• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie falochrony. Budimex z najlepszą ofertą

Wioletta Kakowska-Mehring
31 maja 2024, godz. 16:25 
Opinie (31)
Projekt Portu Zewnętrznego Projekt Portu Zewnętrznego

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę morskiej infrastruktury koniecznej do funkcjonowania planowanego Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, czyli falochronów. Teraz czas na finał przetargu na budowę samego "portu na wodzie". Oferty można składać do 14 czerwca.



Konsorcjum firm Budimex (lider konsorcjum), RoverpolRover Maritime S.L. złożyło najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę 2,5 km falochronów osłonowych. Dzięki realizacji zadań określonych w ogłoszonym zamówieniu uzyskany zostanie akwen osłonięty od oddziaływania fal, umożliwiający manewry przy terminalu w  planowanym Porcie Zewnętrznym wraz z bezpiecznym rozładunkiem przy jego nabrzeżach. Z kolei wzmocnienie istniejących falochronów wraz z wykonaniem narzutów ma na celu ochronę istniejących obiektów przed dochodzącym falowaniem oraz minimalizację refrakcji falowania.


Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i ŚląskiegoMapka (ma powstać na wodzie). To jedna z najważniejszych i największych inwestycji w polskiej gospodarce morskiej ostatnich lat. Będzie stanowić przedłużenie Portu Gdynia w stronę morza. Nowy teren, powstały w wyniku zalądowienia części akwenu, będzie miał ok. 151 ha. Według planów, na nim ulokowany ma zostać terminal kontenerowy, którego możliwości przeładunkowe mają docelowo sięgnąć 2,5 mln TEU.

Kto nam mebluje gdyński port? Historia o Kto nam mebluje gdyński port? Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny

Zanim powstanie nowy port, potrzebne są falochrony. Wybrany wykonawca będzie miał 490 dni na wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, natomiast na roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.

Z kim rywalizowało zwycięskie konsorcjum i jaką kwotę zaoferowało?
  • Budimex, Roverpol i Rover Maritime S.L. - 539 600 426, 96 zł brutto
  • PORR SA - 573 744 914, 40 zł brutto
  • NDI SA - 633 606 454, 17 zł brutto



Co obejmował przetarg?
Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie robót budowlanych polegających m.in. na:
  • wykonaniu dwóch falochronów wyspowych północno-wschodnich o łącznej długości 500+56 m wraz z oświetleniem nawigacyjnym;
  • wykonaniu trzech północnych falochronów wyspowych o łącznej długości 800+800+250 m wraz z ich oświetleniem nawigacyjnym;
  • wzmocnieniu istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego - część północna na całej jego długości ok. 235 m;
  • wykonaniu wygaszaczy falowania oraz niezbędnych prac w zakresie wzmocnienia istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego na długości około 148 m.

A co z przetargiem na Port Zewnętrzny? Projekt obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy "Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego".

- Postępowanie przetargowe na wybór partnera prywatnego dla projektu Portu Zewnętrznego jest prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego. Zaproszenie do składania ofert przekazano do uczestników postępowania w lipcu 2023 r. - z pierwotnym terminem składania ofert wyznaczonym na październik 2023 r. W wyniku wniosków uczestników postępowania wydłużono ten termin do lutego - a obecnie do 14 czerwca 2024 r. - poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie (31) 2 zablokowane

  • 100 milionów (2)

    Ktoś chciał dobrze zarobić lub ma słabych speców - kosztorysantów od inwestycji, że machnęli się o 100 milionów. Takich kosztorysantów to należy zwolnić bo się nic już nigdy nie wygra. A Budimex i tak ma to z dużym zyskiem - brawo.

    • 7 20

    • Neron

      Nic nie wiesz o wygrywaniu przetargów i kalkulacji robót

      • 14 1

    • Mozw byli pewni tego ze są najlepsi :)

      • 0 0

  • (3)

    Podpis pod grafiką: "Projekt portu zewnętrznego". To nie jest projekt, tylko wizualizacja. Nie wiem nawet czy na podstawie projektu, czy to tylko luźna wizja. W ogóle już istnieje projekt portu zewnętrznego?
    "Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem...". Co to znaczy jakby? Albo ma być przedłużeniem, albo nie. W tym przypadku oczywiste jest, że ma być.

    • 33 5

    • (2)

      Ale maruda z ciebie. Rany. A ten tekst to nie specyfikacja techniczna, więc wyluzuj.

      • 9 13

      • Nie znasz znaczenia słów, to się nie wypowiadaj

        • 5 4

      • Chodzi tu o poziom dziennikarstwa.

        Trojmiasto.pl ma na żenująco niskim poziomie.

        • 8 1

  • Budować bo tusk zaraz to unieważni jak 100 konkretów lub opózni jak wszystko! (2)

    Deficyt w budżecie już dwa razy większy, emerytury o tysiąc zł. mniejsze, ale za to oddadzą komuchom to co PiS im odebrało...spółki skarbu państwa notują drastyczne straty......w pół roku zrobił to co w latach 2007 - 2015. Trzymajcie się mocno, natomiast sekciarzom się należy tylko Polski szkoda.

    Donald mówi - "już sobie gardło zdarłem od mówienia przez lata w Polsce i za granicą, że na Polskę przeprowadzany jest hybrydowy atak łukaszenki i putina.".....ten człowiek jest niesmowity, moim zdaniem to postępująca schizofremia, człowiek tonie we własnym kłamstwie.

    • 20 27

    • Ale tak po prawdzie (1)

      to po co nam 3. hub kontenerowy po gdańskim i świnoujskim. Przypominam, że właśnie Maersk/HL wycofują oceaniki z Gdańska. Rosja odcięta to nie ma transshipmentu. Będziemy konkurować ceną pomiędzy trzema częściowo państwowymi hubami? No i wywóz kontenerów z Gdyni przez trojmiasto to średni pomysł.

      • 1 9

      • po prawdzie...

        To po co wstawać, skoro można się przewrócić??!

        To samo mówiono w Gdyni, gdy Brytole szukali miejsca na DCT... Wyśmiano ich...
        A teraz ślina kapie...

        To jest żadna kasa w porównaniu do obrotów i dochodów...
        Wywóz nie musi być przez Trójmiasto, tylko trzeba myśleć i umieć.
        Skoro można ładować dziesiątki miliardów w drogi i kolej w regione podgórskim (Sącz, Wadowice, Zakopane) o znikomym znaczeniu gospodarczym, to dlaczego nie w miasta portowe??!

        Nie umiemy?
        Takie elitarne, intelektualne Wybrzeże?

        Bo łatwiej na apartamentach się dorobić? Komu?
        Kto protestuje przeciwko rozbudowie 201, choć od początku projektowano ją na dwa tory?

        • 8 0

  • czyli prace potrwają przynajmniej 4 lata, a zabudowa placu kolejny rok - dwa

    A co z portem centralnym w Gdańsku? Temat upadł?

    • 13 0

  • jak zobaczę... (2)

    ...to może uwierzę...

    Bo raczej zakrawa to na ulubioną w polskim "byznesie" robotę do szuflady...
    Już się o to nowa prezes postara...

    • 16 2

    • Starają się, ale spece z Gdańska i ze Szczecina. Do tego ponadpartyjnie.

      • 11 0

    • Ścieżki rowerowe już mają nakreślone

      i miejsce na delfina od Pisiewicza i Kukli

      • 5 0

  • Ciekawe ile po oddaniu sobie zażyczą...

    To chyba już tradycja by wygrywać niską ceną, a potem negocjować podwyżki

    • 2 4

  • Niech najpierw uregulują dojazdy (1)

    Po co rozbudowywać port, który komunikacyjnie dusi siebie i miasto?

    • 15 7

    • miasto samo sie dusi...

      Wlasna indolencja i arogancja. Brakiem umiejetnoscia wspolpracy i celowego wydawania pieniedzy...

      Dlugie lata byla dyzurna spiewka o niemoznosci wspolpracy z PKP. Az mala Rumia wybudowala tunel, rzecz ponoc niemozliwa do zrobienia w Gdyni i w Gdansku...

      Powod jest prosty, miasta chca aby inwestor budowal im infrastrukture. Z wlasnych srodkow... Trojmiejscy wlodarze chcieli swoj udzial ograniczyc do przeciecia wstegi...

      Tunel w Rumi pokazal, ze jest inna droga. Wystarczy zgromadzic srodki. Uzgodnic zakres i... budowac. To niepojete dla Gdyni. Co dobitnie zobaczylismy na Karwinach...

      • 5 0

  • Najlepsze (5)

    falochrony dla chińskiego właściciela ......Po wpadce z GTC trzeba być bardzo ostrożnym.

    • 4 3

    • Oczywiscie

      GCT. Przepraszam

      • 0 0

    • No i znalazł się mąciciel (3)

      Czyżby Płaskoziemiec?. Tak jak W P informuje o chińskich pompach ciepła, które podsłuchują nasze rozmowy przeprowadzane w ich pobliżu. Taka pompa!! Dla kogo człowieku chcesz osłabiać i dezawuować inwestycje Gdyni ?

      • 4 0

      • Tylko Chińczkom (2)

        może zależeć na budowie konkurencyjnego portu 10 M m od Gdańska, który doskonale funkcjonuje i nadal się rozwija.

        • 0 5

        • Ty masz jakieś przedwojenne

          inklinacje w stosunku do Gdyni. Chłopie obudź się, to już nie Wolne Miasto Gdańsk i Polska Gdynia. Mam nadzieje, że rozumie to coraz bardziej też Tusk, bo tylko jako Porty Gdynia_Gdańsk możemy podołać konkurencji.

          • 4 0

        • policz, ile jest terminali w Petersburgu

          i stale budowane są nowe...

          Przy kapitałowym zaangażowaniu Hamburga.

          • 2 0

  • Z akcjonariatu widać, że firma z obcym kapitałem

    Polacy dostali stanowiska jedynie

    • 0 1

  • Prawidłowa kolej rzeczy to najpierw falochrony (1)

    POtem Czerwona Droga i natychmiast zewnętrzny pirs, którego zakończenie budowy trzeba zsynchronizować z zakończeniem budowy Drogi.
    Taki był i dalej winien być plan.

    • 17 2

    • w Gdańsku była odwrotna kolejność

      nabrzeże postawił kapitał prywatny i zaczął zarabiać...
      Falochrony później postawił kapitał państwowy... I mógł się poprzyglądać.
      Ale tak zwykle bywa, jak do interesu biorą się ci, którzy wiedzą, o co chodzi.
      Za naukę, jeśliś tępy, się płaci.

      • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane