- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (161 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (71 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (63 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (99 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Fibratech nagrodzony za ultralekką felgę
Projekt spółki Fibratech, pracującej nad stworzeniem ultralekkiej felgi, zwyciężył w prestiżowym konkursie Orzeł Innowacji - Startup, w kategorii przełomowa technologia. Fibratech to jedna z firm mająca siedzibę w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Kapituła przyznała główną nagrodę spółce za opracowanie projektu ultralekkiej, kompozytowej felgi samochodowej. Zwycięstwo, to nie tylko szansa na wypromowanie innowacyjnych projektów, ale również dalszy rozwój, pozyskanie nowych klientów i sfinansowania kolejnych, rewolucyjnych przedsięwzięć.
- Nagroda jest dla nas przede wszystkim doskonałą promocją. Już w grudniu 2018 roku planujemy przeprowadzić rundę finansowania i liczymy, że m.in. dzięki tej nagrodzie uda nam się zainteresować naszym projektem wartościowego partnera - mówi Michał Smentoch, prezes Fibratech.
Wykonany z kompozytu węglowego prototyp ultralekkiej felgi waży zaledwie 3,5 kg. Dla porównania waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha się - w zależności od technologii wykonania - od 6 do 13 kg. Okazuje się, że te różnice mają znaczenie, zwłaszcza dla rozwoju elektromobilności. Jak podkreśla Smentoch, firma jest na dobrej drodze, by innowacyjna felga w najbliższych latach trafiła do seryjnej produkcji.
- W tym momencie finalizujemy już prace nad najnowszą generacją prototypów, które w grudniu tego roku poddane zostaną testom w jednostce certyfikującej TUV Sud w Monachium. Ten kamień milowy będzie zamykał pierwszą fazę naszych prac. Wspólnie z KPMG opracowaliśmy precyzyjny plan, obejmujący najbliższe trzy lata. W najbliższej przyszłości naszym nadrzędnym celem jest uruchomienie pilotażowej linii produkcyjnej. Chcemy tym samym udowodnić dojrzałość naszej technologii i w konsekwencji rozpocząć komercyjną produkcję i sprzedaż. Z wielkimi nadziejami wiążemy datę 16 listopada - to tego dnia na zaproszenie NCBiR, uczestniczyć będziemy w panelu ekspertów programu "Innomoto". W przypadku pozytywnej oceny naszego wniosku nasze potrzeby finansowe na drugą fazę wynosić będą 1,5 mln euro. Jesteśmy przekonani, że taka oferta będzie atrakcyjna zarówno dla funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów branżowych - dodaje Smentoch.
Miejsca
Opinie (33)
-
2018-11-08 15:20
felga będzie tania
Proces produkcji koenigsegg'a jest czasochłonny i kosztowny, te felgi są szyte z nici nieskończonej (daltego fibra w nazwie) i będą powstawać taśmowo a co za tym idzie będą tanie jak barszcz przy odpowiednim efekcie skali. Autor artykułu mógł o tym wspomnieć bo w dosyć istotny spoób odróżnia to ten produkt od konkurencji.
- 6 0
-
2018-11-08 16:04
Jak mnie wkurzają barany, co pozakkadają sobie felgi 17+,
a potem przez tory, czy progi zwalniające jadą 1km/h. Druga grupa, to super alufelgi, ale na opony już nie stać, kupuje 10 letnie używki i ląduje na barierkach podczas deszczu.
- 6 2
-
2018-11-08 16:54
Odwrotna kolejność.
Żeby móc chwalić się takim produktem, to najpierw trzeba przejść pozytywnie testy wytrzymałościowe i użytkowe. Chyba, że chodzi tu o dmuchanie reklamowego balonika...
- 7 1
-
2018-11-08 21:40
Oddawna mozna takie kupic innych firm dlatego powinno sie je porównywac do innych kompozytowych a nie aluminium.
- 2 0
-
2018-11-08 22:14
Ten z broda jako jedyny nie jest dr inz
Zamiast sie uczyc u barbera siedzial
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.