- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (226 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (102 opinie)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (233 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (119 opinii)
- 5 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (73 opinie)
- 6 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (194 opinie)
Chipolbrok powiększa i wymienia swoją flotę
Gdyńska spółka żeglugowa Chipolbrok wzbogaci się o cztery nowe statki. Będą to jednostki wielozadaniowe przeznaczone do przewozu sztuk ciężkich i ładunków typu "project cargo" o nośności 32000 dwt (tona metryczna). Właśnie zamówiono je... w chińskiej stoczni.
Statki zbuduje stocznia Shanghai Shipyard. Mają to być jednostki o długości 190 m i szerokości 28 m. Jak podał portalmorski.pl, statki te będą miały trzy ładownie, z czego dwie o długości powyżej 50 metrów każda, co pozwoli na przewożenie sztuk długich i wielkogabarytowych pod pokładem.
Do obsługi sztuk ciężkich będą przeznaczone trzy dźwigi, każdy o udźwigu 350 ton, przy czym ich maksymalna jednostkowa zdolność ładunkowa wyniesie 700 ton. Zostaną wyposażone w oszczędne silniki główne typu Wartsila 6RT-flex50-D, które pozwolą na ograniczenie zużycia paliwa do ok 27,5 tony dziennie. Statki będą wchodzić do eksploatacji sukcesywnie w latach 2015-2016 i będą będą zastępować statki budowane na początku lat 90. w stoczni w Rijece.
Dlaczego kontrakt zdobyła chińska stocznia? Czy wysłano zapytania do polskich stoczni? Zapytaliśmy o to resort transportu.
- Zapytania ofertowe zostały rozesłane do polskich i chińskich stoczni, gwarantujących wykonanie zamówienia. Otrzymano trzy odpowiedzi od stoczni polskich. Dwie stocznie nie podjęły się budowy z powodu braku wystarczającego zaplecza technicznego, natomiast trzecia stocznia zaoferowała cenę wyższą od ceny, zaproponowanej przez stocznię, która otrzymała kontrakt - wyjaśnia Justyna Mosoń, z biura prasowego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Stocznie polskie zajmują się głównie remontami statków oraz produkcją statków specjalistycznych. W 2012 r. wybudowano w Polsce 15 statków, w tym 60 proc. stanowiły statki nietowarowe i 26,4 proc. promy, a wyremontowano 617 statków - dodała.
Obecnie towarzystwo eksploatuje 17 uniwersalnych drobnicowców. Łączny tonaż floty wynosi około 460000 dwt, a zdolność przewozowa poszczególnych statków wynosi od 1000 do ponad 1900 kontenerów (TEU). W latach 2009-2011 w stoczni Cosco Dalian zbudowano dla Chipolbroku sześć jednostek, a w latach 2003 - 2004 w stoczni w Szanghaju cztery statki.
Miejsca
Opinie (51) 1 zablokowana
-
2013-10-23 11:22
jeżeli to jest Gdyńska spółka czyli polska, to skąd taka nazwa (6)
i co oznacza?
- 4 41
-
2013-10-23 11:27
Jest w tekście
Na samym początku (no prawie samym).
- 12 3
-
2013-10-23 12:08
W szkole nie nauczyli czytać ze zrozumieniem?
- 12 3
-
2013-10-23 15:24
Rezydentura i tyle.
polsko chyńska
- 3 2
-
2013-10-23 16:36
(1)
Chi-pol-brok czyli:- chińsko -polskie -towarzystwo brokerów udziały polskie są mniejsze
- 2 1
-
2013-10-24 07:21
Jak mniejsze?
"Obydwaj udziałowcy posiadają po 50 proc. udziałów"
- 2 1
-
2013-10-25 07:12
gimnazjalista -czyta tylko tytuly !
- 0 0
-
2013-10-23 11:34
Broń do Azji
:)
- 2 3
-
2013-10-23 11:35
Remontowa Shipbuilding (4)
Remontowa Shipbuilding by to wybudowała. Ale za miske ryzu zrobią to w Chinach.A ze potem bedą to remontować lub przebudowywać w remontowej to juz inna bajka.
- 25 12
-
2013-10-23 19:01
(1)
nie o długości 190m
- 0 0
-
2013-10-23 19:48
dlaczeg nie,
bez prblemu- 1 0
-
2013-10-24 09:11
Za prosta konstrukcja. (1)
W Europie da się zarabiać tylko na statkach specjalistycznych, zaawansowanych technologicznie. W produkcji prostych, nieskomplikowanych, dużych jednostek nie mamy z chińczykami szans.
- 0 1
-
2013-10-24 09:33
najlepsi w masowce
są w tej chwili Koreańczycy. Chińskie stocznie żyją tylko dzięki pomocy państwa.
Używają średniowiecznych technik do produkcji i taniej siły roboczej. Po prostu trzeba to zobaczyć, polecam wszystkim.- 2 0
-
2013-10-23 11:51
Dosyć enigmatyczne to wytłumaczenie ministerstwa ... (4)
a może by tak ze szczegółami? Tzn. do jakich stoczni wysłali, jakieś zestawienie cen itp. Coś stoi na przeszkodzie, żeby to było transparentne? Bo może wysłali do jakiś stoczni jachtowych i te odpowiedziały, że nie mają zaplecza technicznego?
- 26 10
-
2013-10-23 12:13
... (3)
I co jeszcze mają ci przedstawić?
Rozmiar buta, fiu*a?
Całą dokumentację?
Może chcesz wgląd w korespondencję spółki?
Ciągle te teorie spiskowe.- 8 12
-
2013-10-23 13:09
Gamoń jesteś, a głos zabierasz, (2)
choć to typowe dla gamoni ...
a tak do rzeczy - jak jest potrzeba np. wykonania placu zabaw za publiczne pieniądze (choćby tylko w części publiczne) to jest przetarg i wszystko jest transparentne, a konkretnie:
1. kryteria przetargu
2. zestawienie ofert
3. informacja kto wygrał - wraz z wyliczeniem dlaczego
pytam się po prostu dlaczego w tym przypadku jest inaczej, jeśli znasz odpowiedź to jej udziel, chyba, że jesteś tylko fiu*em.- 11 5
-
2013-10-23 18:16
googla nie masz? Zabronili ci dostępu do wyszukiwarki? (1)
Użyj mózgu. Te dane możesz sobie obejrzeć, kilka tysięcy stron. Gdzie to ma być w jednym artykule na jednej stronie? Musiały by być tak małe literki, że i tak by nikt nie odczytał.
- 0 6
-
2013-10-24 08:29
gamoń nie opuszcza ...
hehehe
- 5 1
-
2013-10-23 12:03
!!! (3)
Jakim cudem ta komunistyczna spólka przetrwała ponad 60 lat.I powstała jeszcze za życia tow.Stalina.I nie została sprywatyzowana...Cuda,cuda..powiadam Wam..
- 9 18
-
2013-10-23 12:18
(2)
Dziwne jest, że Polska była pierwszym państwem jakie podjęło współpracę z Chinami w tej sprawie, ale oczywiście nie wykorzystali tego potencjału. Niestety...
- 9 2
-
2013-10-23 13:14
bo dołowanie nie jest domeną PO, PiS, SLD, PRL, POlaków, Prawdziwych Polaków, czy też zwykłych polaków, a..
po prostu Polaków. Amen!
- 4 1
-
2013-10-23 13:39
To pewnie taka sama historia jak to, że polak był pierwszym gubernatorem Kanady
- 4 0
-
2013-10-23 12:09
Chinskie stocznie sa fajne (3)
Opóźnienia po 3 lata. Jakość mizerna. Istnieją tylko dlatego ze państwo chińskie dopłaca do ich istnienia. Gratuluje wyboru.
- 16 14
-
2013-10-23 12:20
To tak samo jak polskie stocznie :) (1)
- 6 2
-
2013-10-23 14:02
polskie mają lepszą jakość
- 2 1
-
2013-10-23 12:53
A co ?
Przeszkadza komuś?
- 1 1
-
2013-10-23 12:12
jane
Statki budowane w chinach są przeznaczone pod razu do remontu w polsce...gdzie tu sens i logika
- 7 11
-
2013-10-23 12:12
statki dla chipolbroku (2)
stocznia chińska dostała kontrakt bo w Polsce nie ma gdzie zbudować takiego statku.
Moznaby w suchym doku w Gdyni ale tu Crist nie ma mocy a Energomontaz tez nie ma ludzi a w Naucie to juz wogole tragedia przede wszystkim nie ma gdzie budować
możnaby w Gdansku na dawnym K-3 tyle, że niema odpowiedniego zaplecza technicznego.U siebie Nauta zniszczyła dobra spółkę Konrem Nauta, no tak ale ARP buduje z MARSem holding stoczniowy , kolos na glinianych nogach w PR-ze to sa dobrzy tyle , że z tego nie ma okretów.- 22 3
-
2013-10-24 09:28
Teraz juz nie ma (1)
Specjalista od Inwestora z Kataru teraz rozwija energetykę jądrowa w Polsce.
Ma bardzo skromne wynagrodzenie 200 000 zł miesięcznie.
By żyło się lepiej.- 4 0
-
2013-10-24 13:28
milego dnia
czemu tak mało , chyba 200 000 nie zł a euro.
- 3 0
-
2013-10-23 12:20
Byłem kiedyś w Dalian (1)
Robiliśmy desant z lotniskowca w BFP4F
- 1 8
-
2013-10-23 16:54
ja jak tam byłem z CP to robiliśmy tam nalot na tamtejsze bałagany i fryzjerki
- 2 0
-
2013-10-23 12:52
A ty my mamy (2)
Jeszcz stocznie produkcyjne? Nowe jednostki w Polsce głównie są budowane przez stocznie remontowe jako swego rodzaju dodatek i budowane sągłównie jednostki małe. Statków 32000 details już nie budujemy polityka unijna doprowadziła nasze stocznie do zamknięcia.
- 11 6
-
2013-10-23 13:11
nie polityka unijna, ale kiepskie zarządzanie (1)
przy współudziale oponiarzy
- 12 2
-
2013-10-23 18:18
o to dużym współudziale oponiarzy
i polityków (a polityków nie dlatego, że nie dali kasy tylko wszyscy swojaków tam zatrudniali, którzy znali się na niczym)
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.