- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Energa Obrót wprowadzała w błąd? "Gwarancja stałej ceny" na celowniku UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oskarżył sprzedawcę energii elektrycznej Energa Obrót, spółkę zależną Energi, o wprowadzanie w błąd klientów. Chodzi o ofertę "Gwarancja stałej ceny". Okazało się, że m.in. pomijano istotne informacje o dodatkowej opłacie handlowej i przekazywano nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu.
Urząd otrzymywał liczne sygnały dotyczące prowadzonej przez spółkę od grudnia 2014 do końca 2015 sprzedaży w ramach oferty Gwarancja Stałej Ceny. Energa Obrót zawierała z konsumentami umowy kompleksowe i umowy sprzedaży energii elektrycznej. Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające dało podstawy do postawienia zarzutów.
Zastrzeżenia Urzędu dotyczą pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty "Gwarancja Stałej Ceny", istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Czytaj też: Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
- Przedstawiciele Energa Obrót informowali konsumentów w trakcie składanych im wizyt, że reprezentują dotychczasowego dostawcę energii i przekazywali m.in. nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu. Konsumentom nie wydawano także egzemplarza zawartej w ten sposób umowy. Z kolei w przypadku umów zawieranych przez telefon, Urząd zakwestionował stosowany przez Energa Obrót tryb uznawania tego rodzaju umów za skutecznie zawarte. W rezultacie takich działań konsumenci mogli być wprowadzeni w błąd, szczególnie w zakresie przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji. W przypadku sprzedaży energii wiedza konsumenta na temat ceny i innych zobowiązań finansowych ma kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu oferty.
Postępowanie UOKiK może zakończyć się przyjęciem zobowiązania do podjęcia działań zmierzających do zakończenia naruszenia lub usunięcia jego skutków albo uznaniem zarzucanych spółce praktyk za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazem zaniechania ich stosowania z ewentualnym określeniem środków usunięcia ich trwających skutków. Na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa.
Miejsca
Opinie (88) 4 zablokowane
-
2016-03-23 06:41
udało się
Mi udało się odstąpić od umowy tylko dzięki pani w bok-u która wyjaśniła mi to bardzo szczegółowo albo inaczej zapytała się mnie czy znam treść umowy ???? I wtedy wyszło na jaw o tym że pan nie poinformował mnie telefonicznie o fakcie opłat związanych z dodatkową opłatą handlową za to zachęcał dopodpisania bo office jest oryginalny i tylko za 1pln
- 1 0
-
2016-03-23 06:51
byłem naiwny
Zawsze sobie mówiłem że żadnych umów na telefon po złym doświadczeniu z Telekomunikacją .A jednak pani z Energii wcisnęła mi ofertę Gwarancję Stałej Ceny.O żadnej opłacie handlowej nie było mowy. Po interwencji przeraziła mnie kara za zerwanie umowy.Będzie to 500zł.ale nie wiem dokładnie bo w nerwach przerwałem rozmowę.
- 0 0
-
2016-03-23 07:51
kika (1)
ja tez zostałam oszukana przez telefon nie wiecie czy to trzeba gdzieś zgłaszać czy sami naprawia szkodę i oddadzą pieniądze bo przecież prąd idzie w dol a rachunki coraz wyższe
- 1 0
-
2016-03-23 10:16
sąd z uzasadnieniem z UOiK
- 0 0
-
2016-03-23 10:24
oszukana
Ja podpisywałam umowę w biurze Energa i tez nie poinformowano mnie o opłacie dodatkowej. Złożyłam reklamacje i dostałam odpowiedz ze skoro podpisałam na miejscu to umowa jest ważna.Mogę tylko zerwać umowę i zapłacić karę.Czuje się oszukana ;(
- 3 0
-
2016-03-23 11:21
KDR
Mnie tak wykiwali na kartę dużej rodziny. Miało być taniej o 15% a jest drożej. Dobrze, że się chociaż przyznali do oszustwa.
- 0 0
-
2016-03-23 12:17
a jakże ....
ja odebrałam 3 telefony od energii , z takową propozycją stałej ceny , powiedziałam każdej kolejnej dzwoniącej osobie że przez telefon nie będę zawierać żadnej umowy i kazałam im przysłać poczta ,nie przysłąli.
- 2 0
-
2016-03-23 14:57
Poprosiłem o przesłanie oferty wraz z umową pocztą do przeczytania
Kilka miesięcy temu. Od tego czasu cisza. Jedna rada na wszystko - nie zawieramy żadnych umów przez telefon. Aby była ważna musimy i tak ją podpisać.
- 4 0
-
2016-03-23 17:29
zwiazek pielegniarek rp (1)
Spokojnie pielęgniarka z Wejherowa wyciągnie firmę z opresji
- 3 1
-
2016-03-23 22:23
tak jak psychiatra Klich wyciągnął polską armię z zapaści...
- 1 0
-
2016-03-24 06:21
kara finnansowa
Do kogo trafiaja pieniadze z "nalozonej kary finansowej"? Oszukani ludzie dostaja zwrot?
- 0 0
-
2016-03-24 07:20
Do mnie też kiedyś ktoś z Obrotu dzwonił z gwarancją stałej ceny.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.