• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy dofinansowanie na rower elektryczny?

erka
27 sierpnia 2024, godz. 08:20 
Opinie (65)
Dofinansowanie w ramach programu "Mój rower elektryczny" zostanie uruchomione najpóźniej w I kw. 2025 r. Dofinansowanie w ramach programu "Mój rower elektryczny" zostanie uruchomione najpóźniej w I kw. 2025 r.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje uruchomienie naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu "Mój rower elektryczny" najpóźniej w I kw. 2025 r. Fundusz planuje wydać 300 mln zł na dopłaty do zakupu rowerów elektrycznych, w tym cargo i wózków rowerowych. NFOŚiGW spodziewa się kilkudziesięciu tysięcy wniosków o dofinansowanie.



Program przewiduje dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych, w tym także cargo i wózków rowerowych. Planowane jest dofinansowanie w wysokości do 50 proc. i nie więcej niż 5 tys. zł w przypadku rowerów elektrycznych i nie więcej niż 9 tys. zł w przypadku elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych.



Dofinansowanie w programie "Mój rower elektryczny"



Z dofinansowania będą mogły skorzystać osoby indywidualne, samorządy oraz przedsiębiorcy określeni w projekcie programu. Po konsultacjach społecznych rozpocznie się proces zatwierdzania zasad programu priorytetowego.



Do dofinansowania będzie można zgłaszać zakup nowego roweru oraz roweru cargo o szerokości do 0,9 m, a także nowego wózka rowerowego o szerokości powyżej 0,9 m. Musi to być pojazd poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km (zgodnie z definicją zawartą w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).
erka

Opinie (65) 2 zablokowane

  • Kiedy dofinansowanie przez Panstwo elektrycznych gitar? Nie stac mnie na Rickenbackera za 14 tys ale za 7 to bym kupił. (2)

    • 21 1

    • chodzi o zdrowe życie (1)

      grając na gitarze zyskujesz tylko rozwój palców i mózgu.
      a za ewentualne problemy z kręgosłupem musi potem zapłacić za Ciebie podatnik.

      na rowerze elektrycznym możesz się cały rozwalić i będzie drożej

      • 2 2

      • Dlatego chcę Ricka, ktory jest w miare lekki. Dosc juz 5,5 kilogramowego Ibaneza Artista.

        • 2 0

  • Proszę o kontrolę pojazdów (6)

    poruszających się po chodnikach, ciągach pieszo rowerowych i chodnikach. W coraz większej ilości nie są to rowery ani chulajnogi elektryczne tylko skutery rozwijające prędkości powyżej 50kmh. Kierowcy ubrani w kaski motocyklowe przejeżdżają po chodnikach z prędkościami które zabiją dorosłego a co dopiero dziecko. Aktualne panuje totalna samowola jeśli chodzi o moc i prędkość tych pojazdów. Rowery ani chulajnogi nie spełniają żadnych przepisów dopuszczających do ruchu po chodnikach i DDR.

    • 46 4

    • Właściciele tych pojazdów przy kontroli mają przyciski które blokują moc i prędkość do 25kmh. Jak tylko kontrola przejdzie odblokowują i jadą dalej ile fabryka dała. Należy zarekwirować pojazd i sprawdzić przez eksperta, napięcie, moc, prędkość. Rowery pod kątem posiadania czujnika PAS, napięcia, braku manetki gazu jak w motorze, odblokowanie ustawień fabrycznych.

      • 5 0

    • Przydało by się żeby trójmiasto.pl

      zagłębiło się w temat odpowiednim reportażem ponieważ sprawa robi się coraz poważniejsza. Pojazdów nielegalnych przybywa w ogromnym tempie. Ludzie zaczynają chodzić przestraszeni po chodnikach i ciągach pieszo rowerowych.

      • 6 0

    • Kontrole policji ?? Kiedy w Trójmieście?? (1)

      W niektórych miastach już są prowadzone kontrole policji tych motorowerów czyli podobno "rowerów elektrycznych". Jeżeli ktoś jedzie pod wzniesienie przy użyciu manetki bez pedałowania, czasami szybciej niż samochody na drodze, to chyba tylko "po Polsku" musimy poczekać na tragedię żeby się otrząsnąć. Medialnie kreuje się rowerzystów jako "niechronionych uczestników ruchu drogowego" - a jak zdefiniować pieszego, dziecko, psa mijanego przez rozpędzonego "rowerzystę" pod 50km/h w kasku, ochraniaczach na potężnym pseudo rowerze elektrycznym.

      • 6 0

      • Zgadza się. Niektóre z tych rowerów ważą nawet w okolicach 60kg.
        Ale nawet ci dostawcy z Glowo czy innych tego typu mają te rowerki odblokowanie do znaczenie wyższych prędkości. Silniki w kole, bateria w bidonie i śmiga między ludźmi 45kmh a rower z wyglądu niepozorny, nie zwraca niczyjej uwagi.

        • 4 0

    • Niektóre hulajnogi

      wyglądają jak czołgi i jeżdżą jak motory

      • 4 0

    • ale wtedy nie będzie uśmiechniętej polski

      wszystko co teraz jest służy uśmiechowi . Nie można w to ingerować.

      • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Takie dofinansowania są niepotrzebne. Każda tego typu pomoc skutkuje podniesieniem cen bo sprzedawcy wyczuwają zarobek. Taka sama sytuacja była z kredytem na start czy kredytem 0% Nauczcie się ludzie że tak na prawdę zyskujecie niewiele bo nawet kupując taki rower z dopłatą okazuje się że przed programem mógł być tańszy o kilkadziesiąt procent i finalnie płacicie więcej niż wam się wydaje.

    • 30 1

    • nie prawda (2)

      bo na rynku mieszkań masz ograniczoną podaż. A tutaj chińskie fabryki dostarczą każdą ilość rowerów elektrycznych.

      Rower elektryczny to skrajna nowość. Przeciętny człowiek myśli mam wydać 5 k na rower i nie kupuje. Jeśli ludzie kupią sobie kilkadziesiat tysiecy takich rowerów to może wytworzyć się kultura na posiadanie takiego sprzętu, który jest wydajniejszy od auta.

      • 0 9

      • W czym rower elektryczny jest wydajnieszy, niż auto? Posiadam jedno i drugie i to porównanie jest kompletnie z d. Hulajnogę elektryczną porównasz do tramwaju?

        • 2 0

      • POkemon te programy wpsieraja tylko deweloperów

        • 1 0

  • Kiedy ruszy dofinansowanie do pamieci RAM od Instytutu Pamieci Narodowej ?

    Nie wiem czy kupowac nowy komputer czy czekac

    • 7 1

  • Co za bzdura

    • 8 0

  • Emerytom po czterdziestu latach pracy nie starcza na leki i jedzenie a oni się zajmują rowerami

    • 12 1

  • Idealny przykład głupoty pokolewaków bedzie kilkadziesiat milionów wniosków !!! Kazdy bedzie chciał kupic by go potem sprzedac

    Ciekawe czy to nie jest kolejny przekręt bo na jakiej zasadzie beda okreslac kto dostanie dofinansowanie !!
    Powcy juz zrobili kiedys podobny przekret nie raz !!Chodzi by wynagrodzic swoich kolesiów za POparcie na wyborach!!
    Rowery eletryczne sa obecnie najwiekszym zagrozeniem w miescie .Najlepszym przykładem jest Mevo na które

    • 9 1

  • Jeszcze niech wprowadzą bony na rower

    Komuna wróciła

    • 5 1

  • Czekałem 2 lata i nie dostałem

    To kolejny żart urzędu miasta. Złożyłem dokumenty i czekałem, czekałem... I się doczekałem odpowiedzi, że czas minął. Teraz mogę jeszcze raz złożyć i czekać. A gdzie kolejność składania wniosków i rozpatrzenia? Porażka miasta

    • 6 0

  • mogą być plusy

    skoro zwiększy się ilość rowerzystów, to istnieje szansa, że coraz więcej ludzi zda sobie sprawę jak źle zaprojektowane są ścieżki rowerowe i co można usprawnić w miastach.

    • 19 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane