• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański producent bielizny chce podbić Austrię, Szwajcarię i Serbię

Wioletta Kakowska-Mehring
5 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (53)
Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne. Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne.

Najwyższe w historii przychody, wzrost sprzedaży internetowej i plany zaistnienia w Austrii, Szwajcarii i Serbii. Grupa Esotiq & Henderson, gdański producent bielizny, podsumował ub. rok.



Tak jak odzieżowy gigant LPP, tak i Grupa Esotiq & Henderson musiała w ubiegłym roku poradzić sobie z konsekwencjami wojny na Ukrainie. Obie gdańskie firmy są obecne na rynku ukraińskim, ale też były w Rosji i na Białorusi. LPP pochwaliła się ostatnio rekordowym zyskiem, a i Esotiq & Henderson ma za sobą dobry rok, bo zamknęła go najwyższymi przychodami w historii, utrzymując marżę brutto na sprzedaży na poziomie 63 proc..



Przychody ze sprzedaży Grupy Esotiq & Henderson w 2022 r. wyniosły 241,8 mln zł (+17,5 proc. r/r), zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się do 151,6 mln zł, EBIT wyniósł 13 mln zł a zysk netto 8,1 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 r wyniosły ok. 60,5 mln zł i były wyższe o ok. 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła ok. 62 proc. i była wyższa o ok. 1 p.p. rok do roku. Grupie udało się również zwiększyć sprzedaż internetową w I kwartale o 52 proc. rok do roku.

Esotiq & Henderson. Prezes rezygnuje po 12 latach Esotiq & Henderson. Prezes rezygnuje po 12 latach

- Podobnie jak w poprzednich kwartałach również w ostatnich trzech miesiącach 2022 r. zmagaliśmy z rosnącymi kosztami odsetkowymi związanymi z obsługą długu, kosztami utrzymania salonów, a także z presją płacową motywowaną wysoką inflacją. Najnowsze odczyty GUS mówią o spadku sprzedaży detalicznej w Polsce w I kwartale br. o 3,5 proc. Grupa rośnie jednak dalej, nie widzimy tak dużego spowolnienia. Dobrze radzimy sobie też z łańcuchami dostaw, zwiększyliśmy poziom zapasów i mamy w pełni zatowarowane salony. W pierwszych trzech miesiącach 2023 r. nasza sprzedaż wzrosła o ok. 20 proc. rok do roku przy utrzymaniu marży brutto na sprzedaży na poziomie 62 proc., co daje podstawy do optymizmu na kolejne kwartały - powiedział Krzysztof Jakubowski, prezes zarządu Esotiq & Henderson.


Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne. Sieć posiada 2 salony własne w Niemczech oraz 19 salonów franczyzowych na wschodzie i południu Europy.



- Zamierzamy nadal rozwijać naszą sieć sprzedaży. Podpisaliśmy umowy w partnerem z Serbii dotyczące otwarcia 21 salonów Esotiq w tym kraju w ciągu najbliższych 5 lat. Pierwsze 5 salonów ma być otwarte jeszcze w 2023 r. Otworzyliśmy drugi salon w Macedonii Północnej, a w planach mamy również otwarcie oddziału w Austrii pod sprzedaż Zalando Austria, natomiast następnym etapem będzie oddział w Szwajcarii. Chcemy rozwijać naszą współpracę Zalando, z której jesteśmy bardzo zadowoleni, co obrazuje 218-proc. wzrost sprzedaży rok do roku w spółce niemieckiej. Rozpoczynamy również rozmowy z europejskimi platformami Marketplace dotyczące wprowadzenia do sprzedaży marek Esotiq i Henderson - dodał Krzysztof Jakubowski.

Miejsca

Opinie (53) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    I to jest dobra wiadomość dnia!

    Tak trzymać!

    • 23 5

  • (5)

    Esotiq to Największe Gów.o ! Po pierwszym praniu wszystko rozciągnięte i wyblakłe !

    • 9 9

    • Hahahaha, spoko. (2)

      Mam kilkanaście staników z Esotiqa od wielu, wielu lat i są w super stanie. Trzeba o nie dbać. Często prać w niskiej temperaturze, najlepiej w woreczkach do bielizny, dopasowywać kolor biustonosza do koloru ubioru, żeby nie szarzał i będą piękne latami.

      • 4 4

      • (1)

        dopasowywać do koloru ubioru? to mamy mieć po kilkanaście sztuk?

        • 3 6

        • Nie kilkanaście, nawet dwa wystarczą.

          Czarny pod ciemne ubrania a cielisty pod jasne.

          • 2 0

    • Za darmo jest OK

      a obsluga nic nie mowi jak im towar znika

      • 0 1

    • Jakościowo przebijają np. intimissimi stukrotnie. esotiq przynajmniej nie rozłazi się w obwodzie jak te powyższe. Dwa razy w ciągu roku zmiejszam obwody w Initimissimi tak się rozłażą. Poza tym w Esotiq są przynajmniej 70 E a w Intimissimi 75 jest najmniejszy obwód za to miseczki same mikre.

      • 1 1

  • (1)

    A jak tam biznes w Rosji pod nowymi nazwami. Kręci się?

    • 6 5

    • Bzdura

      E&H nie prowadzi żadnej działalność w Rosji.

      Sprawdź za nim napiszesz mordo :) dobrej nocki

      • 0 0

  • Bardzo dobra jakościowo i cenowo bielizna :)

    • 4 3

  • Uwielbiam esotiq!!!

    Triumph się nie umywa.

    • 4 7

  • Serbia, Austria, wszystko super

    Ale i tak najlepszy salon jest w Batorym w Gdyni. Panie uśmiechnięte, pomocne i znające się na swojej pracy. Zawsze wracam do nich przy każdej okazji.

    • 21 3

  • (1)

    Oo dla mnie to zaskakujące, że to polska marka. A, że z Gdańska to już w ogóle ciekawostka.

    • 5 1

    • Bo tak się składa że Gdańsk się robi zagłębiem marek odzieżowych całe lpp Diverse Taranko Esotiq itd

      • 0 0

  • Szyją to w polsce ?

    Naprawdę? Pokażcie foto .....

    • 5 1

  • A gdzie jest szwalnia tego producenta (1)

    Na łąkowej? . Ile maszyn mają ile krawcowych ?
    Ściema

    • 8 0

    • Na łąkowej mają zero bo tam mieści się lpp a nie esotiq. Reszta się zgadza.

      • 4 0

  • Tacy ci giganci z Gdańska ze nadal handluja i maja sklepu u ruskich wszystko produkowane w Azji gdzie wykorzystuja dzieci do (1)

    Azji gdzie wykorzystuja dzieci do tego a podatki placone na Cyprze

    • 5 5

    • Naprawdę?

      Sprawdziłeś czy szczelasz?

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane