• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański producent bielizny chce podbić Austrię, Szwajcarię i Serbię

Wioletta Kakowska-Mehring
5 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (53)
Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne. Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne.

Najwyższe w historii przychody, wzrost sprzedaży internetowej i plany zaistnienia w Austrii, Szwajcarii i Serbii. Grupa Esotiq & Henderson, gdański producent bielizny, podsumował ub. rok.



Tak jak odzieżowy gigant LPP, tak i Grupa Esotiq & Henderson musiała w ubiegłym roku poradzić sobie z konsekwencjami wojny na Ukrainie. Obie gdańskie firmy są obecne na rynku ukraińskim, ale też były w Rosji i na Białorusi. LPP pochwaliła się ostatnio rekordowym zyskiem, a i Esotiq & Henderson ma za sobą dobry rok, bo zamknęła go najwyższymi przychodami w historii, utrzymując marżę brutto na sprzedaży na poziomie 63 proc..



Przychody ze sprzedaży Grupy Esotiq & Henderson w 2022 r. wyniosły 241,8 mln zł (+17,5 proc. r/r), zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się do 151,6 mln zł, EBIT wyniósł 13 mln zł a zysk netto 8,1 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 r wyniosły ok. 60,5 mln zł i były wyższe o ok. 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła ok. 62 proc. i była wyższa o ok. 1 p.p. rok do roku. Grupie udało się również zwiększyć sprzedaż internetową w I kwartale o 52 proc. rok do roku.

Esotiq & Henderson. Prezes rezygnuje po 12 latach Esotiq & Henderson. Prezes rezygnuje po 12 latach

- Podobnie jak w poprzednich kwartałach również w ostatnich trzech miesiącach 2022 r. zmagaliśmy z rosnącymi kosztami odsetkowymi związanymi z obsługą długu, kosztami utrzymania salonów, a także z presją płacową motywowaną wysoką inflacją. Najnowsze odczyty GUS mówią o spadku sprzedaży detalicznej w Polsce w I kwartale br. o 3,5 proc. Grupa rośnie jednak dalej, nie widzimy tak dużego spowolnienia. Dobrze radzimy sobie też z łańcuchami dostaw, zwiększyliśmy poziom zapasów i mamy w pełni zatowarowane salony. W pierwszych trzech miesiącach 2023 r. nasza sprzedaż wzrosła o ok. 20 proc. rok do roku przy utrzymaniu marży brutto na sprzedaży na poziomie 62 proc., co daje podstawy do optymizmu na kolejne kwartały - powiedział Krzysztof Jakubowski, prezes zarządu Esotiq & Henderson.


Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej gdańskiej firmy liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe, a 66 salony własne. Sieć posiada 2 salony własne w Niemczech oraz 19 salonów franczyzowych na wschodzie i południu Europy.



- Zamierzamy nadal rozwijać naszą sieć sprzedaży. Podpisaliśmy umowy w partnerem z Serbii dotyczące otwarcia 21 salonów Esotiq w tym kraju w ciągu najbliższych 5 lat. Pierwsze 5 salonów ma być otwarte jeszcze w 2023 r. Otworzyliśmy drugi salon w Macedonii Północnej, a w planach mamy również otwarcie oddziału w Austrii pod sprzedaż Zalando Austria, natomiast następnym etapem będzie oddział w Szwajcarii. Chcemy rozwijać naszą współpracę Zalando, z której jesteśmy bardzo zadowoleni, co obrazuje 218-proc. wzrost sprzedaży rok do roku w spółce niemieckiej. Rozpoczynamy również rozmowy z europejskimi platformami Marketplace dotyczące wprowadzenia do sprzedaży marek Esotiq i Henderson - dodał Krzysztof Jakubowski.

Miejsca

Opinie (53) 8 zablokowanych

  • (2)

    Nowa kolekcja ma ceny z kosmosu. Polski producent, szyte w Chinach lub Bangladeszu. Intimissimi lepsza o wiele jakość i ceny konkurencyjne.

    • 6 6

    • Intimissimi zdecydowanie gorsza jakość. Rozłażą się w obwodzie poza tym brak rozmiarowki na 70 i 65!

      • 1 1

    • Popieram! Syf straszny! Takie same kupowało się w tunelu przy dworcu. Jakość do bani, a ceny jak za mercedesa. Kilka razy coś kupiłem dla żony i nigdy więcej! A pi praniu to zawsze szmelc

      • 0 0

  • 50% zysku brutto na sprzedaży! Ciekawe, ile kosztowałyby ich wyroby, gdyby rentowność byłaby na poziomie 10% (1)

    Z tych relacji widać, jak duży potencjał mają firmy zadowalające się rentownością na poziomie kilkunastu procent

    • 2 0

    • What?

      Przecież nigdzie w tekście nie jest napisane o % zysku czy rentowność tylko o marży... to co innego. Odsyłam do Google co to jest marża, bo nie jest rentownością ani zyskiem :)

      • 1 0

  • Napiszcie lepiej !

    Gdzie to szyją .
    jakimi rękoma .
    Za jakie pensje .
    I to się nazywa polską Firmą?
    Polskie szwalnie były w Łodzi
    Teraz to azja szyje

    • 6 1

  • przedsiębiorczość i dobry plan biznesowy to murowany sukces, jak mówi nasze warmińskie przysłowie - Gdyby kózka kwiecień plecień to by ślimak jak w garncu.

    • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Jeszcze parę lat temu ich wyroby można było kupić po w miarę normalnych cenach, było dużo promocji i przecen. Teraz ten sklep to tylko dla bogatych. W sklepie żadnego prawie wyboru, mało modeli i ceny sięgające stówy za dwie pary stringów. Ktoś odleciał i to bardzo daleko.

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    a co do zaoferowania mają

    w rozmiarze 90 F? bo jeśli chodzi o sklep Triumph to mozna kupic bez problemu w innych sklepach typowej rozmiarówki nie znajdziesz a potem widac jak u kobiet ten biust sie wylewa bo noszą za małe staniki Teraz młode kobiety maja szerokie uda i duże biusty a oni szyją tak jakby tu mieszkały tylko modelki anorektyczki

    • 0 0

  • Płacą minimalną i jęczą aby ukrywać zyski

    Firma jest złym pracodawcą, wyzyskuje i malutko płaci, żeby właściciele kupowali sobie błyskotki...Mafijne zwyczaje

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane