- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Fabryka naczep w Gdyni. Chińska spółka CIMC przedstawiła szczegóły
W pierwszym etapie ok. 3 mln dolarów na inwestycję, 40 miejsc pracy i 2 tys. naczep rocznie - w Gdyni powstaje fabryka naczep do ciężarówek. W piątek chińska spółka CIMC, jeden z wiodących producentów kontenerów na świecie przedstawiła szczegóły dotyczące tego przedsięwzięcia. O nowym inwestorze informowaliśmy już kilka dni temu.
Gdyński zakład CIMC zajmie 3,623 m kw. powierzchni użytkowej oraz 4,428 m kw. przestrzeni przeznaczonej na plac manewrowy. Ważnym elementem wyposażenia są 2 suwnice o nośności 3,2 t/m kw. Hala znajduje się w przemysłowej części Gdyni. O wyborze tej lokalizacji przesądziło kilka czynników. Po pierwsze dużym atutem było sąsiedztwo portu oraz dogodne połączenie komunikacyjne. Po drugie - bliskość rynków docelowych oraz strategiczne położenie regionu.
W gdyńskim oddziale montowane będą różnego rodzaju przyczepy transportowe. Realizowane tam będą zamówienia z Europy Środkowej, Wschodniej i Zachodniej. Podzespoły do instalacji będą importowane z Chin i Europy. W pierwszym etapie koncern zamierza zainwestować ok. 3 mln dolarów i nie wyklucza w przyszłości podwojenia tej kwoty.
- Model produkcji i montażu przetestowaliśmy już na innych rynkach. Region Europy Środkowej i Wschodniej jest bardzo obiecującym rynkiem, dlatego planujemy tu dalszy rozwój. Polska, jako największy kraj w regionie oraz ważny partner w transporcie międzynarodowym, była dla nas naturalnym wyborem. Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - mówi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.
Invest in Pomerania, instytucja zajmująca się ściąganiem inwestorów na Pomorze prowadziła rozmowy z CIMC od listopada 2014 roku. Istotną rolę w procesie inwestycyjnym spełniło też Biuro Pomorskie w Chinach, które nawiązało pierwszy kontakt z firmą.
- Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie chińskich inwestorów Pomorzem. Liczymy, iż nasze działania przekują się w kolejne projekty inwestycyjne firm z Państwa Środka. Warto podkreślić, iż jest to pierwsza na Pomorzu inwestycja chińskiej firmy produkcyjnej - mówi Łukasz Żelewski, prezes Agencji Rozwoju Pomorza, która jest koordynatorem inicjatywy Invest In Pomerania.
- Inwestycja firmy CIMC wpisuje się w światowe trendy. Firmy produkcyjne coraz częściej optymalizują swoje procesy logistyczne poprzez lokowanie inwestycji w pobliżu portów morskich. To właśnie bliskość dwóch dynamicznie rozwijających się portów oraz bezpośrednie połączenia morskie z najważniejszymi azjatyckimi ośrodkami przemysłowymi były jedną z głównych przesłanek w wyborze naszej lokalizacji - dodaje Anna Rajzer, projekt manager-sektor logistyczny, Invest in Pomerania.
China International Marine Containers to pochodząca z Chin globalna spółka zatrudniająca ponad 60 000 pracowników i posiadająca ponad 300 firm członkowskich między innymi w Azji, Ameryce Północnej, Europie, Australii. Zasięg CIMC obejmuje ponad 100 państw. Oferuje produkty i usługi w takich branżach, jak: logistyka, produkcja kontenerów i naczep samochodowych, offshore, energetyka, przemysł chemiczny i spożywczy czy finanse. Jednym z wiodących obszarów działalności CIMC jest produkcja pojazdów, którą firma rozpoczęła w 2002 roku jako CIMC Vehicles (Group) Co. Ltd. Właśnie w tym zakresie firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność o kolejną lokalizację.
Miejsca
Opinie (52) ponad 10 zablokowanych
-
2015-10-31 10:05
(9)
Jakie zarobki netto?
- 31 0
-
2015-10-31 10:27
(3)
1800pln
- 9 2
-
2015-10-31 13:47
(2)
Na pewno beda wysokie.
Do czasu aż kierownictwa nie przejmie Polak, wtedy firma nagle przestanie zarabiać, bedzie kryzys i ciecie kosztów, redukcja etatów i zatrudnianie wyłącznie rodzinny na niepotrzebne stanowiska, a dalsi znajomi rodziny na stanowiska juz gorsze, dopiero plebs z ulic za najniższą krajową- kogoś trzeba je*ać
Sprzęt do produkcji bedzie zaniedbany, przez cięcia kosztów firma bedzie produkowala gorszej jakości sprzęt, przez co zacznie tracić klientów.
Pozdrawiam z podobnej chińskiej firmy zlokalizowanej w Gdyni.- 40 0
-
2015-10-31 17:45
chińczyk
Wiem z jakiej
- 1 0
-
2015-11-01 08:35
w pierwszej kolejności umowy o pracę zostaną zastąpione zleceniami i "samozatrudnieniem"
- 6 0
-
2015-11-01 08:01
Ukraińskie :D
- 0 0
-
2015-11-01 19:45
Nie dajcie sie dymac ! (2)
Ja pracuje w w Anglii w montowni naczep,zarabiam ok.400funtow na reke tygodniowo ,47 godzin pracy jesli robie w sobote to troche wiecej.Ogolnie rak sobie tutaj nie urywam.
W "moim"zakladzie pracuje ok 600 osob i robimy srednio 2 tys. naczep rocznie ja nie wiem jak w 40 osob oni beda robic 2 tys. naczep?Do przyszlych pracownikow nie dajcie sie dymac !- 5 0
-
2015-11-01 21:11
Przecież nie będą tego robić od podstaw, tylko składać naczepy z części dostarczonych z Chin
Taniej robić w Chinach, przewieźć w modułach, i złożyć na miejscu.
- 3 0
-
2015-11-02 13:59
Mogą mieć zautomatyzowaną produkcje, w końcu to nowa firma.
- 0 0
-
2015-11-01 21:10
Jak zwykle, rynkowe
- 0 0
-
2015-10-31 11:02
chinska montownia... (5)
...raczej nie rozwinie Pomorza.
- 33 12
-
2015-10-31 11:48
Brak chińskiej montowni tym bardziej
- 14 6
-
2015-10-31 12:09
no i co z tego...
dobrze, ze inwestują
- 4 5
-
2015-10-31 13:28
Kolejny marudzacy (1)
Jak by nie zainwestowali to narzekanie, zainwestowali, tez źle. Dla wszystkich musi się znaleźć praca, dla wykwalifikowanych jak i nie. Super że inwestują.
- 3 6
-
2015-11-01 08:03
Problem w tym, że posiadamy już kilka montowni naczep w Polsce (np. Wielton) i jest to silna gałąź naszego przemysłu. Taka inwestycja niestety osłabia rodzimą gospodarkę.
- 3 0
-
2015-11-01 15:47
Racja jak nie postawimy na innowacje i technologie zostaniemy wyrobnikiem Europy, zwyczajnym przeciętniakiem na długie lata.
- 2 0
-
2015-10-31 11:39
Fajnie! Ciekawe kedy szczursy beda probowali zawlaszczyc ten projekt jako rzekomo ich sukces.
- 10 11
-
2015-10-31 12:11
Jesteśmy tańsi niż chińczycy... (6)
Brawo Ewa !!! Brawo Donciu!!!
- 47 25
-
2015-10-31 12:40
Zacznij mysleć. (5)
Chcą zatrudnić 40 osób i myślisz że budują tu ta montownię ze względu na tanią siłę roboczą? Sądzisz, że decydującym czynnikiem jest pensja dla 40 osób?
- 19 8
-
2015-10-31 13:29
On nie skuma
Narzeka żeby narzekać :)
- 11 4
-
2015-10-31 17:32
dokladnie (2)
przyjma 40 osób, komponenety gotowe bedą przychodzić z portu (bliskość jego- sami na to wskazuja) naszych 40 osób będzie to składał i będzie made in EU, a co to znaczy. Znaczy to omijanie cła!
- 17 0
-
2015-11-01 08:36
(1)
3 Chińczyków w zarządzie, 5-gestapo-kierowników-Polaków, 25 Ukraińców pracujących 12h dziennie 25 dni w miesiącu, reszta Polacy na wiecznej rotacji. Taka typowa polska kolonia.
- 13 1
-
2015-11-01 12:13
kretyn
- 1 4
-
2015-11-01 08:05
Decydującym czynnikiem jest port i tania siła robocza w montowni. Wyprodukują w Chinach, u nas zmontują w całość i sprzedadzą po niższych cenach od konkurencji, bo mają tańsze podzespoły.
- 4 0
-
2015-10-31 12:45
Sukces Gdyni !!! (3)
Śmieszna inwestycja jak na skalę wiadomości, ale jak nie ma się o czym pisać to nawet z niczego robi się coś.
Ja w Gdyni chcę otworzyć bar z frytkami belgijskimi i dam dobrą pracę z wynagrodzeniem wypłacanym w terminie - ciekawe czy coś napiszą?- 22 17
-
2015-10-31 19:42
(1)
wsadź sobie te frytki gdzieś malkontencie..albo otwórz bar w gdańsku
- 2 8
-
2015-11-01 09:19
wiem wiem wy w Gdyni nie trawicie drobnych przedsiębiorców nawet kioski wam przeszkadzały
- 1 1
-
2015-11-01 15:57
kto to g.wno jeszcze je????
- 1 0
-
2015-10-31 13:01
no proszę. Kolejny przykład ze jak inwestycja w Gdyni to piszecie że w Gdyni (1)
Inwestycje w Gdańsku zawsze przedstawiacie jako inwestycję w Trójmieście
- 22 6
-
2015-10-31 22:18
Przecież to logiczne
ma się kontakty.
- 3 0
-
2015-10-31 13:18
Chiny i Chinczycy to kultura intelektu i madrosci . (2)
Chiny to co prawda dzis inwestycje lecz to wspanialy narod ludzi madrych ,zdolnych a to ze chca robic biznes to coz w tym zlego. Pamietajmy ze USA i UE nie dlatego przenosila wylacznie do Chin inwestycje ze tam sa tylko niskie koszty , rownie dobrze mogla przenosic do Rosji lecz w Chinach jest kultura intelektu i ludzie tam maja wysoki poziom IQ. Wiec czego by nie mowic o Chinach to sa oni jedna z najmadzejszych nacji w historii swiata. Potrafili sie wydobyc nadludzkim wysilkiem z totalnej biedy i glodu przez zaledwie 30 lat i zapewnic zywnosc dla poltora miliarda obywateli ! nikt tego nie potrafi . Popatrzcie co zrobila Rosja przez ost. 30 lat majac wieksze mozliwosci ,obszar i bogactwa a co zrobily biedniejsze Chiny ? . Szanujmy madrych ludzi i Chinska kulture bo jak mowi przyslowie .'' lepiej z madrym zgubic niz z glupim znalezc ''. Chiny to rozum,intelekt i wielka madrosc zyciowa oraz innowacje gdyz to Chiny sa prekursorami wielu wynalazkow na swiecie....Nie mowie ze mamy ulegac ich ekspansji lecz wspolpraca z madrymi ludzmi nigdy nikomu nie zaszkodzila .
- 19 11
-
2015-10-31 17:49
Chiny to tak ogromny naród, że generalizowanie mija się z celem (1)
Jakoś chińskie konsorcjum od budowy autostrad się szybko zwinęło. Nie wytrzymali brutalnego zderzenia z polskim "kapitalizmem".
Chińczycy mają trochę inną kulturę pracy. Ciekawe jak będzie tym razem. Życzę powodzenia i dużej elastyczności w adaptacji projektu na polski grunt.- 4 3
-
2015-11-01 09:20
nie zderzyli się "kapitalizmem" tylko z korupcją i cwaniactwem
- 2 0
-
2015-10-31 14:40
"3,623 m kw powierzchni użytkowej oraz 4,428 m kw przestrzeni przeznaczonej na plac manewrowy "
W sam raz na manewry miłosne. Te cztery i pół metra kwadratowego wystarczy raptem na wstawienie łózka:-)
- 26 0
-
2015-10-31 16:30
Link
w YT wpiszcie frazę : "Czego wy jesteście pyszni?"
To nie to co myślicie. Zobaczcie cały materiał.
Takie tam, delikatnie w kontekście w/w firmy
https://www.youtube.com/watch?v=4ZB-YdwaByM&list=PLvvKD8WaYDeVxQhJoN0cERmTb9WOYIeg2- 3 1
-
2015-10-31 19:33
(4)
Pracowałem u chińczyka-port gct.umowa oczywiście śmieciową miałem dyspozycyjność 24godz. Pracować nie raz trzeba było 24godz. Stawka 9zł oszczędności na wszystko liczył się przerób i zysk.na końcu tego był człowiek.Kto nie wierzy niech się zatrudni tam
- 16 3
-
2015-10-31 21:15
chyba dobrowolnie tam pracowales ! czy cie ktos zmusil ? (1)
- 3 5
-
2015-11-02 13:57
pracował żeby włożyć coś do gara
- 1 0
-
2015-11-01 12:39
cto
Ty pracowałeś u konia
- 0 0
-
2015-11-01 21:12
Znasz jakąś konkretnie firmę dla której nie liczy się zysk i przerób
a najważniejszy jest człowiek?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.