• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy dofinansowanie na rower elektryczny?

erka
27 sierpnia 2024, godz. 08:20 
Opinie (58)
Dofinansowanie w ramach programu "Mój rower elektryczny" zostanie uruchomione najpóźniej w I kw. 2025 r. Dofinansowanie w ramach programu "Mój rower elektryczny" zostanie uruchomione najpóźniej w I kw. 2025 r.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje uruchomienie naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu "Mój rower elektryczny" najpóźniej w I kw. 2025 r. Fundusz planuje wydać 300 mln zł na dopłaty do zakupu rowerów elektrycznych, w tym cargo i wózków rowerowych. NFOŚiGW spodziewa się kilkudziesięciu tysięcy wniosków o dofinansowanie.



Program przewiduje dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych, w tym także cargo i wózków rowerowych. Planowane jest dofinansowanie w wysokości do 50 proc. i nie więcej niż 5 tys. zł w przypadku rowerów elektrycznych i nie więcej niż 9 tys. zł w przypadku elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych.



Dofinansowanie w programie "Mój rower elektryczny"



Z dofinansowania będą mogły skorzystać osoby indywidualne, samorządy oraz przedsiębiorcy określeni w projekcie programu. Po konsultacjach społecznych rozpocznie się proces zatwierdzania zasad programu priorytetowego.



Do dofinansowania będzie można zgłaszać zakup nowego roweru oraz roweru cargo o szerokości do 0,9 m, a także nowego wózka rowerowego o szerokości powyżej 0,9 m. Musi to być pojazd poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km (zgodnie z definicją zawartą w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).
erka

Opinie (58) 2 zablokowane

  • Wyczerpujący artykuł. Praktycznie nie potrzeba już kolejnych. A dla rzeczywiście zainteresowanych polecam przeczytać projekt ustawy.

    • 10 3

  • Rower (4)

    A kiedy dofinansowanie na zwykły ekologiczny rower??

    • 31 0

    • (1)

      Zwykły rower wg nowoczesnych Europejczyków z PO, nie jest ekologiczny...

      • 11 1

      • Na zwykłym rowerze pedałujesz, przez co zużywasz więcej tlenu, produkujesz więcej CO2 i zostawiasz większy ślad węglowy.

        • 4 1

    • Jak tylko połowa dzieci w podstawówkach nie będzie przynosiła całorocznego zwolnienia z lekcji W-F.

      • 1 0

    • Planeta sie pali więc trzeba iść w elektryki. Nie rozumiesz szurskich ekologistów ;-)

      • 1 0

  • Pytanie do autora - gdzie konkretnie piszesz "kiedy"?

    • 7 0

  • (1)

    A miało już nud być rozdawnictwa. Czyżby król Europy znowu nas oszukał?

    • 20 1

    • Nie pierwszy raz i nie ostatni.

      • 1 0

  • (2)

    Pompowanie rowerowej bańki cenowej, tak jak kredyt 0 procent(dobry pomysł ma lewica- zamiast tego wydać środki na szeroko zakrojone miejskie budownictwo mieszkaniowe- konkurencję dla Devveloperado).
    Podczas pandemii producenci i dystrybutorzy rowerów(tak samo jak np. sprzętu audio) totalnie odlecieli z cenami. Przy wzmacniaczach audio doszło to do poziomu, gdzie cena używek była wyższa niż nowego sprzętu na czas przed pandemia. W rowerach podobnie. Lepiej by sypnąć groszem do krajowych producentów rowerów na zbudowanie określonej ilości zwykłych rowerów dla chętnych osób. Wszystko w zasadnie ekonomiczny sposób.

    • 18 1

    • lewica nie ma dobrego pomyslu, bo panstwo nie powinno zajmowac sie budowa mieszkan w ogole.

      jezeli chcemy aby mieszkania byly tansze to wystarczy zapis w ustawie ze tylko osoby fizyczne moga kupowac lokale mieszkaniowe. to wykluczy z obrotu mieszkaniami fliperow oraz zagraniczne fundusze powiernicze ktore skupuja setki mieszkan.

      dodatkowo ustawodawca powinien zmienic ustawy dotyczace wynajmu tak aby wynajmujacy byli lepiej chronieni przed nieuczciwymi najemcami. to by odblokowalo dziesiatki tysiecy lokali mieszkaniowych ktore stoja puste tylko dlatego ze wlasciciele boja sie je wynajmowac.

      • 0 0

    • Post-covid

      Właśnie po bańce kowidowej, gdzie ceny rowerów polecialy w górę jak szalone nastąpiła korekta i rowery stoją w magazynach (co i rusz pojawia się promocja ~40% na krajowe rowery nawet teraz podczas trwania sezonu), więc trzeba dopomóc. Dziwnym trafem dość niedawno Romet dostał z PFiRu dotację na budowę linii produkcyjnej rowerów elektrycznych właśnie... coś tu nie gra

      • 0 1

  • To jest dyskryminacja

    innych użytkowników drog. Jak zwykle dopłaca się bogatym na ich fanaberie.

    • 16 0

  • Najlepiej użuwany z Niemiec. Tak jak planują z autami. To jest upokażające

    Ten rząd zajmuje się tylko ważnymi dla Polski sprawami. Oni mętalnie są 20 lat do tyłu i myślą, że marzeniem Kowalskiego jest używany Passat po Helmucie i zbieranie szparagów u Niemca. To jest upokażające

    • 19 3

  • Który niemiecki producent złomu ma na tym zarobić? (1)

    • 21 5

    • bosch obstawia wiekszosc elektroniki do takich rowerow

      • 6 0

  • (8)

    rower elektryczny ktory obecnie kosztuje 3000zl bedzie dzieki dotacjom kosztowal 6000zl. tak jest zawsze jak cos dofinansowuje panstwo.

    poza tym dlaczego rowery elektryczne maja byc dofinansowywane? czyzby byly bardziej ekologiczne od rowerow nieeletrycznych? co to ekoterrorystyczny nonsens?

    • 56 4

    • w punkt.

      • 2 2

    • Tak jak lobby deweloperuchow próbowało przepchnąć kredyt 0% (i dalej będą przepychać coś w zmienionej formie) tak samo inne lobby które chce zarobić na elektrykach przepycha takie dofinansowania.

      • 5 0

    • Za 3 tys to ramy nie kupisz

      • 1 3

    • (4)

      Tak, są - bo dzięki nim ludzie wybierają rower (ten elektryczny) na trasę, na którą już zwykłego by nie wzięli, bo za daleko/pod górę, a alternatywą jest samochód.
      Więc źle na to patrzysz - porównuj z samochodem.
      A zużycie energii na rower jest kilkadziesiąt razy mniejsze niż dla samochodu (~1kWh/100km, samochody mają 20-50kWh/100km)

      • 2 7

      • (3)

        dlaczego mam porownywac do samochodu? rower to nie zamiennik samochodu. to zamiennik chodzenia pieszo. rower nie zastapi auta bo nie przewiezie kilku osob, nie przewiezie duzego ladunku, nie ochroni przed deszczem i sniegiem oraz nie przewiezie nas kilkaset kilometrow.

        rowery to nie alternatywa dla aut. nauczcie sie

        • 4 3

        • (2)

          Twoja opinia sobie, a wieloletnie badania zachowań transportowych w Europie sobie.
          Na krótkie dystanse rower jest jest zamiennikiem samochodu, dla większości ludzi, bo nie każdy wozi pralkę do serwisu codziennie.
          A elektryk ten dystans graniczny zwiększa.
          Krótko mówiąc nie masz pojęcia o czym piszesz bo statystyka tobie wyraźnie przeczy.

          • 2 4

          • (1)

            statystyki europejskie ekoterrorystow mowia tez ze na 1 palacy sie samochod elektryczny pala sie 3,5 samochody spalinowe. oczywiscie zapinaja dodac ze w europie jest 11mln 200tys aut elektrycznych i 268mln 800tys aut spalinowych
            czyli na 1 elektryka przypadaja 24 spalinowki

            satystyki wybiorczo podawane przez ekoterrorystow pomijaja na przyklad ze 4% wszystkich pojazdow odpowiada za 22% wszystkich pożarow. tak to jest wlasnie ze statystykami. moze je traktowac wybiorczo i pod teze

            • 3 2

            • O boże co za bzdury...
              To, że elektryki zapalają się same kilka razy rzadziej niż spalinowe to nie "europejscy ekoterrorysci" tylko statystyki z całego świata, uwzględniające oczywiście różnice w ilości aut.
              Potwierdziłeś tylko, że nie masz pojęcia ani o statystyce ani w ogóle o czym piszesz.
              Akurat siedzę trochę w temacie, mógłbym Ci tutaj od ręki wkleić kilkadziesiąt artykułów pokazujących jaką głupotę napisałeś.

              • 1 2

  • Pożyczkę z KPO wydadzą na rowerki i stare zeszrotowane auta elektryczne (1)

    Przypomnę, że jeszcze niedawno bredzili, że te pieniądze mają napędzać polską gospodarkę.

    • 19 2

    • Słuchaj dalej koalicji oszustów to będziesz zimą chodził w sandałach. Z ocieplanym paskiem.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane