- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Energa Obrót wprowadzała w błąd? "Gwarancja stałej ceny" na celowniku UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oskarżył sprzedawcę energii elektrycznej Energa Obrót, spółkę zależną Energi, o wprowadzanie w błąd klientów. Chodzi o ofertę "Gwarancja stałej ceny". Okazało się, że m.in. pomijano istotne informacje o dodatkowej opłacie handlowej i przekazywano nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu.
Urząd otrzymywał liczne sygnały dotyczące prowadzonej przez spółkę od grudnia 2014 do końca 2015 sprzedaży w ramach oferty Gwarancja Stałej Ceny. Energa Obrót zawierała z konsumentami umowy kompleksowe i umowy sprzedaży energii elektrycznej. Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające dało podstawy do postawienia zarzutów.
Zastrzeżenia Urzędu dotyczą pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty "Gwarancja Stałej Ceny", istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Czytaj też: Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
- Przedstawiciele Energa Obrót informowali konsumentów w trakcie składanych im wizyt, że reprezentują dotychczasowego dostawcę energii i przekazywali m.in. nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu. Konsumentom nie wydawano także egzemplarza zawartej w ten sposób umowy. Z kolei w przypadku umów zawieranych przez telefon, Urząd zakwestionował stosowany przez Energa Obrót tryb uznawania tego rodzaju umów za skutecznie zawarte. W rezultacie takich działań konsumenci mogli być wprowadzeni w błąd, szczególnie w zakresie przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji. W przypadku sprzedaży energii wiedza konsumenta na temat ceny i innych zobowiązań finansowych ma kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu oferty.
Postępowanie UOKiK może zakończyć się przyjęciem zobowiązania do podjęcia działań zmierzających do zakończenia naruszenia lub usunięcia jego skutków albo uznaniem zarzucanych spółce praktyk za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazem zaniechania ich stosowania z ewentualnym określeniem środków usunięcia ich trwających skutków. Na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa.
Miejsca
Opinie (88) 4 zablokowane
-
2016-03-22 12:27
Banki i telekomy też oszukują (1)
Przez telefon mówią, że super oferta, a o haczykach i opłatach milczą. Trzeba czytać kilkadziesiąt stron regulaminu, żeby się o nich dowiedzieć.
Mam zasadę, że NIGDY nie zawieram umowy przez telefon, jeśli ktoś do mnie dzwoni.- 23 0
-
2016-03-22 20:35
Toż to przekręt
ja też nie zgodziłem się na nic przez telefon gdy zdzwoniła pani z Energa ale 10 dni pożniej przyszła do mnie na maila cała dokumentacja łącznie z nowo nie podpisaną jeszcze przez ze mnie umową ale już przez ze mnie zawartą no i co poszedłem odstapić od razu na drugi dzień , problem w tym że wszystko było formułowane tak abyś zrezygnował z umowy ktorą miałeś zawartą dotychczas a "wrócił" do tej od której odstępujesz czyli nowo zawartej.
- 0 0
-
2016-03-22 13:11
Nie m o ż e , a POWINNA zostać nałożona i to WYSOKA kara dla oszustów!!! (1)
Czas robić poRZĄDKI z poSTHOŁOTĄ!!!
- 14 3
-
2016-03-22 20:16
pisiorska hołota w spółce teraz siedzi na bruk z jarciem i d*pasem
- 0 0
-
2016-03-22 13:57
(3)
Walnąć im ze 100 milionów kary. Jako bardzo niezadowolony z obsługi Klient jestem przekonany, że im się należy. Może w końcu się nauczą prawidłowego podejścia do Klienta (wywalą te sieroty co teraz tam siedzą).
- 11 1
-
2016-03-22 15:33
co im po tej karze i tak potem ty/my zapłacimy bo sobie odbiją na czym innym
wszystko w świetle prawa
i tak nas wszyscy dy..ją od 20 paru lat
wolny rynek i niejasne przepisy oraz prawo- 3 1
-
2016-03-22 17:20
(1)
Nie, lepiej im dajmy pielęgniarkę do zarządu. To będzie najwyższa z możliwych kara + przenosiny centrali do Łomży
- 0 1
-
2016-03-22 19:09
dzwonili z tymi ofertami przed pielegniarka
PO wsadzilo do zarzadu pewnie salowa?:)- 0 0
-
2016-03-22 14:37
Nekanie telefoniczne i tyle
Mialem podobny problem kilkanascie lub kilkadziesiąt razy bylem nekany telefonicznie jak chcialem cos uszczegolowic pani nie sluchala i dalej czytala swoje wyklepane regulki. Jak juz byla nachalna poprostu sie rozlaczylem i nie odbieralem telefonow od pseudo promocyjnych gosci z energa
- 11 0
-
2016-03-22 14:46
(1)
panie min. Ziobro, proszę zrobić porządki.
- 9 0
-
2016-03-22 17:23
Za późno, PZU było bliżej
- 0 0
-
2016-03-22 15:06
..dzwonili z 8 razy.. - nawet nie wdajac sie w szczegoly odmowilem, bo jaka firma w dzisiejszych czasach wydzwania bym JA mial lepszy kontrakt i placil MNIEJ..?
- 14 0
-
2016-03-22 15:30
Spokojnie, PiSowska rada nadzorcza szybko naprawi błędy poprzedniej ekipy, kompetentni ludzie z Wejherowa, hłe hłe (3)
A UOKiK lepiej niech nie nakłada kar, bo monopolista na tym terenie szybko przerzuci karę na swoich klyentów, będzie prąd "Po Dobrej Cenie"
- 14 3
-
2016-03-22 18:45
każda inna rada nadzorcza (nawet z Wej-wa) (2)
zdecydownie będzie bardziej kompetentna od POprzedniej...
- 2 1
-
2016-03-22 20:17
tacy sami albo i gorsi bo wyposzczeni przez 8 lat muszą sie odkuć! (1)
- 1 2
-
2016-03-23 09:19
dokładnie - żądna krwi watacha
poza tym POprzednia ekipa zatrudniała profesjonalistów i stwarzała pozory konkursów na stanowiska, a PiS kogo zatrudnił? Z nadania Jarosława babę z Wejherowa? śmiech na sali! Jakie ma doświadczenie? Koordynatorka protestów PiS? Członkini koła Gazety Polskiej? K... mać normalnie!!! Nepotyzm i hipokryzja Kaczyńskiego sięgnęła zenitu, nawet PO z PSLem tak po bandzie nie pojechali! Dojną Rzeczpospolitą racz dać nam Panie....
- 1 2
-
2016-03-22 15:39
A taraz państwo dowali karę państwowej spółce,a zapłaci kto?
byliście jesteście będziecie dymani- 6 0
-
2016-03-22 16:59
najgorsze jest to, że nałożą karę którą i tak zapłacą klienci,
pytanie tylko którzy?
ci co podpisali nową umowę chyba nie, bo przecież mają zagwarantowaną stałą cenę ;)
no chyba że dołożą kolejną śmiesznie brzmiącą opłatę ;)- 11 0
-
2016-03-22 18:59
Energa = porażka . To jak ta firma traktuje a właściwie kantuje klientów jest nieprawdopodobne. Wszystkie błędy zaniedbania ze strony Energi są przerzucane na klientów , a reklamacje ciągną się w nieskończoność.
Enerdze mówię dość!- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.