• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Gdynia" już w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
1 grudnia 2023, godz. 08:20 
Opinie (77)

Już jest, ma prawie 400 m długości, 61,30 m szerokości, jego ładowność to 24 188 TEU i zaledwie kilka tygodni temu wyszedł ze stoczni, a do tego nazywa się... "Gdynia". Nowiutki kontenerowiec armatora z Hongkongu OOCL dotarł do Portu Gdańsk.



Wiadomość o tym, że zmierza do nas statek o imieniu "Gdynia", obiegł media pod koniec października. Okazało się, że prawie prosto ze stoczni, w której powstał, wyruszył w podróż, a portem docelowym jest Gdańsk. Wypłynął 22 października, miał być 28 listopada, ostatecznie dotarł dwa dni później.

Statek przybił do nabrzeży Baltic Hub tuż przed północą 30 listopada. Tam przy terminalu T2 Mapkazostanie przeładowany.

Jest to szósty z dwunastu ekologicznych statków klasy 24 000 TEU zamówionych przez chińską firmę w 2020 r. Uroczystość nadania imienia OOCL Gdynia statkowi o numerze budowy DE094 odbyła się w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd., która w części należy do japońskiego koncernu Kawasaki Heavy Industries.

Powstaje kontenerowiec Powstaje kontenerowiec "Gdansk Ekspress"



Oprócz nazwy nie było żadnych innych polskich akcentów podczas tej uroczystości. Skąd w takim razie wybór imienia? Armator OOCL ma w zwyczaju nazywać swoje statki nazwami państw lub właśnie miast. Jest więc statek Australia czy Korea, ale jest też Berlin i Londyn. We flocie tego armatora jest już statek o nazwie "Poland", teraz jest jeszcze "Gdynia".



Statek został zatrudniony w kontenerowym serwisie liniowym OOCL Azja-Europa o nazwie LL1 z rotacją: Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - Felixstowe - Zeebrugge - Gdańsk - Wilhelmshaven - Singapur - Yantian - Szanghaj.

Przypomnijmy, że nazwy trójmiejskich miast nie po raz pierwszy nadawano statkom. We flocie PŻM są masowce "Gdynia" oraz "Sopot". Jest też statek HMM Gdańsk, należący do południowokoreańskiego armatora.

Miejsca

Opinie (77) 4 zablokowane

  • (7)

    Sprawdziłem ceny frachtu.

    Jeden 20 stopowy kontener (TEU) z Szanghaju do Gdańska to 700 USD dla armatora(do tego podatki, opłaty, itd).

    Teoretycznie 700 USD x 24188 TEU = 16931600 USD. Teoretycznie.

    Najlepsze, że widziałem oferty na filipińskim portalu te wielkie kontenerowce z innej firmy.
    Średnia miesięczna pensja marynarza (załoga szeregowa z pokładu) to około 1500 USD płatne tylko gdy jest na statku.

    Kucharz na takim statku zarabia ok. 2000 USD

    • 2 0

    • (2)

      Koszty załogowe -35%
      Koszty paliwa - 40%
      Koszty inne - 25 %

      Zysk jest do policzenia napewno

      • 2 0

      • (1)

        A.P. Møller - Maersk
        Za ten rok, który jeszcze się nie skończył.

        Revenue: $82.22 billion
        Net income: $30.34 billion

        Ponad 30 miliardów dolarów zysku na czysto.

        • 0 0

        • A.P. Møller - Maersk

          To nie pisarmator z Radomia ;)

          • 0 0

    • Przychód i Dochód to dwie różne rzeczy.

      • 2 0

    • (1)

      Rynek pracy na morzu został rozwalony przez dziesiątki tysięcy ukraińskich marynarzy.

      Jeszcze najlepsze, że z powodu wojny polski rząd przedłużał im ważność dyplomów wymieniając je na polskie, ważne przez 5 lat.

      "Wyprali" w Polsce swoje "lewe" dyplomy kupione u siebie na uczelniach i/lub u urzędnika w Odessie.

      Tam za 7000 USD można kupić dyplom oficera wachtowego lub oficera mechanika wraz z kompletem dokumentów i "lewym" wpisami w książeczce żeglarskiej.

      Potem jedziesz na statek cargo albo offshore i cała załoga szeregowa z pokładu - ukraińscy O/Si i A/Bcy nie są zainteresowani pracą w swoim dziale, tylko byle dzień odbębnić i po robocie na mostek uczyć się swojej przyszłej oficerskiej pracy - "na kupionym" dyplomie.

      W maszynie mają lepiej bo ukraiński motorzysta z dyplomem oficera mechanika pracuje w maszynie razem z mechanikami, uczy się i czeka na awans z motorzysty na 3/E.

      Z resztą nawet jak byłem na statku z Ukraińcami w 2008 roku to mówili, że jak nie da się koperty wykładowcy na uczelni to choćby się wszystko wiedziało, to i tak nie zaliczy się.

      Da się kilkaset dolarów w kopercie i można zdać na ocenę celującą, a za kilka tysięcy USD można w ogóle nie być zapisanym na studia i tylko przyjść po odbiór dyplomu.

      • 2 0

      • Taka prawda

        choć nie do końca uczciwa. Największy problem to genetycznie zakodowana mentalność Homo Sovieticus. Zero pracy zespołowej, wszystko pod siebie.
        Co do ratingów pełna zgoda. Amatorszczyzna, jak i z naszymi wilkami wodnymi.
        Senior oficerka jak i mechanicy to już normalny zazwyczaj poziom, jaki obowiązuje w branży.
        A rynek jest praktycznie nienasycony, nie wiem skąd marudzenie, że jakaś nacja go rozwala.

        • 0 0

    • A o co ci chodzi wlasciwie?

      • 0 0

  • To niedopuszczalne (5)

    To niedopuszczalne nazywać statekGdynia. Jest tyle innych godnych nazw jak Prezydent Kaczyński, Lech Kaczyński, Prezydent Tysiąclecia . Ewentualnie należałoby uczcić jakąś wybitną postać z Gdyni, np. Dorota Arciszewska zawsze posłanka . A najlepsza nazwa to taka wywołująca emocje. A wiadom, że największe emocje wywołałby statek zawijający do Gdańska z nazwą na burcie Arka Gdynia i vice versa Lechia Gdańsk na BCT w Gdyni. Ciekawe czy doleciałaby raca rzucona z estakady?

    • 14 16

    • ???

      Ty glupi jestes?

      • 3 1

    • Kat stoczni Gdynia i Szczecin (1)

      Profesor Donald Tusk. To godna nazwa

      • 3 1

      • PiS stocznie likwidował! Ostatnio w Świnoujściu

        • 0 1

    • Brawo za odwagę! Takich ludzi nam trzeba.

      • 0 0

    • Przecież to chiński statek

      Powinien nazywać się Xiaomi

      • 0 0

  • Kiedys wiekszosc miast w Polsce mialo nazwy swoich miast. Tak bylo kiedys. Elektryk Walesa i spolka zniszczyli to. (4)

    Pozostały tylko nazw miast w Niemczech w Kanale Kilonskim. Tylko są to nazwy w języku niemieckim np. Danzing, Breslau . Do czego doprowadzi PO lityka Tuska , spadkobiercy ....

    • 5 5

    • Większość miast miała nazwy swoich miast? (1)

      Teraz miasta mają nazwy obcych miast?

      • 0 0

      • Skutki TVP przez ostatnie 8 lat :)

        • 1 1

    • Danzing to jakies miasto w Chinach?

      • 0 0

    • Gdy klej Terleczenko wejdzie za mocno

      • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

    Reklamy = syf.

    Wolę nie obejrzeć filmu niż odblokować reklamy.

    • 28 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

    mieszkańcy Gdańska nie będą zadowoleni, że im Gdynię w Gdańsku robią

    • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

    Nowe kontenery wplywaja ...

    A niemoga zrobić zdalnego rozładunku jak w coraz większych portach... nie było by problem z brakiem ludzi i oczywiści placami ...narzekaniem itp

    • 2 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

    Opinia wyróżniona

    Kto jest armatorem tego statku? (1)

    .

    • 5 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

      OOCL

      Czytaj ze zrozumieniem

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

    Uważajcie tam na niego w BH, bo fajny

    Bądźcie ostrożni bo po ostatnim zdarzeniu i uszkodzeniu nowego kontenerowca CMA przez suwnicę nabrzeżową może być różnie. Kilkumilionowe straty i opinia o braku profesjonalizmu to wstyd w historii terminala. Jak można uruchomić suwnice która waży ponad tysiąc ton bez nadzoru operatora? Przecież to nie jest suwnica autonomiczna. Pracownik który to zrobił ma zero wyobraźni. Skutki tego będą się ciągnąć za BH przez tygodnie.

    • 12 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

    Nie mogę obejrzeć, wychodzę, artykuł o niczym.

    • 6 0

  • Ważne że kontenerowce kupujemy a nie budujemy.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane