- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Gdyńskie falochrony. Budimex z najlepszą ofertą
Wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę morskiej infrastruktury koniecznej do funkcjonowania planowanego Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, czyli falochronów. Teraz czas na finał przetargu na budowę samego "portu na wodzie". Oferty można składać do 14 czerwca.
Konsorcjum firm Budimex (lider konsorcjum), Roverpol i Rover Maritime S.L. złożyło najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę 2,5 km falochronów osłonowych. Dzięki realizacji zadań określonych w ogłoszonym zamówieniu uzyskany zostanie akwen osłonięty od oddziaływania fal, umożliwiający manewry przy terminalu w planowanym Porcie Zewnętrznym wraz z bezpiecznym rozładunkiem przy jego nabrzeżach. Z kolei wzmocnienie istniejących falochronów wraz z wykonaniem narzutów ma na celu ochronę istniejących obiektów przed dochodzącym falowaniem oraz minimalizację refrakcji falowania.
Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego
![Kto nam mebluje gdyński port? Historia o](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3718/150x100/3718079__c_84_0_3375_2362__kr.webp)
Zanim powstanie nowy port, potrzebne są falochrony. Wybrany wykonawca będzie miał 490 dni na wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, natomiast na roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.
Z kim rywalizowało zwycięskie konsorcjum i jaką kwotę zaoferowało?
- Budimex, Roverpol i Rover Maritime S.L. - 539 600 426, 96 zł brutto
- PORR SA - 573 744 914, 40 zł brutto
- NDI SA - 633 606 454, 17 zł brutto
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pasie nadmorskim w Trójmieście
Co obejmował przetarg?
Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie robót budowlanych polegających m.in. na:
- wykonaniu dwóch falochronów wyspowych północno-wschodnich o łącznej długości 500+56 m wraz z oświetleniem nawigacyjnym;
- wykonaniu trzech północnych falochronów wyspowych o łącznej długości 800+800+250 m wraz z ich oświetleniem nawigacyjnym;
- wzmocnieniu istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego - część północna na całej jego długości ok. 235 m;
- wykonaniu wygaszaczy falowania oraz niezbędnych prac w zakresie wzmocnienia istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego na długości około 148 m.
A co z przetargiem na Port Zewnętrzny? Projekt obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy "Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego".
- Postępowanie przetargowe na wybór partnera prywatnego dla projektu Portu Zewnętrznego jest prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego. Zaproszenie do składania ofert przekazano do uczestników postępowania w lipcu 2023 r. - z pierwotnym terminem składania ofert wyznaczonym na październik 2023 r. W wyniku wniosków uczestników postępowania wydłużono ten termin do lutego - a obecnie do 14 czerwca 2024 r. - poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie (31) 2 zablokowane
-
2024-05-31 16:33
100 milionów (2)
Ktoś chciał dobrze zarobić lub ma słabych speców - kosztorysantów od inwestycji, że machnęli się o 100 milionów. Takich kosztorysantów to należy zwolnić bo się nic już nigdy nie wygra. A Budimex i tak ma to z dużym zyskiem - brawo.
- 7 20
-
2024-05-31 17:19
Neron
Nic nie wiesz o wygrywaniu przetargów i kalkulacji robót
- 14 1
-
2024-06-01 18:15
Mozw byli pewni tego ze są najlepsi :)
- 0 0
-
2024-05-31 17:04
(3)
Podpis pod grafiką: "Projekt portu zewnętrznego". To nie jest projekt, tylko wizualizacja. Nie wiem nawet czy na podstawie projektu, czy to tylko luźna wizja. W ogóle już istnieje projekt portu zewnętrznego?
"Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem...". Co to znaczy jakby? Albo ma być przedłużeniem, albo nie. W tym przypadku oczywiste jest, że ma być.- 33 5
-
2024-05-31 18:08
(2)
Ale maruda z ciebie. Rany. A ten tekst to nie specyfikacja techniczna, więc wyluzuj.
- 9 13
-
2024-05-31 18:19
Nie znasz znaczenia słów, to się nie wypowiadaj
- 5 4
-
2024-06-01 09:49
Chodzi tu o poziom dziennikarstwa.
Trojmiasto.pl ma na żenująco niskim poziomie.
- 8 1
-
2024-05-31 17:13
Budować bo tusk zaraz to unieważni jak 100 konkretów lub opózni jak wszystko! (2)
Deficyt w budżecie już dwa razy większy, emerytury o tysiąc zł. mniejsze, ale za to oddadzą komuchom to co PiS im odebrało...spółki skarbu państwa notują drastyczne straty......w pół roku zrobił to co w latach 2007 - 2015. Trzymajcie się mocno, natomiast sekciarzom się należy tylko Polski szkoda.
Donald mówi - "już sobie gardło zdarłem od mówienia przez lata w Polsce i za granicą, że na Polskę przeprowadzany jest hybrydowy atak łukaszenki i putina.".....ten człowiek jest niesmowity, moim zdaniem to postępująca schizofremia, człowiek tonie we własnym kłamstwie.- 20 27
-
2024-06-01 13:52
Ale tak po prawdzie (1)
to po co nam 3. hub kontenerowy po gdańskim i świnoujskim. Przypominam, że właśnie Maersk/HL wycofują oceaniki z Gdańska. Rosja odcięta to nie ma transshipmentu. Będziemy konkurować ceną pomiędzy trzema częściowo państwowymi hubami? No i wywóz kontenerów z Gdyni przez trojmiasto to średni pomysł.
- 1 9
-
2024-06-01 15:06
po prawdzie...
To po co wstawać, skoro można się przewrócić??!
To samo mówiono w Gdyni, gdy Brytole szukali miejsca na DCT... Wyśmiano ich...
A teraz ślina kapie...
To jest żadna kasa w porównaniu do obrotów i dochodów...
Wywóz nie musi być przez Trójmiasto, tylko trzeba myśleć i umieć.
Skoro można ładować dziesiątki miliardów w drogi i kolej w regione podgórskim (Sącz, Wadowice, Zakopane) o znikomym znaczeniu gospodarczym, to dlaczego nie w miasta portowe??!
Nie umiemy?
Takie elitarne, intelektualne Wybrzeże?
Bo łatwiej na apartamentach się dorobić? Komu?
Kto protestuje przeciwko rozbudowie 201, choć od początku projektowano ją na dwa tory?- 8 0
-
2024-05-31 17:40
czyli prace potrwają przynajmniej 4 lata, a zabudowa placu kolejny rok - dwa
A co z portem centralnym w Gdańsku? Temat upadł?
- 13 0
-
2024-05-31 18:01
jak zobaczę... (2)
...to może uwierzę...
Bo raczej zakrawa to na ulubioną w polskim "byznesie" robotę do szuflady...
Już się o to nowa prezes postara...- 16 2
-
2024-05-31 18:10
Starają się, ale spece z Gdańska i ze Szczecina. Do tego ponadpartyjnie.
- 11 0
-
2024-06-01 09:29
Ścieżki rowerowe już mają nakreślone
i miejsce na delfina od Pisiewicza i Kukli
- 5 0
-
2024-05-31 18:46
Ciekawe ile po oddaniu sobie zażyczą...
To chyba już tradycja by wygrywać niską ceną, a potem negocjować podwyżki
- 2 4
-
2024-05-31 20:04
Niech najpierw uregulują dojazdy (1)
Po co rozbudowywać port, który komunikacyjnie dusi siebie i miasto?
- 15 7
-
2024-06-02 12:00
miasto samo sie dusi...
Wlasna indolencja i arogancja. Brakiem umiejetnoscia wspolpracy i celowego wydawania pieniedzy...
Dlugie lata byla dyzurna spiewka o niemoznosci wspolpracy z PKP. Az mala Rumia wybudowala tunel, rzecz ponoc niemozliwa do zrobienia w Gdyni i w Gdansku...
Powod jest prosty, miasta chca aby inwestor budowal im infrastrukture. Z wlasnych srodkow... Trojmiejscy wlodarze chcieli swoj udzial ograniczyc do przeciecia wstegi...
Tunel w Rumi pokazal, ze jest inna droga. Wystarczy zgromadzic srodki. Uzgodnic zakres i... budowac. To niepojete dla Gdyni. Co dobitnie zobaczylismy na Karwinach...- 5 0
-
2024-05-31 20:30
Najlepsze (5)
falochrony dla chińskiego właściciela ......Po wpadce z GTC trzeba być bardzo ostrożnym.
- 4 3
-
2024-05-31 20:34
Oczywiscie
GCT. Przepraszam
- 0 0
-
2024-05-31 22:48
No i znalazł się mąciciel (3)
Czyżby Płaskoziemiec?. Tak jak W P informuje o chińskich pompach ciepła, które podsłuchują nasze rozmowy przeprowadzane w ich pobliżu. Taka pompa!! Dla kogo człowieku chcesz osłabiać i dezawuować inwestycje Gdyni ?
- 4 0
-
2024-06-01 00:45
Tylko Chińczkom (2)
może zależeć na budowie konkurencyjnego portu 10 M m od Gdańska, który doskonale funkcjonuje i nadal się rozwija.
- 0 5
-
2024-06-01 12:36
Ty masz jakieś przedwojenne
inklinacje w stosunku do Gdyni. Chłopie obudź się, to już nie Wolne Miasto Gdańsk i Polska Gdynia. Mam nadzieje, że rozumie to coraz bardziej też Tusk, bo tylko jako Porty Gdynia_Gdańsk możemy podołać konkurencji.
- 4 0
-
2024-06-01 15:11
policz, ile jest terminali w Petersburgu
i stale budowane są nowe...
Przy kapitałowym zaangażowaniu Hamburga.- 2 0
-
2024-06-01 10:15
Z akcjonariatu widać, że firma z obcym kapitałem
Polacy dostali stanowiska jedynie
- 0 1
-
2024-06-01 12:09
Prawidłowa kolej rzeczy to najpierw falochrony (1)
POtem Czerwona Droga i natychmiast zewnętrzny pirs, którego zakończenie budowy trzeba zsynchronizować z zakończeniem budowy Drogi.
Taki był i dalej winien być plan.- 17 2
-
2024-06-02 11:50
w Gdańsku była odwrotna kolejność
nabrzeże postawił kapitał prywatny i zaczął zarabiać...
Falochrony później postawił kapitał państwowy... I mógł się poprzyglądać.
Ale tak zwykle bywa, jak do interesu biorą się ci, którzy wiedzą, o co chodzi.
Za naukę, jeśliś tępy, się płaci.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.