie na czas,towar
- 0 0
-
2023-06-29 19:24
jeżeli po 2035 nie będzie mozna rejestrowac nowych spalinowych
to kupując je np z usa, turcji czy islandii nie będziemy ich rejestrować
- 0 1
-
2023-06-29 19:52
Gdyby to było podzielone po równo to w Polsce byłoby około 20 takich stacji ładowania
Ale nie w tym problem. Ile stanowisk będzie miała taka stacja i ile samochodów będzie mogła obsłużyć na dobę, w porównaniu do typowej stacji benzynowej zlokalizowanej w podobnym miejscu.
- 0 0
-
2023-06-30 06:41
Psy szczekają a karawana jedzie dalej
Już wszyscy producenci aut w Europie zapowiedzieli zaprzestanie produkcji samochodów spalinowych do 2030. Tak więc o 5 lat wcześniej niż zakaz UE.
Takie Audi będzie produkowało wyłącznie elektryki od 2026, BMW, Mercedes, Volvo, VW od 2028, Ford, Peugeot, Citroën, Fiat, Chevrolet od 2030 itd- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.