- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Klienci Multimedia Polska mogą starać się o rekompensatę
Spółka Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Teraz klienci mogą ubiegać się o rekompensatę.
Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, oferuje m.in. dostęp do internetu i kanałów telewizyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015 i w 2016 r. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2016 r.
Według UOKiK Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, mamy na to 14 dni. Konsultanci mówili, że przysługuje 10. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy można odstąpić także w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to nie pozwalała. Ponadto, jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.
Spółka zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań. Propozycje obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator zgodnie z decyzją prezesa UOKiK poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu.
Miejsca
Opinie (48) 2 zablokowane
-
2018-03-16 09:29
ich nie kupiło czasem UPC? dlaczego nie zmienią nazwy? (7)
- 30 10
-
2018-03-16 09:46
Zakup chyba nie jest jeszcze finalnie klepnięty przez UOKIK (2)
- 16 2
-
2018-03-16 12:30
I nie bedzie.. (1)
- 9 2
-
2018-03-17 15:07
Czemu? Pisowcy mają tendencję do centralizacji.
Czyli na wzór chrześcijańskiej organizacji kościoła katolickiego. Tak działał kościół od 3 wieku zoraganizowany przez cesarza rzymskiego Konstantyna.
Powstaje monopol i tyle....- 4 8
-
2018-03-16 15:22
Czemu nie zmieniają nazwy? (2)
Saturn i Media Markt to to samo. Czemu nie występują pod jedną nazwą?
- 7 1
-
2018-03-16 23:53
A dlaczego mają?
- 1 0
-
2018-03-17 09:58
by robić w wała "idiotów"
ceny najwyższe i pseudopromocje.
A spróbujcie coś reklamować w saturnie ...........nie życzę .Ludzie machają ręką ,a oni się cieszą .nastepny Polak wyślizgany- 7 0
-
2018-11-10 22:47
uchowaj BOŻE!
Na szczęście UOKiK nie wyraził na to zgody! W wielu miastach Multimedia i UPC to jedyni operatorzy.
- 0 0
-
2018-03-16 10:56
Pytanko!? (1)
A Polsat nie jest lepszy???
- 11 23
-
2018-03-16 15:23
Lepszy to jest Xiaomi ;)
- 9 1
-
2018-03-16 11:50
Przestrzegam - ta firma probowala oszukac moja babcie (2)
Przyszli dwaj panowie, powiedzieli ze sa z Energi i ze jezeli nie podpisze dokumentow to bedzie drozej placila za prad. Tak ja skolowali, ze podpisala wszystko, wlacznie z pelnomocnitwem do rozwiazania dotychczasowych umow z Energa. Nie zostawili zadnej kopii, nawet nie wiadomo bylo kogo szukac. Na szczescie w necie pelno jest opisow ich praktyk i udalo nam sie sprawe odkrecic. Kar od UOKiKu mieli kilka, ale jak widac bez skutku
- 40 6
-
2018-03-16 15:15
Zmień babcię
- 7 17
-
2018-03-17 14:13
A może babci
się coś pomieszało?
- 5 2
-
2018-03-16 14:21
Były klient mm (2)
Miałem z 5 lat tv i internet. Nieucziciwe praktyki tej firmy to standard. Mylne informowanoe klienta też. Router/modem to jedna wielka porażka. Nigdy więcej mm! Szczerze nie polecam! Aa i zawsze kolejki w BOK
- 59 5
-
2018-03-16 15:16
(1)
No klientela z Ciebie światowej sławy...
- 3 24
-
2018-03-16 19:17
Widze, że pracownik mm zabłysnął
- 14 1
-
2018-03-16 14:23
UOKiK swoje a MM swoje.
Nic się nie zmieniło. Przedłużyłem ostatnio (przed dwoma tygodniami) umowę i w rozmowie telefonicznej nie wyrażałem np. zgody na rezygnację z prawa do odstąpienia od umowy w przypadku korzystania już z usługi. W trakcie rozmowy zażądałem przesłania potwierdzenia warunków i ... wyczytałem, że właśnie zrezygnowałem z prawa do odstąpienia !!! Oczywiście próbowałem to wyjaśnić ale jak zwykle zbywano mnie jakimiś pokrętnymi tłumaczeniami.
Tylko czekam, czy usługa będzie dostarczona ZGODNIE Z UMOWĄ, TZN. W PEŁNYM ZAKRESIE I W USTALONEJ CENIE (bo już bywało, że ustalenia to jedno a życie to już druga sprawa). Jak cokolwiek będzie nie halo, to zrobię im psikusa i zobaczymy co wtedy na to UOKiK.- 21 2
-
2018-03-16 14:35
to to jescze multimedia czy y juz vektra? (2)
- 7 13
-
2018-03-16 15:24
Nie odzywaj się jak nie masz pojęcia co się dzieje.
- 13 2
-
2018-03-21 10:31
multimedia = vektra = upc ... jedno i to samo
- 0 0
-
2018-03-16 16:17
Jak kilienci zaczną domagać się rekompensat to Multimedia będzie warta 1 zł brutto:) (1)
A to chyba na rękę UPC.... A na marginesie dziwie się że ten twór istnieje jeszcze na rynku.... ni to jakość ni to cena ni to servis.... Miałem dwa podejścia i dwa od startu do mety były nieporozumieniem!! Miejsce takich firm z taką jakością jest w kozich wólkach max dla 50 klientów!
Ps nie wspomnę o kompetencji pracowników infolinii i reszty obsługi.... 99% to ludzie z łapanki.... jak akwizytorzy.... złapać klienta obwarować go paragrafmi aby nie miał wyjścia i wylane 2 lata:)- 20 1
-
2018-03-20 14:58
Karol
Raczej na naszą rękę.
- 0 0
-
2018-03-16 17:37
Byłem klientem MM.... (6)
Nie polecam, szczerze odradzam MM. Po jakimś okresie promocyjnym przysłali taki rachunek, że że aż się ździwiłem. Gdy wypowiedziałem umowę, dzwonili z nową ofertą chyba z 7 razy - każda następna korzystniejsza od poprzedniej. Podpowiadam sposób na nich - wypowiedzieć i targować się.
- 42 2
-
2018-03-16 19:57
(1)
U mnie było podobnie , gdy wypowiedziałam umowę byli bardzo nachalni smsy i telefony bez końca , chociaż powiedziałam, że wyjeżdżam
- 6 0
-
2018-03-18 10:30
Potwierdzam
U mnie tak samo. Po okresie promocyjnym jakiś czas płaciłem wysokie rachunki, bo nie chciałem przedłużać umowy na długi czas - w związku z planowaną zmianą mieszkania. I oczywiście nikt nie przesłał mai w tym czasie propozycji przedłużenia umowy na korzystnych warunkach. A jak zrezygnowałem - to dziesiątki telefonów, sms-ów itp z tekstem "zostań z nami, przebijemy ofertę konkurencji" albo z nachalnymi pytaniami o powód rezygnacji z ich usług.
- 2 0
-
2018-03-16 21:09
MX (1)
Jakaś masakra. Ktoś nie czyta umowy, kończy się okres promocyjny i wielkie zdziwienie, że cena jest inna (wyższa) . Takie rzeczy ma większość operatorów a jeśli klient czyta umowy, to nie ma z niczym problemu.. Takie moje zdanie. Ps. Mam już u nich 4 rok abonament i płace zdecydowanie mniej niż u konkurencji... :)
- 2 4
-
2018-03-18 08:47
Co boisz sie ze mm padnie i bez pracy zostaniesz
- 2 0
-
2018-03-17 08:40
Ja w Olsztynie za Inernet 1MB/s
Płaciłem ponad 100 PLN. W końcu się wk.... i kupiłem zwykły modem, potem mi przysyłali ciągle oferty 20 MB/s za 49,99999 - bo jedyny sposób by uzyskać warunki tak dobre jak nowi klienci to było wypowiedzenie umowy.
A przysyłanie wysokiego rachunku po "okresie promocji" to już klasyka, podobnie jak dołączanie jakiś innych produktów do oferty, pierwszy miesiąc gratis a potem przychodzi rachunek, "bez limitu" a jednak z limitem itp. itd. etc.
Po prostu w tym kraju wciąż traktuje się klienta jak frajera, zgodnie z zasadą "ahahaha, paczaj jaki gupi, chce kupić nasz produkt/usługę".
I powodzenia w czytaniu umów i kilkudziesięciu stron różnych regulaminów/promocji.- 2 0
-
2018-03-18 08:47
Nigdy wiecej mm !!!!
- 1 0
-
2018-03-16 18:15
W d*pie
A co zrobić jak chciałem aby moja mama mogła rozwiązać umowę a w bok powiedzieli że nie można bo coś tam coś tam.mimo iż pokazałem im pismo o zmianie warunków umowy.czy teraz zrekompensują to,gościa nie nagrałem w bok.a mama przez rok płaciła za złodziejską ofertę.
- 10 3
-
2018-03-16 19:34
Złodziejska Multimedia co roku przez "pomyłkę" podłącza HBO (1)
Rok czasu i 7 reklamacji. W call center ułomna obsługa. Reklamacja zawsze rozpatrzona jest 30 dnia. Jak w regulaminie. Co rok to gorsze dziadostwo. Do końca roku i zmieniam dostawcę. Ilu emerytów płaci za HBO tego nikt nie wie!
- 27 1
-
2018-03-17 15:13
Czego wy wymagacie wszędzie tak jest na infoliniach.
Ma być tanio to wszystkie firmy biorą ludzi z łapanki.
Ja podpisując umowy "zdalnie" tracę trochę czasu na analizę zapisów. Dziwne klauzule wyjaśniam z BOKiem lub sprawdzam w necie.
Jeszcze się nie nauczyliscie ze sprzedawca wcisnie wam wszystko bo ma prowizję.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.