• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe wyniki Grupy Lotos. Zarząd nie boi się fuzji z Orlenem

Robert Kiewlicz
7 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prezes Grupy Lotos, Marcin Jastrzębski twierdzi, że od dawna jest zwolennikiem połączenia z Orlenem, a na fuzji lepiej wyjdzie spółka z Gdańska niż z Płocka. Prezes Grupy Lotos, Marcin Jastrzębski twierdzi, że od dawna jest zwolennikiem połączenia z Orlenem, a na fuzji lepiej wyjdzie spółka z Gdańska niż z Płocka.

Zysk netto Grupy Lotos w czwartym kwartale 2017 roku wzrósł o 59 proc., do 484,7 mln zł - podała spółka w raporcie okresowym. W całym 2017 roku zysk spółki wyniósł ponad 1,67 mld zł. To o 64,7 proc. więcej niż w roku 2016. Zarząd Lotosu odniósł się także do planów połączenia Lotosu z Orlenem i stwierdził, że to gdańska spółka wyjdzie lepiej na ewentualnej fuzji.



W okresie czterech kwartałów 2017 roku spółka miała 1 671,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1 015,2 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24 185,6 mln zł w porównaniu z 20 931,1 mln zł rok wcześniej.

- Chociaż w 2017 roku spółka zanotowała rekordowe wyniki, to dla mnie ważniejszy jest wzrost wydobycia, a to się nam nie udało. Mam nadzieję, że uda nam się zwiększyć wydobycie w 2018 roku. Upstream jest dla nas bardzo ważny i choć nie doszło na razie do zwiększenia liczby naszych koncesji, to stale prowadzimy negocjacje w tej sprawie - powiedział Marcin Jastrzębski, prezes Grupy Lotos.
Zarząd Lotosu odniósł się także do planów dotyczących połączenia Grupy Lotos i PKN Orlen. Prezes Jastrzębski zaznaczył, że od dawna jest zwolennikiem połączenia obydwu firm.

- Z punktu widzenia biznesowego nie mam wątpliwości, że powinno do niego dojść - stwierdził prezes Jastrzębski. - Jesteśmy spółką giełdową i właściciele akcji mogą nimi dowolnie dysponować. Najważniejsze jest jednak uzyskanie zgód Komisji Europejskiej i poznanie warunków, pod jakimi Komisja zgodzi się na połączenie. Komisja przyglądać się będzie na pewno liczbie stacji benzynowych i ich koncentracji w danych regionach. Zajmie się też handlem hurtowym i produkcją asfaltu przez obie spółki. Kiedy wypowie się Komisja, wtedy właściciel będzie się zastanawiał, co zrobić z posiadanymi akcjami. Jestem jednak przekonany, że na połączeniu lepiej wyjdzie spółka z Gdańska niż ta z Płocka. Przypominam, że przewiduje się, że do 2022 roku samochody elektryczne mają być tańsze od spalinowych, co uderzy w przemysł rafineryjny. My jesteśmy świetnie przygotowani do tych zmian na rynku. Mamy nadzieję poinformować w najbliższych miesiącach o naszych projektach innowacyjnych. Przekształciliśmy już spółkę Lotos Lab w spółkę R&D i będziemy realizowali liczne projekty innowacyjne. Nie tylko dotyczące elektromobilności, ale także wykorzystania wodoru.
Zdaniem prezesa Jastrzębskiego po połączeniu Orlenu i Lotosu nowy podmiot nie tylko będzie miał większy zasięg oddziaływania, ale też ograniczy dotychczasowe koszty logistyczne i organizacyjne.

- Połączona organizacja będzie graczem światowym, a działanie na tym rynku jest niezmiernie ważne z punktu widzenia rozwoju obydwu firm. Lotos skorzysta na połączeniu choćby w kwestii logistyki. Widzimy tutaj duże pole do oszczędności - dodał Jastrzębski. - Podpisanie listu intencyjnego potwierdza tylko, że prace się naprawdę zaczęły, a jak się skończą, dowiemy się najwcześniej za około 9 miesięcy. Rozpoczynamy proces pewnego dialogu, nie wiem, jak głębokiego. Jak na razie, z mojej perspektywy, po połączeniu zmieni się tylko osoba reprezentująca właściciela. Na walnym będzie to po prostu inny prawnik.
  • W całym 2017 roku zysk spółki wyniósł ponad 1,67 mld zł.
  • Płatności na rzecz administracji publicznej dokonane przez Grupę Kapitałową Lotos w roku 2017.
Prezes Jastrzębski stwierdził także, że połączenia spółek paliwowych nie wpłynie na realizację strategii Lotosu.

- Jeśli dojdzie do połączenia będziemy przekonywać Orlen do modyfikacji ich strategii - powiedział Jastrzębski. - Nasza jest po prostu lepsza.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (106) 4 zablokowane

  • Dalej więcej absurdalnej propagandy pisowskich ,,marionetek presesuf"proszę to dostaną od nas lokalsów 1% poparcia..

    PIS wypowiedzi to jak bym czytał Gierkowską ,,Trybunę Ludu".Są tacy co twierdzą ,że bliżej im do,,Szpilek"albo,, Karuzeli"A już fragment że marionetka namówi lalkarza żeby nią niesterował-przezbawny!

    • 7 0

  • Zdaniem prezesa Jastrzębskiego.....

    Zdaniem prezesa Jastrzębskiego po połączeniu Orlenu i Lotosu nowy podmiot nie tylko będzie miał większy zasięg oddziaływania, ale też ograniczy dotychczasowe koszty logistyczne i organizacyjne.

    Czyli ograniczenie transportu a co za tym idzie zaoranie Lotos kolej oraz masowe zwolnienia pracowników.

    Byle by tylko wykazać sie wysokim ograniczeniem kosztów i wysokim zyskiem.
    Wracamy do IX w gdzie pracodawca wyzyskiwał pracowników?
    Własciciele fabryk zyli w luksusie a pracownicy w biedzie?
    Odezwał się w nim instynkt KAPITALISTY ?

    A tak poza tematem to panie Jastrzębski czas na nową sesję zdjeciową. Ciagle jedne i te same zdjęcia profilowe.

    • 7 0

  • No proszę ! Olechnowicza tego gamonia wyrzucili i mamy wymniki . (2)

    j.w

    • 0 8

    • Żeby nie ten gamon to lotosu by nie bylo

      • 1 0

    • Zmityguj sie kolego !

      Proszę nie obrażać porządnych ludzi. Jak się nie ma wiedzy o firmie to lepiej nie zabierać głosu. Dobra rada !

      • 0 0

  • Nagroda dla Zarządu z rekordowe wyniki, gdzie tu sprawiedliwość? (1)

    A tak nagrodą podzielił się zarząd za wypracowanym zysk a pracownicy muszą obejść się smakiem.
    https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/lotos-zarzad-wynagrodzenia-nagrody-marcin,44,0,2400300.html

    • 0 0

    • Fizyczni z produkcji dostaną nagrodę roczną z zysków.

      A jak ci mało, to postaraj się o miejsce w Zarządzie.
      Proste ?

      • 0 0

  • to co przez lata budowane (lepiej, gorzej) w jednej chwili kaczki chcą dla siebie

    i tak oto mija mit o tym że Lotos przetrwa, decyzja zapadła, teraz każdy z kaczowego stada będzie mówił ze będzie lepiej i ogłosi sukces, a że ludzie na bruk, bo w płocku nie ma dla nich miejsca to ich nie martwi, bo do płocka zjadą się inne kaczki

    • 0 0

  • brawo 500% normy - słuszną linię ma nasza partia

    Taką propagandę to robili w Gdańsku kolecie z innej narodowej partii, ale to było jakieś lata trzydzieste dwudziestego wieku, ale brzmiało zupełnie podobnie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane