- 1 Spalarnia Port Service zostaje w Gdańsku (219 opinii)
- 2 Dofinansowanie na rower elektryczny (50 opinii)
- 3 Właściciel Baltic Hub przejmuje Loconi International (5 opinii)
- 4 Stocznia Wojenna wyremontuje trałowce (37 opinii)
- 5 Kaufland przy Łódzkiej, a nie Warszawskiej (150 opinii)
- 6 Jest zgoda na budowę terminala T5 (60 opinii)
Kiedy dofinansowanie na rower elektryczny?
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje uruchomienie naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu "Mój rower elektryczny" najpóźniej w I kw. 2025 r. Fundusz planuje wydać 300 mln zł na dopłaty do zakupu rowerów elektrycznych, w tym cargo i wózków rowerowych. NFOŚiGW spodziewa się kilkudziesięciu tysięcy wniosków o dofinansowanie.
Program przewiduje dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych, w tym także cargo i wózków rowerowych. Planowane jest dofinansowanie w wysokości do 50 proc. i nie więcej niż 5 tys. zł w przypadku rowerów elektrycznych i nie więcej niż 9 tys. zł w przypadku elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych.
Dofinansowanie w programie "Mój rower elektryczny"
Z dofinansowania będą mogły skorzystać osoby indywidualne, samorządy oraz przedsiębiorcy określeni w projekcie programu. Po konsultacjach społecznych rozpocznie się proces zatwierdzania zasad programu priorytetowego.
Do dofinansowania będzie można zgłaszać zakup nowego roweru oraz roweru cargo o szerokości do 0,9 m, a także nowego wózka rowerowego o szerokości powyżej 0,9 m. Musi to być pojazd poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km (zgodnie z definicją zawartą w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).
Opinie wybrane
-
1 godz.
Proszę o kontrolę pojazdów (6)
poruszających się po chodnikach, ciągach pieszo rowerowych i chodnikach. W coraz większej ilości nie są to rowery ani chulajnogi elektryczne tylko skutery rozwijające prędkości powyżej 50kmh. Kierowcy ubrani w kaski motocyklowe przejeżdżają po chodnikach z prędkościami które zabiją dorosłego a co dopiero dziecko. Aktualne panuje totalna samowola jeśli chodzi o moc i prędkość tych pojazdów. Rowery ani chulajnogi nie spełniają żadnych przepisów dopuszczających do ruchu po chodnikach i DDR.
- 29 3
-
17 min
ale wtedy nie będzie uśmiechniętej polski
wszystko co teraz jest służy uśmiechowi . Nie można w to ingerować.
- 0 0
-
56 min
Niektóre hulajnogi
wyglądają jak czołgi i jeżdżą jak motory
- 2 0
-
1 godz.
Kontrole policji ?? Kiedy w Trójmieście?? (1)
W niektórych miastach już są prowadzone kontrole policji tych motorowerów czyli podobno "rowerów elektrycznych". Jeżeli ktoś jedzie pod wzniesienie przy użyciu manetki bez pedałowania, czasami szybciej niż samochody na drodze, to chyba tylko "po Polsku" musimy poczekać na tragedię żeby się otrząsnąć. Medialnie kreuje się rowerzystów jako
W niektórych miastach już są prowadzone kontrole policji tych motorowerów czyli podobno "rowerów elektrycznych". Jeżeli ktoś jedzie pod wzniesienie przy użyciu manetki bez pedałowania, czasami szybciej niż samochody na drodze, to chyba tylko "po Polsku" musimy poczekać na tragedię żeby się otrząsnąć. Medialnie kreuje się rowerzystów jako "niechronionych uczestników ruchu drogowego" - a jak zdefiniować pieszego, dziecko, psa mijanego przez rozpędzonego "rowerzystę" pod 50km/h w kasku, ochraniaczach na potężnym pseudo rowerze elektrycznym.
- 3 0
-
1 godz.
Zgadza się. Niektóre z tych rowerów ważą nawet w okolicach 60kg.
Ale nawet ci dostawcy z Glowo czy innych tego typu mają te rowerki odblokowanie do znaczenie wyższych prędkości. Silniki w kole, bateria w bidonie i śmiga między ludźmi 45kmh a rower z wyglądu niepozorny, nie zwraca niczyjej uwagi.- 2 0
-
1 godz.
Przydało by się żeby trójmiasto.pl
zagłębiło się w temat odpowiednim reportażem ponieważ sprawa robi się coraz poważniejsza. Pojazdów nielegalnych przybywa w ogromnym tempie. Ludzie zaczynają chodzić przestraszeni po chodnikach i ciągach pieszo rowerowych.
- 4 0
-
1 godz.
Właściciele tych pojazdów przy kontroli mają przyciski które blokują moc i prędkość do 25kmh. Jak tylko kontrola przejdzie odblokowują i jadą dalej ile fabryka dała. Należy zarekwirować pojazd i sprawdzić przez eksperta, napięcie, moc, prędkość. Rowery pod kątem posiadania czujnika PAS, napięcia, braku manetki gazu jak w motorze, odblokowanie ustawień fabrycznych.
- 4 0
-
44 min
(1)
Dofinansowanie będzie tylko na używane rowery niemieckie. I ładowanie tylko z prądu wyprodukowanego w Niemczech. A przygotowanie wymaga czasu.
- 1 6
-
17 min
aleś ty głupi
- 1 0
-
1 godz.
mogą być plusy
skoro zwiększy się ilość rowerzystów, to istnieje szansa, że coraz więcej ludzi zda sobie sprawę jak źle zaprojektowane są ścieżki rowerowe i co można usprawnić w miastach.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.