• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Gdynia" już w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
1 grudnia 2023, godz. 08:20 
Opinie (77)

Już jest, ma prawie 400 m długości, 61,30 m szerokości, jego ładowność to 24 188 TEU i zaledwie kilka tygodni temu wyszedł ze stoczni, a do tego nazywa się... "Gdynia". Nowiutki kontenerowiec armatora z Hongkongu OOCL dotarł do Portu Gdańsk.



Wiadomość o tym, że zmierza do nas statek o imieniu "Gdynia", obiegł media pod koniec października. Okazało się, że prawie prosto ze stoczni, w której powstał, wyruszył w podróż, a portem docelowym jest Gdańsk. Wypłynął 22 października, miał być 28 listopada, ostatecznie dotarł dwa dni później.

Statek przybił do nabrzeży Baltic Hub tuż przed północą 30 listopada. Tam przy terminalu T2 Mapkazostanie przeładowany.

Jest to szósty z dwunastu ekologicznych statków klasy 24 000 TEU zamówionych przez chińską firmę w 2020 r. Uroczystość nadania imienia OOCL Gdynia statkowi o numerze budowy DE094 odbyła się w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd., która w części należy do japońskiego koncernu Kawasaki Heavy Industries.

Powstaje kontenerowiec Powstaje kontenerowiec "Gdansk Ekspress"



Oprócz nazwy nie było żadnych innych polskich akcentów podczas tej uroczystości. Skąd w takim razie wybór imienia? Armator OOCL ma w zwyczaju nazywać swoje statki nazwami państw lub właśnie miast. Jest więc statek Australia czy Korea, ale jest też Berlin i Londyn. We flocie tego armatora jest już statek o nazwie "Poland", teraz jest jeszcze "Gdynia".



Statek został zatrudniony w kontenerowym serwisie liniowym OOCL Azja-Europa o nazwie LL1 z rotacją: Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - Felixstowe - Zeebrugge - Gdańsk - Wilhelmshaven - Singapur - Yantian - Szanghaj.

Przypomnijmy, że nazwy trójmiejskich miast nie po raz pierwszy nadawano statkom. We flocie PŻM są masowce "Gdynia" oraz "Sopot". Jest też statek HMM Gdańsk, należący do południowokoreańskiego armatora.

Miejsca

Opinie (77) 4 zablokowane

  • Uważajcie tam na niego w BH, bo fajny (1)

    Bądźcie ostrożni bo po ostatnim zdarzeniu i uszkodzeniu nowego kontenerowca CMA przez suwnicę nabrzeżową może być różnie. Kilkumilionowe straty i opinia o braku profesjonalizmu to wstyd w historii terminala. Jak można uruchomić suwnice która waży ponad tysiąc ton bez nadzoru operatora? Przecież to nie jest suwnica autonomiczna. Pracownik który to zrobił ma zero wyobraźni. Skutki tego będą się ciągnąć za BH przez tygodnie.

    • 2 9

    • Odpierwiastkuj się kolego.

      • 2 2

  • Proszę o zdjęcie jednego z ostatnich czterech wybudowanych statków typu ro-ro zbudowanych dla PLO w Hiszpanii

    Statki te nosiły nazwy "Wrocław" , "Poznań" , "Katowice" i ""Gdańsk"

    • 0 0

  • (1)

    Jak statek uda się przeładować? Tym bardziej taki duży.

    • 1 1

    • Ręcznie

      robotnicy z Gdyni przyjadą go rozładować za darmo

      • 0 0

  • Bardzo ładnie zrealizowany film.

    • 0 1

  • Swego czasu (1)

    Był kontenerowiec Hanjin Gdynia. Zbudowany w stoczni SHI (Samsung). Jest też gazowiec Gaslog Warsaw.

    • 1 0

    • Wciąż jest!

      Tylko nazwę mu zmienili na bardziej zacną

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film OOCL „Gdynia” w gdańskim porcie

    Paczka z aliexpres dojdzie przed świętami.

    Tyle kontenerów, a w jednym z nich moja paczka.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane