- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (148 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Fabryka naczep w Gdyni. Chińska spółka CIMC przedstawiła szczegóły
W pierwszym etapie ok. 3 mln dolarów na inwestycję, 40 miejsc pracy i 2 tys. naczep rocznie - w Gdyni powstaje fabryka naczep do ciężarówek. W piątek chińska spółka CIMC, jeden z wiodących producentów kontenerów na świecie przedstawiła szczegóły dotyczące tego przedsięwzięcia. O nowym inwestorze informowaliśmy już kilka dni temu.
Gdyński zakład CIMC zajmie 3,623 m kw. powierzchni użytkowej oraz 4,428 m kw. przestrzeni przeznaczonej na plac manewrowy. Ważnym elementem wyposażenia są 2 suwnice o nośności 3,2 t/m kw. Hala znajduje się w przemysłowej części Gdyni. O wyborze tej lokalizacji przesądziło kilka czynników. Po pierwsze dużym atutem było sąsiedztwo portu oraz dogodne połączenie komunikacyjne. Po drugie - bliskość rynków docelowych oraz strategiczne położenie regionu.
W gdyńskim oddziale montowane będą różnego rodzaju przyczepy transportowe. Realizowane tam będą zamówienia z Europy Środkowej, Wschodniej i Zachodniej. Podzespoły do instalacji będą importowane z Chin i Europy. W pierwszym etapie koncern zamierza zainwestować ok. 3 mln dolarów i nie wyklucza w przyszłości podwojenia tej kwoty.
- Model produkcji i montażu przetestowaliśmy już na innych rynkach. Region Europy Środkowej i Wschodniej jest bardzo obiecującym rynkiem, dlatego planujemy tu dalszy rozwój. Polska, jako największy kraj w regionie oraz ważny partner w transporcie międzynarodowym, była dla nas naturalnym wyborem. Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - mówi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.
Invest in Pomerania, instytucja zajmująca się ściąganiem inwestorów na Pomorze prowadziła rozmowy z CIMC od listopada 2014 roku. Istotną rolę w procesie inwestycyjnym spełniło też Biuro Pomorskie w Chinach, które nawiązało pierwszy kontakt z firmą.
- Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie chińskich inwestorów Pomorzem. Liczymy, iż nasze działania przekują się w kolejne projekty inwestycyjne firm z Państwa Środka. Warto podkreślić, iż jest to pierwsza na Pomorzu inwestycja chińskiej firmy produkcyjnej - mówi Łukasz Żelewski, prezes Agencji Rozwoju Pomorza, która jest koordynatorem inicjatywy Invest In Pomerania.
- Inwestycja firmy CIMC wpisuje się w światowe trendy. Firmy produkcyjne coraz częściej optymalizują swoje procesy logistyczne poprzez lokowanie inwestycji w pobliżu portów morskich. To właśnie bliskość dwóch dynamicznie rozwijających się portów oraz bezpośrednie połączenia morskie z najważniejszymi azjatyckimi ośrodkami przemysłowymi były jedną z głównych przesłanek w wyborze naszej lokalizacji - dodaje Anna Rajzer, projekt manager-sektor logistyczny, Invest in Pomerania.
China International Marine Containers to pochodząca z Chin globalna spółka zatrudniająca ponad 60 000 pracowników i posiadająca ponad 300 firm członkowskich między innymi w Azji, Ameryce Północnej, Europie, Australii. Zasięg CIMC obejmuje ponad 100 państw. Oferuje produkty i usługi w takich branżach, jak: logistyka, produkcja kontenerów i naczep samochodowych, offshore, energetyka, przemysł chemiczny i spożywczy czy finanse. Jednym z wiodących obszarów działalności CIMC jest produkcja pojazdów, którą firma rozpoczęła w 2002 roku jako CIMC Vehicles (Group) Co. Ltd. Właśnie w tym zakresie firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność o kolejną lokalizację.
Miejsca
Opinie (52) ponad 10 zablokowanych
-
2015-10-31 19:55
wykończą polską fabrykę naczep Wielton
szkoda
- 11 2
-
2015-10-31 21:11
naczepy bida stoją na placu i w hali
Nic ciekawego widać na placu
a chinole działają już ok 1 roku- 1 0
-
2015-11-01 09:45
Fabryka naczep w Gdyni. Chińska spółka CIMC przedstawiła szczegóły (1)
tak zle,tak niedobrze......kuzwa co za kraj......
- 2 3
-
2015-11-01 09:52
tak to już jest jak ludziem jest dobrze
wszystkie pierdoły urastają do rangi egzystencjalnych problemów
- 2 0
-
2015-11-01 10:12
i gdzie te szczegóły ???
... bo na pewno nie w artykule. Ile osób chcą zatrudnić, na jakich stanowiskach, czy to będzie faktyczna produkcja czy linia montażowa półproduktów, itp, etc.... ?
- 3 1
-
2015-11-01 13:54
sekretarz
Komuna nie parzy w ręce?
- 0 0
-
2015-11-01 18:26
na drugim zdj w pierwszym rzędzie
siedzi David Beckham! :o
- 2 0
-
2015-11-02 10:14
CIMC - Burg Silvergreen (1)
Na stronie firmy CIMC Silvergreen jest jeszcze resztka tego co pozostało po inwestycji firmy CIMC w Gunzburgu, 26 milionów euro wyrzucone w błoto. Chińczycy wchodzili n aeuropejski rynek ale po 2-3 latach męczarni odpuścili, nie znajdowali klientów w Europie na swoje naczepy. na stronach cimc-silvergreen mozna jeszcze poczytac na czym to się skończyło. Obawaim się że w Gdyni nikt z przedstawicieli miasta do końca nie zastanawiał się czym ma się objawaić ta chińska u nas inwestycja i bedzie ona godzić w interesy polskich firm.
- 0 0
-
2015-11-02 12:27
CIMC Silvergreen
dopisuję jeszcze w formie ciekawostki: ramy naczep i podzespoły produkowane w Chinach, montaż jeśli takowy się w ogóle odbywa polega na założeniu kół, opon, maksymalnie układu elektrycznego lub/i pneumatycznego. Naczepy są wykonane w technologii dosyć ciężkiej, raczej niezbyt jak na te czasy i wymagania współczesnych klientów w transporcie. Nie mają sieci serwisowej, nie mają nawet zaplecza handlowego bo sprzedaż prowadzą Chińczycy po angielsku, widać trochę urwali się z choinki. Jak na razie to niewiele zainwestowali, bo wynajęli przecież gotowe hale nic tam nie zbudowali. W istniejącą infrastrukturę wetknęli kartkę z numerami telefonów. Nie życzę im źle, niech znowu się sprawdzają na europejskim rynku, ale mam niejasne przekonanie że z takim zaangażowaniem znowu podzielą los swojej inwestycji w Niemczech, gdzie położyli gigantyczne sumy i temat upadł.
- 0 0
-
2015-11-02 20:08
Chińczycy zatrudniają w Gdyni tanią siłę roboczą. (1)
Potrzeba ślusarzy, spawaczy, lakierników, narzędziowców, operatorów maszyn typu giętarki, prasy, wytłaczarki... bajka :-)
- 1 0
-
2015-11-03 00:14
Lepiej robic to samo w Niemczech. Nawet przez zlodziejskiego polskiego posrednika za minimum. 10 euro na godzine + 45 euro dziennie na jedzenie. Za nocleg niestety trzeba placic z wlasnej kieszeni 20 euro dziennie.
- 0 0
-
2015-11-03 02:38
Stop made with China !
Nienawidzę Chińczyków za ich niczym nie uzasadnioną ,światową ekspansję , za przejęcie polskiego przemysłu stoczniowego , za tworzenie wrażenia ,że nawet banalna produkcja naczep też nie może się obejść bez ich ingerencji .
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.